Dienstregeling 2018

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Frank »

Arriva had nog voorgesteld op zaterdag 2x per uur te gaan rijden tussen Elst en Tiel (de lijn kende afgelopen jaar een reizigersgroei van 15%). Dat gaat nu niet door, omdat het afhankelijk was van of de aansluitingen te Tiel nog verbeterd konden worden. Bovendien verslechteren komend jaar de aansluitingen trein/bus zowel te Kesteren als te Rhenen, als ik de adviesaanvraag van Arriva mag geloven (ik heb daar zelf weinig verstand van). Volgens mij is dit voor niemand een situatie om gelukkig van te worden. Niet dat ik echt een tegenstander ben van 6x per uur een trein, maar het pakt in deze regio gewoon slecht uit.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door regenmaker »

Als ze nou gewoon de trein altijd inkorten tot Elst - Tiel, dan ligt de trein tenminste niet vast in corridor Arnhem - Nijmegen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Wubbo »

Frank schreef: Bovendien verslechteren komend jaar de aansluitingen trein/bus zowel te Kesteren als te Rhenen, als ik de adviesaanvraag van Arriva mag geloven (ik heb daar zelf weinig verstand van).
Die snap ik niet, zowel de trein Arnhem - Tiel als de sprinter Rhenen - Utrecht wijzigen niet (behalve in de avonduren en het weekend voor die laatste) komende dienstregeling.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door regenmaker »

Lijn 44/45 biedt zowel in Tiel als in Kesteren aansluiting op de trein. Dus als de sprinter Tiel - Utrecht verschuift (door PHS) en de stoptrein Tiel - Arnhem niet, dan...

Lijn 45 komt nu om '38 aan in Tiel, de trein naar Utrecht vertrekt om '46, prima. Maar dat wordt dus '38 respectievelijk '36, zou je de bus niet verschuiven.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door MetroRET »

MarkNL schreef:
MetroRET schreef:En is hier een bron van, of wordt hier gegokt op de huidige inzet ?
De bron is iemand die inzage had in de komende machinist-diensten.
Bedankt voor de info. :mrgreen:
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Nitein-Repart »

regenmaker schreef:Als ze nou gewoon de trein altijd inkorten tot Elst - Tiel, dan ligt de trein tenminste niet vast in corridor Arnhem - Nijmegen.
Van inkorten tot Elst maak je net zo geen vrienden mee, overstappen op kleine stations als Elst moet je zoveel mogelijk zien te vermijden, want dat gaat echt reizigers kosten of levert bij nieuwe verbindingen nauwelijks reizigers op.

Het probleem is dat er tussen Arnhem en Nijmegen teveel treinen rijden, waardoor de dienstregeling van Arnhem-Tiel min of meer bepaald wordt, zonder dat Arriva daar invloed op heeft. Jarenlang ging het goed met de stoptrein Arnhem-Tiel, maar nu vanaf december niet meer.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Frank »

regenmaker schreef:Als ze nou gewoon de trein altijd inkorten tot Elst - Tiel, dan ligt de trein tenminste niet vast in corridor Arnhem - Nijmegen.
Met het risico af te dwalen: ik vind het een (zeer) slecht idee. Even aangenomen dat je de huidige dienstregeling tussen Arnhem en Nijmegen aanhoudt creëer je zo een overstap van circa 12 minuten. Als je dat minder wilt maken ben je de (deze dienstregeling voor het eerst sinds lange tijd weer goed zijnde) overstap vanuit Nijmegen aan het verslechteren. Tussen en Arnhem en Nijmegen win je iets aan ademruimte, maar de dienstregeling daar gaat behoorlijk goed imo. Bovendien blijf je evenveel treinstellen voor de dienst nodig hebben (tenzij je een of twee stations schrapt).
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door regenmaker »

Erno-BE schreef:Van inkorten tot Elst maak je net zo geen vrienden mee, overstappen op kleine stations als Elst moet je zoveel mogelijk zien te vermijden, want dat gaat echt reizigers kosten of levert bij nieuwe verbindingen nauwelijks reizigers op.
Nouja, als de aansluitingen in de dienstregeling 2018 te Kesteren weer slechter worden, dan ga je ook reizigers verliezen. Het is dus kiezen uit twee kwaden.

Ik ben vooral benieuwd naar de exacte bustijden van lijnen 44/45, dan kunnen we beide situaties beter vergelijken in zowel de richting Arnhem als Utrecht.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Meltrain »

Frank schreef:
regenmaker schreef:Als ze nou gewoon de trein altijd inkorten tot Elst - Tiel, dan ligt de trein tenminste niet vast in corridor Arnhem - Nijmegen.
Met het risico af te dwalen: ik vind het een (zeer) slecht idee. Even aangenomen dat je de huidige dienstregeling tussen Arnhem en Nijmegen aanhoudt creëer je zo een overstap van circa 12 minuten. Als je dat minder wilt maken ben je de (deze dienstregeling voor het eerst sinds lange tijd weer goed zijnde) overstap vanuit Nijmegen aan het verslechteren.
Dit kun je natuurlijk oplossen door de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] voortaan ook in Elst te laten stoppen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door cassie127 »

regenmaker schreef: Ik ben vooral benieuwd naar de exacte bustijden van lijnen 44/45, dan kunnen we beide situaties beter vergelijken in zowel de richting Arnhem als Utrecht.
Ze staan al in de Ovinfo app
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door regenmaker »

Ja, Arriva heeft de oude data kv1 geüpload met als einddatum 31 december 2017. Maar dat is dus nog de oude dienstregeling. Je kan niet verder dan 31 december scrollen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door OVinspecteur »

I.p.v. inkorten tot Tiel - Elst: zou de [serie=Stoptrein|2017|Arnhem - Tiel31100[/serie] niet beter verlengd kunnen worden naar Geldermalsen? En in Kesteren vanuit westelijke richting dan aansluiten op een bus naar de Wageningen Universiteit? Hoeven studenten uit het zuiden niet meer om te rijden via Ede. :?: En meer mogelijkheden voor een aansluiting naar Utrecht wellicht?
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door dennistd »

Dan kan alleen door de de [serie=Sprinter|2017|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] iets uit te buigen op Gdm - Wnn, vanwege het enkelspoor tussen Wnn en Tl. Daarnaast kost het je een extra treinstel voor de [serie=Stoptrein|2017|Arnhem - Tiel31100[/serie] (de kering in Tl is nu 4 minuten). De aansluiting in Gdm zou dan 13 min ri Ddr zijn, 16 min ri Ut en 25 min ri Ht.

Ik ga dan uit van .15 uit Tl en .26 in Gdm en .34 uit Gdm en .45 in Tl.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door JWM »

Wel handig, zo'n bericht vol afkortingen waarvan er zelfs eentje niet eens in de database staat :')
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Dennenboom »

Dit wordt bedoeld:
Dan kan alleen door de de Sprinter Tiel – Utrecht Centraal iets uit te buigen op Geldermalsen - Wadenoyen, vanwege het enkelspoor tussen Wadenoyen en Tiel. Daarnaast kost het je een extra treinstel voor de stoptrein Arnhem – Tiel (de kering in Tiel is nu 4 minuten). De aansluiting in Geldermalsen zou dan 13 minuten richting Dordrecht zijn, 16 minuten richting Utrecht Centraal en 25 minuten richting Den Bosch.

Ik ga dan uit van .15 uit Tiel en .26 in Geldermalsen en .34 uit Geldermalsen en .45 in Tiel.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door MetroRET »

JWM schreef:Wel handig, zo'n bericht vol afkortingen
Maakt dat wat uit dan...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Wubbo »

dennistd schreef:Ik ga dan uit van .15 uit Tl en .26 in Gdm en .34 uit Gdm en .45 in Tl.
.34 uit Geldermalsen kan niet ivm de binnenkomst van de sprinter uit 's-Hertogenbosch (aankomst .37). Om dit mogelijk te maken moet er een perron langs spoor 1 komen, maar als dat er is kan er ook al wat meer met de sprinter Tiel - Utrecht (dat ligt nu vast in combinatie met goederen tussen Utrecht en de Betuweroute).
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door dennistd »

Ik ben ook uitgegaan van een perron langs spoor 1, anders kom je er (vrijwel) niet tussendoor.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Mikos »

Ik pleit voor een kabelbaan. Maar dan wel in het Zandbak-topic, graag. (A)
Alargule

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Alargule »

Hij is er weer: de Spoorkaart, editie 2018:

http://www.nicospilt.com/pdf/Spoorkaart_2018.pdf

*trein*
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door regenmaker »

Meest opvallende verschil is dat ze de treinserienummers erin hebben gezet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Alargule

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Alargule »

De werden vorig jaar en het jaar daarvoor ook al vermeld...?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door regenmaker »

Nouja niet op deze versie blijkbaar: klik
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door Suus »

Er is een publieksversie en een versie voor zakelijk gebruik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2018

Bericht door JWM »

regenmaker schreef:Meest opvallende verschil is dat ze de treinserienummers erin hebben gezet.
Dit zijn toch geen officiële kaarten vanuit de NS, ook al staat er bij de laatste wel een NS-logo op?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten