Maar je mag de reisplanner ook helemaal niet meer dan 10 dagen voor vertrek raadplegen (A)reisthijs schreef:Het is inderdaad vreemd dat NS die data wel aanlevert voor de internationale database (waar SBB, DB e.v.a. gebruik van maken), maar niet gelijk beschikbaar maakt in de eigen binnenlandse reisplanner.
Dienstregeling 2018
Re: Dienstregeling 2018
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2018
Vorig jaar kon je rond deze tijd wel de NS-reisplanner raadplegen, maar toen waren er meer wijzigingen dan nu. Rond Arnhem en Nijmegen is op een paar extra ritten van de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] vrijwel niets veranderd. De veranderingen zitten voornamelijk op de Noord-Zuidas van Den Helder naar Maastricht, in Friesland en in Overijssel.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Dienstregeling 2018
In Overijssel stelt het ook niet heel veel voor. Meeste is een verschuiving van enkele minuten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do 05 okt 2017, 18:48
Re: Dienstregeling 2018
NS nog weer even op Twitter gepolst, zeiden dat de nieuwe dienstregeling spoedig in de reisplanner komt.
Verder even inhoudelijk over de dienstregeling: gemiste kans dat die sneltrein van Keolis niet stopt op Enschede Kennispark. Het is altijd enorm druk met studenten, vooral tijdens de spits en op zondagavond. Als Intercity's op Kennispark kunnen stoppen voor wedstrijden van FC Twente zouden ze dat eigenlijk gewoon altijd moeten doen, of op z'n minst tijdens de spits.
Verder even inhoudelijk over de dienstregeling: gemiste kans dat die sneltrein van Keolis niet stopt op Enschede Kennispark. Het is altijd enorm druk met studenten, vooral tijdens de spits en op zondagavond. Als Intercity's op Kennispark kunnen stoppen voor wedstrijden van FC Twente zouden ze dat eigenlijk gewoon altijd moeten doen, of op z'n minst tijdens de spits.
Re: Dienstregeling 2018
vorig jaar zater ook drie dagen tussen levering van de week en de eerste levering met DRGL2017, kwam op vrijdag toen
Re: Dienstregeling 2018
Volgens de telcijfers 2500 reizigers per dag. Nu zal dat cijfer ongetwijfeld een impuls krijgen als er sneltreinen en Intercity's gaan stoppen maar dan kom je alsnog niet uit op cijfers die een reisstijdverlenging voor doorgaande reizigers kan rechtvaardigen. Borne heeft er bijvoorbeeld net zoveel.treinleven schreef:
Verder even inhoudelijk over de dienstregeling: gemiste kans dat die sneltrein van Keolis niet stopt op Enschede Kennispark. Het is altijd enorm druk met studenten, vooral tijdens de spits en op zondagavond.
Re: Dienstregeling 2018
Kunnen we al gaan speculeren over de materieelinzet? :D
Wat bedoel je precies?Somoht schreef:vorig jaar zater ook drie dagen tussen levering van de week en de eerste levering met DRGL2017, kwam op vrijdag toen
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2018
En om mezelf een beetje te corrigeren,de IC naar Maastricht vertrekt van spoor 1,2 en 3!.De IC's voor 8 uur van 1,daarna verschillend op 2 of 3.
Lijkt er een beetje op dat spoor 3 wordt gebruikt als er eventueel een stel in Ehv achter blijft.Voor de reiziger in ieder geval weer lekker duidelijk
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Ik voorzie ook nog een omlooptechnisch probleem: er zijn nu korte keringen gepland in Enschede (sneltrein gaat na 5 minuten terug als stoptrein en andersom). Met een extra tussenstop haal je dat niet meer, lang keren kost extra materieel wat Keolis naar ik aanneem niet heeft.JWM schreef:Volgens de telcijfers 2500 reizigers per dag. Nu zal dat cijfer ongetwijfeld een impuls krijgen als er sneltreinen en Intercity's gaan stoppen maar dan kom je alsnog niet uit op cijfers die een reisstijdverlenging voor doorgaande reizigers kan rechtvaardigen. Borne heeft er bijvoorbeeld net zoveel.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2018
En vergeet ook niet dat Kennispark voor veel studenten ook helemaal niet handig ligt. Het is veel sneller om in Hengelo over te stappen op lijn 9 die wel vlakbij komt en elke 10 minuten rijdt (en toevallig ook van Syntus is )
Re: Dienstregeling 2018
Wanneer het waarschijnlijk is dat nieuwe dienstregeling in de NS planner komt. Normaal levering elke dinsdag, en DRGL2017 kwam op een vrijdag.Meltrain schreef:Kunnen we al gaan speculeren over de materieelinzet? :D
Wat bedoel je precies?Somoht schreef:vorig jaar zater ook drie dagen tussen levering van de week en de eerste levering met DRGL2017, kwam op vrijdag toen
Re: Dienstregeling 2018
Ik heb even de dienstregeling in Twente bekeken. Dat is wel echt een zootje geworden zeg -o-. Vooral in de richting Enschede is de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] eigenlijk een groot probleem. wat ik mij afvroeg: de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] zorgt ervoor dat [serie=Intercity|2017|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie] in de spits 2 minuten later aankomt in Enschede. Maar waarom kan de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] in die richting dan niet Almelo de Riet of Borne overslaan? Ik denk dat het aantal gedupeerde reizigers dan minder zou zijn.
In de andere richting is het probleem gelukkig een stuk minder groot.
In de andere richting is het probleem gelukkig een stuk minder groot.
Re: Dienstregeling 2018
De [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] krijgt volgens Somda ook kortere reistijden, wat naar mijn idee duidt op integrale inzet van FLIRT.Chrysa schreef:De 6600 en 4400 worden gekoppeld voor een rechtstreekse trein Dordrecht - Den Bosch - Arnhem.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2018
@starx, ik zag dat er maar vier IC-treinen, twee minuten extra reistijd krijgen. Ik vind dat wel meevallen. Het is alleen vervelend als je in Enschede een busaansluiting hierdoor mist, maar ik denk dat het aantal getroffen slachtoffers vrij beperkt is.
De zo gehate sneltreinen zorgen wel voor:
-15 minuten op Rijssen-Enschede buiten de spits
-15 minuten op Zwolle-Vriezenveen (indien de sneltrein doorrijdt naar Zwolle)
-Reismogelijkheden tussen Zwolle en Oldenzaal gaan van 2 naar 3 (indien de sneltrein doorrijdt naar Zwolle)
De zo gehate sneltreinen zorgen wel voor:
-15 minuten op Rijssen-Enschede buiten de spits
-15 minuten op Zwolle-Vriezenveen (indien de sneltrein doorrijdt naar Zwolle)
-Reismogelijkheden tussen Zwolle en Oldenzaal gaan van 2 naar 3 (indien de sneltrein doorrijdt naar Zwolle)
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Dienstregeling 2018
Zwolle - Vriezenveen? Wordt dat dan zelfs sneller dan via Mrb?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
De NS International planner doet het overigens ook al. Die loopt wel gelijk op met DB/SBB/etc
Re: Dienstregeling 2018
Daar klopt inderdaad. Het is voor de IC-reizigers inderdaad niet onoverkomelijk, maar wel vervelend. Maar het gebeurt wel precies op de drukke tijden dat zoiets heel slecht uitkomt. En dat had ik alsnog liever gezien dat de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] eenmaal per uur Almelo de Riet overslaat in de richting van Enschede. Ook niet ideaal, maar ik denk dat hier minder reizigers last van hebben.Erno-BE schreef:@starx, ik zag dat er maar vier IC-treinen, twee minuten extra reistijd krijgen. Ik vind dat wel meevallen. Het is alleen vervelend als je in Enschede een busaansluiting hierdoor mist, maar ik denk dat het aantal getroffen slachtoffers vrij beperkt is.
Re: Dienstregeling 2018
Volgens NS gaan er meer sprinters rijden,oa Geldermalsen-Den Bosch,Houten castellum-Utrecht en Meppel-Zwolle.Wat ze er niet bij zeggen is dat een deel maar op bepaalde tijden rijdt.Zo rijdt Geldermalsen-Den Bosch alleen 'savonds vaker:De uurdienst na 2200 wordt een halfuursdienst.
Houten Castellum-Utrecht alleen in de spits
Houten Castellum-Utrecht alleen in de spits
Re: Dienstregeling 2018
Dat betekent toch niet dat die treinen dan niet extra zijn? :')
Re: Dienstregeling 2018
In de nieuwe dienstregeling voor Zwolle-Leeuwarden heb ik nog iets wonderlijks aangetroffen.
De [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] en [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] moeten in de ochtendspits 3 minuten later uit Zwolle weg (twee keer de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] en één keer de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie]). De [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] rijdt over het hele traject 3 minuten later en komt ook 3 minuten later in Leeuwarden aan. Maar de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] gaat op deze momenten Meppel overslaan en komt daardoor slechts 1 minuut later aan. In de andere richting speelt het niet.
De [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] en [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] moeten in de ochtendspits 3 minuten later uit Zwolle weg (twee keer de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] en één keer de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie]). De [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] rijdt over het hele traject 3 minuten later en komt ook 3 minuten later in Leeuwarden aan. Maar de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] gaat op deze momenten Meppel overslaan en komt daardoor slechts 1 minuut later aan. In de andere richting speelt het niet.
Re: Dienstregeling 2018
Tuurlijk zijn ze extra :D .Alleen als je het snel leest denk je,oh extra bovenop de huidige halfuursdienst.Z2N schreef:Dat betekent toch niet dat die treinen dan niet extra zijn? :')
Re: Dienstregeling 2018
Dat is nu(drgl 2017) toch ook al zo? Zover ik weet worden de vertrekken omgedraaid met Zl-Emn ([serie=Sneltrein|2017|Emmen - Zwolle3800[/serie] en [serie=Stoptrein|2017|Emmen - Zwolle8000[/serie] vertrek in de ochtendspits om 7:18, 7:48 en 8:18 ipv de rest van de dag om :21/:51). Dit om ruimte te maken op perron 15/16 voor de binnenkomende Zl-Co [serie=Stoptrein|2017|Ommen - Zwolle13800[/serie] spitstrein om deze eerder aan te laten komen in Zl. Wat de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] en [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] nu doen verderop naar Lw weet ik eigenlijk niet(en heb ik me nooit echt in verdiept... )starx schreef:In de nieuwe dienstregeling voor Zwolle-Leeuwarden heb ik nog iets wonderlijks aangetroffen.
De [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] en [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] moeten in de ochtendspits 3 minuten later uit Zwolle weg (twee keer de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] en één keer de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie]). De [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] rijdt over het hele traject 3 minuten later en komt ook 3 minuten later in Leeuwarden aan. Maar de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] gaat op deze momenten Meppel overslaan en komt daardoor slechts 1 minuut later aan. In de andere richting speelt het niet.
Grt. Stefan
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten