Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door JWM »

Geen treinverkeer van en naar Utrecht
Uitgegeven: 18 augustus 2009 17:56
Laatst gewijzigd: 18 augustus 2009 18:06


UTRECHT - Al het treinverkeer van en naar Utrecht ligt stil. Dat heeft een woordvoerster van spoorbeheerder ProRail dinsdag aan het eind van de middag laten weten. De oorzaak is waarschijnlijk een sein- en wisselstoring. Door de storing rijden er geen treinen tussen Utrecht en Amsterdam, tussen Utrecht en Gouda, tussen Utrecht en Amersfoort, tussen Utrecht en het zuiden van het land en tussen Utrecht en het oosten.

Lees verder
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Ennes »

En het is niet eens donderdag vandaag :lol:

(meeste grote storingen te Ut zijn immers vaak op donderdag)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Daniel »

't was warm, da's ook nogal eens een oorzaak van dit soort storingen :wink: Achja, d'r is weer een persoonlijk record gesneuveld vandaag... meest vertraagde trein waar ik in gezeten had was tot vanmorgen een benelux met +81, nu is 't de t2856 met +82 :P
Eén voordeel, hij sloot zo wel lekker ruim op de s1900 aan :lol:

En owja, zo te horen aan wat er in de t32573 werd omgeroepen lag Leerdam - Geldermalsen er ook uit. Da's immers ook bediend door post Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Suus »

Het gaat gewoon weer vrolijk door volgens mij, je wordt niet blij van Utrecht Centraal's actuele vertrektijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Fles »

Stervende falende hoerige kut profail :pos: Lekker zo doorgaan jullie, worden mensen blij van :pos:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Fles »

Het treinverkeer van en naar Utrecht is dinsdag uren vertraagd. Het treinverkeer kwam rond half zes 's avonds volledig stil te liggen, waarschijnlijk door een storing in een telefooncentrale.
Nou, al eerder hoor. De laatste trein die uit Ed richting Ut vertrokken is was hooguit die van 17:10, als die het al gehaald heeft. En als men met de update van na 22:00 nog steeds niet weet wat er nou eigenlijk aan de hand was.... We zullen zien, morgenochtend. Ik geloof nooit dat alles weer koek en ei zal zijn dan. Alle goede bedoelingen ten spijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Daniel »

Nou, op jouw traject waren er al veel eerder problemen hoor Fles. Toen ik op Ut aankwam rond 16.50 uur hadden de ARGOS-borden het over een stremming op Utrecht - Driebergen-Zeist / Utrecht Lunetten, de omroep had het toen echter al over een "eerdere verstoring". Dat moet ook een storing in 't hele gebied zijn geweest, aangezien daardoor ook een IC uit Gvc met vertraging werd aangekondigd.
En 'tis ook niet bepaald alledaags dat je als je rond 17.00 uur Utrecht C. uit rijdt er twee binnenkomende setjes ICM, twee binnenkomende IRM's, een binnenkomende SGMm en een vertrekkende ICMm (+ m'n eigen trein) op het emplacement tussen perrons en de aftakkingen in de diverse richtingen aanwezig zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Vinny »

Een cumulatieve verstoring dus. Ik zal morgen eens in het systeem bladeren of ik nog wijzer kan worden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:Nou, op jouw traject waren er al veel eerder problemen hoor Fles. Toen ik op Ut aankwam rond 16.50 uur hadden de ARGOS-borden het over een stremming op Utrecht - Driebergen-Zeist / Utrecht Lunetten, de omroep had het toen echter al over een "eerdere verstoring".
Ik hoorde dat er sinds 1615 problemen waren met seinen en wissels, en dat er rond 1715 besloten is de hele zooi plat te gooien. Eigenlijk denk ik dan meteen weer terug aan dat gekloot met die niet-redundant uitgevoerde systemen die wel vaker de oorzaak geweest zijn in Utrecht. Maar dat is natuurlijk een vooroordeel van mij, en deze keer was het een "telecom-probleem". Natuurlijk.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door M57 »

Rondom Utrecht rijden nu alleen wat extra stoptreinen (naar Bilthoven, Gouda, Amsterdam, Weesp, Den Bosch en Tiel). De set VIRM die Asd-Ut nu verzorgt is te lang voor verschillende stations, hetgeen het allemaal niet versnelt. Volgens ns.nl gaat het treinverkeer nu opnieuw helemaal plat vanwege logistieke problemen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Suus »

Holendrecht t/m Zuilen zijn volgens mij allemaal maar 9 bakken lang, dus als je een 6+4 inzet wordt het al problematisch :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Fles »

Bee schreef:Holendrecht t/m Zuilen zijn volgens mij allemaal maar 9 bakken lang, dus als je een 6+4 inzet wordt het al problematisch :?
Hallo :| Het is nog steeds vakantie, laat op de avond. Single 6 oughta do it
WSM
Berichten: 1401
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door WSM »

Het zal allemaal wel normaal zijn :?: :cry:
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Caspar »

Fles schreef:
Bee schreef:Holendrecht t/m Zuilen zijn volgens mij allemaal maar 9 bakken lang, dus als je een 6+4 inzet wordt het al problematisch :?
Hallo :| Het is nog steeds vakantie, laat op de avond. Single 6 oughta do it
Holendrecht tot en met Zuilen kunnen 10 bakken staan.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Fles »

Fles schreef:Nou, al eerder hoor. De laatste trein die uit Ed richting Ut vertrokken is was hooguit die van 17:10, als die het al gehaald heeft. En als men met de update van na 22:00 nog steeds niet weet wat er nou eigenlijk aan de hand was.... We zullen zien, morgenochtend. Ik geloof nooit dat alles weer koek en ei zal zijn dan. Alle goede bedoelingen ten spijt.
Nou, het reed weer min of meer zoals de bedoeling was vanochtend. Wat plusjes her en der, maar okee :pos:

Wat was er nou uiteindelijk aan de hand?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Caspar »

Volgens mij een telecomstoring/gsmr, maar dat weet ik niet zeker, heb 'wat gehoord' maar me er verder niet mee bezig gehouden.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Mikos »

Ja, storing in de GSM/R waardoor de treindienstleider de machinisten niet kon bereiken (en uiteraard andersom).
Rond 1715 is inderdaad besloten Utrecht plat te gooien, en vanaf 1930 is het langzaamaan (vanuit riching Gouda in ieder geval) weer geprobeerd. Om 2015 is vervolgens besloten om wederom heel Utrecht plat te gooien; men kon het schijnbaar niet bolwerken.
CNL 447 is wel vertrokken, er heeft ook nog een ICE gereden. Er zijn wat goederentreinen door Utrecht gekomen rond 2130, dus er heeft mondjesmaat wat rondgereden, maar het was niet veel. Ben zelf rond 2145 uit Utrecht vertrokken met iets dat leek op trein 573, waarmee we maar zijn gaan pendelen naar Amersfoort.
En ja, ook ik heb 2 uur in Woerden gestaan met een hoop vragende reizigers en 2.5 uur in Utrecht. En ook ik heb 2 uur 'overgewerkt', maar dat hoort erbij :wink:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Vinny »

En er was een sectiestoring op LAK (Lunetten aansl.) naast dus de GSM-r storing. Beetje vervelende opstapeling van gebeurtenissen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Mikos »

Inderdaad, daar begon het in eerste instantie mee.

Overigens, toen ik eindelijk Utrecht bereikte om 1945, zag ik nog een van de gevolgen van de computerstoring (of was het de oorzaak? :mrgreen: ); Op spoor 14 bleef de CTA aan de noordzijde als een gek één van zijn boekjes ronddraaien. Dat geeft in mijn ogen wel aan dat er met de centrale computer iets aan de hand was :wink:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Fles »

Mikos schreef:een van de gevolgen van de computerstoring (of was het de oorzaak? :mrgreen: ); Op spoor 14 bleef de CTA aan de noordzijde als een gek één van zijn boekjes ronddraaien. Dat geeft in mijn ogen wel aan dat er met de centrale computer iets aan de hand was :wink:
:mrgreen: :lol:

Dames. En Heren. Wegens een ronddraaiend boekje in één van de Centrale Treinaanwijzers te Utrecht Centraal, is er helaas geen treinverkeer mogelijk van en naar Utrecht Centraal. Het is nog niet bekend hoe lang dit gaat duren.

Geef je een keer gedetailleerde informatie, OOK niemand blij :|
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Mikos »

^______________________________^
Doc Zenith
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 12:14
Locatie: Gn

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Doc Zenith »

Mikos schreef:Inderdaad, daar begon het in eerste instantie mee.

Overigens, toen ik eindelijk Utrecht bereikte om 1945, zag ik nog een van de gevolgen van de computerstoring (of was het de oorzaak? :mrgreen: ); Op spoor 14 bleef de CTA aan de noordzijde als een gek één van zijn boekjes ronddraaien. Dat geeft in mijn ogen wel aan dat er met de centrale computer iets aan de hand was :wink:
Een kapot tellertje in een CTA is geen gare centrale computer. Sowieso komt die verbinding niet verder dan Bepac (systeem dat CTA's aanstuurt)... ;)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Mikos »

Dat weet ik, maar het was voor mij een mooi punt om aan te kunnen zien dat het goed mis was :P
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door AppleMoose »

Mikos schreef:Ja, storing in de GSM/R waardoor de treindienstleider de machinisten niet kon bereiken (en uiteraard andersom).
Rond 1715 is inderdaad besloten Utrecht plat te gooien, en vanaf 1930 is het langzaamaan (vanuit riching Gouda in ieder geval) weer geprobeerd. Om 2015 is vervolgens besloten om wederom heel Utrecht plat te gooien; men kon het schijnbaar niet bolwerken.
CNL 447 is wel vertrokken, er heeft ook nog een ICE gereden. Er zijn wat goederentreinen door Utrecht gekomen rond 2130, dus er heeft mondjesmaat wat rondgereden, maar het was niet veel.
Er heeft gisteravond inderdaad het een en ander gereden.
Tussen 9 en 10 uur gingen er een stoptrein naar den bosch, een stoptrein naar amf, een stoptrein naar asd, een stoptrein naar Gouda en een stoptrein naar AH, in deze volgorde.
Ik kwam om 9 uur op station een en kon om 10 uur gelukkig de trein naar ah pakken.
Wel frustrerend als er stoptreinen gaan rijden in verschillende richhtingen, behalve in de richting waar jij heen wil :roll:

Informatievoorziening was best goed. Werd veel omgeroepen en de pendeltreinen werden ook op tijd aangekondigd.

Maar wat een klootjesvolk blijven die reizigers toch he. Als stoptrein naar AH stond er een Virm 6 klaar.
De voorste 3 bakken stonden vlakbij de trappen en waren echt stampvol. Overvolle balkons en ze stonden zelfs in de gangpaden.
Ik zag al dat er bijna niemand achterin instapte, en wat bleek? toen ik in de achterste bak instapte, zaten er maar 5 mensen in de coupé :| De HC heeft nog een aantal keren omgeroepen dat er achterin zat plaats was, maar het heeft eigenlijk niet geholpen, een handvol reizigers ging op het spreidingsverzoek in en zo reden we met amper 10 man in "mijn" coupé naar Arnhem...

Wat ik wel weer jammer vond was dat de hc's zich tijdens de hele reis zich niet hebben laten zien in de trein. bij zo'n verstoring mag je toch wel verwachten dat ze een of merdere servicerondjes zouden maken toch?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Geen treinverkeer van en naar Utrecht

Bericht door Ennes »

Welkom in de wereld van de gemiddelde forens Ronzol ;)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten