OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Justin »

Dat bedoelde ik inderdaad. Eerste keer reed er helemaal geen 701900 of 1900 op Gvc-Ddr, tweede keer een 701900 Gvc-Gv. Had er ook mee te maken dat 2200 die 1900 al verving, plus er waren ook werkzaamheden bij Delft toen.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Verwarring op Ddr: t2114 afwijkend van de blauwe vertrekstaten van spoor 4 waar twee IRM-zesjes los van elkaar stonden, waarvan alleen de voorste naar Asd ging. Op de CTA bij de trap stond ook nog "niet instappen" om de verwarring te completeren.
En aan de stem via de omroep bij Zwd te horen heb ik 'n OVNL'er als machinist: Dexter dus :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Dexter »

Ja ik beken: Dat was ik. :wink: Kwam je niet eens even buurten? Niet alleen jij was in de war, de hc en ik dachten ook eerst dat we 12 bakken mee zouden krijgen (want vanaf de voorkant was het niet te zien) en ik dirigeerde de hc al naar achteren omdat er op Zwd maar 10 bakken passen. Maar toen ik m'n sleutel plaatste, zag ik op 't diagnosescherm dat het alleen een losse zes was. Toen ik in Asd moest keren met die zes op de 2600, werdt het nog aardig druk richting Gvc.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Was wel een "luie" HC dan, want als ik 't goed hoorde nam je de omroep op Rotterdam C. ook al voor je rekening :P Lekker doorgereden heb je trouwens ook, ondanks de extra stop nog met -2 aangekomen (t.o.v. de aangepaste dienstregeling dan wel) :)

En nee, ik had het niet echt de tijd even langs te lopen op Rtd... had ook maar 5 minuutjes om op spoor 14 te komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Justin »

Complimenten aan de HC van t2829. Deze wachtte op Rtd spoor 9, zodat men een crossplatform overstap had vanuit de 701900, ook al was deze lichtelijk vertraagd. Stel reed met ICM III+IV+IV, waarvan het drietje op Ut zou achter blijven. Bij elke haltering netjes alle nieuwe mensen welkom geheten, waar Synovate zich bevond in de trein en de HC kwam tot slot bij iedereen langs om persoonlijk reisadvies te geven.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door JWM »

Daarnet iemand in de trein met een huilende baby als ringtoon.. En dat nogwel in een stilte coupé :lol:
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Marc »

Vanmorgen werd bij binnenkomst van trein t824 in Eindhoven omgeroepen dat reizigers konden overstappen voor Dordrecht, Rotterdam en Den Haag. Niet echt handig, de reizigers moeten immers in de trein blijven tot Utrecht (in ieder geval de reizigers voor Rotterdam en Den Haag).

Trein t5534 werd vanmorgen tussen Den Dolder en Bilthoven het middenspoor op gestuurd. Even voor Bilthoven kwam de vertraagde t534 voorbij. Om ervoor de zorgen dat de vertraging van de t5534 beperkt bleef, werd deze trein in Bilthoven op het linkerspoor binnengenomen. Na Bhilthoven ging de trein weer naar rechts en buiten het station stond de t5539 te wachten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Een groot aantal treinen vanuit Utrecht richting Amsterdam had flinke vertragingen, heeft dat allemaal te maken met de problemen tussen Eindhoven Beukenlaan en Boxtel?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door playertwo »

Ja, en niet alleen de s800, ook in de s3500, s3600, s13600/s16000, s9200 (voor de gelegenheid Brussel - Ht)en s9300 (via Ut) is het prijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Dexter »

@Reizigers Ddrs: Ja, in Rtd heb ik ook omgeroepen. Mijn hc had een beetje last van de maandagmorgenblues :lol: en Ik hou van lekker doorrijden, dan kunnen de mensen richting Ut ook nog hun aansluiting halen. Bovendien moest ik even m'n frontruit zemen, die leek wel van matglas na die paar dagen warm weer... :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

