Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Geen idee, ik heb het ook niet verzonnen. Ik weet wel dat ik na m'n dienst met knallende koppijn naar huis ging van die walm....
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Ik heb nog niks bijzonders geroken... (In HWGO dan.)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Marketing praat.htm_tram schreef:Maar als het zogenaamd veilig is en je er geen last van kan krijgen hoe kan het dat collega's er dan wel last van hadden?
Het middel zal wel 'veilig' zijn geweest. Alleen de uitwerking kennelijk niet. Althans, als er meerdere bestuurders door de dag heen met lichamelijke klachten (hoofdppijn) rond rijden... kán dat een veiligheidsrisico vormen, denk ik..htm_tram schreef: En als het veilig is waarom moest het acuut uit de bus gehaald worden?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Op Facebook kwam eveneens een melding voorbij dat van de vier groene MAN's in Delft er op zeer korte termijn 3 uit zullen gaan, alleen de 8855 zal als reserve blijven. De andere worden vervangen door de MAN's 5150 en 5151, afkomstig van Voorne-Putten. :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Met die bussen voor dat lage viaduct moeten ze ondertussen toch wel het record hebben verbroken van de vaakst vervangen bussen binnen een concessie Dit is het vijfde materieeltype voor deze lijnen toch ofzo?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
In theorie zelfs het zesde:
- de Van Hool A300's 168 t/m 172 (ex Tilburg)
- de VDL Berkhof Ambassador 5392 en 5393 (ex Syntus)
- de MAN's 200 t/m 202 (ex Qbuzz (deels))
- de MAN's 300 t/m 302 (huur TCR, ex Cxx)
- de MAN's 8830, 8855, 8856 en 8871
- de MAN's 5150 en 5151
- de Van Hool A300's 168 t/m 172 (ex Tilburg)
- de VDL Berkhof Ambassador 5392 en 5393 (ex Syntus)
- de MAN's 200 t/m 202 (ex Qbuzz (deels))
- de MAN's 300 t/m 302 (huur TCR, ex Cxx)
- de MAN's 8830, 8855, 8856 en 8871
- de MAN's 5150 en 5151
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Hoezo in theorie?
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Omdat ik de series 200 t/m 202 en 300 t/m 302 eigenlijk als hetzelfde zag, maar toch maar gesplitst heb. Alleen de tekst heb ik daarop niet aangepast.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Het gerucht gaat dat dit sinds 2009 maar liefst de 21e en 22e individuele bussen worden die ingezet gaan worden in Delft.... Ze zijn inmiddels al op Haaglands grondgebied beland maar ik geloof dat nu eerst nog van InfoXX naar Kapsch (Prodata) omgebouwd moeten gaan worden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Veolia Volvo 7700 255 en 256 (Ex Roosendaalse Volvo's die tijdens hun leven ook in Apeldoorn, Breda, Tilburg hebben gereden) hebben in iedergeval september 2009 nog gereden op lijn 81.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Helder!Etienne schreef:Omdat ik de series 200 t/m 202 en 300 t/m 302 eigenlijk als hetzelfde zag, maar toch maar gesplitst heb. Alleen de tekst heb ik daarop niet aangepast.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Destijds waren lijn 80 en 82 het grote probleem, al reed lijn 81 ook vaak met de bussen die voor lijn 80 en 82 bedoeld waren.MdJ schreef:Veolia Volvo 7700 255 en 256 (Ex Roosendaalse Volvo's die tijdens hun leven ook in Apeldoorn, Breda, Tilburg hebben gereden) hebben in iedergeval september 2009 nog gereden op lijn 81.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Kortom, je kan als bustype pas serieus genomen worden als je bent ingezet op de IKEA-lijn in Delft ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Het is zeker de bedoeling dat die types op de parkeerplaats nog moeten worden afgewerkt met een scheef schroefje of een houtbeugeltje ofzo?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Weet iemand of er nog plannen zijn voor nachtbussen doordeweeks door de HTM en/of Connexxion?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Voor zover ik weet voorlopig niet. Maar ik laat me graag verrassen.
Overigens rijdt alleen HTM enkele nachtbussen in Haaglanden. Die nachtbussen gaan soms nog best een eindje de regio in, je kan ze wat dat betreft het beste vergelijken met de BOB-bussen van de RET.
Overigens rijdt alleen HTM enkele nachtbussen in Haaglanden. Die nachtbussen gaan soms nog best een eindje de regio in, je kan ze wat dat betreft het beste vergelijken met de BOB-bussen van de RET.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Klopt. Zou wel een nodige aanvulling zijn op de eerstvolgende dienstregeling. Dan hoeven het niet eens 6 nachtlijnen te zijn zoals nu het geval is in het weekend. Desnoods 1 of 2 lijnen die in ongeveer 20 tot 30 haltes een rondje Den Haag doen. Maar goed, afwachten helaas.
Laatst gewijzigd door Gekko123 op wo 11 okt 2017, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige qoute van voorgaand bericht verwijderd.
Reden: Onnodige qoute van voorgaand bericht verwijderd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
De Connexxion 5150 en 5151 worden toegevoegd aan het wagenpark van Delft. De 5151 rijdt sinds gistermiddag 15:30 rond in Delft op lijn 61. Nog wel wat kleine technische dingetjes om te fixen: o.a. stuur chauffeur niet verstelbaar, lijnfilm blijft hangen (alleen Kuyperwijk). OVInfo geeft momenteel een bus aan zonder actuele data, kans is dus groot dat ook vandaag de 5151 rijdt.Daan76 schreef:Het gerucht gaat dat dit sinds 2009 maar liefst de 21e en 22e individuele bussen worden die ingezet gaan worden in Delft.... Ze zijn inmiddels al op Haaglands grondgebied beland maar ik geloof dat nu eerst nog van InfoXX naar Kapsch (Prodata) omgebouwd moeten gaan worden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
de 6758 stond hier stil met knipperlichten aan en geen passagiers er in.
17:23 bus is opgestart, heeft 400 meter gereden, naar de dichtstbijzijnde rotonde om daar te keren, en is toen achter de sleepwagen gaan staan.
17:23 bus is opgestart, heeft 400 meter gereden, naar de dichtstbijzijnde rotonde om daar te keren, en is toen achter de sleepwagen gaan staan.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Ook Connexxion Haaglanden gaat cashloos.
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/b ... anden/4916
Voor dit doel worden de nooit gebruikte ticketboxen die nog altijd op de betaaltafel staan verwijderd en komt er een nieuw systeem voor in de plaats.
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/b ... anden/4916
Voor dit doel worden de nooit gebruikte ticketboxen die nog altijd op de betaaltafel staan verwijderd en komt er een nieuw systeem voor in de plaats.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Wat was eigenlijk het nut van die oude ticketboxen? De amba's van Veolia Veluwe hadden deze ook altijd maar heb nooit het nut begrepen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Weet ik ook niet precies, behalve dat het vanaf dag één niet gewerkt heeft (in Haaglanden althans, ik weet niet hoe dat op de Veluwe was...?).
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Met reisvoorbeelden uit Spijkenisse en tarieven uit 2016. Netjes :NDaan76 schreef:Ook Connexxion Haaglanden gaat cashloos.
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/b ... anden/4916
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
De Connexxion MAN wagens uit Voorne putten (5150 en 5151) rijden inmiddels op lijn 61 in delft.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
De nieuwe dienstregelingen van de concessies in Haaglanden staan in de apps.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 147 gasten