Blauwnet: 1x inchecken voor reizen met Keolis en Arriva
Blauwnet: 1x inchecken voor reizen met Keolis en Arriva
Syntus en Arriva onderzoeken in opdracht van de provincie Overijssel of per december enkelvoudig inchecken op de Overijsselse spoorlijnen mogelijk is. Dat zegt vervoerder Syntus tegenover Treinreiziger.nl.
In december neemt Keolis-dochter Syntus het treinverkeer Zwolle – Kampen en Zwolle – Enschede van NS over. Vanaf dat moment doen drie treinvervoerders Zwolle aan: NS, Arriva en Syntus. “De provincie wil zoveel mogelijk voorkomen dat reizigers met verschillende incheckpalen te maken krijgen,” legt een woordvoerder van Syntus uit. “Daarom heeft de concessieverlener, de provincie Overijssel, de vervoerbedrijven Syntus en Arriva gevraagd om te kijken of enkelvoudig inchecken op de Overijsselse spoorlijnen mogelijk is,” zegt Syntus.
Na de zomer moet er meer duidelijkheid komen of enkelvoudig inchecken haalbaar is. Meteen toen Syntus de treinconcessie won, verklaarde het bedrijf dat enkelvoudig inchecken onderdeel is van de visie van het spoorbedrijf. Het bedrijf liet toen weten uit te zien naar een pilot op de Valleilijn waarbij alle reizigers enkelvoudig kunnen in- en uitchecken. Die is er echter niet gekomen. Op de Valleilijn loopt weliswaar nu een pilot, maar daar heeft slechts een deel van de reizigers baat bij.
Bron & Lees verder: http://www.treinreiziger.nl/onderzoek-n ... verijssel/
In december neemt Keolis-dochter Syntus het treinverkeer Zwolle – Kampen en Zwolle – Enschede van NS over. Vanaf dat moment doen drie treinvervoerders Zwolle aan: NS, Arriva en Syntus. “De provincie wil zoveel mogelijk voorkomen dat reizigers met verschillende incheckpalen te maken krijgen,” legt een woordvoerder van Syntus uit. “Daarom heeft de concessieverlener, de provincie Overijssel, de vervoerbedrijven Syntus en Arriva gevraagd om te kijken of enkelvoudig inchecken op de Overijsselse spoorlijnen mogelijk is,” zegt Syntus.
Na de zomer moet er meer duidelijkheid komen of enkelvoudig inchecken haalbaar is. Meteen toen Syntus de treinconcessie won, verklaarde het bedrijf dat enkelvoudig inchecken onderdeel is van de visie van het spoorbedrijf. Het bedrijf liet toen weten uit te zien naar een pilot op de Valleilijn waarbij alle reizigers enkelvoudig kunnen in- en uitchecken. Die is er echter niet gekomen. Op de Valleilijn loopt weliswaar nu een pilot, maar daar heeft slechts een deel van de reizigers baat bij.
Bron & Lees verder: http://www.treinreiziger.nl/onderzoek-n ... verijssel/
Laatst gewijzigd door cassie127 op do 01 feb 2018, 08:49, 3 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Onderzoek naar enkelvoudig inchecken bij trein Overijssel
Ik hoop dat ze dan ook gelijk de Treinen van Syntus in Twente en Arriva in de Achterhoek/Rivierenland ook mee laten gaan in het zelfde systeem... Anders krijg je dat je ingecheckt bent bij Syntus/Keolis/Arriva Overijssel en dat je in Zutphen vervolgens moet omchecken naar Arriva Gelderland :X
Zou wel mooi zijn als het systeem er komt. Scheelt een heleboel ongemak en vragen wel paaltje of poortje nou voor welke vervoerder is
Zou wel mooi zijn als het systeem er komt. Scheelt een heleboel ongemak en vragen wel paaltje of poortje nou voor welke vervoerder is
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Onderzoek naar enkelvoudig inchecken bij trein Overijssel
Gewoon in de trein het zelfde systeem als de bus. Bij de ingangen en uitgang. Opgelost
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Onderzoek naar enkelvoudig inchecken bij trein Overijssel
Als je naar die oude Veolia treinen die nu dus bij Arriva zijn zou je haast denken sta ze dat wouden gaan doen. Aan alle stangen bij de deuren hangen van die houders voor de kaartlezers zonder een kaartlezer er aan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Onderzoek naar enkelvoudig inchecken bij trein Overijssel
Dat gaat niet werken: dan worden de halteringen op de stations veel te lang.dnmw2705 schreef:Gewoon in de trein het zelfde systeem als de bus. Bij de ingangen en uitgang. Opgelost
Re: Onderzoek naar enkelvoudig inchecken bij trein Overijssel
Was ook het idee, maar dat ging niet zo goed samen met de plannen voor poortjes op station Nijmegen, dus NS heeft Veolia dat uit het hoofd gepraat.cassie127 schreef:Als je naar die oude Veolia treinen die nu dus bij Arriva zijn zou je haast denken sta ze dat wouden gaan doen. Aan alle stangen bij de deuren hangen van die houders voor de kaartlezers zonder een kaartlezer er aan
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Onderzoek naar enkelvoudig inchecken bij trein Overijssel
Ik vraag me eigenlijk af waarom Arriva en Syntus niet gewoon eerst onderling dezelfde palen gaan gebruiken. Dan hoef je alleen nog onderscheid te maken tussen NS en niet-NS.
Maar eigenlijk is het compleet belachelijk dat dit nog altijd niet geregeld is, terwijl iedereen vindt dat het enkelvoudig in- en uitchecken er gewoon moet komen.
Maar eigenlijk is het compleet belachelijk dat dit nog altijd niet geregeld is, terwijl iedereen vindt dat het enkelvoudig in- en uitchecken er gewoon moet komen.
Re: Onderzoek naar enkelvoudig inchecken bij trein Overijssel
In de huidige concessies maken Arriva en Syntus gebruik van dezelfde paaltjes... We zijn geen Limburg met 3 verschillende soorten paaltjes bij 1 vervoerder :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Onderzoek naar enkelvoudig inchecken bij trein Overijssel
Maar de backoffice voor die drie paaltjes is wel hetzelfde, dus daar ligt het niet aan. Maak er trouwens maar 4 van. Poortjes ook even meegerekend. Al is het de bedoeling dat alle paaltjes in Limburg op ten duur vervangen worden door één type. Wanneer geen idee en welk ontwerp ook onbekend. De nieuwe blauwe zijn te hoog voor oa. rolstoelers.
Re: Onderzoek naar enkelvoudig inchecken bij trein Overijssel
Echter er is volgens mijn info wel een signficant verschil qua tariefsysteem tussen Syntus (Twente/Overijssel) en Arriva (Achterhoek-Rivierenland). In Gelderland, Limburg en de MLL lijn betaal je bij overstap bus -> trein niet weer het overstaptarief en in Overijssel weer wel.
Overigens gebruikt Syntus weliswaar Prodata voor OVC maar is het weer een INIT boordcomputer. En ga er maar vanuit dat backoffices zelfs bij zelfde leverancier redelijk divers zijn van vervoerder tot vervoerder afhankelijk van klantwensen.
Overigens gebruikt Syntus weliswaar Prodata voor OVC maar is het weer een INIT boordcomputer. En ga er maar vanuit dat backoffices zelfs bij zelfde leverancier redelijk divers zijn van vervoerder tot vervoerder afhankelijk van klantwensen.
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
GS Overijssel: "In- en uitchecken bij overstap regionale treinen verleden tijd"
Treinreizigers in Overijssel hoeven niet meer in en uit te checken bij een overstap tussen verschillende regionale vervoerders.
Vanaf 10 december heeft de reiziger de keuze uit twee OV-chipkaartpoortjes en -palen: één voor de NS en één voor alle andere Overijsselse treinen van Arriva en Keolis Nederland (voorheen Syntus). Met deze maatregel zorgen Gedeputeerde Staten van Overijssel voor meer reisgemak in het openbaar vervoer, door één enkele 'check-in check-out’ voor de treinreizigers op alle regionale treinlijnen.
Daarnaast hebben Gedeputeerde Staten besloten het opstaptarief bij een overstap tussen regionale treinen en bussen te laten vervallen. Dit geldt ook voor de treinen die doorrijden naar Drenthe en Gelderland.
Lees verder & meer: http://www.rtvoost.nl/nieuws/278260/gs- ... leden-tijd
Treinreizigers in Overijssel hoeven niet meer in en uit te checken bij een overstap tussen verschillende regionale vervoerders.
Vanaf 10 december heeft de reiziger de keuze uit twee OV-chipkaartpoortjes en -palen: één voor de NS en één voor alle andere Overijsselse treinen van Arriva en Keolis Nederland (voorheen Syntus). Met deze maatregel zorgen Gedeputeerde Staten van Overijssel voor meer reisgemak in het openbaar vervoer, door één enkele 'check-in check-out’ voor de treinreizigers op alle regionale treinlijnen.
Daarnaast hebben Gedeputeerde Staten besloten het opstaptarief bij een overstap tussen regionale treinen en bussen te laten vervallen. Dit geldt ook voor de treinen die doorrijden naar Drenthe en Gelderland.
Lees verder & meer: http://www.rtvoost.nl/nieuws/278260/gs- ... leden-tijd
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 18 okt 2017, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: artikel ingekort
Reden: artikel ingekort
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
:') :') :')Het regionale vervoer krijgt de verzamelnaam: Blauwnet
Op dat Blauwnet en geen gemeenschappelijke incheck met NS na, is dit een mooi begin.. Nou nog zorgen dat je met de regionale OV-kaartjes via via Zwolle met de trein kan reizen en dan zijn ze een eind op de goede weg in Overijssel :pos:
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Ronkend persbericht maar het aantal omchecks neemt per saldo waarschijnlijk helemaal niet af per december omdat reizigers op de lijn Zwolle - Enschede straks bij een overstap naar NS weer aan de slag moeten. Dat het opstaptarief eraf wordt gehaald bij overstappen van/naar de bus is wel een goede ontwikkeling.
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Op de site van de provincie staan al voorbeelden van de paaltjes en het logo:
Ook opvallend:
Om welke lijnen en vervoerders gaat het?
.....
> Hengelo - Bieleveld: Keolis Duitsland - u reist met Blauwnet op de Nederlandse stations. Hiervoor checkt u in en uit bij de blauwe palen.
> Enschede - Gronau: DB - u reist met Blauwnet op de Nederlandse stations. Hiervoor checkt u in en uit bij de blauwe palen
Ook opvallend:
Om welke lijnen en vervoerders gaat het?
.....
> Hengelo - Bieleveld: Keolis Duitsland - u reist met Blauwnet op de Nederlandse stations. Hiervoor checkt u in en uit bij de blauwe palen.
> Enschede - Gronau: DB - u reist met Blauwnet op de Nederlandse stations. Hiervoor checkt u in en uit bij de blauwe palen
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Ik begrijp hieruit dat de LINTjes op de lijn Zutphen - Oldenzaal hun Twentse rode kleur inruilen voor de blauwe Overijsselse kleur?De Vechtdallijnen rijden al in de blauwe kleur. Deze stijl wordt ook toegepast op de treintrajecten Zwolle-Kampen, Zwolle-Enschede en Zutphen-Hengelo-Oldenzaal. Het regionale vervoer krijgt de verzamelnaam: Blauwnet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Blauwnet zou wel eens de gemeenschappelijke huisstijl kunnen worden van de provincies Overijssel, Gelderland en Flevoland.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
De regio Twente is geen opdrachtgever meer voor het OV, dat is allemaal overgedragen aan de provincie. Alle bussen en treinen met een Twentse ros over spuiten voor die paar jaar dat die concessies af lopen lijkt mij een duur grapje die de vervoerders vast niet uit eigen zak willen betalen. Ik mag hopen dat de provincie geld uitgeeft aan dingen die nuttiger zijn.
Blauw is trouwens de kleur van Zwolle. Hoe denken ze hier in Deventer eigenlijk over?
Blauw is trouwens de kleur van Zwolle. Hoe denken ze hier in Deventer eigenlijk over?
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Ik heb ze in Deventer nog nooit horen mauwen over dat de stadsbussen blauw zijn...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Dat opstaptarief is er toch al niet? De treinen in Overijssel werken al met kilometertarieven, bij mijn weten was er daardoor juist al geen opstaptarief bij een overstap omdat de kilometers gewoon doortellen. Alleen als je in de bus met een reisproduct reist wat niet op de trein geldig is betaal je opnieuw opstaptarief, daar zou het wel te schrappen zijn.cassie127 schreef:Daarnaast hebben Gedeputeerde Staten besloten het opstaptarief bij een overstap tussen regionale treinen en bussen te laten vervallen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Blauwnet. Weer een merknaam in het ov. En nog mislukt ook. :X
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Wel mooi dat er een consistentie komt in OV-chipkaart gebruik in Overijssel tussen NS en overige vervoerders. Enschede-Glanerbrug gaat ook van NS naar Blauwnet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Opzich wel logisch zo heb je alle stoptreinen die in Overijssel blijven (uitzondering vechtdallijnen) in een systeem waardoor je makkelijk kan communiceren
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Alle stoptreinen die in Overijssel blijven? Dat is dus alleen Kampen - Zwolle - Enschede, de rest gaat naar buiten Overijssel.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Klopt, maar nu moeten ook de paaltjes op Enschede, Es de Eschmarke en Glanerbrug vervangen worden, terwijl als het chipkaart-technisch bij NS was gebleven, dat niet gehoeven had.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Op de stations Enschede de Eschmarke en Glanerbrug staan van die paaltjes met accu en niet zoals die vast staan zoals op alle andere Nederlandse stations.
En het lijkt mij dat ze de paaltjes die ze willen gebruiken gewoon overnemen/kopen van NS? Die hebben toch genoeg paaltjes over sinds het vervangen van paaltjes voor poortjes op o.a. station Zwolle, Utrecht en Den Haag. En op de stations Kampen, Heino, Raalte en Nijverdal kunnen die paaltjes dan blijven staan lijkt mij
Ik bedoel alle stop- en sneltreinen die in Overijssel rijden + richting Duitsland (incl. Vechtdallijnen + ZHO). Alle andere treinen in Overijssel zijn geen stop- of sneltreinen.
En Almelo - Hardenberg blijft ook binnen Overijssel (A)
En het lijkt mij dat ze de paaltjes die ze willen gebruiken gewoon overnemen/kopen van NS? Die hebben toch genoeg paaltjes over sinds het vervangen van paaltjes voor poortjes op o.a. station Zwolle, Utrecht en Den Haag. En op de stations Kampen, Heino, Raalte en Nijverdal kunnen die paaltjes dan blijven staan lijkt mij
Iets gedetailleerder dan:Wubbo schreef:Alle stoptreinen die in Overijssel blijven? Dat is dus alleen Kampen - Zwolle - Enschede, de rest gaat naar buiten Overijssel.
Ik bedoel alle stop- en sneltreinen die in Overijssel rijden + richting Duitsland (incl. Vechtdallijnen + ZHO). Alle andere treinen in Overijssel zijn geen stop- of sneltreinen.
En Almelo - Hardenberg blijft ook binnen Overijssel (A)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 48 gasten