JWM schreef:Daarnet iemand in de trein met een huilende baby als ringtoon.. En dat nogwel in een stilte coupé :lol:
Je zat toch niet ook in de AB-bak van stel 4054 als t2856-A he? Of was 't gewoon toeval dat we allebei hetzelfde hoorden in 'n stiltecoupé :P

In die t2856 vond ik 't trouwens nog best rustig, extreem rustig zelfs, had het juist drukker verwacht door het omreisadvies voor Tb/Ehv - Rtd via Ut. Wel druk was de 701965 bij aankomst in Rotterdam, daar bleven gedurende een minuut of drie maar mensen uit komen. Verder naar Dordrecht viel het allemaal reuze mee, al kwam er toch een flinke mensenmassa uit in Zwijndrecht.
En tja, 2 minuten rijtijd van Zwijndrecht naar Dordrecht blijkt toch wat krap te zijn als je in Dordt nog het halve emplacement moet oversteken om op spoor 2 binnen te komen, dus maar de t32567 genomen i.p.v. de bus. Die reed ook nog met een los drietje, was dus best knus. Verder maakt 't allemaal niks uit, lopend naar huis kwam ik de bus die ik anders gehad had nog tegen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Enige tijd geleden hadden we hier al een Plan V tegen het juk op Utrecht Centraal, 'n paar dagen daarna dacht Arriva: dat kunnen wij ook :P
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Dubbele P »

En werd er dit keer ook een heel onderzoek ingesteld? :wink:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:Enige tijd geleden hadden we hier al een Plan V tegen het juk op Utrecht Centraal, 'n paar dagen daarna dacht Arriva: dat kunnen wij ook :P
Afbeelding
Ik dacht dat Arriva na 7 juni 2008 niet zo veel meer te bewijzen had. Eigenlijk.

Afbeelding
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door JWM »

Reiziger Ddrs schreef: Je zat toch niet ook in de AB-bak van stel 4054 als t2856-A he? Of was 't gewoon toeval dat we allebei hetzelfde hoorden in 'n stiltecoupé :P

Het kan ook de XY-bak van stel 2920 als 9027-C geweest zijn :shock:. Maar als ik de geheime codetaal goed ontcijer kan het nog wel eens kloppen ook. Het was iig de Intercity van Amersfoort om 16.40 naar Utrecht die daarna nog verder naar Rotterdam gaat (Alleen als ik je verhalen hier altijd lees stap jij daar in Utrecht pas in?)
Reiziger Ddrs schreef:In die t2856 vond ik 't trouwens nog best rustig, extreem rustig zelfs, had het juist drukker verwacht door het omreisadvies voor Tb/Ehv - Rtd via Ut.

Misschien was het wel zo extreem rustig dóór die werkzaamheden. Reizigers Frankrijk/Belgie/West-Brabant/Zeeland <> Utrecht e.v. hadden namelijk een omreisadvies via 's Hertogenbosch.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Dexter »

Dubbele P schreef:En werd er dit keer ook een heel onderzoek ingesteld? :wink:
Ja dat vraag ik me nou ook af, zou wel moeten eigenlijk en ook wel zo eerlijk zijn,

Over Arriva gesproken: Nu alle treinen tussen Rtd en Ddr tijdelijk in Zwd stoppen, was het wel bijna een raar gezicht toen vandaag de leegmatrit van Arriva naar Rtd door Zwd heen kwam stuiven. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

JWM schreef:Het kan ook de XY-bak van stel 2920 als 9027-C geweest zijn :shock:. Maar als ik de geheime codetaal goed ontcijer kan het nog wel eens kloppen ook. Het was iig de Intercity van Amersfoort om 16.40 naar Utrecht die daarna nog verder naar Rotterdam gaat (Alleen als ik je verhalen hier altijd lees stap jij daar in Utrecht pas in?)
Mja, dat zal dezelfde zijn als de IC die om 17.03 uur uit Utrecht naar Rotterdam vertrekt ja :wink: De persoon met die ringtone zat in ieder geval al in die trein toen ik instapte, dus kennelijk is 'ie dan twee keer gebeld onderweg en hebben we dat beide één keer gehoord. Ook toevallig :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Gaat lekker op post Utrecht... toen ik rond 17.00 uur daar vertrok was er al een storing en nu sta ik met de t2856 al een kwartier stil op Gd door nog een storing in 't gebied van post Ut. Het treinverkeer lijkt wel weer mogelijk te worden: de t2056 is net vertrokken en de t1756 komt nu naast ons binnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door JeePee »

Utreggg ligt weer eens plat. Gelukkig is de t12561 nog net weggekomen daar :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

De t2856 kan nu niet weg uit Gd omdat er op het spoor waar wij overheen moeten een trein staat te wachten tot'ie binnen kan komen. Kan lang duren met zeven sporen vol treinen die niet weg kunnen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Het materieel uit de t2856 gaat zo, vast onder een exotisch nummer, weer verder. Op 't perron werd gemeld dat we in Nwk en Rtd stoppen, maar in de trein alleen de normale stops gehoord...

Edit: inmiddels in Ddr beland waar de steward van de t32573 net de ruiten van het reizigersgedeelte stond te zemen :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Fles »

JeePee schreef:Utreggg ligt weer eens plat. Gelukkig is de t12561 nog net weggekomen daar :)
Ik was hung up in Ed dus :D Maar dank JP voor het reisadvies, ging prima, met uiteindelijk bussen Veolia 85, Veolia 88, CXX 50 en GVU 11 in een baanrecord van 3:16 thuisgekomen :lol: Maar die strippenkaart gaan ze maar vergoeden hoor :pos: Alsmede GtbV.

Wel een beetje waardeloos dat er in Rhenen een paar bejaarden stennis kwamen schoppen omdat ze niet wilden betalen terwijl ze toch naar Utrecht moesten bla bla geouwehoer. Kansloos kutvolk altijd. Honderd jaar levenservaring, en dan zo de fout in gaan :neg: EN maar jammeren over respect. Opduvele :evil:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Mijn t2856 ging overigens na Gouda dus als stoptrein verder, ondanks dat de conductrice na haar magische woorden "ik weet niet of we verder nog ergens stoppen, maar dat merkt u vanzelf" had gemeld dat we als IC naar Rta en Rtd zouden rijden en er een stoptrein van spoor 11 zou vertrekken. In Rotterdam waren we daarmee net te laat om de t2171 haalbaar te laten zijn, maar toevallig bleek de t9260 +15 te hebben.
Was mooi, daarmee zou ik misschien nog net de bus in Dordt halen en zo wat inlopen... ware het niet dat de brug over de Oude Maas open stond :P Maargoed, had ik in Gouda de eerst mogelijke lijn 190 naar station Alexander genomen dan was ik er amper (hooguit een kwartier) eerder geweest... toch goed gegokt dus :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Een extra ingelegde stoptrein naar Utrecht vanaf Amersfoort, rond half acht, gereden door een aantal stellen ICM, zat helemaal vol. Reizigers waren elkaar naar binnen aan het duwen. Doorgaande reizigers die vanuit de s500 naar de s1600 werden gestuurd zorgden ervoor dat ook die trein hutjemutje was. Bij Hilversum ging er meer in dan uit, dus werd het nog gezelliger. Bij Duivendrecht (19:57) stond ook nog een aardige massa, en weer ging er bijna niemand uit (ik gelukig wel), het was niet meer gezellig.

Het ergste is nog wel dat in de s1600 bij aankomst in Amersfoort werd omgeroepen dat het treinverkeer weer normaal was, terwijl dat pas een half uur later zou gebeuren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door webguy »

Fles schreef:Ik was hung up in Ed dus :D Maar dank JP voor het reisadvies, ging prima, met uiteindelijk bussen Veolia 85, Veolia 88, CXX 50 en GVU 11 in een baanrecord van 3:16 thuisgekomen :lol: Maar die strippenkaart gaan ze maar vergoeden hoor :pos: Alsmede GtbV.
Ligt er natuurlijk aan waar je bent als je het doorhebt, maar was 85 naar Veenendaal, 80 naar Amersfoort en dan een lijn naar Utrecht niet sneller geweest?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten