Buschauffeur trapt overvaller uit bus

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Buschauffeur trapt overvaller uit bus

Bericht door Daniel »

Buschauffeur trapt overvaller uit bus

Hoensbroek - Een tot nu toe onbekende man heeft maandagavond rond kwart voor zeven een poging gedaan om een buschauffeur te beroven van zijn geldla. De man moest uiteindelijk zonder buit de benen nemen, maar verwondde de chauffeur tijdens zijn actie wel.

Volgens de chauffeur stond hij met een lege bus bij de bushalte Akerstraat-Noord/Emmaweg, toen een man instapte die hem om 10 euro vroeg. Toen de chauffeur vertelde dat hij niet van plan was het geld te geven, greep de man de geldla vast. De chauffeur drukte op de noodknop en duwde de verdachte hard weg richting deur.

De man liet de geldla los maar haalde een koord met daaraan een balletje tevoorschijn. Hij gooide het balletje, waarschijnlijk van stevig rubber, tegen het hoofd van de chauffeur. Die stond enigszins aangeslagen op en trapte de man uit de bus. De man kwam zonder pardon weer de bus binnen en mikte nogmaals het balletje tegen het hoofd van de chauffeur. Op dat moment kreeg de chauffeur versterking van een luid roepende collega. De man maakte zich op dat moment uit de voeten.

Bron: Blik op nieuws.nl
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Buschauffeur trapt overvaller uit bus

Bericht door Meltrain »

Ik ben blij dat het goed is afgelopen.
Je moet toch niet denken dat het iemand met een pistool is, die niet weet hoe hij zich moet beheersen. :shock:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: Buschauffeur trapt overvaller uit bus

Bericht door Linkerspoor »

Hulde aan zowel de overvallen buschauffeur als de chauffeur die te hulp schoot. :pos:
air-bus
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Locatie: Amstelveen

Re: Buschauffeur trapt overvaller uit bus

Bericht door air-bus »

Afschieten zulke lui! :evil:
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Buschauffeur trapt overvaller uit bus

Bericht door Dubbele P »

Oh, dat is bekend terrein voor mij. De Akerstraat/Emmaweg is een klein busstation in Hoensbroek (aan de grens met Heerlen). Vorig jaar kwam ik daar wekelijks omdat mijn stageplek daar in de buurt lag. Toevallig ben ik er gisteren ook nog gekomen toen er geen treinen naar Heerlen reden en ik met de bus vanuit Sittard naar Heerlen moest.

In ieder geval vreselijk dat dit gebeurt, gelukkig was de chauffeur zo dapper om zich te verweren. Als ik vaak zie wat voor volk er rondloopt of in de bus zit nabij Heerlen, verwonderen zo'n overvallen me eigenlijk amper... :evil:

Welke noodknop bedoelen ze overigens? Die op de installatie om met de centrale e.d. contact op te nemen?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Buschauffeur trapt overvaller uit bus

Bericht door Ruben »

Slechte dagen voor de heren overvallers, ik las ook al van een Etos :!: waarbij een overvaller de winkel uitgewerkt is. Prachtig dat er teruggevochten wordt, maar geheel ongevaarlijk is het soms natuurlijk niet.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Buschauffeur trapt overvaller uit bus

Bericht door Geert »

En als je niet oppast heb je het als winkelmedewerker/buschauffeur/good guy gedaan. :evil:
Anyway, hulde aan de chauffeur :D
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Buschauffeur trapt overvaller uit bus

Bericht door deadlock »

Ik ben voor een trap-op-kaak beleid en juich dit dan ook zeer zeker toe 8-)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jeroen
Berichten: 86
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 11:51

Re: Buschauffeur trapt overvaller uit bus

Bericht door Jeroen »

Ik heb eens een buschauffeur gesproken die zei dat ie zich juist wel veilig voelde met die geldla. Had ie altijd iets om mee terug te meppen. :wink:

Overigens begrijp ik ook niet zo goed waarom je een bus gaat overvallen. Veel valt er niet te halen; de chauffeurs kunnen niet eens teruggeven van een briefje van €50. :?
air-bus
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Locatie: Amstelveen

Re: Buschauffeur trapt overvaller uit bus

Bericht door air-bus »

Hij vroeg ook maar om een tientje, perfect dus om daarvoor even de bus te pakken! :lol:
Doc Zenith
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 12:14
Locatie: Gn

Re: Buschauffeur trapt overvaller uit bus

Bericht door Doc Zenith »

Kijk zo hoort het ;)
(al mag er ook aan verdere consequenties gedacht worden)
Jeroen schreef:Overigens begrijp ik ook niet zo goed waarom je een bus gaat overvallen. Veel valt er niet te halen; de chauffeurs kunnen niet eens teruggeven van een briefje van €50. :?
Kunnen of willen? Ik kan best snappen dat een buschauffeur na 2 klanten die betalen met 50 euro niet al door zijn wisselgeld wil zijn. ;)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Buschauffeur trapt overvaller uit bus

Bericht door Chauf21 »

Dubbele P schreef:Welke noodknop bedoelen ze overigens? Die op de installatie om met de centrale e.d. contact op te nemen?
Ik gok op de extra noodknop die in de bestuurderscabine is gemonteerd. Daarmee onderbreek je ander contact tussen de verkeersleiding en andere bussen en wordt er een directe verbinding met jouw bus opgezet. Jouw oproep heeft op dat moment de hoogste prioriteit.
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Buschauffeur trapt overvaller uit bus

Bericht door waldo79 »

Gelukkig is het goed afgelopen. Zo'n incident had alles in zich om te escaleren. Wat als die overvaller nu een mes bij zich had :shock:

Wel moedig, dat wel :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten