OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door mb90 »

Hmm, dat zou je aan de staat van het spoor dan niet zeggen. Alleen helemaal aan de kant van de wissels zou het dan kunnen, daar is het spoor onkruidvrij. Ik moet morgen toch naar Hoek van Holland, dan kijk ik wel even op de vertrekstaat die daar hangt, want ik ga twijfelen aan mijzelf over wat ik nu gister daar zag op die vertrekstaat.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Ennes »

trein van 21.37 vertrekt op Hld ook van sp 4

ondanks dat het juk er daar al ongeveer een jaar geleden uitgereden is.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door mb90 »

Inderdaad, de brokstukken liggen er nog steeds van dat juk. Er staat alleen een paaltje in het spoor met een rode lamp om de treinen tegen te houden en de sporen houden daarna op.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Freek »

Zoals bekent zorgt het noodweer voor de nodige vertragingen. Er schijnen aan op de Ijssellijn aan het begin van de avond door een wissel storing bij Deventer en stroomstoring bij Zp minder/geen/vertraagde treinen hebben gereden. Toen ik met de s3600 van 18.40 uit Ah wilde vertrekken richting Zp reed deze met +15. En toen begon ProFail. De handmatig omroep riep eerst om dat de IC naar Zwolle van 18.40 over ongeveer 15 minuten binnen zou komen en vertrekken, eerste reisgelegenheid in de richting Zp zou de stopper van 18.53 zijn, eerst reisgelegenheid naar Zwolle de IC van 19.10.
Dat de stopper eerder komt kan nog logisch lijken, maar dat de IC van een half uur later eerder zou vertrekken leek me niet logisch.
Na 5 minuten de tweede aankondigen van de vertraging, wederom handmatig. Weer werd omgeroep dat de stopper eerder naar Zp zou gaan. De aankondiging over Zwolle werd niet herhaald. Vervolgens komt echter eerst de IC voorrijden en rijdt ook voor de stopper uit. ProFail: roep dan niet om dan de stopper eerst gaat.

Daarnaast is rond 20.15 de bliksem ingeslagen in Nm. Binnen 3/4 uur waren er al bussen in Ah, met passagiers vanuit Nm. Er was een batterij bussen vanuit Oss vertrokken naar Nm. Volgens de buschauffeur had hij al 2 uur staan wachten op passagiers en waren er veel te veel bussen in Oss. Zo pakken werkzaamheden nog eens positief uit.

Weet iemand trouwens waar de ongeplande werkzaamheden op Zp-Apd vandaan kwamen vandaag? Het waren herstelwerkzaamheden, op Zp is er een stuk spoor langs het perron vervangen, wat kan daar een spoedklus aan zijn?
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door mb90 »

Over werkzaamheden gesproken. In de tunnel van Rotterdam Centraal hangen A4-tjes over de werkzaamheden tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe van aankomend weekend en maandag. Als koptekst (dus als traject) staat er echter Den Haag Centraal - Den Haag HS - Rotterdam Centraal. Lekker logisch. :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50889
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

De s4000 keert op het moment lang in Amsterdam, de s4500 is opgeheven vanwege een blikseminslag bij Hoorn.

ICE t104 en t122 kwamen ongeveer 5 minuten achter elkaar aan, rond 22:20 in Amsterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Dexter »

Reiziger Ddrs schreef:Op Rotterdam Centraal ook nog even een bijzondere ervaring: werd op de loopbrug door een rennende reiziger gepasseerd die kennelijk nogal krachtig afzette met z'n voeten...
Ik heb dat ook weleens gevoeld toen er iemand overheen rende. De reizigers om me heen keken ook verschrikt op, alsof ze bang waren dat de brug zou instorten. Die brug is nogal licht geconstrueerd, misschien dat dat het is. Hij is zoiezo bedoeld voor binnen de toekomstige overkapping, maar niet dat dat iets met de draagkracht te maken heeft.

Aan het eind van de middag was er inderdaad een grote verstoring in en rondom Ut en van personeel dat uit die richting kwam hoorde ik dat het een soortgelijke storing was als gisteren. Iedereen was overurenkaartjes aan het schrijven.
Vallend blad maakt rails glad.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Marc »

Vanmiddag stond ik op Sloterdijk en was van plan om trein t865 te nemen. Door problemen bij Utrecht kreeg ik het advies om via Den Haag, Rotterdam, Breda en Tilburg te reizen (voor de tweede keer deze week). Vanaf Sloterdijk heb ik trein t2271 genomen tot Den Haag HS. Hier heb ik de t1960 gepakt naar Centraal, zodoende kon ik recht oversteken naar de t1971. Deze trein kreeg vanaf Dordrecht vertraging door een eerdere overwegstoring. De vertraging werd niet ingelopen en liep voor Tilburg zelfs nog iets op door de serie t13600 die voor ons reed. Overigens werkte de omroep, klokken en CTA's in Tilburg niet door een blikseminslag. In Eindhoven mocht ik zo'n 20 minuten wachten op trein t873 naar Maastricht. Het heeft me vandaag twee uur extra gekost om in Maastricht te komen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50889
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Er schijnt een goederentrein te zijn uit Arnhem die in Utrecht naar spoor 16/17 wordt gestuurd, dus die moet het hele emplacement aan de zuidzijde over. Maar daarna verdwijnt het pad niet, waardoor er dus een sein- en wisselstoring ontstaat, zo heb ik mij laten vertellen. In Houten heeft ook enige tijd een defecte trein gestaan, dat helpt ook niet echt mee :neg:

Dus ja, er ligt een groot achtienarmig wisselmonster ten zuiden van Utrecht :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Vinny »

^^ Dat is precies één wissel die een beetje moeilijk doet. Jammer dat het een redelijk kritiek kruiswissel is alleen :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Fles »

Vanochtend was het blijkbaar nog steeds niet opgelost: we kregen te horen dat er een lange goederentrein op spoor 5 de halve wisselstraat bezet hield. "Daardoor" kon er vanaf spoor 14 (!) pas met +12 vertrokken worden.

Verder gefaal: gisterenmiddag kom ik om 17:24 het perron op in Ed zie ik mijn trein van 17:27 naar Shl aangekondigd met +15. Okee, kiosk in, ff wat halen. Sta ik in de rij bij de kiosk, omroep: "de IC nar Shl van 17:27 zal over enkele minuten vertrekken en rijdt dus gewoon op tijd, in tegenstelling tot wat er op de bakken staat!" :!:
Ah, mooi. Vervolgens komt die trein, inderdaad op tijd binnen, wordt er nog even omgeroepen dat die trein "over ongeveer EEN kwartier zal vertrekken". :neg:

Kan Prorail niet beter gewoon helemaal NIKS doen? Daar hebben we minder last van dan van dit soort eindeloos geklooi.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door JeePee »

Die goederentrein stond er om 10:45 nog steeds. Verder reed de IC van 10:43 uit Ut naar Shl met een DD-AR'tje ook niet alledaags.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Tochjo »

Freek schreef:Weet iemand trouwens waar de ongeplande werkzaamheden op Zp-Apd vandaan kwamen vandaag? Het waren herstelwerkzaamheden, op Zp is er een stuk spoor langs het perron vervangen, wat kan daar een spoedklus aan zijn?
Treinverkeer stil wegens opruimen diesel. Maar dat verklaart inderdaad niet waarom dat met spoed moest.
loehijsm
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 19 aug 2009, 14:23

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door loehijsm »

Kijk vandaar dat er tijdens het tanken van de 113 & 121 (plan U,s hijsm ) opviel dat er 3 containers voor vervuilde grond en 2 railgraafmachienes klaar stonden op de losweg (daar waar die 2200/2300 bruin staat ).
Heb er helaas geen foto's van door tijd gebrek welke we te danken hadden aan een nog al pietje precieze procesleider.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Ennes »

Tochjo schreef:
Freek schreef:Weet iemand trouwens waar de ongeplande werkzaamheden op Zp-Apd vandaan kwamen vandaag? Het waren herstelwerkzaamheden, op Zp is er een stuk spoor langs het perron vervangen, wat kan daar een spoedklus aan zijn?
Treinverkeer stil wegens opruimen diesel. Maar dat verklaart inderdaad niet waarom dat met spoed moest.
nee en het was enorm prettig voor een groep reizigers uit die hoek die dus daardoor de t9200 misten, en daardoor ook de eurostar zouden gaan missen. en zo zullen er nog vele reizigers zijn geweest die aansluitingen missen, omdat het maar niet noodzakelijk was om iets wat al ruim 4 maanden bekend is aan te kondigen.

het fijne weet ik er ook niet van, heb alleen een aantal gevolgen mogen aanschouwen/aanhoren.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Fles schreef:Vanochtend was het blijkbaar nog steeds niet opgelost: we kregen te horen dat er een lange goederentrein op spoor 5 de halve wisselstraat bezet hield.
Die goederentrein stak inderdaad nogal uit, maar er was rond 7.45 uur ook een defecte trein op Utrecht Centraal... gok dat dat die trein was. Heel het perroneiland 5/7 was hierdoor buiten gebruik, da's wat krap :wink:
Heb zelf met de t12723 ook bijna 10 minuten voor Utrecht Centraal staan wachten tot het aankomstspoor vrij was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:
Fles schreef:Vanochtend was het blijkbaar nog steeds niet opgelost: we kregen te horen dat er een lange goederentrein op spoor 5 de halve wisselstraat bezet hield.
Heel het perroneiland 5/7 was hierdoor buiten gebruik, da's wat krap :wink:
Wel vet gefaal als je daar op spoor 14 nog last van moet hebben :neg:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Tja, alle treinen vanaf 5/7 waren opgeschoven natuurlijk. Vermoed naar een perronnetje verder aangezien ik een s2800 aangekondigd zag staan op spoor 4 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door mb90 »

Ennes schreef:trein van 21.37 vertrekt op Hld ook van sp 4

ondanks dat het juk er daar al ongeveer een jaar geleden uitgereden is.
Hier nog even op terugkomend. Vandaag was ik in Hoek van Holland en de vertrekstaten aldaar (die ingingen op 6 juli 2009) laten zien dat er geen treinen komen op spoor 4. Alleen op spoor 3. Ook o.a. die trein van 21:37 uur. Ik zal zo nog een foto ervan uploaden.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:Tja, alle treinen vanaf 5/7 waren opgeschoven natuurlijk. Vermoed naar een perronnetje verder aangezien ik een s2800 aangekondigd zag staan op spoor 4 :wink:
Dus daar moeten de treinen die gewoon van hun normale spoor vertrekken, dan maar voor bloeden? Dat staat dus precies haaks op het idee om op tijd rijdende treinen voorrang te verlenen op treinen die "toch al te laat zijn" :!: Lekker consequent gedaan weer.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Stefan »

mb90 schreef:Hier nog even op terugkomend. Vandaag was ik in Hoek van Holland en de vertrekstaten aldaar (die ingingen op 6 juli 2009) laten zien dat er geen treinen komen op spoor 4. Alleen op spoor 3. Ook o.a. die trein van 21:37 uur. Ik zal zo nog een foto ervan uploaden.
Vreemd, volgens de vertrekstaten op de NS site zouden de treinen van 21.37u en 0.34u (alleen op woensdagen) vanaf spoor 4 moeten vertrekken.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door mb90 »

Inderdaad, ik zag het gisteravond. Zelfs de AV-tijden van Hoek van Holland Haven lieten het gisteravond zien, maar deze vertrekstaat op het station zelf laat spoor 3 zien en die geloof ik gezien de staat van het spoor toch eerder (let overigens niet op de magische schaduw :P ):
Afbeelding
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Maik »

mb90 schreef:Hier nog even op terugkomend. Vandaag was ik in Hoek van Holland en de vertrekstaten aldaar (die ingingen op 6 juli 2009) laten zien dat er geen treinen komen op spoor 4.
De vertrekstaat op het station is ingegaan op 6 juli, die van ns.nl dateert van 14 juni, waarschijnlijk is het toen dus aangepast :wink: .
Pommes.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Marc »

Reiziger Ddrs schreef:Op Rotterdam Centraal ook nog even een bijzondere ervaring: werd op de loopbrug door een rennende reiziger gepasseerd die kennelijk nogal krachtig afzette met z'n voeten...
Het viel me om 19:15 op dat enkele trappen vanaf de perrons afgesloten waren met rood/wit lint (ik heb niet kunnen zien of ze allemaal afgesloten waren, in ieder geval wel die van spoor 6/7 en 8/9).
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door mb90 »

Alle trappen naar de loopbrug waren dicht. Ik dacht eerst aan ingangscontrole, want dan gebeurt het wel eens, maar nu waren ze allemaal (overigens was ik er ook rond 19:15 uur) dicht. Diegene heeft dus iets te hard gelopen op de brug. :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten