Als je dus vertraging oploopt dankzij NS of een andere oorzaak waardoor je trein die gepland voor 16.00 uur zou aankomen later is, kost dat je extra geld of nog 2,5 uur extra. Dat lijkt me wel heel onredelijk als het niet je eigen schuld is. Zou hier werkelijk op gehandhaafd worden en kan je hier iets mee om vdat zinnetje "ook in geval van vertraging" eruit te krijgen voor nu of voor een eventuele volgende keer?
- De Dagkaart Dag Daluren is geldig van maandag t/m vrijdag vóór 6.30 uur, tussen 9.00 – 16.00 uur en ná 18.30 uur
- Voordat de spits begint moet je de trein hebben verlaten met dit e-ticket, ook in geval van vertraging
- Reis je in de spits dan heeft de Hoofdconducteur het recht een Uitstel van Betaling uit te schrijven.
Dagkaart Dag Daluren
Dagkaart Dag Daluren
In de categorie nieuwe voorwaarden die leuk klonken op kantoor, maar niet praktisch zijn voor reiziger en personeel: https://www.spoordeelwinkel.nl/product/dag-daluren
Re: Doorgeefluik
Nee, want het kaartje is tijdens de spitsuren niet geldig. Dat deze vermelding er bij staat is juist om discussie te voorkomen.
Dat is even buiten mijn mening om van dit nieuwe product.
Dat is even buiten mijn mening om van dit nieuwe product.
Re: Doorgeefluik
Dus je zit in een trein die aankomt om 15.59 maar een paar minuten stilstaat voor het station en dus pas om 16.04 aankomt, dan kun je daarvoor een boete krijgen? :? Ja, het zal vast zo'n vaart niet lopen in dit geval, maar een rare regel is het wel. Het is ook niet consequent met alle andere vervoerbewijzen waar inchecktijd geldt.
Re: Doorgeefluik
Ik heb het niet bedacht, ik voer enkel uit. En bereid je er maar op voor dat nieuwe kaartsoorten straks steeds meer alleen nog buiten de spitsuren gelden. Dit is een eerste proef daarmee.
Re: Doorgeefluik
Het gaat hier om het e-ticket he!Wubbo schreef:Dus je zit in een trein die aankomt om 15.59 maar een paar minuten stilstaat voor het station en dus pas om 16.04 aankomt, dan kun je daarvoor een boete krijgen? :? Ja, het zal vast zo'n vaart niet lopen in dit geval, maar een rare regel is het wel. Het is ook niet consequent met alle andere vervoerbewijzen waar inchecktijd geldt.
Iedereen kan dan om 8u in de ochtend zeggen dat deze om 6:20u is ingestapt en er hooguit 5 minuten mee onderweg zijn. Zie als conducteur het tegendeel maar eens te bewijzen.
🍉
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Voor de ochtendspits is dat nog logisch, en goed handhaafbaar, als het kaartje simpelweg pas vanaf 9.00 uur geldig is. Het probleem is 'm de avondspits, maar ik begrijp uit de reactie van Mikos dat het in dit geval is toegestaan om als de trein ergens strandt om klokslag 16.00 uur de noodontgrendeling van de deuren te gebruiken en uit te stappen. Als je in de trein blijft zitten ben je immers ook in overtreding.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Doorgeefluik
Breng mensen als mijzelf nou niet op ideeënDaniel schreef:maar ik begrijp uit de reactie van Mikos dat het in dit geval is toegestaan om als de trein ergens strandt om klokslag 16.00 uur de noodontgrendeling van de deuren te gebruiken en uit te stappen.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Doorgeefluik
Welke boete is hooger? Langs het spoor lopen of zwart rijden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Doorgeefluik
Zal niet veel meer schelen tegenwoordig :X
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Doorgeefluik
Ik wil het verschil weten want dan weet ik wat ik in dit geval het beste kan doen. Je krijgt hoe dan ook een boete namelijk.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Doorgeefluik
Oh het was een serieuze vraag? :')
Re: Doorgeefluik
Langs het spoor lopen is 140 euro en 9 euro administratiekosten, geen geldig vervoersbewijs is ritprijs + 50 euro.
Maar zullen we hier weer terug gaan naar de meldingen om door te geven?
Maar zullen we hier weer terug gaan naar de meldingen om door te geven?
Re: Doorgeefluik
En daar kun je vast nog wel e.e.a. aan toevoegen, oneigenlijk gebruik van voorzieningen, verstoring van een goede bedrijfsvoering en meer van zulks.Mikos schreef:Langs het spoor lopen is 140 euro en 9 euro administratiekosten
Ja baas! :@Maar zullen we hier weer terug gaan naar de meldingen om door te geven?
Re: Doorgeefluik
Er is in ieder geval nu al wat aan de voorwaarden aangepast, dus kennelijk heeft de discussie toch geholpen ;-)
Re: Doorgeefluik
De voorwaarde van de vertraging is er nu uitgehaald. En terecht! Dit keer sta ik 100% achter ROVER. Overigens gesterkt door de EU Wetgeving.Daniel schreef:Voor de ochtendspits is dat nog logisch, en goed handhaafbaar, als het kaartje simpelweg pas vanaf 9.00 uur geldig is. Het probleem is 'm de avondspits, maar ik begrijp uit de reactie van Mikos dat het in dit geval is toegestaan om als de trein ergens strandt om klokslag 16.00 uur de noodontgrendeling van de deuren te gebruiken en uit te stappen. Als je in de trein blijft zitten ben je immers ook in overtreding.Hainje schreef:Het gaat hier om het e-ticket he!Wubbo schreef:Dus je zit in een trein die aankomt om 15.59 maar een paar minuten stilstaat voor het station en dus pas om 16.04 aankomt, dan kun je daarvoor een boete krijgen? :? Ja, het zal vast zo'n vaart niet lopen in dit geval, maar een rare regel is het wel. Het is ook niet consequent met alle andere vervoerbewijzen waar inchecktijd geldt.
Iedereen kan dan om 8u in de ochtend zeggen dat deze om 6:20u is ingestapt en er hooguit 5 minuten mee onderweg zijn. Zie als conducteur het tegendeel maar eens te bewijzen.
Maar een beetje reizigers is creatief genoeg om ergens in het land een vertraging op te zoeken en zeggen dat hij daardoor nu in de trein zit in de spits. (Mits dat enigzinds in het reisschema past).
Dit is een ondoordacht kaartje.
Als ze nu gewoon het tarief met 50% verlagen buiten de spits....
Re: Doorgeefluik
Ook op de chipkaarten van Blokker/Albert Heijn/ed is de tekst gewijzigd. Er wordt niet meer gesproken over inchecken tussen bepaalde tijdstippen, maar over geldigheid tussen bepaalde tijdstippen. Voorbeeldje is de AH-dagkaart die geldig was tussen 26-06 en 03-09-2017: "geldig voor 06:30, tussen 09:00-16:00 en ná 18:30"Wubbo schreef:maar een rare regel is het wel. Het is ook niet consequent met alle andere vervoerbewijzen waar inchecktijd geldt
Re: Dagkaart Dag Daluren
Ja maar als je met dat AH/Kruidvat kaartje bijvoorbeeld voor 16:00 uur incheckt mag je je reis afmaken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Dagkaart Dag Daluren
Dit mag overigens ook met een gewoon daluren abonnement . Tenzij je onderweg weer uit en in checkt.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Dagkaart Dag Daluren
Dat laatste is onlangs veranderd, als je tijdens de spitsuren uitcheckt en binnen 35 minuten weer incheckt blijf je gewoon met korting reizen (geldt dus ook andersom). Voor de actiekaartjes zal hetzelfde wel gelden, lijkt me...
Re: Dagkaart Dag Daluren
Sterker nog met die kaartjes was dat daarvoor al mogelijk
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 199 gasten