Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door dylanwild94 »

Een niemand is nog op het idee gekomen om de metro's te laten eindigen op Spijkenisse centrum. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door CamilleKreemers »

Wat ik me afvraagt, stel dat je de volgende nachtmetro aanbiedt:

1. Spijkenisse - Slinger - Beurs - Den Haag Centraal
2. Capelle - Beurs - Schiedam - Maassluis

Kun je toch heel effectief alle haltes bedienen in het metronet?

Ontopic, er zijn altijd NIMBY bij dit soort plannen. Men wil de lust, maar niet de lasten. Ga dan niet langs een metrospoor wonen.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door MetroRET »

Je vergeet de Beneluxlijn (Schiedam C - Tussenwater) en de sneltramlijn.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Durashift »

CamilleKreemers schreef: (..)
(..)Men wil de lust, maar niet de lasten. Ga dan niet langs een metrospoor wonen.
Lekker makkelijk, zo'n opmerking, vind ik. :(

Ga jij dat over een jaar of 5 ook schrijven aan al die mensen die nu al wonen onder de toekomstige aan- en vertrekvliegroute van de passagiersvliegtuigen die vanaf vliegveld Lelystad?

Nu is al bekend dat dit overlast gaat geven.. zeker met foutieve berekeningen. :twisted: :roll:

Volgens mij krijg ik er zelfs mee te maken, althans aan de soms overvliegende, militaire, helicopters woon ik kennelijk ook onder zo'n militaire luchtruim corridor. Nu komen die dingen onregelmatig en in beperkte mate overvliegen. Wie weet, is dat over een paar jaar een heel stuk anders en is er elk uur een vliegtuig ofzo.


Kortom, je woonomgeving kan, zonder jouw invloed, behoorlijk veranderen en dat is niet altijd prettig. Terecht, vind ik, dat men daar dan iets aan probeert te doen.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door BusFreakRotterdam »

Lijkt mij verder een eenvoudige zaak.

- Metro niet verder laten rijden dan Hoogvliet Metro.
- Nachtbussen klaar zetten op Hoogvliet Metro richting Spijkenisse (huidige B8) & Geervliet-Heenvliet-Brielle-Rozenburg (huidige B18).
- Handhavers (BOA's) neer zetten op het perron en toezien dat de metro leeg naar het keerspoor rijdt
tussen metrostations Hoogvliet en Zalmplaat
- Handhavers laten toezien dat iedereen het metrostation verlaat richting nachtbus of elders Hoogvliet in richting huis.

En laten we het allemaal niet groter maken dan het is, de metro gaat slechts 1 uur langer doorrijden....

Metropool Spijkenisse (100.000 inwoners) wil geen metro, dan niet. Zo simpel is het.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door dylanwild94 »

En die handhavers gaan daar vrijwillig staan zeker. Want anders gaat het wel een beetje in de papieren lopen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Wievank »

Durashift schreef:Lekker makkelijk, zo'n opmerking, vind ik. :(

Ga jij dat over een jaar of 5 ook schrijven aan al die mensen die nu al wonen onder de toekomstige aan- en vertrekvliegroute van de passagiersvliegtuigen die vanaf vliegveld Lelystad?

Nu is al bekend dat dit overlast gaat geven.. zeker met foutieve berekeningen. :twisted: :roll:

Volgens mij krijg ik er zelfs mee te maken, althans aan de soms overvliegende, militaire, helicopters woon ik kennelijk ook onder zo'n militaire luchtruim corridor. Nu komen die dingen onregelmatig en in beperkte mate overvliegen. Wie weet, is dat over een paar jaar een heel stuk anders en is er elk uur een vliegtuig ofzo.

Kortom, je woonomgeving kan, zonder jouw invloed, behoorlijk veranderen en dat is niet altijd prettig. Terecht, vind ik, dat men daar dan iets aan probeert te doen.
Ja, je woonomgeving kan flink veranderen.
Ja, het kan terecht zijn om je tegen die veranderingen te verzetten.

Maar, kan je mij dan eens uitleggen wat voor enorme veranderingen m.b.t. de metrolijn er sinds 1985 zijn geweest waardoor deze bewoners nu opeens beginnen te roepen dat ze al die tijd al slechts een paar uur per nacht rust hebben. Nou heb ik niet alle dienstregelingen van al die jaren in de kast liggen, maar ik durf wel te betwijfelen dat de eerste 25 jaar de metro 's nachts 8 uur lang niet reed en pas de afgelopen paar jaar telkens weer net iets langer is gaan rijden. Met andere woorden, al sinds 1985 zou men iedere nacht slechts kort kunnen slapen. Dan snap ik niet dat je niet al heel lang geleden op zoek gegaan bent naar een ander huis. 32 jaar zou daar toch genoeg voor moeten zijn geweest, vind je niet?

En nee, bewoners die al 30 jaar onder de aanvliegroutes van Schiphol wonen moeten wat mij betreft ook niet teveel zeuren. Echter bij huidige nieuwe plannen m.b.t. Lelystad Airport is sprake van een nieuwe situatie, net zoals bij het aanleggen van een nieuwe metrolijn. Dan kan het sprake zijn van planschade, en heeft men wel mogelijk een terecht punt.
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Gideon »

Ik had een keer voor de beste OV idee, waar je als ik goed heb €10.000,00 kon winnen een BOB metrolijn bedacht.
Dit was mijn idee, uitleg onder foto
Afbeelding
Ik heb de metro veel al bij uitgaans pleken laten stopen of een beetje in de buurt.
Daarbuiten laat ik de metro zo stopen, dat je niet ver hoef te lopen en hoopte daar op tijdwinst.
Door deze idee konden veel bob bussen ingekort worden, gescrapt of zelf gecombineerd met andere bob bussen.
Helaas niet gewonen en weet ook zeker dat dit geen goed idee is.
Er gaat in mijn idee geen metro naar HvH, want die plannen waren toen nog niet officeel.
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Daantje »

dylanwild94 schreef:En die handhavers gaan daar vrijwillig staan zeker. Want anders gaat het wel een beetje in de papieren lopen.
Je hebt toch verplicht personeel nodig op een metrostation 's nachts.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Bemined »

Gideon schreef:Ik heb de metro veel al bij uitgaans pleken laten stopen of een beetje in de buurt.
Daarbuiten laat ik de metro zo stopen, dat je niet ver hoef te lopen en hoopte daar op tijdwinst.
Merkwaardige keuze van stations die je overslaat, heb je daar onderzoek naar gedaan of gewoon een willekeurig aantal stations geschrapt? Een aantal van die stations zit namelijk een overweginstallatie waarvoor je sowieso moet stoppen anders sluit de overweg niet. Daarnaast vraag ik me sowieso af wat het nut van overslaan van sommige stations is, tenzij je een concrete dienstregeling hebt waaruit blijkt dat het overslaan van een X aantal stations zorgt voor een besparing in materieel en personeel zou ik daar niet aan beginnen, te veel gedoe en levert je een slechter product op. Hopen op tijdwinst lijkt me nou niet echt een "beste OV idee".
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door 010jongen »

Gideon schreef: Ik heb de metro veel al bij uitgaans pleken laten stopen of een beetje in de buurt.
Daarbuiten laat ik de metro zo stopen, dat je niet ver hoef te lopen en hoopte daar op tijdwinst.
Door deze idee konden veel bob bussen ingekort worden, gescrapt of zelf gecombineerd met andere bob bussen.
Helaas niet gewonen en weet ook zeker dat dit geen goed idee is.
Er gaat in mijn idee geen metro naar HvH, want die plannen waren toen nog niet officeel.
Lijkt me niet erg slim om stations over te slaan. Tussen Alexander en Ambachtsland bijvoorbeeld... BOB bus 1 naar Nesselande moet dan alsnog blijven rijden om Ommoord en een gedeelte van Zevenkamp te blijven bedienen.

Naar mijn idee zou ik de volgende lijnen 2x p.u. laten rijden:
B Nesselande - Maassluis Steendijkpolder
C De Terp - De Akkers
E Slinge - Den Haag Centraal
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spi

Bericht door Gideon »

In de periode was mij plan, dat je van Oosterflank naar Princelaan kon lopen.
Alleen door de jaren heen, ben ik er van weg gelopen.

update: Mijn ipad heeft elk word naar het egnels veranderd. Heb soms alleen last van typen. Wil een uur werk in een half uur propen of zo.
Laatst gewijzigd door Gideon op vr 27 okt 2017, 21:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Durashift »

Wievank schreef:
Durashift schreef:Lekker makkelijk, zo'n opmerking, vind ik. :(

Ga jij dat over een jaar of 5 ook schrijven aan al die mensen die nu al wonen onder de toekomstige aan- en vertrekvliegroute van de passagiersvliegtuigen die vanaf vliegveld Lelystad?
(..)
Kortom, je woonomgeving kan, zonder jouw invloed, behoorlijk veranderen en dat is niet altijd prettig. Terecht, vind ik, dat men daar dan iets aan probeert te doen.
(..)
Maar, kan je mij dan eens uitleggen wat voor enorme veranderingen m.b.t. de metrolijn er sinds 1985 zijn geweest waardoor deze bewoners nu opeens beginnen te roepen dat ze al die tijd al slechts een paar uur per nacht rust hebben.
Dat 'al die tijd' roepen ze niet. Men heeft het over dit moment, de huidige dienstregeling, interpreteer ik.
uit de link in de openingspost schreef: We hebben nu al een nachtrust van slechts 05:00uur, dat wordt nog minder", zegt voorzitter Jan Modderman.
Wievank schreef: Nou heb ik niet alle dienstregelingen van al die jaren in de kast liggen, maar ik durf wel te betwijfelen dat de eerste 25 jaar de metro 's nachts 8 uur lang niet reed en pas de afgelopen paar jaar telkens weer net iets langer is gaan rijden. Met andere woorden, al sinds 1985 zou men iedere nacht slechts kort kunnen slapen. Dan snap ik niet dat je niet al heel lang geleden op zoek gegaan bent naar een ander huis. 32 jaar zou daar toch genoeg voor moeten zijn geweest, vind je niet?
25 jaar geleden was er nog geen Calandlijn. Waren er andere type metro's. Was het spoor minder versleten (of beter onderhouden) en zal er dus minder frequent in de late en vroege uren gereden zijn. Wat 30 jaar geleden nog als 'redelijk te doen was qua geluidsoverlast' is dat, kennelijk, nu niet meer.

Verhuizen? Kan, als je de woning makkelijk kan verlaten. Bij een eigendom speelt verkoop mee.. wie wil er nou een huis kopen langs een drukke -nacht- metro lijn? :|

Wievank schreef: En nee, bewoners die al 30 jaar onder de aanvliegroutes van Schiphol wonen moeten wat mij betreft ook niet teveel zeuren. (..)
Nah, ook op dit punt vind ik dat mensen die recent, bewust, een huis in zo'n omgeving betrekken, weinig te mauwen hebben. Je weer immers waar je aan begint..
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door JWM »

Kijk, als er ergens huizen staan dan wonen er ook mensen en dient de geluidsoverlast dus altijd binnen de perken te blijven. Waarschijnlijk is daar nu sowieso al een probleem en grijpt men dat uurtje extra in het weekend aan om wat stampij te maken. Dat iemand dag in dag uit slechts 5 uur per dag kan slapen door de metroherrie is iets wat onmiddellijk aangepakt moet worden maar ik denk dat die klagers hier best wel mee overdrijven.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Durashift »

Slapen blijft een persoonlijk iets natuurlijk. Ik lees de genoemde 5 uur slaap als de tijd dat men zonder metrogeluid de nachturen kan doorbrengen.
Dat klopt ook wel, als ik naar de dienstregeling kijk. Aankomende nacht stopt de laatste metro (D) om 0:53 uur in de Akkers. Morgenochtend vertrekt daar de eerste om 5:50 uur.

https://www.ret.nl/home/reizen/dienstre ... terug.html

Kortom, die 5 uur slaap is zelfs naar boven toe afgerond. Feitelijk zijn het maar 4 uren en 57 minuten.. :)
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door MetroRET »

Dit was voorheen echter wel exact 5 uur.... 00:47 - 05:47 :mrgreen:

Echter.... rijdt die laatste metro op sommige dagen daarna ook nog terug naar de remise aan de Waalhaven, wat het tijdsbestek zelfs korter zou maken dan die getoonde 4u 57m.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Meltrain »

Het kan in elk geval geen kwaad om te kijken wat de oorzaken van de geluidsoverlast zijn.
010jongen schreef: Lijkt me niet erg slim om stations over te slaan. Tussen Alexander en Ambachtsland bijvoorbeeld... BOB bus 1 naar Nesselande moet dan alsnog blijven rijden om Ommoord en een gedeelte van Zevenkamp te blijven bedienen.

Naar mijn idee zou ik de volgende lijnen 2x p.u. laten rijden:
B Nesselande - Maassluis Steendijkpolder
C De Terp - De Akkers
E Slinge - Den Haag Centraal
Ik zou in elk geval lijn E doortrekken tot (minstens) Hoogvliet, omdat in jouw plannen heel Albrandswaard niet bediend wordt.
Als alternatief kun je ook lijn E naar De Akkers laten rijden en lijn C inkorten tot Pernis.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door OV-Hobbyist »

Dan zou ik lijn C naar Hoogvliet laten rijden, om zo een overstap te realiseren op lijn E.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Suus »

De kogel is door de kerk! De nachtmetro gaat keren op Spijkenisse Centrum.

Zie https://www.ad.nl/voorne-putten/nachtme ... ~a35bcb1e/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Chrysa »

"Om die bewoners zo weinig mogelijk overlast te bezorgen, rijdt de metro tussen 01.00 en 02.00 uur, het eindtijdstip, stapvoets en met gedoofde lichten."

Die lichten zijn er toch niet voor niets lijkt me?
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door MarkNL »

Het is weer een geweldig (lachwekkende) polderoplossing _O-.

Nou ja, fijn dat de metro in ieder geval onder de rivier doorgaat. Het stuk tussen de tunnelmond en Spijkenisse Centrum is trouwens nog geen kilometer lang (iets van 850 meter).
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Durashift »

Het licht in de metro kan best uit toch?
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door dennistd »

Lijkt me niet bevorderlijk voor de veiligheid van de reizigers...
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Durashift »

nah, die 'moeten' er maar wat voor over hebben om nog later in de nacht terug te kunnen zijn in Spijkenisse. :wink:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door JWM »

Lachwekkend allemaal natuurlijk. Een paar verduisterende gordijnen aanschaffen lijkt mij nuttiger. Of hebben ze in Spijkenisse ook geen straatverlichting?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten