Ideeën busvervoer Oost-Brabant

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door OmniLezer »

Ik probeer een discussie voort te zetten.
Aan de "oh, okee, uhm..." is volgens mij wel te zien dat dit uit mijn duim is gezogen.

Als jullie er wel echt potentie in zien, kan ik het wel uit discussiëren?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door OmniLezer »

SuperGhost schreef:
OmniLezer schreef:Oh, okee, uhm...

Ik stel liever voor om 99 te houden en door te trekken naar Eindhoven. Lijn 305 gaat voortaan naar Helmond via Uden.
Hoe is dat (op de nummertjes na) anders dan mijn voorstel?
Omdat lijn 99 een soort lijn 305 wordt tussen Uden en Eindhoven. Lijn 653 rijdt gewoon zijn eigen route.
Volgens is dat gewoon niets anders, maar...
Lijn 653 rijdt wel vaker om de 305 te ontlasten.
Als lijn 653 toch te "scholig" is, maak je er maar lijn 153 van.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door lijntaxi »

SuperGhost schreef:Hoeveel langzamer is lijn 157 ten opzichte van 305? Met andere woorden: kan het wellicht lonen die lijnen samen te voegen en dan een hogere gezamenlijke frequentie te creëren, of gaat er dan te veel tijd verloren voor Udenaren?
Zoals al aangegeven, duurt de reis wel een stuk langer. Maar vaak moet je in Oss ook een tijd wachten op het station.
Mijn ervaring is vooral het probleem in Oss zelf of preciezer gezegd het traject tussen Heesch Stationsplein en Oss station. Er staan gruwelijk veel stoplichten, die slecht zijn afgesteld. Heel de infrastructuur rondom station Oss deugt voor geen meter. Veel te veel kruisende wegen op het traject. Andere verkeerscirculatieplan aanleggen. Een voorbeeld nemen aan de stad Gent in België:
https://stad.gent/mobiliteitsplan/het-c ... t-een-knip
Door (semi-)doorgaand verkeer te weren, wordt de bereikbaarheid gegarandeerd voor het autoverkeer dat effectief in de binnenstad moet zijn.

Knippen zijn drukke plaatsen waar bepaalde vervoersmiddelen niet mogen doorrijden. Ze zorgen er onder andere voor dat u niet dwars door de stad van de ene naar de andere sector kunt rijden. Op bepaalde plaatsen is het fysiek onmogelijk om door te rijden (vaste palen of blokken, volledige herinrichting van de straat). Op andere plaatsen is er (ook) gebruik gemaakt van wegmarkeringen en verkeersborden.


Mijn idee om de bus te laten op Heesch, stationsplein is vanwege de rotonde die er in de buurt ligt. Daar kan de bus relatief makkelijk keren. Keer mogelijkheden bij de volgende bushaltes op het traject is wat lastiger of geheel onmogelijk:
- Uden, Ziekenhuis
- Nistelrode, Noorderbaan
- Oss, Station

De keermogelijkheden bij de volgende haltes zijn makkelijjker te realiseren:
- Uden, busstation
- Uden, Hobostraat
- Nistelrode, Weijen
- Heech, Stationsplein
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Jef400 »

Ik zou zeggen, stel het voor op het wegenforum Lijntaxi :)
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Jef400 »

lijntaxi schreef:
Post schreef: En hoe wil je en zo min mogelijk vraag afhankelijk vervoer en zo min mogelijk lopen gaan oplossen? Want volgens mij moet er dan veel meer geld bij.
Dan kan heel simpel door gebruik te maken van slimme algoritmes, die enkele kleine bussen met een hoge frequentie laten rond rijden. De kleine bussen doen bepaalde OV-knooppunten en belangrijke haltes aan.
De busjes hebben geen vaste dienstregeling.
Aan de hand van de poissonverdeling, zou je de wachttijden kunnen bereken. Of beter gezegd de kans, dat de bus om zoveel minuten komt.

Poissonverdeling:
http://www.wisnet.nl/courses/WisnetMeth ... ling1.html
We spreken hier wel over gemiddeldes en agloritmes. Wat gaan we doen met gevallen die daar buiten vallen? Zo maar eventjes uren laten wachten, of helemaal niet meer bedienen?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Western Soldier »

lijntaxi schreef:
Post schreef: En hoe wil je en zo min mogelijk vraag afhankelijk vervoer en zo min mogelijk lopen gaan oplossen? Want volgens mij moet er dan veel meer geld bij.
Dan kan heel simpel door gebruik te maken van slimme algoritmes, die enkele kleine bussen met een hoge frequentie laten rond rijden. De kleine bussen doen bepaalde OV-knooppunten en belangrijke haltes aan.
De busjes hebben geen vaste dienstregeling.
Aan de hand van de poissonverdeling, zou je de wachttijden kunnen bereken. Of beter gezegd de kans, dat de bus om zoveel minuten komt.

Poissonverdeling:
http://www.wisnet.nl/courses/WisnetMeth ... ling1.html
Mensen hebben er baat bij om op vaste tijden te kunnen rekenen. Dat heeft te maken met eventuele aansluitingen op andere treinen en bussen. Mensen willen afspraken kunnen baseren op OV-tijden. En je kan wel allemaal kleine busjes in hoge frequentie laten rijden, maar voor welke gebieden levert dat echt wat op? Kleine busjes rijden eigenlijk altijd op plekken waar weinig mensen komen of vullen de stadsdienst aan. Als ze op plekken worden ingezet waar weinig mensen instappen, dan is het zinloos om ze vaker te laten rijden en dus zul je een uurdienst moeten aanhouden. Als je een uurdienst hebt dan kan je dat niet flexibel uitvoeren, want dat betekent dat mensen een uur extra moeten rekenen wanneer ze ergens naartoe moeten. Als je alsnog naar een hogere frequentie gaat het ten koste van chauffeurs die je beter elders in kan zetten.

Zoals gezegd: Tussen Uden en Oss heb je nu lijn 157 die op alle haltes stopt en 305 die over de snelweg gaat en enkel de belangrijkste haltes aandoet. Lijn 305 is tussen Uden en Oss goed gevuld en rijdt 2x per uur op de 'rustige' tijden. Die frequentie is wel nodig. Lijn 157 rijdt standaard 1x per uur, met een enkele rit extra tijdens de spits en is buiten de spits zeer rustig. Hij doet er ook iets langer over dan 305. Lijn 305 en 157 samenvoegen betekent dat je of het hele dorp Nistelrode niet meer aandoet, waarvoor naar mijn mening de afstanden tot de bushalte te groot worden. De 305 weghalen betekent dat heel veel mensen langer onderweg zijn. Het scheelt niet veel, maar het is een relatief korte afstand en daarop zijn mensen dan toch 5-10 minuten langer onderweg en het zijn dan ook best veel mensen die je ermee dupeert. Beide lijnen zijn dus nodig. Als je een van de lijnen inkort tot Heesch betekent het dat mensen moeten overstappen. Als je dus 157 schrapt tussen Heesch en Oss, zul je lijn 305 moeten afstemmen op 157, terwijl dat anders niet nodig is. Je maakt het jezelf dus onnodig lastig, terwijl doorrijden naar Oss maar een klein stukje is. Waar ik het wel mee eens ben is dat het verkeer daar anders ingedeeld moet worden.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door SuperGhost »

Western Soldier schreef:De 305 weghalen betekent dat heel veel mensen langer onderweg zijn. Het scheelt niet veel, maar het is een relatief korte afstand en daarop zijn mensen dan toch 5-10 minuten langer onderweg en het zijn dan ook best veel mensen die je ermee dupeert...
Het zijn er slechts 2-5 (volgens 9292OV), dus veel minder. En zo lang rijdt die overigens ook niet over de snelweg, want ten zuiden van Nistelrode gaat hij er alweer af (net ten noorden van halte Sonshofweg) om het Udense ziekenhuis te kunnen bedienen.

Ik zie dan liever de snelbus en langzame bus geïntegreerd worden en dan maatregelen genomen worden om het traject te versnellen, o.a.:
- herziening bushaltes in Nistelrode (met zo min mogelijk haltes zo goed mogelijk ontsluiten)
- snelheidsverhoging Udenseweg/Delst (van 60 naar 80) en liever ook in Nistelrode zelf (van 30 naar 50) incl. maatregelen om dat veilig mogelijk te maken.
- betere doorstroming in Oss

Dan kun je die extra minuten wellicht alweer terugwinnen. Daarvoor moet je echter wel investeren als gemeenten zijnde.
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Western Soldier »

Dat is een flinke investering inderdaad en je zegt afstanden aanpassen van de bushaltes, maar ik vind de bushaltes nu al behoorlijk ruim van elkaar afliggen. Veel meer dan ik gewend ben in mijn eigen regio, desalniettemin kom ik daar ook regelmatig. Al zorg ik ook meestal wel voor een lift vanaf Oss. Maar dan integreer je die lijnen, maar wat doe je dan tussen Uden en Eindhoven, waar het verschil in reistijd een stuk groter is? Bovendien is lijn 305 nog niet zo heel lang een HOV-lijn (300 genummerde lijnen zijn dat volgens mij altijd). Een HOV-lijn moet je niet zomaar willen afschaffen. Daarom ook mijn voorstel om 157 na Uden een andere route te geven, zodat die lijn wellicht een betere functie kan krijgen.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door SuperGhost »

Het zijn mogelijke maatregelen, niet dat je ze per se allemaal moeten doen. Doe je niets, dan ben je met 2-5 minuten extra tijd nog wel oke af. Al moet je altijd kijken of je goedkope maatregelen kunt nemen om het sneller te maken, zoals bijv. een betere afstemming van verkeerslichten, etc.

De 157 kan dan gewoon nog rijden op Uden-Eindhoven uiteraard, want daar is het verschil wel groot.

De besparing die je op Oss-Uden doet kun je gebruiken door de kwartiersdienst iets langer door te laten rijden bijv. Hier zijn alle reizigers op Oss-Uden dan beter mee af lijkt me.

En ik ben dan sowieso voorstander om de bus uit Oss dus naar elders door te laten rijden (mijn eerste idee was Helmond) ten bate van een rechtstreekse snelbus Nijmegen-Eindhoven. Vanaf Oss kun je beter per trein naar Eindhoven en ik denk dat deze koppelingen gunstiger kunnen zijn. Vandaar dus de '304 en 305' die ik opperde.
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Western Soldier »

Je spaart bussen uit op lijn 157 op het gedeelte Uden-Oss, maar hebt extra bussen nodig op 305. De route van 305 in totaal is een stuk langer dan de route van 157 tussen Uden en Oss. Dus is dat niet gewoon verkeerd gebruik van de bussen die je hebt?
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door SuperGhost »

Ik zei ook niet dat je per se die bussen op de gehele route moet inzetten, ze kunnen prima alleen op Uden-Oss rijden, waardoor je alleen op dat deel een uitgebreidere kwartiersdienst krijgt. Je kan ze indien dat wenselijker is ook op de gehele route laten rijden, alleen dan is die uitgebreidere kwartiersdienst wel gedurende een kortere periode, maar dan kun je wel de hele route rijden. Dat is een afweging die je dan kan maken.
Je kunt er toch wel aardig wat ritten bij plaatsen, omdat je de gehele week (ma-zo van begin tot einde dienstregeling) 1 rit per uur per richting schrapt en dus extra kan inzetten op de 'nieuwe' dienst tussen Oss en Uden, waar je ze dan alleen doordeweeks buiten vakantieperiodes om inzet. Dan kun je toch wel wat toevoegen lijkt me, zelfs als je het over de gehele route zou doen.
(ik ga hier er even van uit dat je met 305 Oss-Eindhoven bedoelde, aangezien ik in mijn idee de 305 Nijmegen-Eindhoven liet rijden)
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Western Soldier »

Maar als je dan toch ritten slechts Uden-Oss laat doen, waarom zou je die dan niet gewoon doortrekken elders naartoe. Er werd hier ergens geroepen om een buslijn naar Venray te hebben, wat ik geen gek idee vind, want dan hoeven mensen van de Brabantse Lijn naar de Maaslijn en omgekeerd niet gigantisch ver om te reizen. En dan heb je toch 2 verschillende nummers nodig en kan je ze net zo goed splitsen. En de huidige 305 rijdt nu ook al voor een deel 4x per uur. Overigens in jouw voorstel van Nijmegen naar Eindhoven, wil je dan tussen Uden en Nijmegen ook haltes overslaan? Momenteel kan dat enkel tussen Grave en Nijmegen. Tussen Grave en Uden rijdt momenteel enkel 99.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door OmniLezer »

Volgens mij moeten de ritten Oss- Uden apart worden uitgevoerd omdat het file gevoelig is?
Dat is de enige reden wat ik kan bedenken. Aparte lijnnummers kan ook als die ritten onder een andere dienstregeling vallen.
Ik zie anders geen reden waarom deze ritten niet worden doorgetrokken.

Weet je wat:
Ik stel wat voor.
Lijn 157 2x/uur standaard en lijn 305 1x/uur tussen Uden en Oss in de spits.
In het dal doe je dat andersom.
Die 157 gaat in de spits 1x/uur zijn normale route en 1x/uur via de route van 305 tussen Veghel en Eindhoven.
In het dal is die spitsrit van 157 gewoon een extra ritje op de 305 wat die 305 weer 2x/uur laat rijden.

De gemixte rit van lijn 157 kan je dan zien als lijn 657 voor het gemak
Lijn 657 van Oss- Nistelrode/Heesch (als lijn 157)- Uden- Veghel- A50(als lijn 305) - Eindhoven.

Dan heb je 2x/uur 157 waar het nodig is en 2x/uur 305 in de spits.
Mocht dat niet genoeg zijn, trek je lijn 25/26 1x/uur door naar Oss als lijn 305.

Wat jullie met die 99, 25 en 26 doen, vind ik later wel iets op.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door SuperGhost »

Western Soldier schreef:Maar als je dan toch ritten slechts Uden-Oss laat doen, waarom zou je die dan niet gewoon doortrekken elders naartoe. Er werd hier ergens geroepen om een buslijn naar Venray te hebben, wat ik geen gek idee vind, want dan hoeven mensen van de Brabantse Lijn naar de Maaslijn en omgekeerd niet gigantisch ver om te reizen. En dan heb je toch 2 verschillende nummers nodig en kan je ze net zo goed splitsen. En de huidige 305 rijdt nu ook al voor een deel 4x per uur. Overigens in jouw voorstel van Nijmegen naar Eindhoven, wil je dan tussen Uden en Nijmegen ook haltes overslaan? Momenteel kan dat enkel tussen Grave en Nijmegen. Tussen Grave en Uden rijdt momenteel enkel 99.
Ik dacht iets gehoord te hebben dat men de route door Zeeland van 99 wil versnellen (maar wellicht heb ik dat verkeerd gehoord). Op Zeeland na rijdt lijn 99 al op de snelst mogelijke manier van Uden naar Nijmegen, dus zo heel veel valt daar niet te versnellen (wellicht tussen Nijmegen Dukenburg en Nijmegen CS), maar je kunt altijd nog eens naar het aantal haltes kijken.

Maar als je die 3e/4e ritten per uur in de (brede) spits als andere lijn wilt doorrijden, dat kan natuurlijk. Nadeel is echter dat die andere lijn (die buiten de spits dan slechts tot Uden rijdt) dan buiten de spits geen aansluitingen in Uden zal hebben of een kwartier verschoven moet worden. Als je zo'n lijn naar Venray aan spitslijn wilt maken, dan zou dat inderdaad een optie kunnen zijn.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door OmniLezer »

Kortom, als je een snellere lijn 99 wilt hebben, moet je met de aankomst en vertrek in en uit Uden niet klooien.
Wordt dat dan geen soort "bus voor laatkomers?"

In de zin van; deze bus vertrekt later dan de 99, maar komt tegelijk aan met de 99 in Uden.

Ik heb de route van lijn 99 bekeken.
Als je echt wilt versnellen, moet je Zeeland overslaan en gelijk de N224 vanaf Nijmegen nemen en de N277 via Voederheil. Je raakt wel 7 haltes kwijt, maar dat scheelt alleen 5 minuten. Daarnaast moet je echt haltes opheffen voor een snellere verbinding.

Lijn 99 lijkt op lijn 195/295 van Syntus omdat die buslijnen ook de snelst mogelijke route rijden tussen Rotterdam en Utrecht. Die kan je ook niet versnellen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door regenmaker »

In vervoersplan van Arriva 2018 (link) staat dat er in 2019 de route van lijn 99 gestrekt wordt en waarmee dus de bediening van Zeeland vervalt. Als oplossing daarvoor wordt gesproken over een buurtbus, die het centrum van Zeeland moet bedienen.

Daarnaast voorziet de provincie een mogelijke upgrade van lijn 99 naar Volans en zegt de provincie dat lijn 305 tussen Oss en Uden de helft minder reizigers heeft dan tussen Uden en Eindhoven. Misschien is een lijn 305 Nijmegen - Eindhoven dan een idee als dikke HOV-as. Alleen zit je natuurlijk met een gedeelte van de ritten op lijn 99 die door Breng worden geëxploiteerd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door OmniLezer »

Lijn 96 doet Zeeland toch ook aan.
Waarschijnlijk gaat dat Volans gebeuren naar Arriva, want die heeft ervaring met de Volans.

Wacht even. Dus het stuk Uden- Eindhoven brengt minder op dan Uden- Nijmegen.
Komt dat vooral door de spitsritten tussen Grave en Nijmegen of zit dat nog anders?
Laatst gewijzigd door OmniLezer op ma 02 okt 2017, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door regenmaker »

Lijn 96 doet Zeeland slechts met enkele ritten aan. Daarnaast waarom zou Breng niet met wat luxere bussen kunnen rijden. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door lijntaxi »

OmniLezer schreef:Volgens mij moeten de ritten Oss- Uden apart worden uitgevoerd omdat het file gevoelig is?
Dat is de enige reden wat ik kan bedenken. Aparte lijnnummers kan ook als die ritten onder een andere dienstregeling vallen.
Ik zie anders geen reden waarom deze ritten niet worden doorgetrokken.
Mijn ervaring is dat de meeste mensen vanuit Eindhoven uitstappen op Uden, busstation en nog enkele op Uden, Hobostraat.
Wat betreft de filegevoeligheid, ervaar ik die niet zo. Waar ik meer last van heb, is de relatief lage snelheid in Oss door al die verkeerslichten daar.
Ook niet handig is het feit, dat de bus ruim een kilometer omrijdt dan volgens de oude route via bushalte Wilhelminastraat. Slimmer is om de buslijnen schuin te laten kruisen. Dan is de route een stuk gestrekter.
Vandaar mijn voorstel om van Oss station via Uden - Gemert naar Helmond te rijden.
Daar op aanvullend zou een bus kunnen rijden van Eindhoven - Veghel - Uden - Grave via Nijmegen Radboud UMC naar station Nijmegen.
De huidige lijn 96 van Oss naar Zeeland doortrekken via Uden en de Leijgraaf in Veghel naar Veghel, Corridor.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door regenmaker »

Dat is nog een aardig stuk om via Nijmegen UMC. Lijkt me niet echt de beste optie. Je kan bij Station Goffert wel een goede aansluiting creëren op lijnen 11 en 12.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door SuperGhost »

Beiden niet nodig, je kunt op Grave Busstation al overstappen op de aansluitende Nijmeegse stadsbus 9 de naar de universiteit rijdt.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door regenmaker »

Voor het Erasmusgebouw is het nog een stuk lopen als je lijn 9 pakt. Het liefst zou ik zien dat lijn 9 Spinozagebouw - Erasmusgebouw - Huygensgebouw - Station Heyendaal gaat rijden net zoals de rest van de lijnen. De HAN is prima bereikbaar vanaf de halte Station Heyendaal.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door OmniLezer »

Linnenpakket tot zover is nu lijn 96 (Oss- Zeeland), 25/26 (Helmond - Oss via Uden), 157 (Oss via Uden- Eindhoven), 304 (Eindhoven via Heen- Nijmegen).

Ik denk dat je Volans 305 beter kan omzetten naar lijn 25, 26. Deze gaan niet zoveel reizigers trekken op hun route. Ik ben niet bekend met de relatie Oss- Helmond/Gemert.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Yanaike »

Volgens mij moeten de meeste reizigers in Oost-Brabant naar Eindhoven, Den Bosch of Nijmegen. Helmond en Oss hebben veel meer een lokale functie. Ik ben daarom geen voorstander van lijn 305 (of 25/26) tussen Oss en Helmond te laten rijden. Heel simpel gezegd: reizigers uit Oss, Nistelrode en Heesch hebben veel meer aan een snelle verbinding met Eindhoven dan een snelle verbinding met Helmond.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door OmniLezer »

Ja, dat is waar. Deze kunnen toch wel bij Uden overstappen.
Daarnaast is het een beetje dubbel als je lijn 99 doortrekt en 305 ernaast over de snelweg hebt rijden samen met die schoollijn 653(3 ritten, maar nog steeds) er boven op. Dat allemaal tussen Eindhoven en Uden.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten