Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door OmniLezer »

correctie:
1-0-0 voor Liander tegen Connexxion en Vervoerregio Amsterdam
Laatst gewijzigd door OmniLezer op di 17 okt 2017, 22:00, 2 keer totaal gewijzigd.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

Dat er genoeg reserve is, zei Fred al om 17:11 vandaag...;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door OmniLezer »

is goed.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
DingeZ
Berichten: 457
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DingeZ »

Dit is wel een beetje jammer, vooral als ambtelijke rompslomp hier (deels) veroorzaker van is. Overigens staat er dat naar verwachting op 1 april alle elektrische bussen rijden en dat in de tussentijd wordt ingezet waar mogelijk. Er komen namelijk vier oplaadpunten en ik kan mij moeilijk voorstellen dat ze alle vier grote vertraging oplopen. Daarnaast verwacht ik wel dat de bussen zelf op tijd geleverd kunnen worden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door regenmaker »

Nog een artikel dat de elektrische bussen later in dienst komen.

https://www.ovpro.nl/bus/2017/10/18/ver ... en-in-aml/
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Lijn 45 »

Dat geldt niet voor alle bussen.
OVpro schreef:De vervoerder belooft wel om waar mogelijk wel al elektrische bussen in te zetten tussen 10 december en 1 april.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Durashift »

fred1954 schreef:Voorzover ik weet, heeft CXX een locatie op het oog in de buurt van de Meerlandenweg in Amstelveen. Dit is buiten het bewoonde deel van Amstelveen. Dus niet tussen de rijtjeshuizen of zo. Gewoon ergens buiten de woonkern van de gemeente. Niks mis mee m.i.
Als ik op google maps kijk, is dat in een gebied tussen de bloemenkassen. Inderdaad, buiten de woonkern. Maar wel in het gebied van de tuinders.
Als er dus een stuk land een ander bestemming krijgt, betekent dat voor die tuinders een mogelijkheid minder om, ooit, uit te kunnen breiden of bedrijf te verplaatsen.

Aan de andere kant, ik zie ook dat er een autosloperij wordt getoond.. da''s ook weinig tuinbouw :wink:

Procedure van het wijzigen van bestemmingsplan kost nu eenmaal wat tijd. Men kan bezwaar maken enzo. :)
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Durashift schreef:
Aan de andere kant, ik zie ook dat er een autosloperij wordt getoond.. da''s ook weinig tuinbouw :wink:
Heb ik ook gezien, vandaar dat ik zo mijn vraagtekens zet bij een en ander, er zit ook een horecagroothandel vlak bij de Meerlandenweg in hetzelfde gebied.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Durashift »

Is het dan niet een perceelwijziging i.p.v bestemmingsplan?
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Hendrik »

Wat bedoel je met een perceelwijziging?
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ik denk dat Durashift bedoelt, dat binnen een gebied waar een bestemmingsplan van kracht is, dat er een aanvraag gedaan kan worden of een besluit genomen kan worden, tot het wijzigen van de bestemming van een bepaald perceel, dat afwijkt van hetgeen in het bestemmingsplan staat voor dat hele gebied. Durashift moet me maar corrigeren, als het anders is.

Maar even voortborduren op de geplande CXX garage in Amstelveen......als de gemeente tot nu toe heeft geweigerd om toestemming aan CXX te verlenen op dat perceel een garage te vestigen, dan betekent dat, dat het nog aardig lang kan duren voordat er daar een laadinfra aangelegd kan worden, als eenmaal de perceelwijziging er door is. (Als dat ooit gebeurt :shock: )

Ik ga er van uit dat tot die tijd garage Uithoorn open blijft, maar dan zonder laadstations......
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Volgens de Klantenservice van CXX komt de nieuwe dienstregeling voor AML zo rond half november online. Voor wat het waard is...... :D
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Dat hele gedoe met die laadstations blijkt toch een grotere impact te hebben op de dienstuitvoering met ingang van 10 december, hoor ik in de wandelgangen.....

In ieder geval lijkt het 100% cashless rijden even de mist in te gaan, immers de dieselbussen die door blijven rijden, zoals de Sternet en de Citaro G R-net bussen hebben geen pinautomaat annex kaartautomaat ingebouwd en het lijkt me onwaarschijnlijk dat men dat alsnog gaat doen voor die paar maanden.

Ook klopt de dienstregeling niet meer van de beoogde elektrische lijnen, immers in die dienstregeling is rekening gehouden met het rijden naar een laadstation om de paar omlopen. Dat is de eerste maanden niet nodig, daar er doorgereden wordt met diesels.

Ook hoorde ik het idee dat er eventueel gelede bussen uit de concessie Almere zouden kunnen komen om hier bij te springen. Immers, die bussen zijn m.i.v. 10 december niet meer nodig daar.

Voor wat het allemaal waard is......... :D
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Dat hele gedoe met die laadstations blijkt toch een grotere impact te hebben op de dienstuitvoering met ingang van 10 december, hoor ik in de wandelgangen.....
niks aan de hand
In ieder geval lijkt het 100% cashless rijden even de mist in te gaan, immers de dieselbussen die door blijven rijden, zoals de Sternet en de Citaro G R-net bussen hebben geen pinautomaat annex kaartautomaat ingebouwd en het lijkt me onwaarschijnlijk dat men dat alsnog gaat doen voor die paar maanden.
is onzin komt gewoon een pinapparaat in (waarschijnlijk handheld)
Ook klopt de dienstregeling niet meer van de beoogde elektrische lijnen, immers in die dienstregeling is rekening gehouden met het rijden naar een laadstation om de paar omlopen. Dat is de eerste maanden niet nodig, daar er doorgereden wordt met diesels.
dienstregeling blijft hetzelfde of je nu met elektrisch of diesel rijd maakt niet uit. de chauffeursdiensten worden anders, ja dat klopt maar de passagiersdienstregeling blijft zoals aangeboden. dus als reiziger merk je er niet veel van behalve dat je in een oude bus zit.
Ook hoorde ik het idee dat er eventueel gelede bussen uit de concessie Almere zouden kunnen komen om hier bij te springen. Immers, die bussen zijn m.i.v. 10 december niet meer nodig daar.
alleen een aantal volvo's uit Almere, maar dat was al bekend komen naar Haarlem voor lijn 255 er hoeven namelijk maar 100 elektrische vervangen te worden, want de iveco's en solarisen zijn gewoon op tijd klaar en inzetbaar. Dat gebeurd dus met alle R-Net Citaro's Geleed en Sternet materiaal. Dus dan heb je geen andere bussen nodig. En het is maar voor 2 à 3 maanden,
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Dank Remco, ook die verhalen gelukkig dus overdreven, ze komen wel uit de CXX wandelgangen overigens......dus don’t shoot the messenger... :)
DingeZ
Berichten: 457
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DingeZ »

Vanaf 2018 wordt het kilometertarief in de regio Amsterdam gelijkgetrokken, nu is dat €0,142 voor AML en €0,154 voor de andere concessies, dat wordt allemaal €0,155. Om die (te) grote prijsstijging voor AML te compenseren worden er twee dingen gedaan.
- Er komt een nieuw dalurenkortingsproduct. Voor €7,50 p/m 34% korting buiten de spits.
- Het nachttarief wordt veranderd. Het wordt hetzelfde als het normale OVC-tarief +€0,70 (om precies te zijn, het instaptarief van de nachtbus wordt €1,60).

Bron: Vervoerregio Amsterdam
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ala je regelmatig reist is die dalkorting wel interessant, er staat overigens in het document 40% korting. Je moet hierbij, net als bij de NS ook rekening houden met de middagspits.......
JcJay
Berichten: 81
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 14:54

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door JcJay »

fred1954 schreef:Volgens de Klantenservice van CXX komt de nieuwe dienstregeling voor AML zo rond half november online. Voor wat het waard is...... :D
Op de infoavond werd gemeld dat er in november ook een boekwerk van CXX met alle veranderingen op de deurmat gaat vallen op elk woonadres wat in de regio AML valt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

DingeZ schreef:Vanaf 2018 wordt het kilometertarief in de regio Amsterdam gelijkgetrokken, nu is dat €0,142 voor AML en €0,154 voor de andere concessies, dat wordt allemaal €0,155. Om die (te) grote prijsstijging voor AML te compenseren worden er twee dingen gedaan.
- Er komt een nieuw dalurenkortingsproduct. Voor €7,50 p/m 34% korting buiten de spits.
- Het nachttarief wordt veranderd. Het wordt hetzelfde als het normale OVC-tarief +€0,70 (om precies te zijn, het instaptarief van de nachtbus wordt €1,60).

Bron: Vervoerregio Amsterdam
Maar het nachtvervoer van het GVB blijft een vaste prijs van 4 euro houden?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Natorious »

*€4,50 :!:
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

Vinny schreef:Maar het nachtvervoer van het GVB blijft een vaste prijs van 4 euro houden?
Daar irriteer ik mij ook mateloos aan. Van de Westermarkt naar CS hetzelfde moeten betalen als van het Leidseplein naar IJburg is echt belachelijk.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Vinny schreef: Maar het nachtvervoer van het GVB blijft een vaste prijs van 4 euro houden?
(.......) In de andere concessies zal komend jaar nog sprake zijn van vaste nachttarieven, maar niet uit te sluiten valt dat bij gebleken succes deze nieuwe wijze van beprijzing van het nachtvervoer op termijn ook in de andere (streek)concessies zal worden ingevoerd. (.........)

staat in bovenstaand VRA doc.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

*bus* De dienstregelingen van de (nieuwe) R-netlijnen AML per 10 december staan online.. *bus*

https://www.connexxion.nl/dienstregeling-zoeken/1218

Alleen lijn 342 is op dit moment nog niet te vinden, voorzover ik het kan zien, Nachtnet ook nog niet.......Schipholnet en onderliggend net nog niet bekeken......
DingeZ
Berichten: 457
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DingeZ »

En nu zijn er wat verassingen:
- De 300 krijgt in de ochtendspits richting Amsterdam en avondspits richting Haarlem (kort) een frequentie van 12x/uur
- De 346 gaat in de ochtendspits 12x/uur richting Amsterdam en in de avondspits 10x/uur richting Haarlem
- De bediening van Kudelstaart gaat wel erg omlaag, alleen in de spitsrichting nog tot 4x/uur, voor de rest altijd 2x/uur :(
- Lijn 341 krijgt uitsnijdingen aan beide kanten, doordeweeks in het dal wordt Amsterdam minder bediend, op zondag wordt Hoofddorp minder bediend
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sirvinniei »

DingeZ schreef: - De bediening van Kudelstaart gaat wel erg omlaag, alleen in de spitsrichting nog tot 4x/uur, voor de rest altijd 2x/uur :(
Voor een dorp met krap 10.000 inwoners? Lijkt me juist een tamelijk hoge frequentie. Vraag me af waarom Kudelstaart-Aalsmeer überhaupt Rnet is.
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten