Mag ik even kwijt #25

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Fles »

ziggy schreef: ik zit op het leidse 8-).

Als in "Leidse square, entertainment area"? :lol: God wat klinkt dat knullig zeg :')
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door tsov »

Spekkoek :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Caspar »

Ik heb net een reisverslag gemaakt, maar ik krijg hem maar niet gepost op de site hier. Krijg de melding dat mijn bericht te weinig tekens bevat, en vervolgens is mijn hele tekst/fotos weg. Wat doe ik fout?
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door MdJ »

Niets is vermoeiender dan een hele dag niets doen op het werk. Nee, geef mij maar een zaterdagje voor kerst en kassa, dan gaat de dag teminste snel :D.
Bij twijfel: gebruik beton.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Daan »

Caspar schreef:Ik heb net een reisverslag gemaakt, maar ik krijg hem maar niet gepost op de site hier. Krijg de melding dat mijn bericht te weinig tekens bevat, en vervolgens is mijn hele tekst/fotos weg. Wat doe ik fout?
Zie hier: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... 46&start=0
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Suus »

Fles schreef:
ziggy schreef: ik zit op het leidse 8-).

Als in "Leidse square, entertainment area"? :lol: God wat klinkt dat knullig zeg :')
Leidseplein, Leiden square entertainment area. Bij het Rembrandtplein ook al zo'n belachelijke toevoeging. Hopelijk gaat het bij een update van de omroep ergens in oktober de boel er voor een paar maanden weer uit. Ze kunnen het er beter in het Duits en Italiaans toevoegen trouwens, die mensen zie je nog wel het meest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Ik heb net een reisverslag gemaakt, maar ik krijg hem maar niet gepost op de site hier. Krijg de melding dat mijn bericht te weinig tekens bevat, en vervolgens is mijn hele tekst/fotos weg. Wat doe ik fout?
Loop je [smallimg] tags eens na, heb daar recentelijk wat over gelezen :pos:
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Oud forumgebruiker »

Fles schreef:Als in "Leidse square, entertainment area"? :lol: God wat klinkt dat knullig zeg :')
Ja is idd belachelijk. Al die Engelse dingen "Spui, Church and Chapel" - ze zijn niet helemaal lekker daar. Of: Centraal Station, Central Station (het scheelt één A notabene).... Enige die ik nog wel OK vind is "Plantage Kerklaan, Artis, Amsterdam Zoo" of iets in die richting...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Fles »

in de achterin-stempelhokje zit vaak wel zo'n enthousiasteling die ongeveer alle ondernemingen in de wijde omtrek van de halte gaat opsommen :lol:
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Oud forumgebruiker »

Zoals gisteren in lijn 5... bij Martelaarsgracht (gewoon een klein haltetje voor Centraal Station), noemt ie ALLE hotels in de zeer wijde omtrek op :lol: Was 3 minuten bezig :lol:.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Suus »

Fles schreef:in de achterin-stempelhokje zit vaak wel zo'n enthousiasteling die ongeveer alle ondernemingen in de wijde omtrek van de halte gaat opsommen :lol:
En zonenummers, overstappen op andere GVB lijnen, kruisende straten, reisadviezen en vooral doorlopen naar voren.

Maar de conducteur is wel een nuttige toevoeging in de tram, anders sta je zo 3 minuten stil bij een halte om alle kaartjeskopers (2,60!) te helpen. Sommige mensen hebben nog steeds niet door dat ze alleen chipkaarten verkopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Caspar »

Dat nog steeds niet doorhebben, zal nog wel een jaartje ofzo duren. Op regionale lijnen in Noord Holland kan nu ook met de chip betaald worden, maar heb het nog nooit iemand zien doen. Tot de tijd dat het landelijk niet anders kan, zullen pas in Amsterdam de laatste mensen die naar strippenkaarten vragen verdwijnen denk ik.


Wat anders, de tandarts rekening ligt in de bus, 539€ :cry: Zoals Rob Geus van de smaakpolitie zegt: Daar word ik niet vrolijk van.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21266
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Meltrain »

Zo, ben ik net terug uit Delft vanwege de OWee (Ontvangstweek), mag ik er morgen weer heen voor een KMT 9Kennismakingstijd) bij de studentenvereniging Sint Jansbrug. :lol: Dat is dus weinig thuis deze periode.
Helaas deed de Jumbo nogal moeilijk dat ik niet vantevoren had vrijgevraagd voor komende maandag, dus moet ik straks nog even wat mensen bellen om te vragen of ze voor mij in de plaats kunnen komen. :?
Ik snap hun punt wel, maar ik wist vantevoren écht niet dat ik ergens lid zou worden en dus ook op KMT zou gaan. :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Justin »

Auw Caspar. Dat doet niet alleen pijn in je mond, maar ook pijn in je portemonnee!

Ach Melv, kan gebeuren toch :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Suus »

Het GVB heeft iets nieuws wat niemand gaat gebruiken vermoed ik :P

Je moet eerst Microsoft Tag op je mobiel hebben, en dan kan je op een halte op het centraal station in een van de abri's een speciale sticker nemen. Met het programma moet je hiervan een foto maken, en het programma analyseert dan de gegevens in de foto, en stuurt je naar een mobiele webpagina waar je de vertrektijden van de halte kan downloaden (JPG afbeeldingen), een minifaq over de chipkaart kan vinden, kan genieten van kunst, film en nieuws en aan een prijsvraag waar je een leuk bedrag voor op de chipkaart kan winnen.

De moeite die je moet doen om mee te kunnen doen aan de wedstrijd zal weinig deelnemers opleveren vermoed ik :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door STF »

De bluswater-aansluiting (brandweer) bovenaan onze oprit blijft sinds vanmiddag continue stromen. Eerder op de middag trokken medewerkers van de gemeente het deksel eraf en sloten er een tuinslang op aan om de bushalte schoon te spuiten want er lag nog overal bloed van die gewonde dronken man laatst. Maar toen ze klaar waren met de bushalte schoonspuiten kregen ze de afsluiter van de bluswater-aansluiting niet meer volledig dicht, na een kwartier gaven ze de hoop op en hebben maar gewoon de deksel op de put gesmeten. :lol:
Tja dat zie je veel bij kranen die jaren niet opengaan; als ze dan een keer open moeten krijg je ze daarna niet meer dicht.
Mij benieuwen hoe lang ze dit laten doorstromen...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Justin »

Hoera, eindelijk alle regels van rugby nu onder de knie... Moet alleen nog werken aan de penalty's... en de praktijk :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Daniel »

Ga ik aan 't begin van de middag op de fiets richting centrum, verlies ik onderweg 'n trapper :mrgreen: Nouja, dus maar even terug naar huis gelopen, fiets daar geparkeerd en de bus maar genomen.
Vanavond nog eventjes ernaar gekeken... bleek slechts een boutje uit gevallen te zijn. Dus maar even een vervangend exemplaar opgezocht en het ding weer bevestigd :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door STF »

Ik verloor altijd spatborden...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Justin »

Ik verlies altijd wel wat. Totnogtoe in mijn lijstje:

-Dynamo
-Rem(kabel)
-Spaken
-Spatbord
-Jasbeschermer
-Trapper
-Opclipbaar lampje
-Andere sleutels die aan mn fietssleutel hingen :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door STF »

Haha dat is wel heel extreem veel... :lol:
Klinkt een beetje als onze grasmaaier, daar rammelt of breekt bijna elke week wel wat af. Op het een dag zou het toch moeten ophouden want ik monteer alles wat eraf valt niet meer terug. :wink:
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door JeePee »

De achteras van mijn fiets (of hoe je zoiets noemt) is eens afgebroken. Precies halverwege Zwolle en Dalfsen in de stromende regen. Kan je dat ding dus 9km op je schouder nemen. Ook geen aanrader... Voor de rest een afgebroken spatbord, een kapotte rem en wat lekke banden.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Caspar »

Ook vervelend; mijn zadel is eens afgebroken tijdens een fietstochtje door de duinen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Stefan »

Kijk.. Dit zijn precies de dingen waarom ik zo min mogelijk de fiets gebruik.. 8-) :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Geert »

*Geert is weer terug van vakantie* 8-) Duitsland en Zwitserland waren leuk en mooi. Verhalen volgen nog wel ;)
Om maar gelijk in te haken op het onderwerp: mijn remkabel knapte eens toen ik hard remde voor een rood stoplicht, en zo schoot ik vlak voor een aanstormende bus naar de overkant. Ook geen aanrader...

@Ah-2-go op Driebergen-Zeist: goed nieuws! :pos:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten