Discussies over busmaterieel
Re: Discussies over busmaterieel
De hybride Van Hool-bussen in Leiden zijn ook vrij hopeloos, hier een foto in Connexxion-tijd maar de stoelindeling is niet aangepast door Arriva, ondanks herhaaldelijk verzoek van de reizigersvereniging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Discussies over busmaterieel
Zoek jij maar eens MAN Lion's City A78 op Google op.dylanwild94 schreef:het type dat jij nu bedoeld is de 5132-5166 serie. De 3800/3900 en 8700/8800 serie zijn man lion's city T modellen.OmniLezer schreef: MAN had ook dezelfde bussen (Lion's City LE A78) zonder opstapjes geleverd aan Connexxion. Dat was de 87xx/88xx serie.
Die 87xx/88xx bussen zijn wel man lion's city T.
In principe is de naam hetzelfde, alleen is dat A78 ook een type aanduiding. Dat is wel veranderd met de komst van de nieuwe A78.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Discussies over busmaterieel
Even weet terug op de tops en de flops. Dit is gebaseerd op de bussen waarin ik tot nu toe zelf ben vervoerd.
Mijn top 4 van T100 qliners.
1. Mercedes integro pre-face lift. De arriva 7183 als voorbeeld
2. Mercedes Intouro L/M
3. Mercedes Integro M facelift
4. Volvo 8900
Mijn top 3 streek/stadsbussen.
1. Mercedes Benz Citaro C2 G/LE
2. Mercedes Benz Citaro C1 G/LE
3 Mercedes Benz Capacity
Matig streek/stadsbussen.
1. VDL Citea LLE 120 Euro 6 + ZF
2. MAN Lion City A78
3. MAN Lion city A21 CNG (lager dan de A78 je krijgt een duw in je rug als die Gas geeft)
Mijn Flop bussen waar ik in heb gereden.
1. VDL procity Fryskers.
2. VDL Berkhof Ambassador 200/ VDL rammelbak
3. VDL Citea LLE 120 Euro 5 + lawaai Voith bak,
Mijn top 4 van T100 qliners.
1. Mercedes integro pre-face lift. De arriva 7183 als voorbeeld
2. Mercedes Intouro L/M
3. Mercedes Integro M facelift
4. Volvo 8900
Mijn top 3 streek/stadsbussen.
1. Mercedes Benz Citaro C2 G/LE
2. Mercedes Benz Citaro C1 G/LE
3 Mercedes Benz Capacity
Matig streek/stadsbussen.
1. VDL Citea LLE 120 Euro 6 + ZF
2. MAN Lion City A78
3. MAN Lion city A21 CNG (lager dan de A78 je krijgt een duw in je rug als die Gas geeft)
Mijn Flop bussen waar ik in heb gereden.
1. VDL procity Fryskers.
2. VDL Berkhof Ambassador 200/ VDL rammelbak
3. VDL Citea LLE 120 Euro 5 + lawaai Voith bak,
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Re: Discussies over busmaterieel
Ik vraag me wel af hoe groot de orderportefeuille bij Van Hool voor OV bussen nog is (buiten enkele ExquiCity modellen om). TEC heeft vorige week bekend gemaakt dat ze hebben gekozen (Bron) voor elektrische hybride Volvo 7900 bussen + hybride Solaris Urbino bussen (208 stuks!) en De Lijn heeft volgens mij op dit moment ook geen ordes lopen bij Van Hool.
Re: Discussies over busmaterieel
als je niet meedoet aan een aanbesteding kun je hem ook niet winnenflipje schreef:Ik vraag me wel af hoe groot de orderportefeuille bij Van Hool voor OV bussen nog is (buiten enkele ExquiCity modellen om). TEC heeft vorige week bekend gemaakt dat ze hebben gekozen (Bron) voor elektrische hybride Volvo 7900 bussen + hybride Solaris Urbino bussen (208 stuks!) en De Lijn heeft volgens mij op dit moment ook geen ordes lopen bij Van Hool.
Van Hool uit Koningshooikt dong niet mee naar het order.
Re: Discussies over busmaterieel
Voor de liefhebbers, de Brusselse MIVB gaat in augustus op lijn 64 drie hybride bussen testen. Van de bus die het beste uit de test komt wordt een vervolgbestelling van 90 stuks geplaatst.
De 8901 is een hybride Iveco
De 8911 is een hybride Solaris
De 8921 is een hybride Volvo
De eerste twee zijn volgens mij voor het eerst te zien in de Benelux.
Zie: http://www.bruzz.be/nl/video/mivb-test- ... op-lijn-64
De 8901 is een hybride Iveco
De 8911 is een hybride Solaris
De 8921 is een hybride Volvo
De eerste twee zijn volgens mij voor het eerst te zien in de Benelux.
Zie: http://www.bruzz.be/nl/video/mivb-test- ... op-lijn-64
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Discussies over busmaterieel
Vanaf deze week is de MIVB gestart om de gelede Hybrides te testen. Dit gebeurt op lijn 66.
Het zijn dezelfde merken als in het bericht van suus maar dan dus de 18 meter variant. voor de liefhebber de nummertjes.
8961 Iveco Urbanway 18 Hybride
8971 Solaris Urbino 18 Hybride
8981 Volvo 7900A Hybride
Het zijn dezelfde merken als in het bericht van suus maar dan dus de 18 meter variant. voor de liefhebber de nummertjes.
8961 Iveco Urbanway 18 Hybride
8971 Solaris Urbino 18 Hybride
8981 Volvo 7900A Hybride
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Discussies over busmaterieel
ik kom zo af en toe deze pagina tegen, is hier eigenlijk ooit wat van gekomen? zo ja, zijn hier foto's van, zo nee, wat hebben ze dan wel gedaan? ik zou nml wel willen zien hoe een citea trolley er uit ziet.
het idee was dat de trolleyroute ( waarbij de bussen in het stadscentrum op de accu zouden rijden) in 2015 operationeel zou zijn.
nog een mockupje van hoe hij er uit zou kunnen zien.
het idee was dat de trolleyroute ( waarbij de bussen in het stadscentrum op de accu zouden rijden) in 2015 operationeel zou zijn.
nog een mockupje van hoe hij er uit zou kunnen zien.
- Spoiler: show
Bij twijfel altijd klagen
Re: Discussies over busmaterieel
Als ik het goed begrijp, moet na ongelofelijk veel vertraging vanwege van alles (Italë dus) begin dit jaar de schop de grond in zijn gegaan. Nou nog kijken of het afkomt... Hier meer, met dit plaatje:
En nog een PDF met een kaart van het geheel.
En nog een PDF met een kaart van het geheel.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Discussies over busmaterieel
dus over tien jaar zullen er eindelijk trolley's 2.0 rijden, die dan al volledig overbodig zijn door de ontwikkelingen in baterij- en oplaadtechnologie.
dat klinkt wel als Italië ja _O-
dat klinkt wel als Italië ja _O-
Bij twijfel altijd klagen
Re: Discussies over busmaterieel
...wat al een hele verbetering is ten opzichte van het oorspronkelijke project, waarbij het ging over trolly/dieselhybrides :Y
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Discussies over busmaterieel
dat heb ik even gemist dan, in het linkje wat ik doorstuurde uit 2012 hebben ze het in ieder geval al wel over accutrolleys
Bij twijfel altijd klagen
Re: Discussies over busmaterieel
In 2007 heeft ene albirello het in de openingspost van een draadje op het Italiaanse forum van skyscrapercity.com het over dergelijke bussen, die dan in in de buitenwijken onder de draad moeten rijden, en in het centrum diesel stoken [sic]. Kennelijk speelt de esthetiek een grote rol, want als ik het goed begrijp is he centrale deel nog steeds draadloos, maar nu op batterijen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Discussies over busmaterieel
Ja, is in Rome al sinds de herintroductie van de trolleybus zo: https://it.m.wikipedia.org/wiki/Rete_filoviaria_di_Roma
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 gasten