Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Nou scheelt het dat lijn 83 er alleen arriveert en niet vertrekt (want hij vertrekt als 85) en lijn 383 alleen in de zomer rijdt. Maar het is inderdaad krap, gelukkig is er vlak voor de halte iets meer ruimte om eventueel even te wachten met een bus :)
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Lijn 83 en 85 gaan juist grotendeels niet meer op het stationsplein keren. De ritten die aan elkaar gekoppeld zijn gaan halteren bij de halte op de Kerkewijk.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Lijn 85 begint altijd op het Stationsplein, ongeacht of de bus van de 83 of 85 afkomt. De bussen die van lijn 85 doorgaan als lijn 83 gaan direct naar Kerkewijk.
Groeten,
Nick
Nick
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De nieuwe dienstregeling is inmiddels te vinden op de website van Syntus Utrecht.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat is hier al voorbij gekomen en daar gaat het hierboven en op vorige pagina's ook al over
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Iets wat me opvalt: de overstap 's Avonds lijn 50 richting Wageningen op de lijn 50 richting Veenendaal is verdwenen.
Ik heb geen onderschrift
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Volgens het vervoerplan zou die beter worden, dat betekend dat blijkbaar de richting Utrecht de belangrijkste is want vanuit Veenendaal ri. Utrecht is de aansluiting een stuk vlotter geworden in de nieuwe dienstregeling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het lijkt inderdaad logisch dat mensen 's avonds vanuit Arnhem terug willen naar de Heuvelrug, andersom zal minder het geval zijn verwacht ik. Maar de overstappen in Leersum zijn met name wat anders geworden om in Driebergen beter aan te kunnen sluiten op de treinen. Tegelijkertijd blijft de 50 uit De Klomp aansluiten op de trein daar, met als resultaat de de eventuele overstap onderweg wat wijzigt.
-
- Berichten: 738
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Lijn 383 keren op t stationsplein in Veenendaal? Met een 15 m bus??? Dan liggen binnen de kortste keren alle paaltjes daar plat!!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Tja, de vraag is natuurlijk of daar volgend jaar nog wel 15-meters op rijden. Die waren dit jaar over het algemeen veel te groot voor die lijnen en met nog maar twee Henschotermeerlijnen zou het bijvoorbeeld best haalbaar zijn om die lijnen door Besseling met de 12-meter Setra's te laten rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Halte Algemene Begraafplaats in Zeist kan ik nergens vinden in de data van de 381.
Nu staat deze halte ook niet bij de folders.
Nu staat deze halte ook niet bij de folders.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 738
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Kan iemand bevestigen (of ontkennen) dan lijn x80 in de avondspits lang gaat keren in Rhenen?
Dit is mij namelijk al meerdere keren door de Syntus klantenservice belooft om de punctualiteit van de X80 te verbeteren. Maar beloven en doen is 2 natuurlijk ...
Vandaag weer +27 met de X80 van 16.45 uur.... gisteren +38 ........
Dit is mij namelijk al meerdere keren door de Syntus klantenservice belooft om de punctualiteit van de X80 te verbeteren. Maar beloven en doen is 2 natuurlijk ...
Vandaag weer +27 met de X80 van 16.45 uur.... gisteren +38 ........
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De X80 krijgt veel meer rijtijd in die richting, zodat de bus veel vaker op tijd zal zijn. Maar als het hele wegennet vast staat kom je er met een bus ook niet meer door, dat hou je helaas...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ja dat is wat je in het vervoerplan hebt geschreven, maar bij bekijken van de dienstregeling zie ik op de X80 verschillen van slechts 2 minuten. Dat zou ik niet persé als "veel meer rijtijd" omschrijven. Dan lijkt het meer op een andere tijdsverdeling waardoor de bus niet eerst ergens staat te wachten om vervolgens verderop vertraging op te lopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat is bij meerdere lijnen dus zo. Aan het begin enkele secondes eraf, die er verderop weer bij komen.
En vooral dat er voor/bij knooppunten nog steeds 5 minuten te veel tijd is waardoor ze ook de min lopen. Kijkend Utrecht in en Driebergen Zeist beide kant. Is bekend probleem het laatste, maar ja. We gaan zien hoe het is.
Kan namelijk al beginnen bij andere manier van instrueren van chauffeurs en bijv. met planning ook rekening houden dat ze 2 minuten voor vertrek al op halte staan, waardoor bij op tijd vertrekken al veel vertraging wordt teruggedrongen
En vooral dat er voor/bij knooppunten nog steeds 5 minuten te veel tijd is waardoor ze ook de min lopen. Kijkend Utrecht in en Driebergen Zeist beide kant. Is bekend probleem het laatste, maar ja. We gaan zien hoe het is.
Kan namelijk al beginnen bij andere manier van instrueren van chauffeurs en bijv. met planning ook rekening houden dat ze 2 minuten voor vertrek al op halte staan, waardoor bij op tijd vertrekken al veel vertraging wordt teruggedrongen
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
.. en met het heffen van entree gelden voor het Henschotermeer verwacht ik nog minder passagiers op die, enkele, zomerse dagen volgend jaar. :?Daniel schreef:Tja, de vraag is natuurlijk of daar volgend jaar nog wel 15-meters op rijden. Die waren dit jaar over het algemeen veel te groot voor die lijnen en met nog maar twee Henschotermeerlijnen zou het bijvoorbeeld best haalbaar zijn om die lijnen door Besseling met de 12-meter Setra's te laten rijden.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1693085/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Of juist meer passagiers als ze iets met combitickets bus + zwemmen doen ;-)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Uiteraard blijft dat knagen en moet ik er even in duiken . Niet iedere rit krijgt héél veel extra rijtijd, maar wel als het nodig is (gebaseerd op de daadwerkelijk gereden rijtijden in maart). Twee voorbeelden Amersfoort - Rhenen:Daniel schreef:Ja dat is wat je in het vervoerplan hebt geschreven, maar bij bekijken van de dienstregeling zie ik op de X80 verschillen van slechts 2 minuten. Dat zou ik niet persé als "veel meer rijtijd" omschrijven. Dan lijkt het meer op een andere tijdsverdeling waardoor de bus niet eerst ergens staat te wachten om vervolgens verderop vertraging op te lopen.
Periode Vertrek Aankomst Verschil
tm 09-12 7:19 8:39
va 10-12 7:19 8:43 +4
tm 09-12 14:49 16:08
va 10-12 14:45 16:13 +9
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ah zo, nou ik ga 't vanzelf ervaren als vast X80-reiziger vanaf a.s. vrijdag
Als je toch erin aan het duiken was: er staat bij de wijzigingen op de Syntus Utrecht website ook dat lijn 1 van maandag t/m zaterdag een uur langer doorrijdt, maar bij het bijwerken van de wiki kwam ik niet verder dan 7 minuten langer doorrijden (laatste rit op Birkhoven Park om 22.55 i.p.v. 22.48 Die laatste vertrekkende rit is ook de laatste die er aankomt.
Als je toch erin aan het duiken was: er staat bij de wijzigingen op de Syntus Utrecht website ook dat lijn 1 van maandag t/m zaterdag een uur langer doorrijdt, maar bij het bijwerken van de wiki kwam ik niet verder dan 7 minuten langer doorrijden (laatste rit op Birkhoven Park om 22.55 i.p.v. 22.48 Die laatste vertrekkende rit is ook de laatste die er aankomt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Daar heb je gelijk in, het is op lijn 1 niet volledig het geval, maar op lijn 9 wel. Dat is inderdaad niet helemaal goed verwerkt in de tekst.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Op lijn 9 ook niet helemaal. Laatste huidige rit gaat om 22.02, die verschuift met 10 minuten en de nieuwe laatste rit gaat een half uur daarna. Richting station gaat de laatste rit van 22.22 naar 22.57, daar zit ook geen uur tussen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Op de nieuwe kaart ingaande december 2017 dezelfde fout.Littlebusdriver schreef:Jammer dat het Syntus weer niet gelukt is de route van de Veluwse lijn 505 goed op de kaart te zetten. Ondanks dat ik het al een paar keer heb gemeld. Zelfs met voorbeeldkaartjes.wouter15 schreef:Klik op de volgende link voor de lijnnetkaart van de nieuwe concessie Provincie Utrecht: http://www.syntusutrecht.nl/bestanden/S ... 6-2017.pdf
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Doel je nu op de route van Overberg naar Veenendaal die via de Haarweg in plaats van de Dwarsweg waar verder geen haltes op liggen staat ingetekend? Of op de route in Lunteren die op de netkaart dwars door de winkelstraat staat met een ritje heen en weer naar het station, terwijl er normaal langs het station gereden wordt via de Spoorstraat?
Ik zie trouwens dat de route zoals Syntus 'm heeft ingetekend zelfs al in 2010 zo op de kaart van de provincie Utrecht stond.
Ik zie trouwens dat de route zoals Syntus 'm heeft ingetekend zelfs al in 2010 zo op de kaart van de provincie Utrecht stond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat inderdaad; lusje Overberg klopt niet. Route in Veenendaal klopt niet op de kaart van Gelderland, op die van Utrecht weer wel. Lusje in Wekerom ontbreekt. Route in Lunteren klopt redelijk, is ook krap om in te tekenen. Als je onder reisinformatie en dan lijnenoverzicht kijkt staat het wel goed. Het zijn echt de pdf-jes die niet kloppen.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dit komt omdat Utrecht 1/3e subsidieert en Gelderland 2/3e.slingermonyet schreef:Met t nieuwe dienstregeling in Veenendaal worden de lijnen 5, 83 en 85 aan 1 bus gekoppeld. Is het dan niet beter om 1 lijn te vormen dat 3 lijnen. En ik snap stads lijn 5 niet echt .
Lijn 5 zou aan 85 gekoppeld kunnen worden, maar denk dat ze de 83 daarin niet willen intrigeren. Stel het werkt totaal niet, dan kunnen ze altijd terug naar de oude situatie (lijkt mij)
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 166 gasten