OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door JeePee »

JWM schreef:Een uur is eigenlijk nog vrij lang. Bij "een aanrijding met een persoon" is een baanvak toch ongeveer anderhalf uur buiten dienst?
Betrof dan ook geen ACP. Stremming heeft uiteindelijk een dikke 3,5 uur geduurd.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door JWM »

ACP :?:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Mikos »

Aanrijding Contra Persoon :wink:
Betrof een Aanrijding Contra Wegverkeer.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door JWM »

Oke. Dezelfde aanrijding waarbij die dronken machinist betrokken was?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Mikos »

Ja.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door playertwo »

Vanmiddag een aanrijding tussen Vught en Boxtel, waardoor er dus geen treinen reden tussen Den Bosch en Boxtel. De s3600 naar Tilburg wachtte in Den Bosch tot 16.27. De vertrektijd is 16u19, en was door dit geintje overvol (met daardoor ook erg langzaam rijden tot ongeveer Biezenmortel).

Helaas was men niet zo slim om de automatische omroep uit te zetten, want die riep doodleuk dat de s3500 van 16u23 van spoor 3 vertrok. Meteen daarna werd hetzelfde omgeroepen in de trein, en gingen nogal wat reizigers verhuizen van 7 naar 3. Die 3500 reed echter helemaal niet (ja tot Den Bosch), wat daarna min of meer weer omgeroepen werd op het station. Gevolg, weer een volksverhuizing terug + de stroom uit Utrecht/Schiphol die ook nog in de trein wilde, en dus een overvolle trein.
De s13600 om 16u29 zou vertrekken mocht dus op blokafstand en grotendeels LEEG naar Tilburg gaan met 6 bakken mat'64. Aangekomen in Tilburg was de s1900 naar Venlo van 17u36 natuurlijk weg (haal je wel als de 3600 gewoon op tijd was gegaan, en nu dus niet). In Tilburg mocht men dus weer gaan verhuizen naar perron 1, en dus of de s5200 bestormen, of nog 8 minuten wachten op de 1900. De 13600 werd overigens gespoorwijzigd, omdat de 3600 dus +10 had, waardoor de doorgaande reizigers in Roosendaal dus ook nog eens hun aansluiting naar Zeeland mogen uitzwaaien, en deze trein bij aanvang al met vertraging rijdt vanaf Roosendaal.

Volgende keer dus graag die automaat uitzetten, voorkomt nogal wat verwarring, en lekker op tijd vertrekken. Worden de reizigers tenminste gespreid over de 3600 en 13600 in plaats van alleen in de 3600 gestopt, en dat geeft rust. Zat zelf overigens 1e klas, maar dan is dat nog steeds erg vervelend, warm en druk in een stam ICR. Nog beter was het om de s800 om te leiden over Tilburg, zodat deze met +30 vanuit Eindhoven resp. Den Bosch verder kan, zonder het overige treinverkeer in de war te gooien, maar dat is blijkbaar teveel denkwerk voor de bijsturing.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

De lege kolentrein die altijd in Woerden door de t2856 wordt ingehaald was vandaag wel erg snel... hij kwam zelfs nog voor de t1965 uit door Rotterdam Centraal gestoven en mocht ook gelijk de tunnel in. Gebruikelijker is dat 'ie in de goederenboog moet wachten en dan achter de 1965 aan de tunnel in duikt, maar kennelijk is dat in de vakantiedienstregeling gewijzigd. Het valt me namelijk ook al enige tijd op dat de 1965 consequent het binnenspoor neemt om dan ter hoogte van Rotterdam Stadion weer naar het buitenste spoor te gaan, waardoor de kolentrein ook makkelijk kan uitvoegen bij IJsselmonde. Buiten de vakantiedienst is dat echter niet mogelijk omdat de s1900 dan in de tunnel de s5000 inhaalt.

En owja, in de t2856 zat ook nog iemand door 'n mobiele telefoon te schreeuwen met dusdanig volume dat de persoon aan de andere kant het ook wel zonder telefoon had gehoord (die bevond zich in hetzelfde treinstel, maar aan de andere kant namelijk :P ). Dat alles vond, uiteraard, plaats in de stiltecoupé. En nou ben ik niet iemand die er dan snel iets van zegt, maar vandaag was daarop een uitzondering... hoorde ze later nog tegen haar vriendin zeggen "ik heb nou zo'n hekel aan zulke mensen". Ach, dat was dan in ieder geval wederzijds :wink: . Ongereviseerd ICM is wel ideaal voor dit soort situaties: gewoon het raam open gedraaid, toen kwamen ze in ieder geval niet boven het treingeluid meer uit :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Ennes »

Reiziger Ddrs schreef:De lege kolentrein die altijd in Woerden door de t2856 wordt ingehaald was vandaag wel erg snel... hij kwam zelfs nog voor de t1965 uit door Rotterdam Centraal gestoven en mocht ook gelijk de tunnel in. Gebruikelijker is dat 'ie in de goederenboog moet wachten en dan achter de 1965 aan de tunnel in duikt, maar kennelijk is dat in de vakantiedienstregeling gewijzigd. Het valt me namelijk ook al enige tijd op dat de 1965 consequent het binnenspoor neemt om dan ter hoogte van Rotterdam Stadion weer naar het buitenste spoor te gaan, waardoor de kolentrein ook makkelijk kan uitvoegen bij IJsselmonde. Buiten de vakantiedienst is dat echter niet mogelijk omdat de s1900 dan in de tunnel de s5000 inhaalt.

En owja, in de t2856 zat ook nog iemand door 'n mobiele telefoon te schreeuwen met dusdanig volume dat de persoon aan de andere kant het ook wel zonder telefoon had gehoord (die bevond zich in hetzelfde treinstel, maar aan de andere kant namelijk :P ). Dat alles vond, uiteraard, plaats in de stiltecoupé. En nou ben ik niet iemand die er dan snel iets van zegt, maar vandaag was daarop een uitzondering... hoorde ze later nog tegen haar vriendin zeggen "ik heb nou zo'n hekel aan zulke mensen". Ach, dat was dan in ieder geval wederzijds :wink: . Ongereviseerd ICM is wel ideaal voor dit soort situaties: gewoon het raam open gedraaid, toen kwamen ze in ieder geval niet boven het treingeluid meer uit :mrgreen:
Je klaagt er normaal liever "hier" over ipv er iets van te zeggen :wink:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Ennes »

door playertwo op vr 14 aug 2009, 17:47

Vanmiddag een aanrijding tussen Vught en Boxtel............
Wie weet wordt het in de dienstregeling van 2010 of 2011 wel netjes opgenomen welke treinen een aanrijding krijgen, kan je daar alvast rekening mee houden!!!

Natuurlijk is het vervelend dat er geen of beperkt treinverkeer is in zo'n situatie. maar dat er treinen niet of niet op tijd rijden, of met minder/ander materieel als gebruikelijk, dat is gewoon een bijkomende factor van een stremming van wat voor aard ook. meterieel en/of personeel kan bijvoorbeeld niet op zijn plaats zijn op dat moment. en zo zijn er nog vele zaken te bedenken die bij een stremming invloed hebben op de treinenloop.

Maarja zolang we niet verder kunnen denken als alleen vanuit onze eigen egoistiche redenering, zullen we altijd vrolijk door blijven mopperen bij een stremming.

Overigens, sterkte aan het betrokken personeel!!! (die kunnen dat in zo'n situatie wel gebruiken nml)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Caspar »

Ivm de aanrijding bij Zwijndrecht vanavond reed trein t9272 een tamelijk aparte route: Amsterdam- Den Haag- Rotterdam- Gouda- Utrecht- Den Bosch- Tilburg- Roosendaal en door naar Brussel.

Verder:
-Trein t4582 had een stop in Zaandam vanavond, die gewoon in de CTA's stond, zal wel extra zijn door de werkzaamheden denk ik.
-Station Purmerend was helemaal donker, geen verlichting, klok etc alles zwart, behalve het enige gevalletje waar je niets aan hebt stond wel aan; de OV-chipkaart lezer :roll:
-In Hoorn stond een ware invasie op het perron, een hoop kermisklanten die weer naar huis gingen. Normaal stappen er denk zo tussen de 10 en 20 mensen nog in daar op dit tijdstip, nu zorgde de invasie voor staanplaatsen in het Ddarretje.
Ook de Arriva bus naar Amsterdam was afgeladen vol, en het transferium was ook nog voor 3/4 bezet, waar normaal het aantal auto's op enkele handen te tellen valt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door ODRAIL »

Caspar schreef:Ivm de aanrijding bij Zwijndrecht vanavond reed trein t9272 een tamelijk aparte route: Amsterdam- Den Haag- Rotterdam- Gouda- Utrecht- Den Bosch- Tilburg- Roosendaal en door naar Brussel.
Dan mag je er vanuit gaan dat de trein al onderweg was van Amsterdam naar Den Haag, want anders had men gelijk wel voor de route Amsterdam - Utrect - Den Bosch gekozen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Onderweg van Den Haag naar Rotterdam dan... anders hadden ze 'm ook op Den Haag HS kunnen laten kopmaken. Reizigers uit Rotterdam had je dan kunnen adviseren de eerstvolgende trein naar Utrecht te nemen, zelfs als je daar nog even zou moeten wachten (met de Benelux dan he) scheelt het nog in de opgelopen vertraging.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door ODRAIL »

Reiziger Ddrs schreef:Onderweg van Den Haag naar Rotterdam dan... anders hadden ze 'm ook op Den Haag HS kunnen laten kopmaken. Reizigers uit Rotterdam had je dan kunnen adviseren de eerstvolgende trein naar Utrecht te nemen, zelfs als je daar nog even zou moeten wachten (met de Benelux dan he) scheelt het nog in de opgelopen vertraging.
Je hebt gelijk, ik had het even niet goed gelezen. Sorry :oops: :wink:.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Caspar schreef:-Trein t4582 had een stop in Zaandam vanavond, die gewoon in de CTA's stond, zal wel extra zijn door de werkzaamheden denk ik.
Klopt, i.v.m. dat de 3000 via Haarlem gaat, en er moet toch een intercity zijn die op Zaandam stopt :twisted:.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Ivm de aanrijding bij Zwijndrecht vanavond...
Ik hoorde vanmorgen dat het om een zelfdoding op Rlb ging en de mcn die erbij betrokken was, is een collega van mijn standplaats die ik zeer goed ken.

Komende dagen is Ddr vanwege spoorvernieuwing tijdelijk een kopstation voor treinen uit de richting Rtd, de 2100 serie keert op spoor 1, de 1900 op spoor 2, de 2200 en 5100 op spoor 3a/b, spoor 4 en 5 worden vooralsnog niet gebruikt. Alle treinen tussen Ddr en Rtd stoppen in beide richtingen in Zwd (wat dus tijdelijk een IC-station is met voor Zwd een ongekend aantal treinen per uur :wink:) waar reizigers naar het zuiden kunnen overstappen op stop- en snelbussen richting Bd en Rsd. Voor de reizigers naar Ddzd rijden 2x per uur bussen tussen Zwd-Ddr-Ddzd. De overige bussen rijden vanaf Zwd, omdat de stationsomgeving in Dordt i.v.m. herinrichting momenteel helemaal overhoop ligt.

Hoewel het (vond ik) best duidelijk staat aangegeven en wordt omgeroepen op de stations en in de treinen, stonden er vanmorgen toch nog een dozijn mensen in Ddr op bussen naar Bd/Rsd te wachten, waaronder 1 Brabants opaatje, die meteen begon te schelden (die heb ik dus niet geholpen) en de rest verstond geen Nederlands of Engels.

Gaan er morgen nog mensen naar de Bavaria City Racing in Rotterdam? Zo ja: De IC's 1900 en 2100 stoppen na afloop extra op Rtb: Richting Rtd: 2150 t/m 2158 en de 1952 t/m 1958. Richting Ddr: 2159 t/m 2165 en de 1959 t/m 1965. (Dat worden dus met de extra stop te Zwd erbij eerder sneltreinen dan IC's. :wink:) Series 4100, 5100, 20500 en 21700 worden versterkt, de serie 4000 vanaf 4058. Veel plezier en oordopjes mee!
Vallend blad maakt rails glad.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door playertwo »

Ennes schreef:
door playertwo op vr 14 aug 2009, 17:47

Vanmiddag een aanrijding tussen Vught en Boxtel............
Maarja zolang we niet verder kunnen denken als alleen vanuit onze eigen egoistiche redenering, zullen we altijd vrolijk door blijven mopperen bij een stremming.
Ik zat zelf in de s3600, maar als je goed gelezen had had je dat ook wel kunnen zien. Als men overigens gewoon op tijd was vertrokken, hadden alle doorgaande reizigers uit de s800 30 minuten minder lang onderweg geweest dan nu het geval was, wat daar egoïstisch aan is weet ik niet, wel dat het NS een hoop geld scheelt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Te laat vertrekken heeft altijd bijna altijd een reden. Ik kan mij voorstellen dat het bij een aanrijding erg lastig is voor de verkeersleiding om al het treinverkeer in goede banen te leiden, zeker op grote knopen als [wiki]'s-Hertogenbosch[/wiki].
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Marc »

Gistermiddag waren er problemen tussen Maastricht en Sittard: trein t20848 kwam netjes op tijd aan in Sittard en is solo verder gegaan richting Roermond.
Om 13:32 kwam een VIRM-IV aan in Sittard vanuit Maastricht, op de CTA werd deze trein aangekondigd als IC naar Alkmaar met vertrektijd 13:21 (volgens mijn gegevens vertrek de trein naar Alkmaar om 13:13). Dit losse viertje vertrok weer om 13:35 (en ja, was dit t848 met +22 of trein t848 met +14???).
Trein t6848 heb ik niet gezien, trein t6850 werd aangekondigd met +15. Om 13:51 kwamen twee V'tjes binnen in Sittard, vervolgens bij Geleen-Lutterade een V'tje (serie 400) richting Sittard en bij Beek-Elsloo nog een los V'tje richting Sittard.
Terug in Maastricht kwam de 453 (dit moet het V'tje zijn geweest dat ik bij Geleen zag) aan als t6841. De t6841 moet vanaf Sittard gereden hebben, deze trein kon anders nooit op tijd rijden. Vanaf Maastricht werd V'tje 869 ingezet om de (30)t6843 te gaan rijden. De echte t6843 kwam om 15:04 aan in Maastricht (met +14 dus) en bestond uit het duo V'tjes.

Vanmiddag was er een sein- en overwegstoring tussen Maastricht, -Randwyck en Visé. Het begon voor mij aan de overweg bij km 27.7 (nabij Randwyck), na het passeren van trein t32040 bleef de overweg gesloten. Volgens de WUBO bij het station was er een rijweg ingesteld vanaf Maastricht Randwyck (spoor 3) richting Maastricht. Vervolgens ri Maastricht, waar er ook problemen waren bij de overweg (km 28.3). Trein t5383 werd door stoptonend sein 82 geleid en dit was voorlopig laatste Belg die Maastricht verlaten heeft. Er werd besloten dat de serie s32000 keerde in Maastricht, de s6800 reed wel verder naar Maastricht Randwyck (met vertraging via spoor 4a en door de stoptonende seinen 82, 32, 22 en 42) en de serie s5300 reed niet tussen Maastricht en Visé (hiervoor in de plaats reden later bussen, gereden door een Brabantse Citaro).

Toen ik later weer aan de overweg bij Randwyck kwam, zag ik dat de serie s6800 met een lastgeving naar spoor 3 van Maastricht Randwyck reed. De overweg bleef gesloten en ging pas weer open nadat de 6800 weer was vertrokken richting Maastricht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Dexter schreef:De overige bussen rijden vanaf Zwd, omdat de stationsomgeving in Dordt i.v.m. herinrichting momenteel helemaal overhoop ligt.
Was de reden niet dat je vanaf Zwijndrecht sneller op de A16 zit? Wat overigens ook alleen bij vertrek uit Zwijndrecht geldt, de andere kant op rijden de bussen zo ongeveer heel Zwijndrecht door om uiteindelijk aan de achterkant van het station daar te belanden. Het was immers bij de eerdere werkzaamheden rond Hemelvaart ook al zo dat de bussen vanaf Zwd vertrokken.
Zowiezo hebben NS-bussen vanaf Dordrecht weinig met de herinrichting te maken aangezien die altijd aan de achterzijde vertrekken.

Weet jij trouwens toevallig hoe het komt dat de s2100 er maarliefst 10 minuten langer over doet om van Rotterdam in Dordrecht te belanden? Deels zal het zitten in de stop van 4 minuten te Zwijndrecht, wat wel praktisch is omdat er daar veel uit zal moeten voor de bussen, maar de aankomst in Zwijndrecht is zelfs al 2 minuten later dan de normale aankomsttijd in Dordrecht (en de s1900 doet er opmerkelijk genoeg maar 2 minuten langer over). Lijkt wel of 'ie ergens stilstaat om iets voorbij te laten (maar wat, er zijn geen snellere treinen) danwel dat 'ie ergens heel langzaam moet rijden.

En owja, merkte vanmiddag dus ook nog op dat de s1900 ook vandaag rijdt. Toen ik enige tijd geleden in de reisplanner keek stond daar in dat 'ie alleen op maandag Dordrecht - Den Haag C. zou rijden en dus niet op zaterdag en zondag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door M57 »

Reiziger Ddrs schreef:Weet jij trouwens toevallig hoe het komt dat de s2100 er maarliefst 10 minuten langer over doet om van Rotterdam in Dordrecht te belanden? Deels zal het zitten in de stop van 4 minuten te Zwijndrecht, wat wel praktisch is omdat er daar veel uit zal moeten voor de bussen, maar de aankomst in Zwijndrecht is zelfs al 2 minuten later dan de normale aankomsttijd in Dordrecht (en de s1900 doet er opmerkelijk genoeg maar 2 minuten langer over). Lijkt wel of 'ie ergens stilstaat om iets voorbij te laten (maar wat, er zijn geen snellere treinen) danwel dat 'ie ergens heel langzaam moet rijden.
Ik had vanmiddag een s2100, en we waren al ruimschoots voor die aankomsttijd in Zwijndrecht. De mensen waren er in minder dan een minuut uit. Vervolgens heel lang gestaan, het sein werd pas veilig een minuut of 3 na vertrektijd :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Hmm, apart... zowiezo is de lange wachttijd in Zwijndrecht een gevolg van de verlate aankomst daar. Als 'ie gewoon op de normale tijd had gereden dan was het in Dordrecht mogelijk geweest voor de s2200 langs te kruisen, terwijl 'ie nu dus moet wachten op het vertrek daarvan.

Nog een andere opvallendheid: vanmiddag liep de 10.504 van Arriva als t32556 in Arkel een kleine vertraging op door een onwillige deur. Kennelijk zat er ergens iets tussen want hij sprong steeds weer open vlak voor 'ie volledig gesloten was. Na een paar minuutjes was het probleem alweer verholpen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

De stop op Rotterdam Blaak is ook (tijdelijk) verwerkt in de dienstregeling, in verband met City Racing?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Dan zou je verwachten dat ze 'm alleen op zondag verwerken, maar de extreem lange rijtijd is er ook vandaag en maandag. En volgende weekend, als de werkzaamheden weer verder gaan, trouwens ook.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Vinny »

Opvallend vond ik de materieelinzet op de Hoekse lijn: Er was een VIRM ingezet die ik een aantal slagen zag maken, en ook reed er plan T :shock:, terwijl de CTA's het natuurlijk nog steeds over sprinters hadden. Dit zorgde natuurlijk voor verwarring op het perron: een aantal jongeren heeft hierdoor de trein gemist omdat ze dáchten dat het de sneltrein naar Delft was...

Verder werd na de stop te Delft omgeroepen dat het ten strengste verboden is om de deuren open te houden voor mensen die aan komen rennen. Het leverde een vertrekvertraging op van vijf minuten (later deels ingelopen) en het zou een boete kunnen opleveren aldus de conducteur. Ik heb van de actie niets meegekregen, maar ik zag wel twee meisjes naar het station rennen voor het vertrek. Ik vermoed dat die op de hormonen van een aantal pubers hebben gewerkt... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Dexter »

Reiziger Ddrs schreef:
Dexter schreef:Weet jij trouwens toevallig hoe het komt dat de s2100 er maarliefst 10 minuten langer over doet om van Rotterdam in Dordrecht te belanden? Deels zal het zitten in de stop van 4 minuten te Zwijndrecht, wat wel praktisch is omdat er daar veel uit zal moeten voor de bussen, maar de aankomst in Zwijndrecht is zelfs al 2 minuten later dan de normale aankomsttijd in Dordrecht (en de s1900 doet er opmerkelijk genoeg maar 2 minuten langer over). Lijkt wel of 'ie ergens stilstaat om iets voorbij te laten (maar wat, er zijn geen snellere treinen) danwel dat 'ie ergens heel langzaam moet rijden.
Wellicht heeft het ook iets met een brugopening te maken, of idd wachten op andere treinen. Ik heb vandaag geen 2100 gereden, maar morgen wel dus dan zal ik eens kijken op m'n dienstkaartje hoe het zit.

Dat van die bussen in Zwd heeft ook te maken met het sneller kunnen bereiken van de A16, maar de Weizigtzijde is nu de voorzijde bestemmingsverkeer gaat worden ook een stuk drukker met halers/brengers, dus het is niet meer goed te doen om daar ook nog eens een sliert bussen op te stellen.

@Bee: Ja de extra stop te Rtb is idd ook verwerkt in de reisplanners, dit gebeurt tegenwoordig meer en meer.

@Vinny: Ik heb een hekel aan mensen die de deuren openhouden. Bij VIRM denken ze: Ha, die deur gaat vanzelf weer open. Dan denken ze dat alle treinen wel zoiets zullen hebben en vervolgens gaat het mis. Want bij inklembeveiliging gaat de deur alleen bij (voldoende) tegendruk weer open of als het obstakel dat er tussen zit, groot genoeg is om gedetecteerd te worden. Een hand, arm of been wordt opgemerkt, maar een pols niet, die is te smal.
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten