Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Remco, kijk even op het andere draadje: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden...... :D
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ow bestaat die dan? Gemist zeker. Zo vervelend dat er voor elk dingetje een aparte pagina moet zijn. Nieuwe bussen heeft met de nieuwe concessie te maken dus hier vind ik, maar ik zal het wel niet snappen.
@beheer ik krijg trouwens geen notificaties meer binnen per mail, maar staat wel ingesteld.
@beheer ik krijg trouwens geen notificaties meer binnen per mail, maar staat wel ingesteld.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Remco, het bespreken van het nieuwe busmaterieel in een apart draadje is makkelijker. Het oorspronkelijke AML draadje gaat in het algemeen over DE concessie AML, niet specifiek over de nieuwe concessie en/of nieuw materieel.
Er komt nogal wat nieuws aan over het nieuwe materieel, dus vandaar een apart draadje..... :D
Er komt nogal wat nieuws aan over het nieuwe materieel, dus vandaar een apart draadje..... :D
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat komt omdat Microsoft om een of andere reden mail van onze server blokkeert, daardoor komen berichten naar Hotmail/Live/Outlook-accounts niet aan.Remco1989 schreef:@beheer ik krijg trouwens geen notificaties meer binnen per mail, maar staat wel ingesteld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
:YRemco1989 schreef:Ow bestaat die dan? Gemist zeker.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Nee hoor, ik begrijp je wel. Ik deel je ergernis. :)Remco1989 schreef:Ow bestaat die dan? Gemist zeker. Zo vervelend dat er voor elk dingetje een aparte pagina moet zijn. Nieuwe bussen heeft met de nieuwe concessie te maken dus hier vind ik, maar ik zal het wel niet snappen. (..).
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het is natuurlijk niet zo, dat voor elk dingetje een nieuwe draadje aangemaakt wordt, niet w.b. AML in ieder geval.
De instroom van al het nieuwe materieel in AML is m.i. geen klein dingetje. Ik heb gemeend een apart draadje aan te moeten maken, om discussies over het nieuwe materieel daar onder te brengen. Er zijn ook forumleden, die het storend vinden dat er uitvoerig over materieel gesproken wordt op het originele draadje. Ik zie meer draadjes hier, waar die scheiding aanwezig is.
Gezien het aantal “views” op het nieuwe draadje, z’n 250 per dag, lijkt de discussie over het nieuwe busmaterieel toch veel interesse te wekken, maar nu zonder het gevaar dat andere zaken, die spelen in de concessie AML ondergesneeuwd raken.
De instroom van al het nieuwe materieel in AML is m.i. geen klein dingetje. Ik heb gemeend een apart draadje aan te moeten maken, om discussies over het nieuwe materieel daar onder te brengen. Er zijn ook forumleden, die het storend vinden dat er uitvoerig over materieel gesproken wordt op het originele draadje. Ik zie meer draadjes hier, waar die scheiding aanwezig is.
Gezien het aantal “views” op het nieuwe draadje, z’n 250 per dag, lijkt de discussie over het nieuwe busmaterieel toch veel interesse te wekken, maar nu zonder het gevaar dat andere zaken, die spelen in de concessie AML ondergesneeuwd raken.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Een voorzichtige schatting: de beide draadjes trekken samen bijna twee keer zoveel bezoekers als het oude draadje? (A)
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Waarschijnlijk, alhoewel ik me kan voorstellen, dat er forumleden/kijkers zijn, die vooral geinteresseerd zijn in materieel nu eerder geneigd zijn om het draadje Busmaterieel AML aan te klikken, dan dat ze het algemene draadje AML zouden aanklikken.
Om een persoonlijk voorbeeld aan te halen: ik heb weinig interesse in/kennis van bijvoorbeeld de Concessie Provincie Utrecht van Syntus, maar ben wel geïnteresseerd in het busmaterieel van Syntus aldaar, daar kan ik nu rechtstreeks iets over vinden op het forum, zonder de hele algemene Concessie discussie te moeten doorspitten, snappie?
Maar zullen we het weer over AML hebben?
Om een persoonlijk voorbeeld aan te halen: ik heb weinig interesse in/kennis van bijvoorbeeld de Concessie Provincie Utrecht van Syntus, maar ben wel geïnteresseerd in het busmaterieel van Syntus aldaar, daar kan ik nu rechtstreeks iets over vinden op het forum, zonder de hele algemene Concessie discussie te moeten doorspitten, snappie?
Maar zullen we het weer over AML hebben?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Inmiddels staat er op de CXX website dat de route Corn. Kruseman/Lairessestraat inderdaad tot eind maart 2018 afgesloten blijft:fred1954 schreef:Volgens deze GVB info komt tram 16 niet eerder terug dan medio februari, i.p.v. november, door uitloop van werkzaamheden in de Corn.Kruseman. Iets met vervuilde grond.
https://www.gvb.nl/reizen/nieuws/tram-1 ... elijk-niet
Daaruit trek ik de voorzichtige conclusie dat de nieuwe R-netbundel van AML (347/357/397) bij aanvang van de nieuwe concessie nog een paar maanden via de Stadionweg/Beethovenstraat blijft (om)rijden.
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/w ... erdam/4710
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
OV magazine meldt vandaag:
Elektrische bussen AML komen later
De honderd elektrische bussen die Connexxion beloofd heeft in te zetten in de concessie Amstelland-Meerlanden (AML), zullen pas later op de weg verschijnen. De vertraging zit volgens de vervoerder in de complexe laadinfrastructuur.
De bedoeling was dat Connexxion vanaf 10 december 100 elektrische bussen rond Schiphol zou inzetten. Door vertraging in het realiseren van de benodigde laadinfrastructuur, die gepland is op Schiphol bij P30, bij de remise van Connexxion aan de Cateringweg, op busstation Schiphol Noord en bij de stalling in Amstelveen, de bussen pas in april gaan rijden. Tot die tijd zet Connexxion de bestaande dieselbussen in.
Bron en meer
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
1-0 voor VDL.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Wow. Dat is een flinke tegenvaller, zeg
Edit: Als ik het allemaal goed bereken, dan praten we dus over omgeveer 50 elektric VDL’s voor Schiphol en 50 voor R net, die voorlopig niet in dienst komen. Voor die 50 Schiphol VDL’s kan CXX inderdaad de huidige Schipholnet dieselbussen door laten rijden. De 50 R-net VDL’s kunnen tijdelijk opgevangen worden door de ongeveer 50 Citaro G bussen, die vrij komen van de 300 en 310, immers lijn 300 krijgt Capacity bussen en lijn 310 houdt op te bestaan en wordt deels opgevangen door de 341 (met Iveco) en 397 (met Solaris) Op deze manier kunnen ze in principe toch het hele nieuwe R net optuigen, deels met de nieuwe R-net diesels en deels met de oude “Zuidtangent” Citaro’s.
En ik realiseer me dat er van lijnen als 340 en 356 ook R-net MAN bussen vrij komen, dus nog meer reserve in R-net kleuren.
Edit: Als ik het allemaal goed bereken, dan praten we dus over omgeveer 50 elektric VDL’s voor Schiphol en 50 voor R net, die voorlopig niet in dienst komen. Voor die 50 Schiphol VDL’s kan CXX inderdaad de huidige Schipholnet dieselbussen door laten rijden. De 50 R-net VDL’s kunnen tijdelijk opgevangen worden door de ongeveer 50 Citaro G bussen, die vrij komen van de 300 en 310, immers lijn 300 krijgt Capacity bussen en lijn 310 houdt op te bestaan en wordt deels opgevangen door de 341 (met Iveco) en 397 (met Solaris) Op deze manier kunnen ze in principe toch het hele nieuwe R net optuigen, deels met de nieuwe R-net diesels en deels met de oude “Zuidtangent” Citaro’s.
En ik realiseer me dat er van lijnen als 340 en 356 ook R-net MAN bussen vrij komen, dus nog meer reserve in R-net kleuren.
Laatst gewijzigd door fred1954 op di 17 okt 2017, 19:31, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Is niet de schuld van VDL. De aanvragen bij Liander zijn veel te laat gedaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Leek me ook niet Suus, dat VDL schuldig is. Maar je zou verwachten dat men (CXX) toch ervaring heeft opgedaan in Eindhoven bij Hermes w.b. het laten bouwen van laadinfra.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Misschien is de gemeente Eindhoven wel veel sneller op dit vlak dan de gemeenten rondom Schiphol.
🍉
Concessie Amstelland Meerlanden
Connexxion had daarvoor een bedrijf ingehuurd. Dat had geen aanvragen voor de aansluitingen gedaan, en daar kwam men nogal laat achter.fred1954 schreef:Leek me ook niet Suus, dat VDL schuldig is. Maar je zou verwachten dat men (CXX) toch ervaring heeft opgedaan in Eindhoven bij Hermes w.b. het laten bouwen van laadinfra.
In dezelfde categorie: de locatie voor de nieuwe stalling in Amstelveen heeft tuinbouw als bestemming. Maar de gemeente weigert tot nu toe het bestemmingsplan aan te passen, dus het is maar de vraag of er een garage komt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ja, tegen de ambtelijke molens is het moeilijk vechten. Gemeentes met hun grote mond over milieu dit en milieu dat, maar als het er op aan komt zijn ze niet thuis. Bah.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik voorzie nu in ieder geval een rommelige start van de nieuwe concessie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Want op een perceel met bestemming 'tuinbouw' moet alles maar mogelijk zijn? :')fred1954 schreef:Ja, tegen de ambtelijke molens is het moeilijk vechten. Gemeentes met hun grote mond over milieu dit en milieu dat, maar als het er op aan komt zijn ze niet thuis. Bah.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat zeg ik niet Hendrik. Maar openbaar vervoer lijkt me een van de belangrijkste zaken binnen een gemeente, Connexxion wil hier geen sexclub beginnen of zo. Gewoon een busgarage, waar vanuit nota bene ook Amstelveen zelf bediend zal worden, met lokale buslijnen en R-netlijnen. Amstelveen verwacht wel goed openbaar vervoer voor zijn inwoners, maar werkt de komst van een garage om datzelfde openbaar vervoer te faciliteren tegen. Schiet mij maar lek, als ik het nog begrijp.
Laatst gewijzigd door fred1954 op di 17 okt 2017, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Amstelveen wil ongetwijfeld goed openbaar vervoer. Maar de stap naar 'dus moeten ze overal een busstalling toestaan' vind ik wat lastig...
(Al weet ik niet over welke locatie het concreet gaat. Ik bedoel het meer in het algemeen.)
(Al weet ik niet over welke locatie het concreet gaat. Ik bedoel het meer in het algemeen.)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Je kunt moeilijk bussen in iemands achtertuin neer gaan zetten vind je ook niet?
Ik vind het overigens betreurenswaardig dat ze daar nu pas mee komen. Het is niet alsof de concessie Amstelland-Meerlanden een experimenteer-projectje van de stadsregio is geweest. Met de gewenste uitbreiding van het aanbod had men aan kunnen zien komen dat er meer busgaragecapaciteit nodig was
Ik vind het overigens betreurenswaardig dat ze daar nu pas mee komen. Het is niet alsof de concessie Amstelland-Meerlanden een experimenteer-projectje van de stadsregio is geweest. Met de gewenste uitbreiding van het aanbod had men aan kunnen zien komen dat er meer busgaragecapaciteit nodig was
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Voorzover ik weet, heeft CXX een locatie op het oog in de buurt van de Meerlandenweg in Amstelveen. Dit is buiten het bewoonde deel van Amstelveen. Dus niet tussen de rijtjeshuizen of zo. Gewoon ergens buiten de woonkern van de gemeente. Niks mis mee m.i.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten