Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
correctie:
1-0-0 voor Liander tegen Connexxion en Vervoerregio Amsterdam
1-0-0 voor Liander tegen Connexxion en Vervoerregio Amsterdam
Laatst gewijzigd door OmniLezer op di 17 okt 2017, 22:00, 2 keer totaal gewijzigd.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8664
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat er genoeg reserve is, zei Fred al om 17:11 vandaag...;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
is goed.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dit is wel een beetje jammer, vooral als ambtelijke rompslomp hier (deels) veroorzaker van is. Overigens staat er dat naar verwachting op 1 april alle elektrische bussen rijden en dat in de tussentijd wordt ingezet waar mogelijk. Er komen namelijk vier oplaadpunten en ik kan mij moeilijk voorstellen dat ze alle vier grote vertraging oplopen. Daarnaast verwacht ik wel dat de bussen zelf op tijd geleverd kunnen worden.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9160
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Nog een artikel dat de elektrische bussen later in dienst komen.
https://www.ovpro.nl/bus/2017/10/18/ver ... en-in-aml/
https://www.ovpro.nl/bus/2017/10/18/ver ... en-in-aml/
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat geldt niet voor alle bussen.
OVpro schreef:De vervoerder belooft wel om waar mogelijk wel al elektrische bussen in te zetten tussen 10 december en 1 april.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Als ik op google maps kijk, is dat in een gebied tussen de bloemenkassen. Inderdaad, buiten de woonkern. Maar wel in het gebied van de tuinders.fred1954 schreef:Voorzover ik weet, heeft CXX een locatie op het oog in de buurt van de Meerlandenweg in Amstelveen. Dit is buiten het bewoonde deel van Amstelveen. Dus niet tussen de rijtjeshuizen of zo. Gewoon ergens buiten de woonkern van de gemeente. Niks mis mee m.i.
Als er dus een stuk land een ander bestemming krijgt, betekent dat voor die tuinders een mogelijkheid minder om, ooit, uit te kunnen breiden of bedrijf te verplaatsen.
Aan de andere kant, ik zie ook dat er een autosloperij wordt getoond.. da''s ook weinig tuinbouw
Procedure van het wijzigen van bestemmingsplan kost nu eenmaal wat tijd. Men kan bezwaar maken enzo. :)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Heb ik ook gezien, vandaar dat ik zo mijn vraagtekens zet bij een en ander, er zit ook een horecagroothandel vlak bij de Meerlandenweg in hetzelfde gebied.Durashift schreef:
Aan de andere kant, ik zie ook dat er een autosloperij wordt getoond.. da''s ook weinig tuinbouw
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Is het dan niet een perceelwijziging i.p.v bestemmingsplan?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Wat bedoel je met een perceelwijziging?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik denk dat Durashift bedoelt, dat binnen een gebied waar een bestemmingsplan van kracht is, dat er een aanvraag gedaan kan worden of een besluit genomen kan worden, tot het wijzigen van de bestemming van een bepaald perceel, dat afwijkt van hetgeen in het bestemmingsplan staat voor dat hele gebied. Durashift moet me maar corrigeren, als het anders is.
Maar even voortborduren op de geplande CXX garage in Amstelveen......als de gemeente tot nu toe heeft geweigerd om toestemming aan CXX te verlenen op dat perceel een garage te vestigen, dan betekent dat, dat het nog aardig lang kan duren voordat er daar een laadinfra aangelegd kan worden, als eenmaal de perceelwijziging er door is. (Als dat ooit gebeurt )
Ik ga er van uit dat tot die tijd garage Uithoorn open blijft, maar dan zonder laadstations......
Maar even voortborduren op de geplande CXX garage in Amstelveen......als de gemeente tot nu toe heeft geweigerd om toestemming aan CXX te verlenen op dat perceel een garage te vestigen, dan betekent dat, dat het nog aardig lang kan duren voordat er daar een laadinfra aangelegd kan worden, als eenmaal de perceelwijziging er door is. (Als dat ooit gebeurt )
Ik ga er van uit dat tot die tijd garage Uithoorn open blijft, maar dan zonder laadstations......
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Volgens de Klantenservice van CXX komt de nieuwe dienstregeling voor AML zo rond half november online. Voor wat het waard is...... :D
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat hele gedoe met die laadstations blijkt toch een grotere impact te hebben op de dienstuitvoering met ingang van 10 december, hoor ik in de wandelgangen.....
In ieder geval lijkt het 100% cashless rijden even de mist in te gaan, immers de dieselbussen die door blijven rijden, zoals de Sternet en de Citaro G R-net bussen hebben geen pinautomaat annex kaartautomaat ingebouwd en het lijkt me onwaarschijnlijk dat men dat alsnog gaat doen voor die paar maanden.
Ook klopt de dienstregeling niet meer van de beoogde elektrische lijnen, immers in die dienstregeling is rekening gehouden met het rijden naar een laadstation om de paar omlopen. Dat is de eerste maanden niet nodig, daar er doorgereden wordt met diesels.
Ook hoorde ik het idee dat er eventueel gelede bussen uit de concessie Almere zouden kunnen komen om hier bij te springen. Immers, die bussen zijn m.i.v. 10 december niet meer nodig daar.
Voor wat het allemaal waard is......... :D
In ieder geval lijkt het 100% cashless rijden even de mist in te gaan, immers de dieselbussen die door blijven rijden, zoals de Sternet en de Citaro G R-net bussen hebben geen pinautomaat annex kaartautomaat ingebouwd en het lijkt me onwaarschijnlijk dat men dat alsnog gaat doen voor die paar maanden.
Ook klopt de dienstregeling niet meer van de beoogde elektrische lijnen, immers in die dienstregeling is rekening gehouden met het rijden naar een laadstation om de paar omlopen. Dat is de eerste maanden niet nodig, daar er doorgereden wordt met diesels.
Ook hoorde ik het idee dat er eventueel gelede bussen uit de concessie Almere zouden kunnen komen om hier bij te springen. Immers, die bussen zijn m.i.v. 10 december niet meer nodig daar.
Voor wat het allemaal waard is......... :D
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
niks aan de handDat hele gedoe met die laadstations blijkt toch een grotere impact te hebben op de dienstuitvoering met ingang van 10 december, hoor ik in de wandelgangen.....
is onzin komt gewoon een pinapparaat in (waarschijnlijk handheld)In ieder geval lijkt het 100% cashless rijden even de mist in te gaan, immers de dieselbussen die door blijven rijden, zoals de Sternet en de Citaro G R-net bussen hebben geen pinautomaat annex kaartautomaat ingebouwd en het lijkt me onwaarschijnlijk dat men dat alsnog gaat doen voor die paar maanden.
dienstregeling blijft hetzelfde of je nu met elektrisch of diesel rijd maakt niet uit. de chauffeursdiensten worden anders, ja dat klopt maar de passagiersdienstregeling blijft zoals aangeboden. dus als reiziger merk je er niet veel van behalve dat je in een oude bus zit.Ook klopt de dienstregeling niet meer van de beoogde elektrische lijnen, immers in die dienstregeling is rekening gehouden met het rijden naar een laadstation om de paar omlopen. Dat is de eerste maanden niet nodig, daar er doorgereden wordt met diesels.
alleen een aantal volvo's uit Almere, maar dat was al bekend komen naar Haarlem voor lijn 255 er hoeven namelijk maar 100 elektrische vervangen te worden, want de iveco's en solarisen zijn gewoon op tijd klaar en inzetbaar. Dat gebeurd dus met alle R-Net Citaro's Geleed en Sternet materiaal. Dus dan heb je geen andere bussen nodig. En het is maar voor 2 à 3 maanden,Ook hoorde ik het idee dat er eventueel gelede bussen uit de concessie Almere zouden kunnen komen om hier bij te springen. Immers, die bussen zijn m.i.v. 10 december niet meer nodig daar.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dank Remco, ook die verhalen gelukkig dus overdreven, ze komen wel uit de CXX wandelgangen overigens......dus don’t shoot the messenger... :)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Vanaf 2018 wordt het kilometertarief in de regio Amsterdam gelijkgetrokken, nu is dat €0,142 voor AML en €0,154 voor de andere concessies, dat wordt allemaal €0,155. Om die (te) grote prijsstijging voor AML te compenseren worden er twee dingen gedaan.
- Er komt een nieuw dalurenkortingsproduct. Voor €7,50 p/m 34% korting buiten de spits.
- Het nachttarief wordt veranderd. Het wordt hetzelfde als het normale OVC-tarief +€0,70 (om precies te zijn, het instaptarief van de nachtbus wordt €1,60).
Bron: Vervoerregio Amsterdam
- Er komt een nieuw dalurenkortingsproduct. Voor €7,50 p/m 34% korting buiten de spits.
- Het nachttarief wordt veranderd. Het wordt hetzelfde als het normale OVC-tarief +€0,70 (om precies te zijn, het instaptarief van de nachtbus wordt €1,60).
Bron: Vervoerregio Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ala je regelmatig reist is die dalkorting wel interessant, er staat overigens in het document 40% korting. Je moet hierbij, net als bij de NS ook rekening houden met de middagspits.......
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Op de infoavond werd gemeld dat er in november ook een boekwerk van CXX met alle veranderingen op de deurmat gaat vallen op elk woonadres wat in de regio AML valt.fred1954 schreef:Volgens de Klantenservice van CXX komt de nieuwe dienstregeling voor AML zo rond half november online. Voor wat het waard is...... :D
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Maar het nachtvervoer van het GVB blijft een vaste prijs van 4 euro houden?DingeZ schreef:Vanaf 2018 wordt het kilometertarief in de regio Amsterdam gelijkgetrokken, nu is dat €0,142 voor AML en €0,154 voor de andere concessies, dat wordt allemaal €0,155. Om die (te) grote prijsstijging voor AML te compenseren worden er twee dingen gedaan.
- Er komt een nieuw dalurenkortingsproduct. Voor €7,50 p/m 34% korting buiten de spits.
- Het nachttarief wordt veranderd. Het wordt hetzelfde als het normale OVC-tarief +€0,70 (om precies te zijn, het instaptarief van de nachtbus wordt €1,60).
Bron: Vervoerregio Amsterdam
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Daar irriteer ik mij ook mateloos aan. Van de Westermarkt naar CS hetzelfde moeten betalen als van het Leidseplein naar IJburg is echt belachelijk.Vinny schreef:Maar het nachtvervoer van het GVB blijft een vaste prijs van 4 euro houden?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
(.......) In de andere concessies zal komend jaar nog sprake zijn van vaste nachttarieven, maar niet uit te sluiten valt dat bij gebleken succes deze nieuwe wijze van beprijzing van het nachtvervoer op termijn ook in de andere (streek)concessies zal worden ingevoerd. (.........)Vinny schreef: Maar het nachtvervoer van het GVB blijft een vaste prijs van 4 euro houden?
staat in bovenstaand VRA doc.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
*bus* De dienstregelingen van de (nieuwe) R-netlijnen AML per 10 december staan online.. *bus*
https://www.connexxion.nl/dienstregeling-zoeken/1218
Alleen lijn 342 is op dit moment nog niet te vinden, voorzover ik het kan zien, Nachtnet ook nog niet.......Schipholnet en onderliggend net nog niet bekeken......
https://www.connexxion.nl/dienstregeling-zoeken/1218
Alleen lijn 342 is op dit moment nog niet te vinden, voorzover ik het kan zien, Nachtnet ook nog niet.......Schipholnet en onderliggend net nog niet bekeken......
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
En nu zijn er wat verassingen:
- De 300 krijgt in de ochtendspits richting Amsterdam en avondspits richting Haarlem (kort) een frequentie van 12x/uur
- De 346 gaat in de ochtendspits 12x/uur richting Amsterdam en in de avondspits 10x/uur richting Haarlem
- De bediening van Kudelstaart gaat wel erg omlaag, alleen in de spitsrichting nog tot 4x/uur, voor de rest altijd 2x/uur :(
- Lijn 341 krijgt uitsnijdingen aan beide kanten, doordeweeks in het dal wordt Amsterdam minder bediend, op zondag wordt Hoofddorp minder bediend
- De 300 krijgt in de ochtendspits richting Amsterdam en avondspits richting Haarlem (kort) een frequentie van 12x/uur
- De 346 gaat in de ochtendspits 12x/uur richting Amsterdam en in de avondspits 10x/uur richting Haarlem
- De bediening van Kudelstaart gaat wel erg omlaag, alleen in de spitsrichting nog tot 4x/uur, voor de rest altijd 2x/uur :(
- Lijn 341 krijgt uitsnijdingen aan beide kanten, doordeweeks in het dal wordt Amsterdam minder bediend, op zondag wordt Hoofddorp minder bediend
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Voor een dorp met krap 10.000 inwoners? Lijkt me juist een tamelijk hoge frequentie. Vraag me af waarom Kudelstaart-Aalsmeer überhaupt Rnet is.DingeZ schreef: - De bediening van Kudelstaart gaat wel erg omlaag, alleen in de spitsrichting nog tot 4x/uur, voor de rest altijd 2x/uur :(
Ik heb geen onderschrift
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten