OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ODRAIL »

Heb ooit weleens door een roestrijactie een aansluiting gemist :? :neg: . Gevolg ... 30 minuten wachten.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JWM »

Ojee ... onze zuurpruim is er weer :? .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Vanavond complimenteerde de conductrice van de ICD de machinist met zijn snelle rijkunsten waardoor we te vroeg op Rotterdam Centraal waren.

Ik begin overigens bepaalde conducteurs te herkennen op de ICD :@
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door SLToilet »

NS.nl:

11:51+15 Breda

Dordrecht,Dordrecht Zuid,Lage Zwaluwe,

Rijdt via een andere route
NS Intercity direct 4

Dat ze een noodplan hadden als er een verstoring was op de HSL was mij bekend (en geliefd), maar dit is natuurlijk wel heel bijzonder. Dit is echt waar? Een IC-direct stopt voor het weilandperron van Lage Zwaluwe? Jammer dat ik niet op de been ben, dit had ik wel willen vastleggen :D
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Dat ís het noodplan...
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door SLToilet »

Ha, dan heb ik me flink verkeken op het plan, ik dacht dat hij alleen in Dordrecht ging stoppen.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

SLToilet schreef:Ha, dan heb ik me flink verkeken op het plan, ik dacht dat hij alleen in Dordrecht ging stoppen.
Dat zou de 1100 normaal gesproken gedaan hebben, maar die is uit het plan geknikkerd en verder ook opgeheven naar Gvc.

De directe IC tussen Rtd en Gvc vindt men blijkbaar niet zo interessant. :roll:
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Gekko123 »

De betrouwbaarheid van de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] is tussen Den Haag en Rotterdam ondertussen zo dramatisch geworden dat ik hem niet eens meer opneem in mijn hoofd als optie. Blijkt ie een keer wel te halen en ik kan hem toevallig halen pak ik hem wel, maar ik ga niet gokken op die trein (plan dan wel op een trein eerder).
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Het is mij afgelopen zondag voor het eerst sinds de nieuwe dienstregeling gelukt om rechtstreeks van Den Haag naar Breda (of verder) te komen, de vorige keren (minimaal 4) gingen de mist in vanwege allerlei problemen in het treinverkeer...

Maar dat hoort niet in dit topic.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hendrik »

Vanmorgen vroeg heb ik bijna een half uur voor niks staan wachten op de bus... De halte blijkt vandaag opgeheven te zijn. Er hing geen zak over het haltebord, de DRIS gaf gewoon de tijden weer (en geen melding), 9292 gaf gewoon de vertrektijden weer, bij het plannen van een reis in de 9292-app verschijnt geen melding... Toen ik het wel heel erg lang vond duren, ging ik maar eens zoeken op berichten over mijn woonplaats. Toen zag ik een bericht dat vandaag een deel van een straat is afgesloten. En ja, daar rijdt de bus normaal gesproken. Toen ben ik op goed geluk naar een andere halte in het dorp gelopen; daar bleek de bus gelukkig wel te rijden. Later zag ik dat de omleiding wel op de Connexxion-site staat en dat bij het plannen van een reis op de 9292-site wel een melding over de omleiding verschijnt. Maar de halte wordt gewoon gebruikt in de reisadviezen...
Kan men een halte niet voor één dag op 'vervallen' zetten ofzo, zodat ze niet in de reisadviezen worden opgenomen, de DRIS'sen geen vertrektijden weergeven, e.d.? :?:
Later hoorde ik trouwens dat er wel een briefje in de abri hangt. Maar ja, ik sta eigenlijk nooit in de abri, dus dat heb ik niet gezien... Gelukkig was ik niet de enige die het niet wist, anders had ik me wel heel dom gevoeld... :P
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door OV-Hobbyist »

Tsja, 9292 is niet de betrouwbaarste meer. Ik gebruik het zelf nooit, maar ik hoor er genoeg mensen over. Zo kloppen bijvoorbeeld heel vaak de tijden van de nachtbussen in Rotterdam niet en er wordt ook vaak aangegeven dat er een NS-bus rijdt terwijl de nachtnettreinen gewoon rijden.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daelea »

Sinds kort werkt Arriva meer met vrije teksten op de DRIS en dus ook in OVinfo, waardoor tijdens de spits in Leiden vaak een aantal van dit soort meldingen tevoorschijn komen:
Afbeelding

Opzich handig, ware het niet dat de "DRIS'en" die we momenteel in Leiden en omstreken hebben, maar beperkte ruimte hebben voor tekst, en blijkbaar niet de mogelijkheid hebben om te scrollen of om tekst af te wisselen. Het resultaat is dus dat er bij de haltes het volgende te zien is:
Afbeelding

-o-
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door regenmaker »

In Apeldoorn heb je de halte Curiestraat, vernoemd naar Madame Curie. Deze wordt in de bus altijd omgeroepen als Currystraat. :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Ik denk dat je het echtpaar Curie bedoeld ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door nvdw »

Gehoord in Dordrecht: Albert KAAmus-erf (maar Herschelstraat spreekt ze nu niet meer uit als Her-SCHEL-straat ;) )
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Dat is toch ook de juiste uitspraak van Camus? In Baden Powelllaan verslikte de halteafroep van Arriva zich ook in 't verleden, net als dat Hastingsweg letterlijk zo werd uitgesproken in plaats van het correcte HEEstingsweg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door nvdw »

Hendrik schreef:Kan men een halte niet voor één dag op 'vervallen' zetten ofzo, zodat ze niet in de reisadviezen worden opgenomen, de DRIS'sen geen vertrektijden weergeven, e.d.? :?:
Later hoorde ik trouwens dat er wel een briefje in de abri hangt. Maar ja, ik sta eigenlijk nooit in de abri, dus dat heb ik niet gezien... Gelukkig was ik niet de enige die het niet wist, anders had ik me wel heel dom gevoeld... :P
Briefje in de abri... Volgens mij werkt de zak over de haltepaal toch beter voor de attentiewaarde. Geeft wel weer andere problemen (is er voor de wet nog sprake van een bushalte als het officiële bord is afgeplakt?)

Geen idee trouwens of het mogelijk is om een omleidingsbericht te koppelen aan de haltes in de database. Weet Somoht dat?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Stefan »

Daniel schreef:Dat is toch ook de juiste uitspraak van Camus? In Baden Powelllaan verslikte de halteafroep van Arriva zich ook in 't verleden, net als dat Hastingsweg letterlijk zo werd uitgesproken in plaats van het correcte HEEstingsweg.
Dat van de Hastingsweg gaat voor de helft goed nu. :') Op lijn 5 roept ze het goed om, op lijn 3 is het nog de letterlijke versie....
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Somoht »

nvdw schreef:
Hendrik schreef:Kan men een halte niet voor één dag op 'vervallen' zetten ofzo, zodat ze niet in de reisadviezen worden opgenomen, de DRIS'sen geen vertrektijden weergeven, e.d.? :?:
Later hoorde ik trouwens dat er wel een briefje in de abri hangt. Maar ja, ik sta eigenlijk nooit in de abri, dus dat heb ik niet gezien... Gelukkig was ik niet de enige die het niet wist, anders had ik me wel heel dom gevoeld... :P
Briefje in de abri... Volgens mij werkt de zak over de haltepaal toch beter voor de attentiewaarde. Geeft wel weer andere problemen (is er voor de wet nog sprake van een bushalte als het officiële bord is afgeplakt?)

Geen idee trouwens of het mogelijk is om een omleidingsbericht te koppelen aan de haltes in de database. Weet Somoht dat?
Defineer omleidingsbericht. Probleem is dat je tijdelijke/vervangende haltes niet kan definiëren buiten een hele nieuwe dienstregeling publiceren . Zijn ze wel mee bezig binnen de standaardisatie commitees maar dingen gaan traag.

Zijn wel wat vervoerders die nu wel vervallen haltes als vervallen publiceren maar als er dan vervangende haltes niet worden meegenomen krijg je rare routes.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hendrik »

nvdw schreef:Briefje in de abri... Volgens mij werkt de zak over de haltepaal toch beter voor de attentiewaarde. Geeft wel weer andere problemen (is er voor de wet nog sprake van een bushalte als het officiële bord is afgeplakt?)
Ik bedacht later pas dat er geen 'gewone' haltepaal meer is, sinds het een mooie R-Nethalte is geworden. :wink:
Toen ik 's avonds langs de halte liep, zag ik dat er (misschien dankzij mijn Twittercontact met Connexxion) duidelijk iets was veranderd: de bekende oranje zak hing in de abri en op de DRIS-paal hing een geplastificeerd A4'tje (waarschijnlijk het briefje dat eerst in de abri hing en dat ik dus niet gezien had in het halfdonker...). Dat viel véél meer op!
Somoht schreef:Defineer omleidingsbericht. Probleem is dat je tijdelijke/vervangende haltes niet kan definiëren buiten een hele nieuwe dienstregeling publiceren . Zijn ze wel mee bezig binnen de standaardisatie commitees maar dingen gaan traag.

Zijn wel wat vervoerders die nu wel vervallen haltes als vervallen publiceren maar als er dan vervangende haltes niet worden meegenomen krijg je rare routes.
In dit geval was er alleen een halte vervallen. De vervangende halte was een bestaande halte, die altijd al in de dienstregeling is opgenomen.
Maar als het niet mogelijk is de halte voor één dag op 'vervallen' te zetten in de systemen, dan moet het toch wel mogelijk zijn om op die ene halte een bericht op de DRIS te plaatsen?!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Rond het middaguur werd in de IC ri. Eindhoven bij Den Bosch doodleuk een aansluiting naar Tilburg vanaf spoor 7 omgeroepen. Aldaar stond, wegens werkzaamheden bij Tilburg, de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] te keren dus is te hopen dat er geen onoplettende reizigers in Oss beland zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

De 1718 was vanmorgen opgeheven wegens een ATB-defect waardoor het materieel niet uit Hengelo naar Enschede kon vertrekken, zo las ik op Somda. In plaats van de reizigers dan te informeren dat de trein niet reed had NS een 301718 in het reisinformatiesysteem gezet, die werd dus keurig door de apps aangekondigd en (in tegenstelling tot eerdere spooktreinen in het afgelopen jaar die wel in de apps stonden maar op het station nergens te bekennen waren) stond tevens vermeld op de TBPs van station Amersfoort.
Uiteraard kwam er geen trein, iets wat pas na vertrektijd werd een keer via de omroep gemeld werd. Opmerkelijk genoeg met een "eerdere verstoring" als reden, maar in de storingsgeschiedenis was nergens een eerdere storing op het hele traject van die trein te vinden :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Reiziger Delft »

Een kleine vertraging kan een keer gebeuren, maar dit blijft heel irritant:

Bijna elke ochtend mag ik vier keer aanhoren dat we geheel volgens dienstregeling zijn vertrokken/gaan aankomen op het korte stukje Schothorst - Utrecht. Heeft de trein een keer een vertraging van ruim tien minuten, wordt dit in z'n geheel niet omgeroepen. Alleen bij aankomst in Utrecht kwam er nog een soort gemompel waar dit werd gemeld. Aansluiting op de IC's naar Schiphol (Amersfoort) en Rotterdam (Utrecht/Gouda) werden uiteraard gemist.

Afgelopen week ook een keer gehad dat er een trein uitviel op Utrecht - Amersfoort. Kwartiertje later dus thuis, geen groot probleem. Wel irritant dat de conducteur vervolgens omroept dat WE ''geheel volgens dienstregeling gaan aankomen in Amersfoort''. Nee dat is niet waar, een groot deel van de reizigers had +15, en liep misschien nog +30 op vanwege gemiste aansluitingen.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door chemie »

Maar die bewuste trein kwam wel degelijk op tijd aan... :roll:
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Vanmiddag in metrolijn C richting Capelle a/d IJssel:

"Station.....station"

Gelukkig corrigeerde de bestuurder de automatische omroep vervolgens maar met de naam van het station en de nadere informatie :P Was overigens bij het noodperron van Capelsebrug, waarschijnlijk was de omroep hierdoor van slag.
Laatst gewijzigd door Bemined op di 17 okt 2017, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten