Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ah, Qbuzz gaat experimenteren met aanhangers voor in de spits?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Daar heb ik foto’s van Jeroen!
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Net de 3404 uitgegooid omdat de motor er mee ophield. Reden weg van Hoofdstation en toen begon na het verkeerslicht de motor als een gek te sputteren en paar meter later was het einde verhaal. Er zijn betere plekken om stil te vallen:
-
- Berichten: 525
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik heb er zonet even een paar gemaakt. Camera van mijn telefoon doet in het donker niet wat hij moet doen zie ik, maar het moet maar even zoJoffrey schreef:Daar heb ik foto’s van Jeroen!
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Vergeten bij te laden?
-
- Berichten: 525
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dat denk ik niet. Er zitten al weken 2 Chinezen bij die bus, hij rijdt gewoon niet.
Ze hebben zelfs hun Chinese namaak Renault op NL kenteken gezet, zo vaak zijn ze in NL haha.
Ze hebben zelfs hun Chinese namaak Renault op NL kenteken gezet, zo vaak zijn ze in NL haha.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Afgelopen tijd vaak genoeg in de 3026 gezeten. Alles piept en kraakt als een gek, USB poorten bij de stoelen werkten niet, verwarming deed het bijna nooit. Lijnfilm deed het af en toe niet, net als de OV-Chipkaart computer en de rest van de onboard informatie. Boordcomputer springt als een gek heen en weer tussen haltes en on-route/off-route. Als hij op de 100/9 omloop reed en het was wat vochtig buiten kon je tegen de tijd dat je op het Hoofdstation was nauwelijks nog wat zien omdat de voorruit zo besloeg. Dus denk dat die Chinezen inderdaad wel een klusje hebben ;)
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Moet je een kaartje kopen als ov chipkaart apparatuur dan niet werkt of gewoon gratis mee?
Is het overigens verstandig om deze bus op lijn 100 te laten rijden ivm aansluitingen Airport.
Is het overigens verstandig om deze bus op lijn 100 te laten rijden ivm aansluitingen Airport.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Gelukkig mag je dan gratis mee. Zou wat zijn als ik dan ineens een kaartje zou moeten kopen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Gelukkig zijn het zulke betrouwbare bussen, zo betrouwbaar dat Qbuzz er graag nog 10 extra heeft aangeschaft voor in Utrecht. Hopelijk doen ze het daar beter, vergeleken met die Chinese bussen zullen die VDL's het waarschijnlijk een stuk beter doen hoop ik.Nicketick schreef:Afgelopen tijd vaak genoeg in de 3026 gezeten. Alles piept en kraakt als een gek, USB poorten bij de stoelen werkten niet, verwarming deed het bijna nooit. Lijnfilm deed het af en toe niet, net als de OV-Chipkaart computer en de rest van de onboard informatie. Boordcomputer springt als een gek heen en weer tussen haltes en on-route/off-route. Als hij op de 100/9 omloop reed en het was wat vochtig buiten kon je tegen de tijd dat je op het Hoofdstation was nauwelijks nog wat zien omdat de voorruit zo besloeg. Dus denk dat die Chinezen inderdaad wel een klusje hebben ;)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
In Utrecht heb ik nog nooit alle omlopen van lijn 1 tegelijk met een EBusco zien rijden, daar lijken ze het dus niet veel beter te doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Vanaf woensdag gaat de eerste dubbeldekker meedraaien op de dienstregeling van lijn 300. De overige bussen zullen in de komende weken volgen.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dat zal dan waarschijnlijk de 3691, die vorige week nog op Busworld stond, zijn. Gaat de dubbeldekker ook op zaterdag rijden?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ja, de dubbeldekkers gaan na 10 december ook op zaterdag rijden, dat is ook de reden dat lijn 300 op zaterdag teruggaat van 4 keer per uur naar 2 keer per uur.
Basislijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Hoeveel dubbeldekkers komen er ook alweer? En is dat aantal voldoende om lijn 300 (Groningen - Emmen) volledig van dubbeldekkers te voorzien?
Worden er door de komst van de dubbeldekkers nog Integro's overbodig?
Worden er door de komst van de dubbeldekkers nog Integro's overbodig?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Er komen 5 dubbeldekkers. Dat is niet genoeg om alle omlopen met dubbeldeksmaterieel te rijden.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Richting station stopt lijn 300 ook bij Zuiderdiep vanaf morgen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Omdat ie niet kan keren op het HS? Eigenlijk helemaal geen gekke oplossing, misschien ook nog sneller voor sommige reizigers. Die stappen dan voortaan over/uit op het Zuiderdiep i.p.v. HS.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
waar staat dit?gebruiker77 schreef:Richting station stopt lijn 300 ook bij Zuiderdiep vanaf morgen.
En is rijden via Hereweg niet een oplossing?
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik denk echt dat dit sneller is, geen verkeerde beslissing.
Laatst gewijzigd door Ardan op di 31 okt 2017, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post hoef je niet te quoten.
Reden: Vorige post hoef je niet te quoten.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ze zullen ongetwijfeld al rekening houden met de werkzaamheden aan de zuidelijke ring die begin volgend jaar rond de Hereweg en het Julianaplein aan gaan vangen.CamilleKreemers schreef:waar staat dit?gebruiker77 schreef:Richting station stopt lijn 300 ook bij Zuiderdiep vanaf morgen.
En is rijden via Hereweg niet een oplossing?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dat staat hierCamilleKreemers schreef:waar staat dit?gebruiker77 schreef:Richting station stopt lijn 300 ook bij Zuiderdiep vanaf morgen.
En is rijden via Hereweg niet een oplossing?
Via de Hereweg was het oorspronkelijke plan, maar daar is toch van afgeweken. De reden daarvoor weet ik niet zeker, maar is waarschijnlijk om te voorkomen dat chauffeurs toch proberen met de dubbeldekker onder het Hunzehuys door te rijden.
Basislijn
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De 3691 heeft zijn eerste dienstrit erop zitten. Een rit van Emmen naar Groningen. Nu weer onderweg naar Emmen.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Bij de lijnen 35 en 39 zorgde het ommetje Zuiderdiep voor fikse vertragingen. Heeft lijn 300 daar geen last van?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Gemeente Groningen had toegezegd dat de lijnen over het A-Kerkhof de nieuwe route in dezelfde tijd zouden kunnen afleggen. Dat bleek niet zo te zijn doordat de nieuwe route in afstand langer is en doordat die lijnen twee extra verkeerslichten tegen komen. Daarnaast waren de verkeerslichten op de kruising bij de Emmabrug niet goed afgesteld. Dat zorgde samen met de drukte op de Eeldersingel voor veel vertraging. Lijn 300 kwam sowieso al over de kruising bij het Emmaplein en heeft dan alleen de extra tijd van de iets langere route. De stoplichten bij het Hereplein staan goed afgesteld. Daarnaast rijdt het verkeer op het Zuiderdiep in de spits beter door dan op de Stationsweg. Per saldo is lijn 300 daardoor niet heel veel langer onderweg.
Tot slot hoeven de bussen niet meer over de buffer waardoor ze korter kunnen keren.
Tot slot hoeven de bussen niet meer over de buffer waardoor ze korter kunnen keren.
Basislijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten