Railverbinding Pakistan - Turkije geopend

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Railverbinding Pakistan - Turkije geopend

Bericht door Fles »

Pakistan-Turkey rail trial starts

Pakistan has begun its first international freight train service from Islamabad to Istanbul. The 6,500km (4,040 mile) trial service via the Iranian capital, Tehran, is a pilot project of the regional Economic Co-operation Organisation. Officials expect it to boost Pakistan's trade with Turkey and Iran - currently estimated at $1bn - by as much as 50%. There are also hopes the route will eventually provide a link to Europe and Central Asia, and carry passengers.

Bron en meer

Er is een spoorverbinding Islamabad - Teheran - Istanbul (6.500 km) geopend. De verwachting is dat de internationale handel van Pakistan met Iran en Turkije (momenteel ca. 1 miljard dollar) met ongeveer de helft zal groeien. Er is ook hoop dat de lijn doorgetrokken kan worden naar Europa en Centraal-Azië, en dat er reizigersverkeer op zal kunnen gaan plaatsvinden.


Ik zeg: Doen! :pos:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Railverbinding Pakistan - Turkije geopend

Bericht door Justin »

Oh dat is wel leuk. Kan die ene dude van Discovery of NGC ook daarmee van Londen naar Sydney reizen over land :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Railverbinding Pakistan - Turkije geopend

Bericht door Fles »

Justin schreef:Oh dat is wel leuk. Kan die ene dude van Discovery of NGC ook daarmee van Londen naar Sydney reizen over land :P.
Het kan het begin zijn van een tweede trans-Eurazië-verbinding :) Nu moet nog steeds alles over de Transsib :idea:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Railverbinding Pakistan - Turkije geopend

Bericht door Karl »

Kan ik daarvoor een interrail supplement kopen? ;(

Hoe staat de route via Iran erbij als er sancties tegen Iran komen?
Het is momenteel niet echt het meest stabiele land, al is mijn beeld grotenscheels wel geschept door imperalistische westerse media, in Iran zelf denkt men er (dan wel niet gedwongen) vast heel anders over.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Railverbinding Pakistan - Turkije geopend

Bericht door Vinny »

Tja over het image van de lanen in het Midden-Oosten: Ik zag laatst in de krant een plaatje van een Iraakse trein. Ze hadden zelfs een flatscreen televisiescherm, en de stoelen deden niet onder voor die in de ICE :shock:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten