Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Eerlijk gezegd vind ik het nu wel heel omslachtig worden allemaal, alleen maar omdat sommigen de printer weg willen bezuinigen. Wat denk je wat het drukken en distribueren van de pakjes kaartjes kost? Dat is ook niet gratis.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Daniel schreef:wisselgeld.
Daar moet de chauffeur zelf voor zorgen. Maar goed, meestal is de consignatie dusdanig dat de chauffeur wel wat speling heeft om na een poosje het bedrag dat als wisselgeld is gebruikt terug te nemen.
🍉
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Korte vragen

Bericht door Stefan »

Niet altijd. In Dordrecht is het gebruikelijk dat je een x bedrag aan wisselgeld krijgt. :P Althans, dat is nu de situatie in ieder geval. In Alblasserdam moest ik er zelf voor zorgen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daantje »

In sommige vestigingen kan je van die rolletjes wisselgeld halen zoals ze ook hebben bij de kassa in de supermarkt.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Korte vragen

Bericht door gliderfighter »

Kopen met je eigen geld :)
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Korte vragen

Bericht door Wageningen1998 »

Ik lees in de nieuwe dienstregeling van de ns dat de ICE in ee daluren sneller gaat rijden. Wat moeten we daar onder verstaan?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Weet iemand hier hoe het zit met de geldigheid van QR-codes op Interrail-omslagen?

Ik had gister een "code verlopen" melding, maar bij mijn weten worden die omslagen random aan interrail-tickets geniet en niet geactiveerd. Of had ik deze al een keer eerder gebruikt en verlopen ze na een maand ofzo?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Wageningen1998 schreef:Ik lees in de nieuwe dienstregeling van de ns dat de ICE in ee daluren sneller gaat rijden. Wat moeten we daar onder verstaan?
De reistijd Amsterdam - Arnhem wordt drie minuten korter, van 58 naar 55 minuten.

Nu:
Afbeelding

Straks:
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

In de spits wordt de rijtijd volgens mij juist langer, om dan geen sprinter op Bijlmer lange tijd stil te laten staan.
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Korte vragen

Bericht door Wageningen1998 »

Ik had gelezen dat ze de snelheid van de ICE stapje voor stapje willen opvoeren naar 200km/h

https://www.gelderlander.nl/arnhem/geld ... ~ae2141ec/
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Zie ik absoluut niet gebeuren.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

... want?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Wie gaat dat allemaal betalen? Met de huidige infrastructuur kun je deze mooie plannen echt vergeten.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Sowieso lijkt 200km/h me niet heel zinvol op Bijlmer (verder Amsterdam in kom je volgens mij sowieso niet) - Utrecht :')
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Volgens mij is de boel wel aangelegd voor 200km/h daar maar door de slechte ondergrond is de maximumsnelheid daar op 160km/h gezet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Kom zogauw geen eenduidige info erover tegen, dus maar eens een vraagje hier... Als ik een 1e klasse WeekendVrij afsluit, kan ik dan voor een reis op een doordeweekse dag ook een klassewissel naar 2e klasse op m'n chipkaart zetten?
Volgens sommige berichten in het NS-forum schijnt het te kunnen, maar weet het graag zeker voordat ik een keuze maak.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Ja hoor. Heb zelf al een paar jaar 1e klas weekend vrij, en als ik buiten mijn vrij reizen periode met de trein ga dan zet ik bij de kaartautomaat een klassewissel naar de 2e klas erop. Geldt voor de hele dag dan, en je reist dan gewoon met korting 2e klas.

Heb er zelf trouwens alleen ervaring mee bij NS, dus mogelijk werkt het bij regionale vervoerders niet/anders.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door webguy »

Kan overigens bij de Business Card niet: daar is 1e klas namelijk altijd 1e klas.
Marrick
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 22:33

Re: Korte vragen

Bericht door Marrick »

Ik heb tijdens de afgelopen vakantieperiode wel gemerkt dat het niet werkt i.c.m. andere abonnementen op dezelfde kaart (in mijn geval studentenreisproduct week). Ik kon alleen nog maar eerste klas reizen in de trein, ook door de week. Bij de automaat en de servicebalie veel dingen geprobeerd, maar ik kreeg het niet voor elkaar.

Voor mij was dit niet een heel groot probleem gelukkig, omdat ik alleen in het weekend met de trein reis en door de week alleen met de bus.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Aking schreef:Weet iemand hier hoe het zit met de geldigheid van QR-codes op Interrail-omslagen?

Ik had gister een "code verlopen" melding, maar bij mijn weten worden die omslagen random aan interrail-tickets geniet en niet geactiveerd. Of had ik deze al een keer eerder gebruikt en verlopen ze na een maand ofzo?
Om mijn ticket die ik afgelopen voorjaar gekocht had zat ook een omslag van 2016 waarvan de code toen ook al niet meer werkte op de poortjes
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Marrick schreef:Ik heb tijdens de afgelopen vakantieperiode wel gemerkt dat het niet werkt i.c.m. andere abonnementen op dezelfde kaart (in mijn geval studentenreisproduct week).
Dat zal neem ik aan alleen een probleem zijn als je een ander abonnement erbij hebt dat ook in de trein geldig is, en die heb ik vanaf medio deze week niet meer :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Zijn er nog mooie busroutes in Nederland die met de nieuwe dienstregeling verdwijnen en ik nu dus nog af moet strepen? :p
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Het traject van de Nijmeegse lijn 3 naar het Afrika Museum lijkt op Google Maps wel een mooi traject.
Verder kan ik even geen mooie verdwijnende trajecten bedenken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen

Bericht door dylanwild94 »

Gaat er met lijn 149 tussen Uithoorn en Amstelveen gebeuren?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Die gaat weg, en de route is best mooi.

Zelf ben ik er al geweest, maar ik kan hem aanraden. :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten