Mag ik even kwijt #25

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Fles »

er staat vandaag een stuk in de Sp!ts. Hij heeft uitgebreid staan uitleggen hoe dat geknip in zijn werk gaat etc. Uitspraak 27 aug.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door htm_tram »

Ga je 10 dagen bergklimmen in Oostenrijk ben je de 3e die op dezelfde plek uitglijdt... :roll:

de 1e had alleen pijn, de 2e had een bot gescheurt bij der pols en ik had me pols zwaargekneust... Allemaal op dezelfde plek, zelfde pols... :roll:

Na 3 dagen was het avontuur voor mij klaar en mocht ik de overige dagen niks doen in het huisje... :|
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Suus »

Het schijnt dat het Duitse bedrijf HaCon (bekend van Hafas) een nieuw reisplannersysteem gaat leveren aan de NS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Fles »

Bee schreef:Het schijnt dat het Duitse bedrijf HaCon (bekend van Hafas) een nieuw reisplannersysteem gaat leveren aan de NS.
Ben benieuwd. De NMBS-planner is al jaren in de HAFAS-database aan het roeren :pos: Alleen een andere interface, maar verder is het gewoon hetzelfde.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door webguy »

En Duistland, Oostenrijk en Zwitserland gebruiken zo goed als dezelfde interface met wat kleurverschillen :P
Lijkt me niet gek zo'n nieuwe reisplanner, ze hebben ook een goeie module geloof ik voor werkzaamheden, misschien kan de NS daar ook nog eens wat van leren...
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Mark »

meltrain schreef:
Vinny schreef:- maar omdat zijn acties altijd zo knullig zijn valt het nooit op.
Hij had toch ook eens met de noodrem zitten prutsen, waardoor de trein ineens in de noodrem ging?
Rondje Nederland 2006 was dat, in een Lint bij Vsv.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Justin »

Oh was hij dat!

Hoera, m'n contract is verlengd, mag weer langer werken :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door mb90 »

Nooit geweten dat een (ex-) gebruiker van hier dus Jack de Knipper is. :shock:

Pas na dit stukje op Geen Stijl ging er een lampje bij me branden:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... ipper.html
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Justin »

Joh. Hij woonde op slechts een steenworp van me vandaan toen in Zeist :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door mb90 »

Ja, ik zie het nu ja. Ik had alles over Jack de Knipper hiervoor eerlijk gezegd ook nooit gevolgd, dus daar zal het ook wel door komen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Suus »

Zo, vandaag is het ticket voor mijn Fyra-toeslag en Fyra-reservering thuisbezorgd. Twee van die grote biljetten, in zo'n mapje, brief erbij, grote stevige envelop. Volgens mij kost het thuisbezorgen ervan meer dan het hun opbrengt (2 euro)

Maar als ik de reservering goed begrijp zit ik op een stoel bij het raam :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Caspar »

Zou de telling anders zijn dan in de Benelux rijtuigen die nu rond rijden met de zitplaatsnummers die daar op de rand van het bagage rek staan? Anders kan je daar even in kijken waar je komt te zitten :lol:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door STF »

In Luxemburg hebben ze zo'n vage manier van zitplaatsen nummeren want elk balkon neemt twee nummers in aangezien de coupe eindigt met bijvoorbeeld 8 en de volgende coupe verder gaat met 11. Terwijl er op het balkon geen klapzitjes of iets dergelijks te vinden zijn, dus als ze die Fyra net zo idioot nummeren... :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Suus »

Ik zit in Rijtuig 21, stoel 66. Ik ga van de week wel even kijken in Amsterdam anders.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Daniel »

Het mag dan meestal een vooroordeel zijn, vanmiddag kwam ik een stel echt domme blondjes tegen :P Toen ik langs de poller in de Visstraat in Dordt fietste stond daarvoor een auto met twee blonde dames te wachten. Een kwartier later kwam ik er op de terugweg weer langs en stond die auto daar nogsteeds.
De dames waren inmiddels aan het bellen en bezig om te keren, want tja, die paal ging maar niet naar beneden. Kennelijk waren ze niet op de gedachte gekomen dat er niet voor niks een paal met intercom links van hen stond... als je de controlekamer niet vraagt of je het autovrije gebied in mag (bestemmingsverkeer mag er wel door namelijk) dan kom je er ook nooit in natuurlijk :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door ODRAIL »

mb90 schreef:Nooit geweten dat een (ex-) gebruiker van hier dus Jack de Knipper is. :shock:
Pas na dit stukje op Geen Stijl ging er een lampje bij me branden:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... ipper.html
En dit schreef hij op 17 december 2008 zelf op dit forum :shock::
Aking schreef:KUTlui!

*woont 9 hoog in die flat*

'Jack de Knipper' terroriseert flat
Door MARGREETH FERNHOUT
ZEIST - Op de galerijen van de L-flat in Zeist wordt hij al ‘Jack de Knipper’ genoemd. De nog onbekende vandaal knipt alles wat hij tegenkomt dwars door midden.
afbeelding vergroten Liftmonteurs repareren de verwoeste liften in Zeist. FOTO ARNO BROER
Eerst de kabels van alle zestien liften, nu ontkomen ook rem- en versnellingskabels van fietsen niet aan zijn knipwoede.

Vrijdag- op zaterdagnacht sloeg Jack de Knipper voor de vierde keer in anderhalve maand toe. Alle liften werden onklaar gemaakt. Ze waren net gerepareerd van een eerdere knipactie op donderdagnacht. In oktober was het ook twee keer in een week tijd raak.

De L-flat aan de Laan van Vollenhove in Zeist was bij de bouw in 1978 de langste galerijflat van Europa: vijfhonderd meter. De zestien liften zijn verdeeld over acht portieken en gaan twaalf verdiepingen omhoog.

De vandaal gaat grondig te werk. Eerst knipte hij de kabels van de bedieningskasten alleen doormidden, nu knipt hij er hele stukken tussenuit. Nog meer gevolgen heeft de schade die hij aanricht aan de kabel die door de hele liftschacht loopt.

Die kabel is zo’n vijftig meter lang en valt niet te herstellen, maar moet helemaal vervangen worden. Liftmonteurs zijn met man en macht bezig de liften te herstellen.

,,Vernielen is in vijf minuten gebeurd,’’ zegt een van hen, ,,maar herstellen duurt een dag.’’

In het weekend hebben bewoners gebruik moeten maken van de trap. Pieter Doomen is herstellende van twee gebroken enkels en zijn vrouw is net bevallen. Acht verdiepingen moeten ze omhoog, voor ze thuis zijn. ,,Ik heb het zaterdag drie keer gedaan, en daarna kon ik de bank niet meer afkomen. Als ik de deur uitga denk ik heel goed na of ik wel alles bij me heb. Maar goed, ik kom de deur nog wel uit, er zijn hier ook genoeg mensen in een scootmobiel of met een rollator. Zij kunnen geen kant op.’’

Gevaarlijk is de situatie nog niet geweest, na het doorknippen van de kabels doet een lift niets meer. Wel is het zo dat het aantal reparaties dat aan een bedieningskast wordt uitgevoerd beperkt is. De middelste lift van de 500 meter lange galerijflat wordt steeds zo snel mogelijk gemaakt, zodat er in elk geval ergens een mogelijkheid is om met de lift naar boven te gaan.

De politie heeft nog geen idee wie er achter het vandalisme zit. Woordvoerder Talia Luckel: ,,We hebben een goed contact met buurtbewoners en de huismeester, maar het moet maar net gezien worden. ’’

Woningbouwvereniging De Kombinatie neemt extra maatregelen om de dader te betrappen. Directeur Willem de Bruin: ,,We zijn in gesprek met een beveiligingsbedrijf om meer surveillances uit te laten voeren en gaan nog meer camera’s op hangen.’’
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Suus »

Dat Takeshi's Castle op Comedy Central is echt te slecht :lol: :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door STF »

KM46 schreef:En dit schreef hij op 17 december 2008 zelf op dit forum :shock::
Op zo'n beetje elk forum waar hij kwam, heeft hij dit geschreven (heb het op een rustige avond na zitten zoeken).
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door ODRAIL »

STF schreef:heb het op een rustige avond na zitten zoeken.
Is het weer rustig op de camping ?
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Justin »

Op de camping! Lalalala.

Verveel me. Geen geld, niemand in de buurt. Met wie kan ik een potje beuken met m'n ei-vormige bal :P?

En het doet best pijn als je je pink plet onder een dumbbell -_-".
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door deadlock »

Mark schreef:
meltrain schreef:
Vinny schreef:- maar omdat zijn acties altijd zo knullig zijn valt het nooit op.
Hij had toch ook eens met de noodrem zitten prutsen, waardoor de trein ineens in de noodrem ging?
Rondje Nederland 2006 was dat, in een Lint bij Vsv.
Hij heeft mij nog verzekerd dat hij dat niet was :')
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door STF »

KM46 schreef:Is het weer rustig op de camping ?
Nee dat niet, maar had het in maart al nagezocht.

Maarja hij heeft tegen mij ook wel gezegd in een msn gesprek dat ie de liften stuk ging maken, en ik dacht dat het een grapje was en hij gewoon even naar de wc moest ofzo want korte tijd later was die dan weer op msn terug...
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Daan »

Justin schreef:En het doet best pijn als je je pink plet onder een dumbbell -_-".
Volgens mij heb jij altijd wel iets raars, niet? :lol:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Justin »

Ik ben denk ik niet voorzichtig genoeg haha :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Fles »

Doe eerst maar eens aan deze halfgare uitleggen wat een dumbell sowieso is :P
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten