Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Op Utrecht Centraal was het tussen 16.20 en 16.32 uur opvallend stil, miste nogal wat omroepberichten die op zich wel logisch waren geweest. Het bleef beperkt tot een vertraagde IC naar Schiphol en Sprinter naar Zwolle, een gespoorwijzigde Sprinter naar Rhenen en Baarn en gladde sporen naar Breukelen.
Over de 2854 die van +5 geleidelijk naar +15 ging op de TBPs was niks te horen, net als dat er totaal geen omroepbericht over de stroomstoring waardoor er niks naar Den Bosch reed te horen was.

En zo waren er ongetwijfeld nog wel meer gevallen die een berichtje waard waren. Op een zeker moment waren de sporen 4 t/m 21 gelijktijdig leeg, iets wat in de avondspits in Utrecht eigenlijk nooit voorkomt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15344
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Op Utrecht Centraal was het tussen 16.20 en 16.32 uur opvallend stil, miste nogal wat omroepberichten die op zich wel logisch waren geweest.
Rek de eindtijd van 16:32 maar op naar 17:50 (eigen ervaring :wink: ).
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Afbeelding
Afbeelding

Hoort hier zoveel speling in te zitten?

Viel me vorige week op in de 4239, en dit was in de 4218. (voor de goede orde, het is de wandbekleding in de stiltecoupés in de 1e klas, het glas is de wand tussen de 2 coupeetjes)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Zojuist te Ut:

"Dit is een bericht voor reizigers tussen Amersfoort en Apeldoorn, door werkzaamheden rijden er bussen in plaats van treinen tussen Amersfoort en Apeldoorn"

Waarom zit daar, voor reizigers richting Deventer en verder geen omreisadvies (via Arnhem bijvoorbeeld) bij?
Laatst gewijzigd door Aking op za 21 okt 2017, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Er worden geen omreisadviezen meer verstrekt. Plan je reis in de app.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Doorgeefluik

Bericht door SuperGhost »

Omdat er, uitgaande van hoe jij het neer schreef, juist wél treinen rijden. Blijkbaar is lijn 102 dus tijdelijk vervangen door een trein _O-

Ontopic: omdat het officiële omreisadvies ri. Deventer, Almelo, Hengelo en Enschede via Zwolle is en ri. Apeldoorn het de bus is.
Toch wel raar, want Utrecht-Deventer via Arnhem Centraal 3 minuten sneller dan via Zwolle. Overigens is het zelfs met die bus nog sneller dan via Zwolle (2 minuten sneller en dus slechts 1 minuut langzamer dan via Arnhem Centraal). Voor Apeldoorn en Deventer kan je dus prima met die bus.
Richting Hengelo en Enschede is het wel duidelijk sneller via Arnhem Centraal, maar dan zou NS die reizigers via concurrent Syntus moeten sturen en dat doet NS nooit als het ook langzamer via hun kan.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Dat doet NS niet omdat Syntus het materieel niet heeft om al die reizigers te kunnen vervoeren. Dat alles in goed overleg met elkaar.

En er worden inderdaad via de omroep planmatig geen omreisadviezen meer gegeven bij wijze van proef om de omroepen op de stations zo kort mogelijk te houden. Dat zal de komende winter worden geëvalueerd.

Voor wat betreft die ICM: Daar zit wel vaker speling in. Die kun je beter wel hebben, om te voorkomen dat er ergens spanning op komt te staan en het breekt. De ene keer wat minder dan de andere keer. Niet alarmerend in iedere geval :)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15344
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

In de WC van treinstel 2011 (R-NET Gouda - Alphen aan den Rijn) zitten op de muren graffiti.

En (daar is ie weer) scherm 11101 op spoor 12 A te Utrecht Centraal heeft een donkere vlek aan de rechterkant van het scherm (de linker kant is normaal)

(als je een foto hiervan wilt hebben moet je maar even een PB sturen).
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door VIRM »

Op Amsterdam Sloterdijk worden in het kader van het plaatsen van OV-chippoortjes de geleidelijnen ook aangepakt: afgelopen week zijn deze verwijderd en nu worden er nieuwe geplaatst. Het plaatsen van de geleidelijnen is echter nog niet afgerond, waardoor er nog flinke stukken ontbreken.

Kan ik via het doorgeefluik een suggestie doen voor een hele tijdelijke oplossing hiervoor? Bij de verbouwing van Den Haag Centraal had men tijdelijke geleidelijnen met plakband aan de grond bevestigd, die dus heel makkelijk aangebracht en verwijderd konden worden.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Toilet 2011 geef ik door, 11101 ontvang ik graag een foto van.
Wat de blindegeleidelijn betreft; ik heb daar een loket voor, maar of dat dat het juiste en kortste is? Ik zal het eens proberen. :pos:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15344
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

@Mikos: Ik heb je een PB gestuurd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Want foto's kun je niet hier posten? :')

Je weet trouwens dat je een notificatie krijgt als iemand je een pb stuurt? Dat hoef je hier dus niet te melden (A)
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door maarten83 »

Serie 2400 rijdt vandaag niet tussen Ddr en Rtd. Geen posters en omroepberichten van te voren over deze werkzaamheden gezien of gehoord.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Dat staat tenminste nog op ns.nl. De [serie=Internationale Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] stopt vandaag ook niet in Dordrecht, maar dat wordt in het werkzaamhedenbericht al helemaal niet vermeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door maarten83 »

Dat staat ook wel op NS.nl
Amsterdam C-Antwerpen-Brussel-Zuid/Midi
woensdag 25 oktober
Aangepaste dienstregeling IC Brussel extra reistijd 15-20 min.

Maar is inderdaad niet echt duidelijk. Verbaasd mij dat er midden in de week ineens werkzaamheden zijn.
Maar gezien alle eerdere verstoringen dit jaar en het daarbij opheffen van IC's tussen Rtd en Ddr ook niets vreemds.
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Doorgeefluik

Bericht door henrivanderweijden »

CTA in Almelo op spoor 2b. (11952) en spoor 3b (11961) hebben beide een mooie blauwe balk over het scherm aan de Wierden kant van de CTA. Die op spoor 3b heeft een defect sticker van ForeyeT, die op spoor 2b niet.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Dordrecht heb ik ingekopt, scherm in Almelo geef ik door (volgende keer als het kan graag een foto erbij). :pos:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

Terug van weg geweest: zakdoekje leggen niemand zeggen! Ik had zojuist prijs in de 8847, tussen Wd en Ut.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Doorgeefluik

Bericht door Ardan »

Ik kwam zondagavond laat in Arnhem, bleek de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] naar Zwolle niet verder te rijden dan Zutphen. Geen reden of niks er bij, ook niks te vinden in de app, onderop de TB7 ook niks over werkzaamheden (ja, alleen elders). Die ochtend kon ik nog wel gewoon van Deventer naar Arnhem met de trein. Ik nam maar de sprinter naar Zutphen en zou daar wel verder zien. Ook in Zutphen niks over werkzaamheden. Stond wel een bus die doorreed. In Deventer kon ik ook al niks over werkzaamheden vinden, alleen tussen Tb en Ht en dat Hgl plat lag, maar ze waren er dus blijkbaar wel degelijk. Moeten mensen nou echt voor ieder wissewasje de app erbij pakken met halve informatie? Waarom worden werkzaamheden zelfs niet eens gecommuniceerd in de plaats waar ze daadwerkelijk plaatsvinden?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Op zondag mag er van de pastoor niks over werkzaamheden worden medegedeeld. :Y Ik heb geen idee, ik heb het doorgezet, evenals de zakdoekjeslegger (graag met omschrijving volgende keer, er is een klein clubje langzaamaan weer actief aan het worden en met omschrijvingen weten we om wie het gaat. De laatste week is V&S alweer flink bezig geweest ze er tussenuit te pikken, dus men is er mee bezig). :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Ik had trouwens van de week een man/vrouw omroep: "Dames en heren"/"Gegeven de huidige situatie bieden wij u gratis koffie en thee aan"

Beide waren ingesproken, maar het klinkt wat vreemd... :')
Dit was in Eindhoven na aankomst van de 878, afgelopen zaterdag omstreeks 23:30 dus.

En kun jij trouwens iets met een "verslag van bevindingen" van die reis? Het was de eerste keer in mijn leven dat ik in een aanrijdingstrein zat, maar het eerste personeelslid dat daar iets mee deed was de persoon achter het loket in Utrecht ongeveer 4 uur later, die een taxi naar huis voor me regelde (de aanrijding was tussen Geldrop en Eindhoven). En volgens mij gaan aanrijdingstreinen voor alles bij S&V (of V&S, of PBT, of hoe je het ook wil noemen) dus volgens mij is daar e.e.a. niet goed gegaan. En nou kan ik wel een mail sturen naar de klantenservice, maar ik weet niet of het dan überhaupt verder komt, of dat ik van hun een standaard "sorry voor het ongemak-mailtje" krijg.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

De man/vrouw-omroep is een dingetje bij de omroep. Wanneer er tijdens de dienstwisseling niet opnieuw wordt ingelogd, blijft de stem van de laatste omroeper staan. Wanneer dat er dan een van een ander geslacht is, krijg je dat soort aparte dingen. Blijft natuurlijk de vraag staan hoeveel moeite het is om de opening van een omroepbericht zelf in te spreken, dat scheelt 2 seconden werk, maar daar zal vast over nagedacht zijn. :X

Voor wat je aanrijdingenverhaal betreft: Nee, daar kan ik heel weinig mee. Wat ik wel weet is dat er gelijktijdig meerdere aanrijdingen waren in de regio Zuid-Oost, wellicht dat er niet genoeg V&S-personeel in de regio aanwezig was om ook naar jouw trein te komen. Mijn verwijzing gaat dus inderdaad op de Klantenservice neerkomen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Helder :pos:
Overigens betrof het dus niet alleen V&S, maar ook het personeel van de aanrijdingstrein, het personeel van de trein naar Utrecht en overig personeel dat (al dan niet) op Eindhoven aanwezig was.

Maar dan ga ik mijn rekening voor de traumaverwerking neerleggen bij de klantenservice :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten