Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Wat voor trein is het. Het is geen Coradia Linde of een V200, want de kop is compleet anders.
Die enkelbladsdeur wordt allang geleverd bij de Liner of de V200.
Daarnaast verbaas ik me dat treinen nog steeds op uiterlijk compleet worden aangepast.
Ik dacht dat je alleen maar een soort keuzemenu had zoals bij auto's.
Die enkelbladsdeur wordt allang geleverd bij de Liner of de V200.
Daarnaast verbaas ik me dat treinen nog steeds op uiterlijk compleet worden aangepast.
Ik dacht dat je alleen maar een soort keuzemenu had zoals bij auto's.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Coradia Stream.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Een Streamende trein? Dus reizigers kunnen dan onbeperkt gebruik maken van Spotify en Netflix, ook in de tunnels van de HSL? ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het zou wel leuk zijn .
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Wat gaat er eigenlijk met de TRAXX + ICR gebeuren wanneer de ICNG eenmaal rijdt?
ICR zal wel weg gaan, maar die locomotieven zijn toch best nieuw?
ICR zal wel weg gaan, maar die locomotieven zijn toch best nieuw?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De geleasde locs zullen teruggaan naar de leasemaatschappij. De eigen locs zullen 1700'en gaan vervangen en worden anders verkocht.
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
NS heeft in principe dan alleen nog locs nodig voor de intercity Berlijn, want DDM/DDAR is in 2021 ook al wel buiten dienst :')
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Tegen die tijd heeft de IC Berlijn misschien wel Vectron loc's die in zowel Nederland als Duitsland gebruikt kunnen worden, dus heeft de NS geen enkele loc meer nodig.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Volgens Somda komen er in 2023 nieuwe locomotieven en rijtuigen voor de IC Berlin. Hopelijk komt de stop in Bentheim dan te vervallen.
Zie hier: https://www.somda.nl/forum/15507/3/Ontw ... C+Berlijn/
Zie hier: https://www.somda.nl/forum/15507/3/Ontw ... C+Berlijn/
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik zie in dat topic alleen ene Berk24 lopen zeuren over stops van de IC en het onnut van de RB Neuenhaus - Bad Bentheim.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Bovenstaande post had ik ook kunnen schrijven
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ja klopt, wel jammer eigenlijk. Vind een locomotief met rijtuigen wel altijd een echt ‘treingevoel’ geven.MarkHul schreef:Tegen die tijd heeft de IC Berlijn misschien wel Vectron loc's die in zowel Nederland als Duitsland gebruikt kunnen worden, dus heeft de NS geen enkele loc meer nodig.
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Jongens we zijn hier niet in Duitsland waar op railfora altijd ouderwetse treinsamenstellingen de hemel in worden geprezen. :D
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
:Y En dan was ik het nog met je eens geweest ook :@JWM schreef:Bovenstaande post had ik ook kunnen schrijven
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En toch is dat een trein! Een slet, flirt of meer van zulks is met moeite een veredelde tram :XDennenboom schreef:Jongens we zijn hier niet in Duitsland waar op railfora altijd ouderwetse treinsamenstellingen de hemel in worden geprezen. :D
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Maar wel een tram die 160 kan :)
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ehm, 1700-locs halen zonder moeite 200 km/h, zelfs onder 1500 volt _O_
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Maar halen die trams dat ook?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik heb heel lang gedacht dat je nog wat nuttigs kon doen met de TRAXX-locomotieven als je ze niet meer nodig hebt voor de diensten op de HSL, maar ik ben er voor mijzelf van teruggekomen. Prachtige dingen die locomotieven, zeker in de geel-blauwe kleuren, maar wat heb je eraan zonder rijtuigen. Dus als TRAXX niet meer nodig is verkopen aan een leasemaatschappij en die zorgen dat ze nog jaren dienst kunnen doen in de internationale goederendienst.
ICR zal nadat ICNG is gaan rijden heel snel verdwijnen. ICR heeft ongeëvenaard rijcomfort, maar het komt uit een tijdperk dat voorbij is. Op een gegeven moment houdt het knutselen een keer op.
ICR zal nadat ICNG is gaan rijden heel snel verdwijnen. ICR heeft ongeëvenaard rijcomfort, maar het komt uit een tijdperk dat voorbij is. Op een gegeven moment houdt het knutselen een keer op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Volgens mij zou je nog wat leuks kunnen doen met de Ardennen-express of een andere IC naar Duitsland en/of België.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Nah, ik zou er niet te snel afscheid van nemen. Tegen die tijd zullen de TRAXX stammen (eindelijk) soepeltjes de diensten draaien.. terwijl ICNG dan pas in de opstartfase zit. Laat die treinen eerst maar eens 4 seizoenen bewijs leveren voordat er weer een HSL materieel debacle dreigt.Suus schreef: (..)
ICR zal nadat ICNG is gaan rijden heel snel verdwijnen. (..)
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Misschien kan de traxx met ICRm rijtuigen dienst gaan doen op de evt komende intercity Eindhoven - Heerlen- Keulen?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ja ho is even. Materieel met een ongelijkvloerse instap, een waslijst aan kwaaltjes en dat revisie- na revisieproject doorloopt (nu weer voor de elektrische installaties) om maar rijdend te houden, dat kan je niet voor eeuwig volhouden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Mwa. De aanpassingen aan het elektrische pakket zijn vooral handige aanpassingen bij strandingen en meer statusinformatie over de rijtuigen naar de machinist. Zo blijven de toiletten bruikbaar en kunnen stilstandtimers gereset worden. Ook vindt er nu signalering naar de machinist plaats als er een statische omzetter een keer niet 'in' komt.
Het is niet zo dat de aanpassingen essentieel zijn voor de betrouwbaarheid van de rijtuigen.
Het is niet zo dat de aanpassingen essentieel zijn voor de betrouwbaarheid van de rijtuigen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 gasten