(BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door MdJ »

Ik heb toendertijd in alle Apeldoornse citaro's gezeten :wink: Godzijdank alleen op de (basis)lijnen 1,3,7,9,10 (na de grote verandering van de stadsdienst), zodat op de rest gewone B10M 's reden :)
Bij twijfel: gebruik beton.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door tsov »

Bee schreef:Vanavond reed er een of andere rammelbak met op de zijkant "Chillbus" geschreven rond bij het Amsterdamse CS.
Zie http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... =50#p41957
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik stapte vanmiddag bij halte Delflandlaan op tram 2, na 2 haltes zaten we al bommetje vol. En elke keer duurde het vrij lang eer we konden vertrekken i.v.m. de wel befaamde OV-chipkaart-verkoop i.p.v. losse strippen. Het autoverkeer werkte ook niet mee (steeds auto's over de trambaan, waardoor je ondanks de VETAG toch weer voor een rood stoplicht komt i.v.m. die auto's die op het laatste moment nog ff fijn stil gaan staan op de trambaan). Ondertussen zaten al 1 of 2 volgende lijnen 2 achter ons, dus kreeg de bestuurder de opdracht na CS maar leeg terug te gaan naar Nieuw Sloten. Een wijs besluit, anders had de hele DRGL nog meer in de soep gelopen dan dat ie normaal gesproken al is :D. Toch wel wennen, ik moet nu bouwen op 1 tramlijn, normaal gesproken (bij het ouderlijk huis) komen er meerdere lijnen, waardoor er binnen enkele minuten toch wel één is...
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Milco »

Afgelopen woensdag zat ik in Connexxion 8288 (lijn 1 van Almere Buiten NS naar Bouwmeesterbuurt) maar het was niet te harden in die bus.
De chauffeur had het zeker koud ofzo (ondanks ongeveer 30 graden) want alle dakluiken waren potdicht :( . En die bus was nog vol ook, normaal rijdt op lijn 1 een gelede Citaro. Iedereen in de bus zat de puffen en zweten van de hitte.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Marc »

Vanmorgen had ik op Ede-Wageningen net m'n trein naar Amersfoort gemist. Het plan was om lijn 3 te nemen naar station Ede-Centrum van 09:36, maar die heb ik niet gezien (aan de reizigers te zien was ie ook nooit geweest). Het blijft Veolia...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Fles »

Marc schreef:Vanmorgen had ik op Ede-Wageningen net m'n trein naar Amersfoort gemist. Het plan was om lijn 3 te nemen naar station Ede-Centrum van 09:36, maar die heb ik niet gezien (aan de reizigers te zien was ie ook nooit geweest). Het blijft Veolia...
Ik zal de dag heugen dat dat hele schijt veolia met wortel en tak het land uit getrapt wordt :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

ziggy schreef:(steeds auto's over de trambaan, waardoor je ondanks de VETAG toch weer voor een rood stoplicht komt i.v.m. die auto's die op het laatste moment nog ff fijn stil gaan staan op de trambaan).
Zijlstraat/Hoofddorpplein is een drama, bus 15 loopt daar genadeloos vast, en voor de tram zal het ook niet anders zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Stefan »

Het is momenteel een aardige chaos in de Hoeksche Waard qua bussen. Aangezien de Heinenoordtunnel momenteel afgesloten is (in de richting van de Hoeksche Waard), rijden er geen "gewone" bussen verder richting Zuidplein. Als ik het goed begrepen heb, rijden er 1 of 2 pendelbussen vanaf Heinenoord, Busstation richting Zuidplein die op de heenweg rechtstreeks via de Heinenoordtunnel rijden en op de terugweg via de Kiltunnel gaan.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Ook in Dordrecht was het busvervoer vanmiddag enigzins chaotisch, maar dat had weer een heel andere reden: het hele omleidingencircus in het stationsgebied had velen die normaal de auto nemen naar de stad doen besluiten de bus maar te pakken. Op zich positief natuurlijk, maar 't was de laatste zaterdag van de zomerdienst vandaag en de frequenties zijn dan niet bepaald geschikt voor het afvoeren van grote hoeveelheden mensen.
Aan het eind van de middag zag ik bv. een lijn 7 bij halte Centrum staan met een rij van ruim twee meter lang aan instappers, en dan was er al het nodige ingestapt...

Veel chauffeurs bleken ook nog niet door te hebben dat de slagboom op de busbaan vanaf de Transvaalstraat pas omhoog gaat als het kruispunt verderop vrij is. Zag 'n bus op lijn 13 enkele keren achteruit en weer vooruit rijden toen 't ding maar niet omhoog ging :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Justin »

Oh, naja, bij mij zou er ook geen belletje rinkelen hoor :P.

Was erg druk op de A16 tussen Drechttunnel en afrit naar N3 :o.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

De oplossing voor alle VETAG/KAR-problemen: in Dordrecht is bij het verkeerslicht aan het einde van de busbaan op de Burgemeester de Raadtsingel voorzien in een drukknopje :mrgreen:

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Stefan »

Ik weet niet wie het bedacht heeft, maar vooral als je vanaf de Transvaalstraat komt is het ontiegelijk smal daar, ben benieuwd wanneer het fout gaat..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Bedoel je de rechtsafstrook voor autoverkeer of de busbaan linksaf? Is me in ieder geval ook al meerdere keren opgevallen dat de bussen nogal moeite hebben met het nemen van de bocht van de Stationsweg linksaf de Burgemeester de Raadtsingel op, eigenlijk zijn alle kruispunten aan de krappe kant dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Stefan »

De busbaan bedoel ik dan. ;) Vanaf de Stationsweg ben ik nog niet gekomen met de bus (ook niet lopend :P ), dus ik kan de situatie aldaar nog niet echt inschatten. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Mja, die is inderdaad aan de smalle kant. Busbaan Stationsweg is dat ook , vanmiddag strandde aldaar nog een taxibusje met bordje van lijn 12 (lijkt me stug, die komt niet in Dordt, vast 11 geweest) voor de slagboom. Die had kennelijk geen werkende transponder :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door tsov »

Zo... Vannacht (tegen vergoeding) de hele nacht in nachtbussen gezeten. Wat constateringen:
Waarom rijdt er om 1.30 een Lesbus rond door de Bijlmer? Of moet je lijnverkenning van de nachtbus per se om die tijd doen? :P
Waarom wordt om 2 uur 's nachts omgeroepen dat je bij de Plantage Kerklaan kan uitstappen voor Artis en bij het Waterlooplein voor de Hermitage? Die zijn dan echt niet open, hoor :roll:
Door een dooie infoxx reed lijn N30 zonder displays of reisinfo rond, niet dat er iemand inzat, maar toch :mrgreen:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Lesbus is denk ik routeverkenning geweest voor lijn 66, om te controleren of alles hangt enzo. Die lijn is namelijk nieuw sinds vandaag :)

Heb de GVB 266 al zien rijden op lijn 66 ( :lol: ), wat opvalt is dat de bestemming IJburg in kleine letters op de routefilm komt te staan, terwijl het er makkelijk groot oppast.

GVB bus 104 was de hele vakantie niet uit de stalling geweest, want hij had nog reclame voor de zomerdienstregeling en er hingen nog folders in van de tijdelijke werkzaamheden, die toch echt voorbij zijn. Alle andere bussen hebben Vinkenoogfolders en OV-chipkaartposters.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door tsov »

Maar lijn 66 komt niet bij Gaasperplas ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Na de 266 is toevallig (?) ook de 267 actief op lijn 66. In voertuig 266 trof ik mensen van de ROA (concessieverlener) aan, die een heel verhaal begon over de Nuon die lastig deed over de route.

Helemaal op tijd rijdt de lijn nog niet, bovendien had bus 266 geen werkende informatievoorziening in de bus.

Bij de metro is een grote wisselstoring, lijn 51 rijdt niet tussen CS en Amstelveen Centrum.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Bij de overgang van jaar- naar zomerdienstregeling ging het nog goed met de DRIP's in Dordrecht, maar andersom is het kennelijk lastiger: alle DRIP's op in ieder geval het centraal station gaven vandaag in de avondspits nog de tijden van de zomerdienstregeling aan :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Bij de metro is een grote wisselstoring, lijn 51 rijdt niet tussen CS en Amstelveen Centrum.
Klopt, omroep: *ruis* *ruis* *allemaal pratende mensen in een kantoortje* "Dames en heren lijn 51 rijdt vandaag niet, excuses voor het ongemak" *op de achtergrond nog steeds allemaal pratende en lachende mensen*

Verder viel mij vandaag in lijn 2 op dat GVB (sinds vandaag?) een nieuwe variant heeft bij alle "populaire" haltes (dus die met Engelstalige omroep erbij): "Hobbemastraat. Rijksmuseum, van Goghmuseum. Vergeet niet in- en uit te checken met uw OV-chipkaart. Hobbemastraat, museum-district. Don't forget to check in and out with your public transport chipcard".

Terug met de combi lijn 5/145, in lijn 5 had ik een gesprekje aangeknoopt met de bestuurd(st)er over een aantal tram-gerelateerde zaken, toen er opeens een heipaal werd getransporteerd vlak voor ons neus over de Paulus Potterstraat. trams achter ons werden geïnstrueerd om te rijden via Overtoom-1e Const. Huygensstr. Erg leuk om te zien, zo'n speciaal transportje midden over een drukke verkeersweg in de stad. In lijn 145 (streekbus!) viel mij op dat de plaatsnaam (Amsterdam) weggelaten wordt voor de haltenaam, dat ben ik op lijn 91/92/94 niet gewend! Verder is er in de MAN's een systeem bij de achterdeur ingebouwd waarmee je je OV-chipkaart op kunt laden m.b.v. een pinpas. Kast van een ding :lol:.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door ODRAIL »

Reiziger Ddrs schreef:Bij de overgang van jaar- naar zomerdienstregeling ging het nog goed met de DRIP's in Dordrecht, maar andersom is het kennelijk lastiger: alle DRIP's op in ieder geval het centraal station gaven vandaag in de avondspits nog de tijden van de zomerdienstregeling aan :roll:
Over de zomerdienstregeling gesproken: De (basis)schoolvakankanties zijn weer voorbij en de (meeste) mensen zijn weer aan het werk in de stad Rotterdam. Maar de RET heeft nog een week "zomerdienstregeling". Gevolg: Het aloude Haring-In-Ton-Vervoer en klagende reizigers :shock:.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door mb90 »

Alleen de basisscholen hebben nu geen vakantie meer hier. Daarom rijdt de Erasmuslijn ook een voor/na de zomerdienstregeling. Daarbij gaan 2 van de 3 ritten per kwartier vanaf CS naar Spijkenisse. Echt drukker vond ik het overigens vandaag niet. In de hele regio Rotterdam m.u.v. van Arriva in HW/GO en DAV wordt namelijk nog gewoon volgens de vakantiedienstregeling gereden (en terecht vind ik).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

In HWGO rijden overigens deze week de scholierenlijnen nog niet, dus 'tis nog geen volledige normale dienst. Maargoed, in Dordt was het vandaag al wel hoognodig dat de 't weer normale dienstregeling was: busjes waren goed gevuld in de spits. Nouja, behalve vanmorgen dan want toen had ik 'n privé-Citaro naar 't station, maar die rit is eigenlijk nooit enorm druk... mijn halte is doorgaans de enige waar rond dat tijdstip meer dan één persoon instapt :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door ODRAIL »

Van en naar Nesselande rijdt er in de zomer om het kwartier een metro. Met name op de stations Hesseplaats, Nieuw Verlaat, Ambachtsland, De Tochten en Nesselande was het vanochtend (rond 08:00 uur) al behoorlijk druk. Vanaf station Prinsenlaan was het tot aan station Beurs toch echt Haring-In-Ton-Vervoer en in Tram 25 naar Schiebroek was het al niet beter. Eens kijken hoe het woensdag gaat.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten