Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Hainje »

Zakpalen is ook verre van ideaal, je hebt altijd wel zo'n klapjosti die het voor elkaar krijgt om er tegenaan te rijden. Is het niet omdat de automobilist niet aan het opletten is, dan is het wel om te proberen snel 'mee te liften'.
🍉
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door nvdw »

Dat houd je toch, ook met een 'klassieke' bussluis. Bij busstation Vianen lag er ook jarenlang zo'n sluis en daar hebben heel veel Van der Valk-logees hun (buitenlands gekentekende) auto op stuk gereden. Die is nu maar weggehaald. Gevolg: automobilisten die nu vrolijk hun passagiers op het busstation komen uitladen. Tsja.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

slingermonyet schreef:Ik weet niet of het bij deze topic hoort maar wou het toch even melden. Bij busbaan kwekersweg hebben ze tijdje geleden 3 drempels (hoge zogenaamd) neergezet voor tegen gewone verkeer zoals personen auto's. Maar het val me vaak op dat de drempels niet veel helpen omdat ik vaak taxi,s en dan ook personen auto op de busbaan rijden om niet om te rijden. Wat heeft het dan nut van die drempels/bussluis?
De ambulance en brandweer (kazerne zit er vlakbij) hebben deze doorsteek vaak nodig. Zeker als de brug verderop weer open staat. Een ambulance kan in deze regio niet door een bussluis, want lage Mercedes, en ook de brandweer heeft een aantal lage auto’s die er langs moeten. Een flitspaal zou een betere optie zijn.
Verder adviseer ik je je bericht even na te lezen voor je op ‘verstuur’ drukt.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Jurre »

De rit van lijn X2 die om 17.40 vanaf station Amersfoort vertrekt rijdt met de Besseling 303 (MAN Lions City). Achter het raam een karig A4'tje met het lijnnummer.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ronald »

De rit van 17:00 uur ook (dezelfde omloop), dat is al sinds na de zomerdienst. Laatst had ik ook nog een Besseling-touringcar op die rit.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

In Zeist tonen alle DRIS panelen geen Syntus lijnen maar wel lijnen van U-OV. Mensen zijn verward! _O-
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door slingermonyet »

Hier in vathorst ook niet. Waarschijnlijk een update voor wintertijd hihi
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 23 okt 2017, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Laatste post niet quoten!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39118
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

De website van Syntus is ook een beetje de weg kwijt, die geeft bij meerdere lijnen de melding "Let op: deze lijn rijdt pas vanaf 17 september 2017". Lijkt meer op voorbereidingen voor de nieuwe dienstregeling ofzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Hopelijk komt die dienstregeling snel in de OVinfo app. Ben ontzettend benieuwd. Via OV loket zag ik dat er morgen een update staat voor Syntus, maar dat is natuurlijk niets zeggend
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

Dat hele gedoe van ‘U bevindt zich in lijn 50 naar Wageningen, voor Veenendaal blabla..’ bij halte Archimeslaan is weggehaald. Nu alleen nog bij Loolaan en Genista.
busje123
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 22 okt 2017, 18:25

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door busje123 »

Ik weet niet of dit de juiste plaats is maar wat me opviel is dat in deze provincie nog geen R-NET lijnen zijn geïntroduceerd? Terwijl op de website van R-NET staat dat ze vanaf 2017 komen rijden in de PU. Weet iemand hier meer over, of zijn er nog totaal geen ontwikkelingen rond R-NET?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door cassie127 »

dnmw2705 schreef:Hopelijk komt die dienstregeling snel in de OVinfo app. Ben ontzettend benieuwd. Via OV loket zag ik dat er morgen een update staat voor Syntus, maar dat is natuurlijk niets zeggend
Vorig jaar was de data op 20 oktober beschikbaar dus de kans is aanwezig dat dat de update voor de nieuwe dienstregeling zal zijn
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

busje123 schreef:Ik weet niet of dit de juiste plaats is maar wat me opviel is dat in deze provincie nog geen R-NET lijnen zijn geïntroduceerd? Terwijl op de website van R-NET staat dat ze vanaf 2017 komen rijden in de PU. Weet iemand hier meer over, of zijn er nog totaal geen ontwikkelingen rond R-NET?
Je kon het beste Concessie topic pakken. Any how..

Ik heb er niets over meegekregen.

Qbuzz rijdt onder merknaam: U-OV, hetgeen wat (nu) provincie wilde voor regio Utrecht. U-OV kan je herkennen aan de gele bussen, die ook bij nieuwe concessie, geel jullie blijven.

Keolis rijdt onder merknaam Syntus Utrecht. Deze bussen hebben de wit-rode kleur. Provincie wilde eerst de bussen ook geel maken, maar dan zou het onderscheid qua vervoerder er niet zijn. Denkend aan de kaartjes en abonnementen.

Terug naar R-NET, ik gok dat R-NET het graag wilt, maar door de (opstart) problemen van Syntus Utrecht, het er niet van gekomen is om daar over na te denken. Ook vrees ik dat de PU ook niet zit wachten op nog een nieuwe kleur als ze al 'problemen' hadden met kanarie gele bussen voor Syntus.

Ook denk ik dat R-NET in Utrecht niet veel zin heeft. Alleen 107 naar Gouda, 120 naar ArenA en eventueel 70 naar Hilversum zouden in aanmerking komen.

En over het algemeen vind ik R-NET ook niets toevoegen aan het vervoer. Is alleen zichtbaar. Als ik niets vermoedend op Amsterdam CS kom en ik moet met CXX naar Zaandam, dan zoek ik een groene bus en dan pas het lijnnummer.
cassie127 schreef:Vorig jaar was de data op 20 oktober beschikbaar dus de kans is aanwezig dat dat de update voor de nieuwe dienstregeling zal zijn
Zou het morgen dus al in die app staan? Of zou OVinfo zelf eerst alles moeten uitlezen en koppelen?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door cassie127 »

Ik heb geen idee. Maar die vraag kan je het beste stellen in het topic over ovinfo. Vorig jaar ond deze tijd had zowel google maps als ovinfo de nieuwe dienstregeling er in staan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dennistd »

Hou er wat betreft RNET-kleurstelling ook rekening mee dat de bussen op zo'n beetje elke willekeurige lijn keren. Krijg je straks een RNET-bus op de stadsdienst Veenendaal :')
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

En de stadslijn (de 83) in Veenendaal gaat zelfs nog naar Ede..
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door sirvinniei »

dennistd schreef:Hou er wat betreft RNET-kleurstelling ook rekening mee dat de bussen op zo'n beetje elke willekeurige lijn keren. Krijg je straks een RNET-bus op de stadsdienst Veenendaal :')
De stadsdienst van Veenendaal, die welgeteld 1 jaar als stadsdienst blijft rijden. Volgend jaar wordt hij gekoppeld aan een streek en stadslijn in Ede en voorgaande jaren was het een streekbus Amersfoort-Veenendaal.

Anyway, over Rnet gesproken, volgens wikipedia stond/staat lijn 130 op de planning om gekoppeld te worden aan 340. Is nog geen eens zo'n gek idee aangezien lijn 340 volgend jaar 4x per uur in de spits en 2x per uur in het dal doorrijdt naar Mijdrecht. Dat zijn dezelfde frequenties als lijn 130, dat is makkelijk te koppelen.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Suus »

Provincie Utrecht doet niet mee aan R-NET, ze vinden het teveel marketing voor te weinig resultaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39118
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

sirvinniei schreef:Anyway, over Rnet gesproken, volgens wikipedia stond/staat lijn 130 op de planning om gekoppeld te worden aan 340.
Briljant wel... tot de start van de eerste concessie Utrecht-West (toen BBA het daar overnam) was lijn 130 namelijk een doorgaande lijn Utrecht - Haarlem :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Suus schreef:Provincie Utrecht doet niet mee aan R-NET, ze vinden het teveel marketing voor te weinig resultaat.
Bron?
En als er toch al een Rnet lijn ligt is er toch geen extra marketing nodig?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Suus »

Nota van Inlichtingen voor de huidige concessie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door slingermonyet »

R-net vervoerd aleen 3xx lijnen of ook stadslijnen?
busje123
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 22 okt 2017, 18:25

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door busje123 »

dnmw2705 schreef: En over het algemeen vind ik R-NET ook niets toevoegen aan het vervoer. Is alleen zichtbaar. Als ik niets vermoedend op Amsterdam CS kom en ik moet met CXX naar Zaandam, dan zoek ik een groene bus en dan pas het lijnnummer.
R-net voegt in mijn opzicht wel degelijk iets toe aan het busvervoer. R-net is vaak geen vervanging voor de normale lijnen maar een uitbreiding, zo bestaat het R-net netwerk vaak uit snelbussen. Ook is R-net HOV wat toch wel enigszins belangrijk is de randstad. Je zou bijvoorbeeld R-net kunnen inzetten tussen Amersfoort - Hilversum met een koppeling aan de bus naar Amsterdam. Of in Utrecht de bus naar Amsterdam koppelen aan de bus naar Schiphol/Haarlem.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Z2N »

Waarom zou je dat doen als je op dat moment aan het concurreren bent met de trein?

Verder heeft het huidige busnetwerk in de provincie Utrecht bijna echte snellijnen, op de snelbussen naar de Uithof na (die niet frequent genoeg zijn voor R-net) alleen enkele buslijnen die korte stukken over de snelweg rijden. Het busnetwerk is verder al hoogfrequent, snel waar mogelijk, en in de afgelopen jaren al heel wat strakker ingelegd. En het effect is zichtbaar: de bussen zitten goed vol (U-OV kent groeicijfers van 4% per jaar). Een extra logo, wat nietszeggend is tegenover de gewone reiziger, voegt daaraan niets positiefs toe.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Meltrain »

busje123 schreef: R-net voegt in mijn opzicht wel degelijk iets toe aan het busvervoer. R-net is vaak geen vervanging voor de normale lijnen maar een uitbreiding, zo bestaat het R-net netwerk vaak uit snelbussen.
Nee hoor: zolang je geld maar één keer kunt uitgeven en er vaak maar een beperk budget is, is de invoering van R-Net vaak de vervanging van een andere lijn.
In de praktijk komt het er dan vaak op neer dat een bestaande lijn vaker gaat rijden (wat weer ten koste gaat van andere lijnen) en enkele haltes gaat overslaan, zoals de lijnen 340, 346 en 356 in Haarlem.
Van enkele lijnen kan ik me wel voorstellen dat ze R-Net zijn (zoals 300 en 310 en de lijnen Amsterdam - Almere), maar vaak is er geen verschil met een gewone buslijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 44 gasten