Arriva: regels overtreden bij aanbesteding openbaar vervoer

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Arriva: regels overtreden bij aanbesteding openbaar vervoer

Bericht door Daniel »

Arriva: regels overtreden bij aanbesteding openbaar vervoer
Geplaatst op: zaterdag 22 augustus 2009 om 20:43
Laatst bijgewerkt: zaterdag 22 augustus 2009 om 20:44

GRONINGEN/ASSEN - Busbedrijf Arriva eist dat het college van beroep voor het bedrijfsleven de gunning van het openbaar vervoer in Groningen en Drenthe terugdraait.

Arriva zegt dat het bijna twee miljoen euro per jaar goedkoper is dan QBuzz en kan niet begrijpen dat het de concessie toch verliest. Dat scheelt de komende zes jaar bijna honderd miljoen euro omzet per jaar.
Lees verder

Tja, erg gek is het niet dat Arriva goedkoper zou zijn als dit klopt...
nielsie600-O408 op Arriva Groningen schreef:Ik heb gehoord van een sjoof dat Arriva gewoon met alle oude bussen door wou rijden!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Arriva: regels overtreden bij aanbesteding openbaar vervoer

Bericht door Suus »

Het blijft wel 's lands Aldi-vervoerder he :P

Maargoed. De Wrights rijden nog best goed heb ik gemerkt, en ook nog wel enigszins comfortabel, alleen zien ze er van binnen volledig verwaarloosd uit. Bovendien rijden er volgens mij in die regio nog een hoop oude bussen rond (heb nog wel enkele Alliances en volgens mij zelfs nog Premiers zien rijden van de week in Groningen) dus op het gebied van uitstoot valt daar zeker nog wel wat te verbeteren. Aangezien het OV-bureau blijkbaar niet alleen op prijs heeft gekozen kan dat wel degelijk meegewogen hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arriva: regels overtreden bij aanbesteding openbaar vervoer

Bericht door Daniel »

Premiers lijkt me onwaarschijnlijk, die heeft Arriva niet. Wel ST2000NLF's (als ik me niet vergis in de typebenaming) en die rijden inderdaad nog.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: Arriva: regels overtreden bij aanbesteding openbaar vervoer

Bericht door 88122903 »

Al heb ik er geen verstand van, ik heb het gevoel dat dit protest net zo effectief als in Rotterdam gaat zijn.
Bij sommige beschuldigingen wil ik nog wel eens zien of het te bewijzen valt.
Ik had nooit verwacht dat ik het ooit zou zeggen :oops: , maar eigelijk wil ik graag zien dat de Arriva die concessie krijgt :oops: .
In het noorden van het land gaat waarschijnlijk de zelfde MAN bussen rijden als bij ons in zuid holland.
Ik ben 1.85 dus niet eens zo overdreven groot en behalve op de invalide plaats kan ik nergens goed mijn benen kwijt in de Qbuzzen.
In de Wright bussen zijn niet alle plaatsen even ruim, maar er zijn veel meer plaatsen waar ik beter kan zitten dan bij de Man's.
Ik weet dat de Wright kuren heeft maar de pech gevallen blijft wel binnen de perken.
Iedergeval zie ik geen reden warom de Engelse dame niet nog een jaar of twee drie kan door rijden.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Arriva: regels overtreden bij aanbesteding openbaar vervoer

Bericht door Daan »

88122903 schreef:In het noorden van het land gaat waarschijnlijk de zelfde MAN bussen rijden als bij ons in zuid holland.
Bron? Hier op het forum is al meerdere malen gemeld dat het Citaro's gaan worden...
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: Arriva: regels overtreden bij aanbesteding openbaar vervoer

Bericht door 88122903 »

Daan schreef:
88122903 schreef:In het noorden van het land gaat waarschijnlijk de zelfde MAN bussen rijden als bij ons in zuid holland.
Bron? Hier op het forum is al meerdere malen gemeld dat het Citaro's gaan worden...
Geen bron, het leek voor de hand dat ze de zelfde bussen(MAN) gingen kiezen.
Het was bij me niet bekend dat er Citaro's gingen rijden, ik dacht dat ze alleen in de Rozenburg concessie onder de Connexxion ingezet zouden worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten