(BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door tsov »

Rieker Circle Line (Henk Sneevlietweg - bedrijventerrein Riekerpolder) ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Bij Bijlmer ArenA om 14:30 een hoop opvallende bussen tegelijk.

Op de buffer stond voor korte tijd een GVB-gelede. Die komen daar alleen 's nachts, maar hij reed al snel weg.
Lijn 158 naar Almere werd gereden door een Duvedec Gelede, ik geloof de 7833. Hiervan was de lijnfilm kapot.
Lijn 175 naar Haarlem tenslotte werd gereden door een Sternet Citaro, en filmde 175 Geen Dienst (met passagiers erin toen hij vertrok)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Stefan »

Ik had net gehoopt een Brabantliner Amba te hebben op lijn 101, maar helaas.. Ik mocht het doen met de Veolia 5259. :( :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Klaasje
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Bij Bijlmer ArenA om 14:30 een hoop opvallende bussen tegelijk.
...
Lijn 158 naar Almere werd gereden door een Duvedec Gelede, ik geloof de 7833. Hiervan was de lijnfilm kapot.
...
Die Duvedec heeft idd een defecte lijnfilm. Hij rijdt doorgaans alleen de spitslijnen van en naar Almere, maar verdwaald soms wel eens op de 152, 157 en 158 :wink: nu dus ook.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

3x BN-sneltram op lijn 54 richting CS, vertrek rond kwart voor zes uit Gein. Reed vanaf Bijlmer errug langzaam, en ging bij Van Der Madeweg vanuit het binnenspoor uit dienst. Hierdoor kwam de 53 die er achteraan zat op het buitenspoor binnen. Door de vele mensen die in een metro gepropt werden ontstonden op CS botsingen op de roltrap omhoog en vielen er mensen zowat naar beneden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Vandaag was de eerste dag van de grote omleidingen wegens de werkzaamheden aan het stationsgebied in Dordt. En moet zeggen: er was weinig van te merken. Nou was het vanmorgen nog vroeg toen ik er was, wellicht dat het in de avondspits minder goed loopt (al was de bus die ik eigenlijk had willen nemen keurig op tijd van 't station weg vandaag).
'tis alleen hopen dat Albatros de komende anderhalf jaar goed blijft werken, want een bus zonder werkende VETAG/KAR komt het stationsgebied niet meer in. Op de diverse plekken waar alleen de bussen en hulpdiensten het gebied in mogen zijn namelijk slagbomen geïnstalleerd die op de VETAG/KAR werken :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Locatie: Een bushalte waar een daglijn en een nachtlijn komt.

De nachtlijn is aangegeven met een zwarte sticker met het lijnnummer in gele cijfers en er staat ook nog nachtlijn bij. Bovendien staat er boven de vertrekstaat (waar alleen tijden midden in de nacht opstaan) Nachtbus. Dan kan je om vijf uur 's middags heeeeeeeeel lang wachten tot hij komt. Dus als je dan aan een voorbijganger (ik) vraagt of je weet of lijn 357 rijdt, de voorbijganger zegt: Dat is een nachtbus, en de wachtende op de bus daarop het volgende zegt: o, dan wacht ik nog wel even, dan vraagt mij stiekem af of ik het niet snap, of dat die persoon gewoon niet zo slim is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Mwoh, hier in Dordt staan ook elke doordeweekse avond weer mensen te wachten op een bus die alleen op koopavonden rijdt... d'r staat notabene zelfs twee keer in de voetnoot dat die bus alleen op donderdag rijdt :P
Overigens... op donderdag staat er vrijwel nooit iemand op die rit te wachten :lol: Dan hebben ze 't al opgegeven denk ik, om 't vanaf vrijdagavond weer langzaamaan te gaan proberen.

En owja: vanuit de trein zag ik vanavond iemand zitten wachten bij halte P-Weeskinderendijk van lijn 9... die kon daar nog een kleine 4290 minuten blijven wachten tot die lijn komt :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door mb90 »

Vandaag zag ik dat 2 Lion's City's van Qbuzz Ridderkerk nog niet helemaal bestickerd zijn. Dit zijn de 1050 en de 1060. Toevallig waren dit 4 weken terug voordat ik op vakantie ging ook al de enige 2 bussen die toen nog helemaal grijs rondreden. Hier de half afgemaakte 1060:
Afbeelding

Ook de Veolia 5342 heeft een metamorfose ondergaan. Dit was een Volans-Amba, maar deze heeft nu de kleuren van een gewone Amba. De stoelen binnen zijn echter nog op Volans-niveau en ook de grijze bant aan de onderkant van de bus is er ook nog:
Afbeelding
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

tsov schreef:Rieker Circle Line (Henk Sneevlietweg - bedrijventerrein Riekerpolder) ;)
Aha oke, misschien nog ene bezoekje waard dus.

Nog een check van amba 8427 op lijn 91 op kruizing stenendokweg/klaprozenweg in Noord, later zag ik de wagen nog op lijn 92.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Ik had vandaag een hogevloers Alliance 2585 op lijn 98 Heerenveen -> Sneek -> Een of andere camping
Laatst gewijzigd door Suus op wo 19 aug 2009, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Etienne »

Bee schreef:Ik had vandaag een Hogevloers Alliance 2585 op lijn 98 Heerenveen -> Sneek -> Een of andere camping
Lijn 98: Heerenveen (Station) - Oudehaske - Joure - Sneek - Bolsward - Makkum (Camping Holle Poarte) :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Ik had het inderdaad kunnen opzoeken :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Marc »

Gisteren aan het begin van de middag zag ik dat een ZGT naar het Droogleever Fortuynplein werd geduwd/getrokken door een soortgenoot. De tram werd op het tussenstuk aan de kant van de Westzeedijk gezet. Een foto vanaf de Euromast:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Marc op wo 19 aug 2009, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Vanmiddag op Schiphol
Een lage 8700 Amba van Duin- en Bollenstreek op Zuidtangent 310 naar Amsterdam Zuid
Een MAN Lion's City op lijn 193 (normaal Sternet Citaro)
In Haarlem nog de CXX 2453 waargenomen, deze rijdt tegenwoordig als besloten pendelbus naar Cruquius.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Ardan »

Metroprobleempjes maandag tegen het eind van de middag. Ik was met een kennis afgereisd naar Rotje Knor, daar waren we de metro naar Zuidplein ingesprongen. Het ging allemaal goed tot even voorbij Leuvehaven.. daar viel de metro stil. Reed weer een stukje, en viel weer stil. Reed weer een stukje, en viel weer stil. En dat ging zo een paar keer door. En toen viel ook nog de verlichting uit! En dan wordt het ineens wel heel erg donker. Al snel begon de tunnelverlichting te branden en ook het licht in de metro deed het toen weer. Uiteindelijk met veel horten en stoten Wilhelminaplein bereikt, waar de metro uit dienst werd genomen. Intussen bleek dat er enkelspoor werd gereden over het andere spoor. Iedereen werd naar het spoor richting CS gedirigeerd, en druk dat het daar was! We hebben er een aantal foto's van gemaakt, het hele perron zag zwart van de mensen. Uiteindelijk zijn we een uurtje later dan dat de bedoeling was op Zuidplein aangekomen.
(wat een dooie boel is het daar trouwens in het winkelcentrum zeg... en dat voor al 6 uur 's avonds! Alles was dicht en er was praktisch geen hond te bekennen. Moet je in Amsterdam eens om komen...)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Toen ik vanavond rond 18.10 uur op het busstation bij station Dordrecht arriveerde zag ik daar net de toezichthouder een rit op lijn 10 overnemen, waarna ik al zat te denken wat daar nu aan de hand was. Dacht eerst nog aan een aflosser die niet op was komen dagen.
Bleek toch wat anders te zijn: een minuut of 10 later sloot de Arriva Store vervroegd en stapte de medewerker daarvan samen met een chauffeuse in het toezichthoudersbusje, waarna hij ermee weg reed. Even later stapte ik in m'n bus naar huis en hoorde toen een oproep aan de toezichthouder van hem: hij zou even met de chauffeuse langs het ziekenhuis rijden. Kennelijk was die dus onwel geworden door de warmte, erg goed voorstelbaar met het klimaat in de bussen in Dordt deze dagen (geen airco en van die dakluiken die hooguit op een kiertje open kunnen, al zijn Citaro's bij 25+ graden een grotere ramp).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door mb90 »

Ardan schreef:op Zuidplein aangekomen.
(wat een dooie boel is het daar trouwens in het winkelcentrum zeg... en dat voor al 6 uur 's avonds! Alles was dicht en er was praktisch geen hond te bekennen. Moet je in Amsterdam eens om komen...)
Ja, alles gaat hier om 5 uur of half 6 dicht en daarna is het uitgestorven. Vroeger was het zelfs zo dat het winkelcentrum na half 9 helemaal afgesloten was. Behalve met koopavond (vrijdag), dan is het tot 9 uur.

Maargoed, weer ontopic. Ondanks de vakantieperiode rijden er nog steeds Alliances uit de 800-serie bij de RET hun rondjes op de lijnen 43 (CS - Bedrijvenpark NoordWest) en 53 (Marconiplein - Woudhoek). Vooral lijn 53 is opvallend, omdat daar buiten de vakanties gewoon Citaro's rijden.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

tsov schreef:Rieker Circle Line (Henk Sneevlietweg - bedrijventerrein Riekerpolder) ;)
Ha, de Sneevlietweg is mijn standaard metrohalte sinds.. zegmaar vandaag. En zag hem gelijk al staan. Een Premier van Connexxion, zo'n lage die we eerst op het sternet hadden.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Ardan »

Wat een verademing is een Citaro met dit weer zeg! Ik zou wel de hele dag in lijn 37 kunnen zitten, airco, arko, heerlijk. En dan kom ik aan op strand Blijburg en juist dan gaat het keihard waaien en wordt het een partij zand happen... dan gaat je strandlol er snel af.
Ben trouwens vandaag de IJmuidense lijn afgelopen (rond 12 uur viel het nog relatief mee met de hitte). FFF naar IJmuiden, lopen naar Casembrootstraat en van daar het spoor gevolgd naar Santpoort-Noord. Best indrukwekkend! Helaas ben ik het allerbelangrijkste vergeten dat een railtracker moet doen... juist, de batterij van mijn camera was halverwege op :cry:
Ik doe ook maar wat
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door MdJ »

Ik ken een soort citaro's die GEEN airco hebben, die rijden bij CXX, zowat overal in het land (Zoetermeer, Leiden, Delft, Friesland).

Wel een andere vorm van luchtventilatie: de voordeur kan open tijdens het rijden :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Die soort Citaro's ken ik ook... bij Arriva in Dordrecht. Al viel de hitte in de bus die ik vandaag naar huis had nog wel mee, gisteren was het erger.
Bij het ontbreken van airco scheelt het overigens al aanzienlijk als er klapraampjes in zitten, zoals bij Arriva in Groningen, maar die hebben we hier helaas niet. En bij Connexxion zitten ze er geloof ik ook niet in.
Maargoed, de airco in de XX 3170/65 trok het ook niet vanmiddag. Kwam nog wel koele lucht uit, maar een stuk warmer als ik bij lagere temperaturen heb mogen ervaren.

Van diezelfde bus was overigens de InfoXX ook bevangen door de hitte... toen ik instapte filmde 'ie nog "65 Utrecht CS", maar even later kwam "Er is tijdelijk geen reisinformatie beschikbaar" op het TFT-scherm te staan. Bij halte Balijelaan ging dat ding weer haltes tonen, maar was opmerkelijk genoeg de bestemming op het scherm en op de filmbak van de bus veranderd in "65 Vianen Busstation Lekbrug". Hij bleef echter wel keurig de haltes ri. Utrecht CS aankondigen :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door ODRAIL »

Marc schreef:Gisteren aan het begin van de middag zag ik dat een ZGT naar het Droogleever Fortuynplein werd geduwd/getrokken door een soortgenoot. De tram werd op het tussenstuk aan de kant van de Westzeedijk gezet. Een foto vanaf de Euromast:
Afbeelding
Het zal wel bij een van de twee een gevalletje panne geweest zijn, dan zie je dit soort situaties meer.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Vanavond reed er een of andere rammelbak met op de zijkant "Chillbus" geschreven rond bij het Amsterdamse CS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Etienne »

MdJ schreef:Ik ken een soort citaro's die GEEN airco hebben, die rijden bij CXX, zowat overal in het land (Zoetermeer, Leiden, Delft, Friesland).

Wel een andere vorm van luchtventilatie: de voordeur kan open tijdens het rijden :mrgreen:
Ik gok erop dat je in de 2841 gezeten hebt. :lol:
Bee schreef:Vanavond reed er een of andere rammelbak met op de zijkant "Chillbus" geschreven rond bij het Amsterdamse CS.
En dit is de ex Taxi Dorenbos 809, exex HTM 459 (http://busphotos.qixs.nl/foto%27s/diver ... ing005.jpg)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten