Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Op zich is 2 x per uur voor Kudelstaart genoeg. Het is alleen sneu voor de mensen die straks op het Hortensiaplein staan te wachten voor Kudel, in het uiterste geval eerst 3 bussen voor Aalsmeer zien aankomen alvorens de bus voor Kudelstaart komt.
Het feit dat Kudelstaart - Aalsmeer R-net wordt, is gewoon omdat al sinds jaren bepaalde omlopen naar Aalsmeer doorrijden naar Kudelstaart. Je kunt natuurlijk R-net laten keren in Aalsmeer en dan een aparte bus laten rijden van Aalsmeer naar Kudelstaart, maar of daar iemand iets mee opschiet?
Ik zie dat CXX de dienstregeling voor de 347/357 gewoon naar het CS laat lopen tot december 2018. Just in case. :D
Voor de rest de zaken die DingeZ schrijft en verder nog niks schokkends.
Het feit dat Kudelstaart - Aalsmeer R-net wordt, is gewoon omdat al sinds jaren bepaalde omlopen naar Aalsmeer doorrijden naar Kudelstaart. Je kunt natuurlijk R-net laten keren in Aalsmeer en dan een aparte bus laten rijden van Aalsmeer naar Kudelstaart, maar of daar iemand iets mee opschiet?
Ik zie dat CXX de dienstregeling voor de 347/357 gewoon naar het CS laat lopen tot december 2018. Just in case. :D
Voor de rest de zaken die DingeZ schrijft en verder nog niks schokkends.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Blijven de huidige extra spitsritten van de 300 in de ochtend (Hoofddorp Spaarne Gasthuis-Schiphol Plaza v.v, welke momenteel gereden worden door omgestickerde Schipholnetbussen 3951-3953) nog rijden in de nieuwe dienstregeling, of worden die 'vervangen' door de 'extra 3 meter per bus' van de reguliere 300?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het is moeilijk voor de vervoerder om goede overstappen op Aalsmeer Hortensiaplein aan te bieden. De stadsregio vind Hoofddorp en Uithoorn belangrijker en toen ik me nog bezig hield in reizigersgremia en dergelijke werd de route, frequentie, overstapmogelijkheden en reistijd van de 172 vrijwel altijd afgedaan met: "ja we snappen dat de kwaliteit van de lijn onvoldoende is, maar we kunnen in dit stadium niet veel anders dan dit". Dat is, als je de verbinding Kudelstaart-Hortensiaplein-Bloemenveiling verplicht staat, inderdaad tamelijk vast voorgeschreven. Met een beetje creativiteit had een veel klantvriendelijker oplossing bedacht kunnen worden op de oude situatie, maar nu is het wachten op het nieuwe busstation in Aalsmeer...fred1954 schreef:Op zich is 2 x per uur voor Kudelstaart genoeg. Het is alleen sneu voor de mensen die straks op het Hortensiaplein staan te wachten voor Kudel, in het uiterste geval eerst 3 bussen voor Aalsmeer zien aankomen alvorens de bus voor Kudelstaart komt.
Het feit dat Kudelstaart - Aalsmeer R-net wordt, is gewoon omdat al sinds jaren bepaalde omlopen naar Aalsmeer doorrijden naar Kudelstaart. Je kunt natuurlijk R-net laten keren in Aalsmeer en dan een aparte bus laten rijden van Aalsmeer naar Kudelstaart, maar of daar iemand iets mee opschiet?
Ik zie dat CXX de dienstregeling voor de 347/357 gewoon naar het CS laat lopen tot december 2018. Just in case. :D
Voor de rest de zaken die DingeZ schrijft en verder nog niks schokkends.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik weet niet of dit filmpje jullie al bekend was. Ik heb het volgens mij nog niet voorbij zien komen. Het lijkt op het breng flex filmpje maar dat is ook logisch.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Nu staat ook de dienstregeling van het onderliggend net op cxx.nl
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dank Remco, ik zie dat de 342 er nu ook op staat. Maar van een koppeling 342/347 zie ik niet echt iets? Ik bedoel welke omlopen in elkaar overlopen?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Volgens mij wel
als je kijkt bij Uithoorn busstation:
bijvoorbeeld:
347 komt om 18:13 aan en 342 vertrekt om 18:15
342 komt om 18:23 aan en 347 vertrekt om 18:29
als je kijkt bij Uithoorn busstation:
bijvoorbeeld:
347 komt om 18:13 aan en 342 vertrekt om 18:15
342 komt om 18:23 aan en 347 vertrekt om 18:29
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ok, Remco, op die manier.....ik had meer gedacht aan een letter achter de tijd, bijvoorbeeld een “a” en dan als opmerking:
a) deze bus rijdt door als 342 naar Schiphol. Dat je dat dus meteen aan de dienstregeling ziet, zonder dat je een andere dienstregeling er naast moet leggen. Maar ok, ik begrijp het nu. Wederom dank :D
a) deze bus rijdt door als 342 naar Schiphol. Dat je dat dus meteen aan de dienstregeling ziet, zonder dat je een andere dienstregeling er naast moet leggen. Maar ok, ik begrijp het nu. Wederom dank :D
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
https://www.connexxion.nl/dienstregelin ... &tijd=1909
Er is nu ook duidelijk geworden dat lijn 145 ingekort word naar Hoofddorp Centrum ipv Hoofddorp Station
Er is nu ook duidelijk geworden dat lijn 145 ingekort word naar Hoofddorp Centrum ipv Hoofddorp Station
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat was het altijd al, stond ook al op de kaart. Sterker nog, lijn 145 zou in eerste instantie opgeheven worden, maar is door protest alsnog toegevoegd voor de directe verbinding Badhoevedorp - Hoofddorp. Voor deze reizigers is station Hoofddorp ook niet heel interessant, aangezien ze sneller en vaker op station Schiphol kunnen komen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Interessant, dat je tegenwoordig in de bussen van (in ieder geval de lijnen 300 en 310) naast bus- en trein overstapmogelijkheden op Schiphol, ook aankomsten en vertrekken kan zien van vluchten...
... welke aankomen en vertrekken op Eindhoven Airport... _O-
... welke aankomen en vertrekken op Eindhoven Airport... _O-
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Zou dat een test kunnen zijn met vluchtinfo die Hermes in Eindhoven waarschijnlijk ook laat zien op lijn 400/401?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Op de Instagram van Denniswaaijer is een elektrische Rnet Citea (wagenparknummer 9751) te zien.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De link:
https://www.instagram.com/p/BbNQEhjnAxD ... niswaaijer
Waarom is het eigenlijk zo belangrijk dat iedere elektrische bus onder de e met stekkertjes wordt geplakt?
Uiteindelijk jammer dat niet alle bussen de BRT look hebben gekregen.
https://www.instagram.com/p/BbNQEhjnAxD ... niswaaijer
Waarom is het eigenlijk zo belangrijk dat iedere elektrische bus onder de e met stekkertjes wordt geplakt?
Uiteindelijk jammer dat niet alle bussen de BRT look hebben gekregen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Anders snapt niemand hoe 't werkt, joh.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Straks kom ik als reiziger zijnde nog met een jerrycan diesel aanzetten.
-
- Berichten: 1637
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik zit naar de dienstregeling in de ochtendspits op het deel Amstelveen - Uithoorn te kijken.
Stadinwaarts rijdt lijn 347 8x per uur, aangevuld met lijn 174 3x per uur.
Staduitwaarts rijdt lijn 347 4x per uur, aangevuld met lijn 174 2x per uur.
Stadinwaarts is er dan nog (tijdelijk) versterking door lijn 242 naar Amsterdam Zuid, 4x per uur (de helft van de ritten komt uit Mijdrecht).
Totaal stadinwaarts 15x per uur.
Totaal staduitwaarts 6x per uur.
In de huidige situatie rijden er tussen Uithoorn Busstation en Amstelveen Poortwachter in de ochtendspits:
Stadinwaarts 170 (8x per uur), 146 (4x per uur), 142 (4x per uur), plus 242 (4x per uur); totaal 20x per uur.
Stadinwaarts 170 (4x per uur), 146 (4x per uur), 142 (3x per uur); totaal 11x per uur.
Er worden hogere frequenties beloofd maar op genoemd traject zie ik dat nog niet zo.
Of ontbreken er nog ritten in de dienstregeling?
Stadinwaarts rijdt lijn 347 8x per uur, aangevuld met lijn 174 3x per uur.
Staduitwaarts rijdt lijn 347 4x per uur, aangevuld met lijn 174 2x per uur.
Stadinwaarts is er dan nog (tijdelijk) versterking door lijn 242 naar Amsterdam Zuid, 4x per uur (de helft van de ritten komt uit Mijdrecht).
Totaal stadinwaarts 15x per uur.
Totaal staduitwaarts 6x per uur.
In de huidige situatie rijden er tussen Uithoorn Busstation en Amstelveen Poortwachter in de ochtendspits:
Stadinwaarts 170 (8x per uur), 146 (4x per uur), 142 (4x per uur), plus 242 (4x per uur); totaal 20x per uur.
Stadinwaarts 170 (4x per uur), 146 (4x per uur), 142 (3x per uur); totaal 11x per uur.
Er worden hogere frequenties beloofd maar op genoemd traject zie ik dat nog niet zo.
Of ontbreken er nog ritten in de dienstregeling?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Goedemorgen, ik denk dat je niet goed gekeken hebt, de frequentie van de 347 is ri. Uithoorn ook 8 x per uur, niet alleen in de spits, maar ook in de daluren overdag.....daarbij komt de uitdrukkelijke wens van de VRA dat de 347 geheel geleed (elektrisch) zou moeten rijden. Dat elektrisch rijden duurt dan nog even, maar ik verwacht wel dat de 347 vooralsnog met bijv. Citaro G materieel gereden gaat worden, ex-300/310.
Alles bij elkaar zal het verdwijnen van lijn 142/146 goed opgevangen kunnen worden door de voorgestelde frequenties en het materieel, w.b. 347/174.
Alles bij elkaar zal het verdwijnen van lijn 142/146 goed opgevangen kunnen worden door de voorgestelde frequenties en het materieel, w.b. 347/174.
-
- Berichten: 1637
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Hoe ik ook kijk, ik zie per uur slechts 4 bussen van lijn 347 richting Uithoorn tot 8:34 (bij halte Poortwachter); daarna 9-10 minuten-intervallen. Achtmaal per uur wordt er pas vanaf een uur of 10 gereden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Je hebt inderdaad gelijk, er is rond 7-8 uur ri. Uithoorn minder aanbod dan ri. CS......vreemd?
Edit: in de frequentietabellen, die CXX bij het vervoerplan publiceerde staat vanaf 7 uur wel 8 bussen per uur.....
Edit: in de frequentietabellen, die CXX bij het vervoerplan publiceerde staat vanaf 7 uur wel 8 bussen per uur.....
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Tja....en zo ga je dan met 4 halflege bussen in colonne over de Amstelveenseweg/Stadionplein ri. Leidseplein... :D
(Eigen foto)
(Eigen foto)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Of zijn het halfvolle bussen?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Gevalletje
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Informatiefolder voor de bewoners in AML over de nieuwe dienstregeling valt vandaag op de deurmat... Zojuist de mijne gehad mbt Hoofddorp. Info over de nieuwe dienstregeling / R-Net + lijnenkaarten
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik ga er van uit dat het niet meer is, dan wat er al op de website staat wat betreft dienstregeling en lijnennet....hier in Buitenveldert denk ik niet dat die folder in de brievenbus komt......
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 138 gasten