Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Vinny schreef:De flapjes naar Moskou hebben jarenlang in de ijskast gestaan totdat in 2007 er weer een nachttrein werd ingelegd naar die plaats. Ik geloof dat er op Sloterdijk nog altijd een flapje met Madrid bestaat; terwijl bij mijn weten sinds de jaren '60 geen rechtstreekse trein naar de Spaanse hoofdstad meer heeft gereden, en dit tegenwoordig toch redelijk fysiek onmogelijk is geworden...
Sloterdijk-Hoog heeft de Vlugtlaan-Lelylaan-Schiphol-Hoofddorp alsmede Amsterdam C-Hilversum-Amersfoort-Groningen/Leeuwarden/Enschede er ook nog inzitten uit de tijd dat de NoordOost nog stopperde over de westtak. En natuurlijk flappen van de IC naar Lelylaan-Schiphol-Den Haag-Rotterdam-Vlissingen.
In Zaandam hebben de CTA's nog flapjes van Internationale treinen (uit de jaren'80 toen er een Int. trein was van Alkmaar naar Hagen). En onlongs is er het eindbestemmingsflapje: Eindhoven ingedraaid, geen idee waarom. misschien voor de testweek hoog frequent rijden.
In Zwijndrecht stonden vandaag alle stoppende IC's en sneltreinen ri. Rotterdam met slechts "Extra trein" op de CTA, terwijl het de andere kant op een "Let op omroepbericht" naar Dordrecht werd. En daarbij is natuurlijk het flapje "op een gedeelte van dit traject vindt busvervoer plaats" wat vreemd, dat suggereert dat je op de brug over de Oude Maas op de bus moet overstappen ofzo, niet op een station in ieder geval aangezien het een gedeelte van een traject tussen twee opeenvolgende stations betreft
Overigens mist er hier ook een flapje...
En hier is mooi het verschil in aankondiging in beide richtingen te zien. Trouwens, ook wel apart dat dus op twee verschillende CTA's in beide gevallen aan de Rtd-zijde hetzelfde flapje ontbreekt
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik moest dit weekend elke dag op en neer pendelen tussen Deventer en Winterswijk (of ik had feestjes moeten missen ;)). Zijn er net werkzaamheden bij Deventer, ze zijn in ieder geval bij het viaduct over de Amstellaan bezig. Via Apeldoorn reizen is geen pretje als je in de DM'90-oventjes zit... Beetje vaag vond ik de omroep in Apeldoorn: 'Dames en heren, vanweege werkzaamheeden rijd'n de treinen tot Deev'nter. (...)' Ik had het beter gevonden als ze er bij zei dat de treinen richting Enschede tot Deventer zouden rijden.
Treffend vond ik ook de CTA op spoor 4: 'Achterste treindeel tot Deventer'. De rest rijdt stiekem toch door
Het klopt toch wat er op de CTA staat? Het stel rijdt tot Dv. Dat ook de voorste treinstellen tot Deventer rijden en keert op de IC richting het westen(wat over het algemeen het deel wat tot Dv gaat doet) doet daar niets aan af
Vanmiddag had de CTA in Utrecht (noordtunnel spoor 14a) kuren. Aan de zuidzijde bleven de minuten (37) en de eindbestemming (Nijmegen) op de CTA staan en aan beide kanten bleef het middelste boekje aan de linkerkant rondtollen.
Er is weer een "virus" van statische palletten uitgebroken: De komende tijd zullen jullie veel defecte palleten vervangen zien door handgeschreven versies...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Hoe moeilijk kan het zijn om er mee naar een drukker te gaan? Ziet er iig beter uit dan iets handgeschreven. Vast duur, dat wel, maar dan ziet het er iig uit. Je kan ook zelf een inkjet printer goed afstellen om zoiets te gaan printen Volgens mij is het een en al onwil. Iedereen ziet dat over 5 jaar nog alle stations geen digitale CTAs hebben, dus lijkt me handig om een oplossing te gaan zoeken...
En euh, dat is dus belachelijk Lang leven het "zo doen ze het altijd" denken. Of ben ik teveel student? En reserve zijn er zeker ook niet?
Ok, plan f, maak stencils en met spuitbusje op blanco paletten moet dat wel gaan Ziet er beter uit dan het gekalk van monteurs.
Ach ja, goeie reisinformatie? Wat is dat?
Er wordt in een ander contractgebied geëxperimenteerd met monteurs die een PDA hebben waar ze stickers op kunnen uitprinten die ze op lege flapjes kunnen plakken. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat dit landelijk wordt uitgerold, aangezien binnenkort het Info-plus systeem eens operationeel moet gaan worden waardoor de CTA-bakken kunnen worden vervangen door digitale exemplaren.
Zoals een oude spoorwijsheid zegt: Wanneer er iemand het object begint te schilderen weet je vrijwel zeker dat het binnen twee weken gesloopt gaat worden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Eerst de schermen vervangen, dan kan pas Infoplus worden uitgerold. De nieuwe schermen kunnen ook door Bepac worden aangestuurd, de oude niet door Infoplus. Kortom, snap niet waarom het vervangen van de schermen nog niet is begonnen op grotere schaal.
Vanmiddag zag ik de t856 op Utrecht Centraal binnenkomen met 3x IRM-IV, maar van de bestemmingsdisplays klopte echt helemaal niks...
- voorste stel: Den Haag Centraal
- middelste stel: Heerlen
- achterste stel: Alkmaar
Nouja, de bestemming van het achterste stel was dus nog wel juist.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
De CTA's en klokken in Tilburg zijn sinds donderdag 19u32 in staking (blikseminslag). De omroepinstallatie was dat vrijdag ook nog, maar was inmiddels al wel weer aan de praat gekregen.
Oude tijden herleven , maar eind van de vanmiddag was ook dat weer voorbij. De CTA's werkten weer gewoon. Vanmorgen hadden ze er al twee aan de praat gekregen (eentje op spoor 1, en eentje op spoor 2). Op spoor 3 was er nog eentje op afgelopen donderdag, de andere heb ik niet kunnen waarnemen.
De trein Maastricht - Brussel heeft in Maastricht geen klassificatie meer op de CTA-borden. De EC Brussel - Bâle (Bazel?) heeft dat in Luxemburg ook niet.
Ik zie er zelf geen probleem in om deze treinen gewoon allebei als "IC" te benoemen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Officieel mag de EC Brussel - Zwitserland geen EuroCity meer heten, want er is geen restauratievoorziening aanwezig. In Zwitserland wordt deze trein eenvoudig als InterRegio aangegeven, wat de lading van deze treinserie - naar mijn bescheidenheid - beter dekt.
De trein Luik - Luxemburg is geklassificeerd als IR. Volgens mij is de trein Brussel - Luxemburg sneller. Ik kreeg als advies om over te stappen in Namen omdat dat sneller was volgens de reisplanner (achteraf niet, want ik liep 45 min. vertraging op door een wisselstoring).
Heel erg spijtig dat er geen catering is in deze trein trouwens: Luxemburg - Namen is best een eindje (zeker als je bijna drie kwartier ergens op een afgelegen plek in de Ardennen staat te stofhappen) en ik had best wat koffie gelust. Maar goed, het is dan ook een heel erg rustige trein.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Zojuist op Gouda op de westelijkste CTA van spoor 8 naast de aankondiging van de t2856: "de intercity naar Amersfoort komt eerder aan op Utrecht C." Hmm ja, dat klopt eigenlijk wel...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...