OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door webguy »

Die brug is toch permanent? Gevalletje verkeerd berekend?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Vanmiddag was 'ie gewoon weer open... kon ik mooi even wat golvende beweging veroorzaken. Binnen 2 minuten van spoor 14 naar 4 is toch best wel snel :P

Was 'ie niet gesloten vanwege gevaarlijke weersomstandigheden? Je loopt er redelijk hoog boven het station en dat met zwaar onweer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Hij is al best hoog (zeker gezien vanaf de straat omdat het station ook al verhoogd is, en dan moet daar ook nog een kap overheen. Dat gebouw wordt echt hoog :!:

Om kwart over drie lag er tussen Woerden en Gouda Goverwelle een koe in de sloot, de brandweer was bezig de koe eruit te trekken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Justin »

mb90 schreef:Alle trappen naar de loopbrug waren dicht. Ik dacht eerst aan ingangscontrole, want dan gebeurt het wel eens, maar nu waren ze allemaal (overigens was ik er ook rond 19:15 uur) dicht. Diegene heeft dus iets te hard gelopen op de brug. :P
Nou ja, ik sta regelmatig gewoon op de loopbrug en merk ALTIJD wel dat de brug zo lekker trilt als er mensen op rennen of überhaupt gewoon lopen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Dexter »

Reiziger Ddrs schreef:Heel het perroneiland 5/7 was hierdoor buiten gebruik, da's wat krap :wink:
@Reiziger Ddrs: Hee heb je weer een nieuwe? Eilandperron en eilandstation ken ik wel, maar perroneiland is nieuw voor me. Je moet toch eens een ov-woordenlijst gaan beginnen! :wink:

Hierbij ook de laatste ontwikkelingen op NS-materieel-gebied: Binnenkort introduceren we voor nog meer capaciteit de VIRM8 en voor extra comfort in de stoptreindiensten de ICSGM.

(Ik reed vandaag langs de werkplaats Haarlem en daar stond een VIRM-stam bestaande uit een kopbak en 6 tussenbakken en er stond een kopbak ICMm tegen een midden- en kopbak SGMm, helaas in het voorbijgaan geen foto's kunnen maken)
Vallend blad maakt rails glad.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door playertwo »

En op Tilburg wordt nog ICK onderhouden (waaronder een heel smerige) :mrgreen:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Caspar »

De machinist van trein t401 melde een flinke rookontwikkeling bij een rijtuig in het midden van de trein op spoor 8. Waarop het antwoord was, heeft u al gekeken of het die stink frietkot is bij de roltrap? En na een minuut of 3 belde ie terug, dat het inderdaad de grijze wolken zijn die uit de afzuigdamp komt van de Smullers. Er is daar ook al eens brandweer bij een trein gekomen, voor niets dus. Echt zo smerig daar :neg:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Justin »

En dan hebben we het over welk station? Asd?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Caspar »

Ja sorry Amsterdam ja.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Justin »

Hmmm, nog niet meegemaakt eigenlijk.

Moest net ook even nadenken hoor, kon alleen Asd, Ut of Ah zijn. Ah heeft geen smullers bij de perrons en Ut ook niet; wel in de hal of net daarbuiten. :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door M57 »

Caspar schreef:De machinist van trein t401 melde een flinke rookontwikkeling bij een rijtuig in het midden van de trein op spoor 8. Waarop het antwoord was, heeft u al gekeken of het die stink frietkot is bij de roltrap? En na een minuut of 3 belde ie terug, dat het inderdaad de grijze wolken zijn die uit de afzuigdamp komt van de Smullers. Er is daar ook al eens brandweer bij een trein gekomen, voor niets dus. Echt zo smerig daar :neg:
Nou ik heb er toch een buitengewoon smakelijk kaassoufleetje buitgemaakt voor een euro vanavond. :p

Aan het einde van deze avond vergat een machinist te stoppen te Asdl. Vervolgens kreeg ik de volle laag, alleen verbaal gelukkig. De reizigers hadden nog wel wat reismogelijkheden terug, maar het hield niet over.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Milco »

Eejn hele tijd terug in Amersfoort werd er dit omgeroepen:
"DING DONG! De trein naar Amersfoort Schothorst van... (bleef even stil) ... van 14 uur 51 rijdt niet, u kunt reizen met de trein van... (weer bleef het stil) ... 14 uur 57"
En volgens mij werd het ook niet herhaald...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Caspar »

Vandaag onrustige middag/avond tussen Amsterdam- Hilversum. Eerst kinderen die het treinverkeer hinderden door van de Vechtbrug bij Weesp af te duiken. Daarna 2 schuurtjes bij de volkstuintjes tussen Diemen en Weesp afgebrand, waardoor het treinverkeer anderhalf uur stil lag daar. Tot slot een springer tussen Bussum Zuid en Hilversum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Ik meen toch te herinneren dat op tijd rijdende reizigerstreinen niet meer achter goederentreinen aan gestuurd zouden worden. Daar was vanmorgen echter niks van te merken: de t12723 heeft van Moordrecht-aansluiting tot Utrecht Centraal achter een goederentrein aan gereden! Geen flauw idee waarom de mogelijkheden (waarvoor de trdl wel moet afwijken van 't standaard plan, da's soms moeilijk blijkt) om in te halen bij zowel Gouda, Oudewater als Woerden niet gebruikt zijn.

Overigens reed de t9714 bij Rotterdam Alexander met 2x Plan V.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Caspar »

Ik weet niet wat voor goederentrein het was, maar er kunnen diverse redenen voor zijn; zo heb ik wel eens een goederentrein gezien die er ruim 5 minuten voor nodig had om tot stilstand te komen en daarna weer 5 minuten om op te trekken. Dan zou je IC minstens zo veel vertraging krijgen. Ook is het wel eens voorgekomen dat een goederentrein een bepaalde storing heeft, en zegt nog wel door te kunnen rijden tot een bepaald punt, om daar een storingsmonteur er naar te laten kijken. In zulke gevallen laat je die trein zo liefst mogelijk door rijden, om een stremming te voorkomen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Dexter »

Zoals met de 5000 tons-ertstreinen via Venlo naar Duitsland. Daar heb ik weleens met de IC 1900 achter gereden van Zwijndrecht tot Boxtel, de hele rit 80 km/h. Vervolgens kwam ik in Venlo aan met +24, net op tijd op te keren dus.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Tja, ik weet ook niet wat voor ding het was want ik heb 'm in Utrecht niet meer gezien. Vast een vertraagde want het enige waar je normaal met de t12723 last van hebt is een vertraagde s8800 na Woerden. 'n omgeleide i.v.m. de werkzaamheden op Ddr-Bd is ook goed mogelijk.
Overigens heb ik zo'n ertstrein naar Venlo ook weleens in Dordrecht tot stilstand zien komen om de s1900 voor te laten, wat tegenwoordig wel vaker gebeurd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Stefan »

Vanmiddag mocht de t2842 roestrijden over de wissels bij Nwk, we waren toch al vertraagd.. Dusja, dat kon er ook nog wel even bij.. Uiteindelijk met +6 aangekomen in Rtd.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Op Utrecht Centraal werd vanmiddag een spoorwijziging voor de t17454 omgeroepen, deze zou vertrekken van spoor 7. Klein detail, daar vertrekt'ie al sinds 15 december 2008 dagelijks :P
En nee, het was geen omroep van Tuffie door een wijziging van 7a naar 7 ofzo, maar een handmatige omroep.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door mb90 »

Reiziger Ddrs schreef:Overigens reed de t9714 bij Rotterdam Alexander met 2x Plan V.
Ik denk dat dit morgen ook weer het geval zal zijn. Vanavond rond 19:30 uur stond spoor 16 op Rtd vol met 4x Plan V.

Vanmiddag zag ik overigens Stoptrein t19846 bij Ztm met een losse Plan V m946 rijden. Dat zal later die middag wel gezellig geweest zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Tja, en men lijkt in Rotterdam ook niet bepaald ruim in de Sprinters te zitten: vanmiddag was de complete s14100 opgeheven. En dat heeft vast hiermee te maken :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Dexter »

Welja, sloop maar raak het is toch niet van jezelf. Echt abnormaal, ik heb nu dienst gedaan tijdens het Zomercarnaval, Gaypride, de Danceparade en Bavaria City Racing en je wil niet weten hoe die treinen erbij rijden na zo'n evenement. En het volk dat daarvoor zorgt daar wil je al helemaal niet mee samen in de trein zitten. Die zijn helemaal doorgeslagen. :x
Vallend blad maakt rails glad.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Freek »

Caspar schreef:De machinist van trein t401 melde een flinke rookontwikkeling bij een rijtuig in het midden van de trein op spoor 8.
Ik neem aan de t401 een ICE naar Frankfurt is en geen IC naar Brussel. Kan dit worden aangepost in de mouse-over?
Laatst gewijzigd door Chauf21 op zo 30 aug 2009, 00:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Mouse-over is aangepast!
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Marc »

Ik moet zeggen dat het vanmorgen lekker liep op het vervangend vervoer tussen Breda en Zwijndrecht: Mijn IC (70)t1924 kwam iets te laat aan op Breda omdat we van Tilburg tot Gilze-Rijen achter de stoptrein aan hebben gereden. In Breda stond een snelbus klaar en vertrok meteen toen deze vol was. De chauffeur nam dit keer een andere route: de vorige keer reden we nog een stukje door Breda en bij Prinsenbeek de A16 op, dit keer reed de chauffeur binnendoor tot Terheijden om via de A59 op de A16 uit te komen. Een half uurtje later kwamen we op Zwijndrecht aan. Onderweg kwam ik op de A16 nog een stel bussen tegen op weg richting zuiden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Breda - Venlo v.v. is gewoon de s1900, de 701900 rijdt Dordrecht - Den Haag Centraal v.v. :wink:
Bij Zwijndrecht trouwens vanmiddag nog enkele onwetende reizigers die in de stress schoten na de omroep dat Dordrecht de eindbestemming was, maar het overstappen op de bus leek ze te ontgaan zover ik van een afstandje kon opvangen. Nou lijkt het me toch wel heel knap om de werkzaamheden nog over het hoofd te zien... op de AV-schermen staat "Dordrecht" als bestemming, de ARGOS-borden melden het, de CTA vermeldt "Let op omroepbericht" en dat omroepbericht is zeer frequent te horen. Maarja, soms lijken er wel treinladingen vol doven en blinden te zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten