Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Niet CNG, maar een elektrische. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat is die BYD.. Worden laatste dagen weer wat meer gebruikt.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Bedoel je nu de nieuwe bussen voor lijn 102 (Woerden - Utrecht)?Daniel schreef:Nee dat was ook nog niet bekend, maar Citaro G's dus
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat is zeer waarschijnlijk ja! Alleen daar kwamen geledes.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
... en op de 647, de 195, de 680 en de 656 :)
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Om jullie een beetje uit de spanning te helpen, Pouw gaat het lijnenpakket rijden wat we voorheen deden vanuit Amersfoort. Dus vooral de Uithoflijnen en scholierenlijnen. Daarnaast gaan we rijden/versterken op de 102, 106, 107, 120, 121, 126, 130, 195, 295, 207, 641, 642, 646, 647, 656, 682, N02, N07, N20, N26, N50 en N81
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Stond niet in het vervoersplan toch? Is 4 dan niet wat weinig?Maxim schreef:... en op de 647, de 195, de 680 en de 656 :)
Zeg je nou dat Arriva gaat versterken of bedoel je Pouw? Ik kan je functie niet uit je onderschrift halenTom523 schreef:Om jullie een beetje uit de spanning te helpen, Pouw gaat het lijnenpakket rijden wat we voorheen deden vanuit Amersfoort. Dus vooral de Uithoflijnen en scholierenlijnen. Daarnaast gaan we rijden/versterken op de 102, 106, 107, 120, 121, 126, 130, 195, 295, 207, 641, 642, 646, 647, 656, 682, N02, N07, N20, N26, N50 en N81
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De 4 bussen worden gericht ingezet op de drukste ritten
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ja dat onderschrift werkt niet geheel mee bij mij hahaha. Tegenwoordig in dienst van Pouw die het idd gaan versterken!dnmw2705 schreef:Stond niet in het vervoersplan toch? Is 4 dan niet wat weinig?Maxim schreef:... en op de 647, de 195, de 680 en de 656 :)
Zeg je nou dat Arriva gaat versterken of bedoel je Pouw? Ik kan je functie niet uit je onderschrift halenTom523 schreef:Om jullie een beetje uit de spanning te helpen, Pouw gaat het lijnenpakket rijden wat we voorheen deden vanuit Amersfoort. Dus vooral de Uithoflijnen en scholierenlijnen. Daarnaast gaan we rijden/versterken op de 102, 106, 107, 120, 121, 126, 130, 195, 295, 207, 641, 642, 646, 647, 656, 682, N02, N07, N20, N26, N50 en N81
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Blijkbaar is Syntus de wanprestaties van Tourquase een beetje zat dan, dat ze alles nu aan Pouw gunnen. En zie hier het voordeel dat alle bussen van Syntus zijn: ze kunnen er makkelijk een ander bedrijf mee laten rijden als het ene er een zooitje van maakt.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Wanprestaties? Is dat aan de orde dan? Ik heb nog nooit iets van klachten gehoord over Tourquase.
Wel makkelijk dat ze het dus allemaal overzetten. Nu dan nog steeds de vraag. Gaan Pouw en Tourquase samen of gaan alleen de diensten over? Je zou haast gaan denken dat het qua terrein in Amersfoort dus ook naar Pouw moet gaan ivm MAT-ritten die prijzig worden.
Wel makkelijk dat ze het dus allemaal overzetten. Nu dan nog steeds de vraag. Gaan Pouw en Tourquase samen of gaan alleen de diensten over? Je zou haast gaan denken dat het qua terrein in Amersfoort dus ook naar Pouw moet gaan ivm MAT-ritten die prijzig worden.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Lees voor de gein eens op twitter alle klachten over de 20X-lijnen.... Regelmatig zijn ze veel te laat of komen gewoon geheel niet opdagen. Dat gebeurt ook bij de andere lijnen weleens natuurlijk, maar bij deze lijnen gebeurt het wel heel erg vaak.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat zal ik eens doen. Vraag mij dan wel af.. Is het dan ook wel handig gepland door Syntus of niet. Ik zit zelf op de Uithof op school.. Het is inderdaad een bende, maar heb ook het idee dat dat voornamelijk komt door het grote aantal mat-ritten die Tourquase moet maken.
Ik heb wel eens om 10:00 op de N237 gestaan nabij Lodenstein college.. Zie alleen maar 2xx die 'garage' tonen of geen dienst. Heb het niet over 1 of 2, maar gewoon 6 of 7 binnen 10 minuten..
Ik heb geen idee wat Tourquase onder Connexxion.reed (Daniel weet dat vast wel ). Any way, kogel is door de kerk. Ik hoop dat het onder Pouw beter wordt en ook dat de chauffeurs gewoon meekunnen.
Ik heb wel eens om 10:00 op de N237 gestaan nabij Lodenstein college.. Zie alleen maar 2xx die 'garage' tonen of geen dienst. Heb het niet over 1 of 2, maar gewoon 6 of 7 binnen 10 minuten..
Ik heb geen idee wat Tourquase onder Connexxion.reed (Daniel weet dat vast wel ). Any way, kogel is door de kerk. Ik hoop dat het onder Pouw beter wordt en ook dat de chauffeurs gewoon meekunnen.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Tourquase reed onder Connexxion slechts losse ritten op diverse lijnen rond Amersfoort, geen hele lijnen. Ze hebben dus met die Uithoflijnen een stukken forser pakket gekregen.
Wat de MAT-ritten betreft: die zijn er altijd geweest en het zijn er ook alleen maar meer geworden doordat er tegenwoordig meer ritten rijden. In de ochtendspits komt alles leeg terug vanuit De Uithof en in de avondspits gaat alles leeg terug daarheen. Alleen in de daluren wordt er heen en weer gereden. Maar dat was niet anders dan de vorige concessie toen Pouw nog alles reed.
Het voornaamste wat nog anders is is dat er nu ook ritten op scholierenlijnen tussen de Uithof-omlopen door gereden worden, zo is er in de ochtendspits een omloop die van de Uithof naar Utrecht Centraal komt om vervolgens de 681 naar Amersfoort te rijden. Dat soort combi's waren er voorheen minder, in elk geval de 681 werd toen overduidelijk niet door een omloop van de Uithoflijnen gereden.
De paar keer dat ik met de Uithoflijnen gereisd heb afgelopen jaar was er trouwens inderdaad ook wel het nodige aan te merken op de punctualiteit en heb ook wel eens een bus gehad die via Soesterberg reed terwijl dat volgens dienstregeling niet de bedoeling was. En een bus die weigerde te stoppen bij de halte zat er ook nog tussen een keer.
Wat de MAT-ritten betreft: die zijn er altijd geweest en het zijn er ook alleen maar meer geworden doordat er tegenwoordig meer ritten rijden. In de ochtendspits komt alles leeg terug vanuit De Uithof en in de avondspits gaat alles leeg terug daarheen. Alleen in de daluren wordt er heen en weer gereden. Maar dat was niet anders dan de vorige concessie toen Pouw nog alles reed.
Het voornaamste wat nog anders is is dat er nu ook ritten op scholierenlijnen tussen de Uithof-omlopen door gereden worden, zo is er in de ochtendspits een omloop die van de Uithof naar Utrecht Centraal komt om vervolgens de 681 naar Amersfoort te rijden. Dat soort combi's waren er voorheen minder, in elk geval de 681 werd toen overduidelijk niet door een omloop van de Uithoflijnen gereden.
De paar keer dat ik met de Uithoflijnen gereisd heb afgelopen jaar was er trouwens inderdaad ook wel het nodige aan te merken op de punctualiteit en heb ook wel eens een bus gehad die via Soesterberg reed terwijl dat volgens dienstregeling niet de bedoeling was. En een bus die weigerde te stoppen bij de halte zat er ook nog tussen een keer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
@Flippylosaurus Dat is één van de twee tijdelijke elektrische bussen van BYD die Syntus sinds kort inzet rond Amersfoort. Ze worden niet vaak gebruikt en worden later in de winter vervangen door nieuwe exemplaren.
Tourquase reed alle ritten van lijn 1 doordeweeks en op zaterdag. Op Zondag reed Connexxion zelf op die lijn.Daniel schreef:Tourquase reed onder Connexxion slechts losse ritten op diverse lijnen rond Amersfoort, geen hele lijnen. Ze hebben dus met die Uithoflijnen een stukken forser pakket gekregen.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik vraag mij alleen heel erg af: hoe zou dit wanbeleid van Tourquase ontstaan zijn? Ze hebben Syntus uit de brand geholpen met de bussen aan het begin van de concessie, evenals dus met groter taken pakket.. Zou er voldoende ondersteuning zijn geweest etc.
Wellicht is het dus wel gewoon een opslokking van Pouw waar Syntus met de chauffeurs ervan door gaat. Zal vast wel meer over komen komende tijd
Wellicht is het dus wel gewoon een opslokking van Pouw waar Syntus met de chauffeurs ervan door gaat. Zal vast wel meer over komen komende tijd
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Maar het rare is dat Tourquase een beetje een vaag bedrijf is. Ze zijn speciaal voor het versterken van ov maar hebben de naam tour in hun naam. :?
Ik had ook ergens gelezen dat Tourquase deels was opgericht door CXX. Was dit bedrijf niet speciaal bedoeld om kosten op personeel te besparen doordat Tourquase chauffeurs een ander salaris kregen? Dit zijn alleen vermoedens ik weet niks zeker. Misschien weten jullie meer Daniël of lijn 45??
Ik had ook ergens gelezen dat Tourquase deels was opgericht door CXX. Was dit bedrijf niet speciaal bedoeld om kosten op personeel te besparen doordat Tourquase chauffeurs een ander salaris kregen? Dit zijn alleen vermoedens ik weet niks zeker. Misschien weten jullie meer Daniël of lijn 45??
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Heel het bedrijf Tourquase is een samenwerking van MTC Groep en Connexxion, dus ja, ze zijn eigenlijk speciaal voor de vorige concessie opgericht.
Grappig dat het me nooit echt opgevallen is, maar na terugkijken van wat foto's van afgelopen jaar blijkt het inderdaad zo te zijn. Maarja, heel Tourquase was nooit echt zichtbaar in de vorige concessie, ook aan het materieel niet.Lijn 45 schreef:Tourquase reed alle ritten van lijn 1 doordeweeks en op zaterdag. Op Zondag reed Connexxion zelf op die lijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Je zegt ''we.'' Reden jullie als Pouw Vervoer dan eerst vanuit Amersfoort ritten of nemen jullie de ritten over van Tourquase?Tom523 schreef:Om jullie een beetje uit de spanning te helpen, Pouw gaat het lijnenpakket rijden wat we voorheen deden vanuit Amersfoort. Dus vooral de Uithoflijnen en scholierenlijnen. Daarnaast gaan we rijden/versterken op de 102, 106, 107, 120, 121, 126, 130, 195, 295, 207, 641, 642, 646, 647, 656, 682, N02, N07, N20, N26, N50 en N81
Volgens mij ging in ieder geval de middagrit over op een Uithofrit. Dit gold ook voor (sommige) andere lijnen (toen via ovzoeker gevolgd).Daniel schreef: Het voornaamste wat nog anders is is dat er nu ook ritten op scholierenlijnen tussen de Uithof-omlopen door gereden worden, zo is er in de ochtendspits een omloop die van de Uithof naar Utrecht Centraal komt om vervolgens de 681 naar Amersfoort te rijden. Dat soort combi's waren er voorheen minder, in elk geval de 681 werd toen overduidelijk niet door een omloop van de Uithoflijnen gereden.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Weet je ook hoe het met het salaris van de chauffeurs zit ?Daniel schreef:Heel het bedrijf Tourquase is een samenwerking van MTC Groep en Connexxion, dus ja, ze zijn eigenlijk speciaal voor de vorige concessie opgericht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik denk dat 'ie doelt op de vorige concessie waarin Pouw Vervoer de Uithoflijnen al uitvoerdeEzra schreef:Je zegt ''we.'' Reden jullie als Pouw Vervoer dan eerst vanuit Amersfoort ritten of nemen jullie de ritten over van Tourquase?
Een middagrit van 681 is natuurlijk minder vertragingsgevoelig, die rijdt immers niet vol in de spits maar daar nog voor. Plus dat zo'n rit door een uitrukkende bus gereden kan worden die vervolgens de Uithoflijnen op gaat. Dat is een ander verhaal dan de ochtendrit die tussen twee spitsritten in zit.Volgens mij ging in ieder geval de middagrit over op een Uithofrit. Dit gold ook voor (sommige) andere lijnen (toen via ovzoeker gevolgd).
@BusfanNL: Nee die details ken ik niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De Rosero's zijn blijkbaar geupdate: ik kwam er in Mijdrecht eentje tegen die nu wel M1 kon filmen. Verder rijdt de 1726 met Pouw Vervoer opschriften in het klein rond en zag ik de 1725 op een latere rit van 646, kennelijk is die laatste dus al naar Pouw verhuist.
Op de 642 zat een Integro in Partypouwer uitvoering.
Op de 642 zat een Integro in Partypouwer uitvoering.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Pouw heeft sinds de start van de concessie 2 15-meterwagens. Ik denk dat de 1725 en 1726 de huidige 2 zijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Wist dat ze er twee hadden, maar kon zogauw niet herinneren dat de 1725 er daar een van was. Was 'ie in eerste instantie ook niet blijkt uit jouw edit op de wiki
De 1725 reed ook zonder Pouw Vervoer stickers die de 1726 zoals gezegd wel heeft.
De 1725 reed ook zonder Pouw Vervoer stickers die de 1726 zoals gezegd wel heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Kijk nou wat ik langs zie komen... ziet er gaaf uit zo'n Citaro G in Utrechtse kleuren :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 128 gasten