OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

cassie127 schreef:
dennistd schreef:Heb het ook wel in het Engels gehoord in Duitsland hoor :Y
Zinnetjes als: "ZEnk you for ZJoosing Deutsche Bahn today. Take care and goodbye!"
FTFY (A)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door webguy »

Reiziger Delft schreef:Als een trein in Duitsland op tijd aankomt roept men om: "We bereiken Keulen op tijd, alle aansluitingen worden gehaald." Lekker kort dus. Bij vertraging roept men dit netjes om en volgen wel de aansluitingen. Die zijn dan ook relevanter vanwege de opgelopen vertraging. Wat mij betreft mag NS het ook zo doen.
Dat komt ook weer gok ik omdat je struikelt over de lijnfolders...
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Raymond »

In Tilburg was de IC van 12.50 uur naar Roosendaal opgeheven, maar de trein was hardhandig gewist: de trein ontbrak volledig op de informatieschermen (nergens een regel "trein rijdt niet) en een omroep over de uitval is ook nooit geweest. In de apps ook tegenstrijdige informatie: in de NS-app stond de betreffende rit wel netjes vermeld als "rijdt niet", bij Rijden de Treinen stond de rit wel als rijdend vermeld.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Dat soort spooktreinen zie ik de laatste tijd vaker, gaat blijkbaar echt iets mis in de keten dan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

Kan altijd erger. Moet je in een Franstalig land eens: "Parlez-vous Anglais?" vragen aan het loket. Dan behandelen ze je gelijk of je ze daarnet een oneerbaar voorstel hebt gedaan. In Duitsland probéren ze het tenminste nog...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Franstalige landen kun je dan ook het beste gewoon vermijden :Y :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50855
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Ik heb geen klachten over Frans loketpersoneel, gaat over het algemeen prima. Als ik met een interrail reserveringen nodig heb in Frankrijk bestel ik ze meestal online en daarna kan je ze met de creditcard ophalen bij de kaartautomaat “Grandes Lignes”.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

Vandaag kreeg 9292 het voor elkaar om al sinds 13.30 uur vanmiddag geen NS data meer door te leveren aan de NDOV loketten, met als gevolg dat alle apps behalve de NS app geen vertrektijden en storingsinformatie meer ontvingen. Storing heeft tot zeker 19.30 uur geduurd, sinds een minuut of 5 komt er weer data door.

Ik snap niet waarom NS nog steeds niet rechtstreeks aan beide NDOV loketten wil leveren, maar het nog steeds via het SSC van 9292 moet. De hele keten (vanaf NS tot aan de afnemers) werken keihard aan redundantie en betrouwbaarheid, en wederom is 9292 het single point of failure waardoor 6 uur lang de reisinformatie verstoord is. Niemand wordt hier beter van.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Durashift »

Uh? Als ik de OVNL wiki goed lees, dan is NS toch verplicht om, rechtstreeks aan beide loketten te leveren?

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Natio ... ar_Vervoer

Overigens, waarom bestaat de schakel van het NDOV loket eigenlijk?
Want de data bewerken doen ze niet..
Het is niet veel meer dan 1 op 1 doorzenden, toch?

Wat doen ze wel dan?
Geschikt maken voor een bepaald bestandsformaat ofzo?

Okay, voor afnemers van de data is er (nagenoeg) één centraal punt om data binnen te halen i.p.v. bij alle vervoerders afzonderlijk langs te moeten gaan.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Chrysa »

Vanochtend op station Dordrecht: Vooraan instappen

Heeft niet echt veel nut als de trein maar uit een treinstel bestaat...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

In Amersfoort viel me vanmorgen op dat de lettergrootte van "Niet instappen / Do not board" op de TBPs vergroot is, 'tis een stuk beter te lezen zo.

En de slogan "NS, supporter van bewegen" werd in de praktijk gebracht middels de 1621 die eerst gespoorwijzigd was naar spoor 5A en vlak voor vertrektijd weer terug naar spoor 1 gewijzigd werd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door marvinkok »

Die grote letters vielen me gisteravond in Zp ook op, maar twijfelde even of het aan mij lag :p
Wel lekker duidelijk zo :pos:
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Tochjo »

Volgens mij worden op de TB7's de vertragingsminuten onder de vertrektijd nu ook in een dikker lettertype weergegeven.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Correct. Er is deze week een nieuwe update doorgevoerd, waarbij onder andere de tekst 'Niet Instappen / Do not board' groter is gemaakt, de vertragingstijd vet wordt getoond. Daarnaast zijn er wat kleine bugs verholpen en zal een tekst niet meer worden afgebroken halverwege het woord wanneer er sprake is van meerdere pagina's.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

Durashift schreef:Uh? Als ik de OVNL wiki goed lees, dan is NS toch verplicht om, rechtstreeks aan beide loketten te leveren?

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Natio ... ar_Vervoer
Ja, en juridisch is dat mogelijk doordat NS levert aan 9292 SSC (Shared Service Center), vervolgens levert 9292's SSC door aan 9292 NDOV-loket en naar het NDOV-loket van OpenGeo (die laatste wordt door de meeste afnemers gebruikt). Zeer onwenselijke situatie, niet alleen omdat je daarmee een single point of failure introduceert (die onnodig is) maar ook omdat 9292 blijkbaar weinig prioriteit geeft in het verhelpen van storingen of in de communicatie tussen afnemers en vervoerders. Overigens zijn er concessieverleners die expliciet de SSC-methode verbieden.

Bijna alle vervoerders leveren inmiddels rechtstreeks aan beide loketten. NS is een uitzondering.
Overigens, waarom bestaat de schakel van het NDOV loket eigenlijk?
Want de data bewerken doen ze niet..
Het is niet veel meer dan 1 op 1 doorzenden, toch?

Wat doen ze wel dan?
Geschikt maken voor een bepaald bestandsformaat ofzo?

Okay, voor afnemers van de data is er (nagenoeg) één centraal punt om data binnen te halen i.p.v. bij alle vervoerders afzonderlijk langs te moeten gaan.
Vooral dat inderdaad, als afnemer heb je één centraal punt, en hetzelfde geldt voor de vervoerders die data aanbieden. NDOV heeft een paar honderd afnemers volgens mij, er valt wel iets voor te zeggen dat een partij als NS geen zin heeft om een paar honderd afnemers aan te sluiten. Voor de rest is het inderdaad 1 op 1 doorzetten van de informatie, maar er is ook een rol in het verzamelen (en filteren) van incidenten. Als ik bijvoorbeeld een bug in de reisinformatie tegenkom dan meld ik dat in principe eerst aan het NDOV-loket die het vervolgens weer doorstuurt naar NS.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

Dit is best wel knap als dat lukt :lol:
Afbeelding
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Gaat prima hoor, maar we zullen rond 18.00 uur wel veel vertraging rond Deventer zien door al dat rangeerwerk :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8798
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ArrivaBas »

Uiteindelijk is die 1661 twee stellen verloren in Deventer. Alleen de 4246 is verder gaan rijden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50855
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Ik zit in de trein. Even aanmelden op de WiFi.

Afbeelding

Hmm, melding op mijn traject. Toch even kijken wat er aan de hand is.

Afbeelding

Dat is alles behalve mijn traject...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door albertjan96 »

Komt doordat deze melding niet als Storing is aangemeld, maar als Servicebericht
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

De storingsinformatie was sowieso niet goed georganiseerd, er stond vanaf een uur of 9 al een bericht op NS.nl maar er was geen servicebericht in InfoPlus aangemaakt waardoor ARGOS, InfoPlus schermen, teletekst en apps zoals RdT leeg bleven. Die kregen pas vanaf 15 uur vanmiddag de eerste informatie...
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Zugführer »

Hoezo trouwens "Berlijn is vanuit Nederland niet per trein bereikbaar", ik neem toch aan dat de ICE's vanuit het Ruhrgebiet wel gewoon rijden. Kan tenminste nergens vinden dat die ook niet reden en het kost vanuit Nederland nauwelijks extra tijd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Er reden helemaal geen treinen van en naar Berlijn voor een groot deel van de dag. Berlijn – Halle – Erfurt en Berlijn – Leipzig rijden sinds vanavond weer, Hannover - Berlijn wordt pas morgenmiddag 14:00 opgestart.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

De Sprinter die om 07.29 aankwam op Schiphol vanuit Leiden gaf alleen een overstapmogelijkheid naar Amsterdam Bijlmer en Utrecht met vertrek om 08.00. Je zou daar toch een trein eerder naar Utrecht verwachten (van 07.48), en de IC naar Enschede of Lelystad lijken me ook wel relevant.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten