OV-chipkaartberichten op een rijtje

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Vinny »

Ja, lekker fijn elke dag Arnhem - Utrecht fietsen :x .
Of elke dag met de auto Arnhem - Utrecht met alle camera's op de weg.

En verhuizen dan?
Oh wacht, verhuizen kost geld. Kinderen moeten eventueel naar een andere school, wat niet goed voor ze is. En verder is het natuurlijk niet zo dat in Arnhem de banen per sé voor het oprapen liggen.

Het is openbaar vervoer; dat zou voor iedereen toegankelijk moeten zijn. Niet voor mensen die hun persoonlijke gegevens overlaten aan de "goedheid" van andere mensen.
Nou je kunt je toch ook registreren?

Ik heb nog niemand (behalve een hoop verontwaardiging) een zinnig argument zien geven waarom het zo belangrijk is om anoniem te kunnen reizen.

Welk mensenrecht komt in het geding?
Wat kan je niet meer doen als een reis geregistreerd wordt?
Waarin wordt je functioneren beperkt?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Fles »

Vinny schreef:Ik heb nog niemand (behalve een hoop verontwaardiging) een zinnig argument zien geven waarom het zo belangrijk is om anoniem te kunnen reizen.

Welk mensenrecht komt in het geding?
Wat kan je niet meer doen als een reis geregistreerd wordt?
Waarin wordt je functioneren beperkt?
Ja hoor, daar hebben we de "je hebt toch niets te verbergen?" ridder. Ik kom morgen wel even een webcam installeren in je slaapkamer, je badkamer, je plee, en je woonkamer. Ik kom om 13:46, want dan ben je altijd thuis. Je hebt toch niks te verbergen? Waarin wordt je functioneren beperkt? Dus, we leggen je geen strobreed in de weg. We registreren gewoon iedere scheet die je laat. En die bewaren we gewoon 7 jaar. Stel je voor dat iemand dat belangrijk vindt :pos:
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Frank »

Vinny schreef:Welk mensenrecht komt in het geding?
Artikel 8 van het Europees verdrag van de rechten van de mens.

Privacy geeft vrijheid. Dat wil ik niet opofferen.

Zinnige argumenten waarom het belangrijk is anoniem te kunnen reizen zijn al gegeven, zo'n beetje de afgelopen twee pagina's :| . Maar waarom het zo belangrijk is dat mensen die vrijheid wordt ontnomen, daar heb ik nog totaal niks over gezien. En kom nu niet aanzetten met reclamedoeleinden of aantallen reizigers.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Vinny »

Privacy geeft vrijheid. Dat wil ik niet opofferen.
Koekjes geeft eten.
Dit is gewoon een duister verlangen naar vrijheid om dingen te doen die toch al niet mogen. Iets dat wel mag, mag nog steeds ook al heb je minder privacy.
En die bewaren we gewoon 7 jaar
Telefoonverkeer, e-mails en surfgedrag wordt ook zeven jaar bewaard, dat is implementatie van Europese wetgeving. Ik heb nog geen betoging tegen deze wet opgemerkt. Kennelijk vind iedereen het wel best :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Frank »

Vinny schreef:Telefoonverkeer, e-mails en surfgedrag wordt ook zeven jaar bewaard, dat is implementatie van Europese wetgeving. Ik heb nog geen betoging tegen deze wet opgemerkt. Kennelijk vind iedereen het wel best
Ik zou kunnen zeggen dat dit een OV forum is, maar zelfs dat argument hoef ik niet te gebruiken...
Frank schreef:Precies, samen met het feit dat de gegevens zeven jaar bewaard worden, het EPD, het burgerservicenummer, het nieuwe paspoort, het bewaren van internetgegevens, de omstreden Franse internetwet en het vandaag weer verschenen nieuws en mensen kunnen zonder al te veel problemen je leven ruineren of je nou echt iets misdaan hebt of niet. Of het nou de overheid is of wat kwaadwillende mensen die toevallig wat van computers weten...
Vinny schreef:Koekjes geeft eten.
Dit is gewoon een duister verlangen naar vrijheid om dingen te doen die toch al niet mogen. Iets dat wel mag, mag nog steeds ook al heb je minder privacy.
Mis! Dit is een verlangen om dingen te doen zonder dat andere mensen dat hoeven te weten; ik vind het jammer dat je dan meteen zegt dat deze mensen dingen willen doen die niet mogen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door deadlock »

Vinny schreef:Ach waarom zou anoniem reizen een recht moeten zijn? Je kunt toch ook gewoon fietsen als je niet wil dat je reis geregistreerd wordt?
Hang jij even videocamera's in je huis op die alles registreren en 7 jaar bewaren?

Dit is gewoon de zoveelste nodeloze privacyinbreuk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Gekko123 »

Het verbaasd me helemaal niet als we over een aantal jaren überhaupt geen privacy meer kennen. Als het aan de overheid ligt weten ze over een aantal jaren wat we allemaal uitvreten :x :evil:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door deadlock »

"ik heb toch niets te verberreguh?"

Nee, inderdaad, maar dat betekent niet dat jan en alleman bij mij onder de douche hoeft te komen staan.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Vinny »

Of het nou de overheid is of wat kwaadwillende mensen die toevallig wat van computers weten...
Van goedwillende mensen of een goedwillende overheid hoef je niet zoveel te vrezen.
Van nieuwsgierige mensen ook niet zoveel. Wat boeit het nou dat je van Achthuizen aan de Vecht naar Nieuwpoort aan Zee gereisd bent, los van het feit dat deze informatie van veel users ook gewoon bij regelmaat op dit forum te lezen is... (en dus wezenlijk verschilt van douche cambeelden)

Van kwaadwillende mensen moet je natuurlijk wel wat vrezen, en ik denk dat een koppeling met identiteit er voor zorgt dat fraude moeilijker maakt, zodat je bij minder privacy dus wel degelijk een betere bescherming biedt tegen kwaardaardige elementen in de samenleving.
Natuurlijk ken ik het verschijnsel 'identiteitsdiefstal', maar dat is ook gewoon een misdrijf, net als het vervalsen van (anonieme) chipkaarten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Frank »

Zoals gezegd, als je wilt frauderen gebruik je een anonieme kaart betaald die contant betaald is. Het erge is dat er gegevens worden opgeslagen terwijl dit nergens voor nodig is; zeker niet om het zwartreizen tegen te gaan (ik blijf erbij dat we dan het oude systeem net zo goed hadden kunnen behouden).

En natuurlijk is identiteitsdiefstal een misdaad, maar dat wil niet zeggen dat het te ontdekken is. Misschien wordt het wel zo goed gedaan dat je in plaats van slachtoffer beschuldigde wordt. Als je minder gegevens in computers opslaat wordt criminaliteitsdiefstal moeilijker; eigenlijk werkt de OV chipkaart dus alleen maar problemen in de hand in plaats van dat het problemen oplost.

Dat ik trouwens gegevens op het internet zet omtrent m'n reizen is m'n eigen keuze. Dat ik overal in Nederland gevolgd wordt in het openbaar vervoer of op de weg totaal niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Geert »

Vinny schreef:
Of het nou de overheid is of wat kwaadwillende mensen die toevallig wat van computers weten...
Van goedwillende mensen of een goedwillende overheid hoef je niet zoveel te vrezen.
Van nieuwsgierige mensen ook niet zoveel. Wat boeit het nou dat je van Achthuizen aan de Vecht naar Nieuwpoort aan Zee gereisd bent, los van het feit dat deze informatie van veel users ook gewoon bij regelmaat op dit forum te lezen is... (en dus wezenlijk verschilt van douche cambeelden)
Hoe weet je zeker dat de overheid goedwillend blijft?
Van kwaadwillende mensen moet je natuurlijk wel wat vrezen, en ik denk dat een koppeling met identiteit er voor zorgt dat fraude moeilijker maakt, zodat je bij minder privacy dus wel degelijk een betere bescherming biedt tegen kwaardaardige elementen in de samenleving.
Natuurlijk ken ik het verschijnsel 'identiteitsdiefstal', maar dat is ook gewoon een misdrijf, net als het vervalsen van (anonieme) chipkaarten.
Deze redenatie kan ik niet helemaal volgen. Stel dat iemand mijn chipkaart heeft gestolen of vervalst en daarmee reizen maakt die de aandacht van de politie trekken (er worden telkens kaartautomaten geskimd op de stations waarnaartoe wordt gereisd met mijn chipkaart). Al die reizen zijn gemaakt op jouw naam. Denk je dat je niet verdacht bent? En dat de politie gelooft dat je chipkaart vervalst is en dat je die reizen niet gemaakt hebt? In hoeverre helpt het vastleggen van al je reizen gekoppeld aan je identiteit dan om jou te beschermen tegen kwaadaardige elementen in de samenleving?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

Persoonlijke kaarten kunnen geblokkeerd worden omdat je de enige rechtmatige eigenaar bent. Als je je a-kaart verliest ben je het geld ook gewoon voor altijd kwijt. En zou je de reizen niet opslaan, dan kan je achteraf ook niet kunnen controleren of je kaart wel de juiste producten heeft gebruikt bij de reis (een abonnement bijvoorbeeld) of dat je niet teveel hebt betaald of bent vergeten in- en uit te checken. Vervoersbedrijven gaat ook niet achter je aan als je iets fout doet, dus ze controleren ook niet in detail wat er gebeurt.

De politie mag echter de transacties gedaan op een bepaald station helemaal niet opvragen in het geval van een misdrijf zoals het skimmen van een automaat. Bedrijven zijn er ook helemaal niet happig om om dat te doen, daar zijn in het verleden meerdere rechtzaken over geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Frank »

En wie garandeert me dat de politie gedane transactie op een station? Nu of in de toekomst? Wie weet mag het over een jaar opeens wel ("het is voor de veiligheid in het OV" en iedereen laat het opeens wel toe). Ik ben niet gerust gesteld hoor...
Bee schreef:Persoonlijke kaarten kunnen geblokkeerd worden omdat je de enige rechtmatige eigenaar bent.
En je denkt dat heel Nederland elke dag op internet gaat zitten controleren of niet iemand anders jouw chipkaart vervalst heeft. Als je iets moet laten blokkeren is het te laat; dan is het leed al geschied.
Bee schreef:En zou je de reizen niet opslaan, dan kan je achteraf ook niet kunnen controleren of je kaart wel de juiste producten heeft gebruikt bij de reis (een abonnement bijvoorbeeld) of dat je niet teveel hebt betaald of bent vergeten in- en uit te checken.
Je wijst hier precies aan wat het probleem is van de OV chipkaart: het hele systeem is gewoon flut. Je moet zeker weten dat je het juiste bedrag hebt betaald zonder dat gegevens opgeslagen worden (zodat alleen jijzelf weet welke reis je wanneer gemaakt hebt en dat dat op geen enkele wijze te herleiden valt).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

Chipkaarten vervalsen is technisch mogelijk, maar de kans dat dat gebeurt is zeer minimaal. De kaart moet eerst uitgelezen worden en dat kan niet zomaar, daar moet echt naar gehandeld worden, want de apparatuur zie ik niet zomaar aangepast worden zonder dat het opvalt, zeker omdat chipkaarten meestal ergens tegenaan gehouden dienen te worden, terwijl pinpassen ergens ingestoken worden. Het blokkeren is vooral als je bijvoorbeeld je portomonnee verliest, de kans daarop is veel realistischer.

Transacties worden ook bij gelijkwaardige systemen zoals de Octopuscard of de Oystercard opgeslagen, zodat de reiziger inzicht heeft in zijn reiskosten. Maar als jij een manier weet om dat anders te doen, zou ik zeker met de krant bellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Frank »

Die manier hebben we de afgelopen tientallen jaren gehad: de strippenkaart! Bij het Oystersysteem heeft de politie trouwens ook reisgegevens van kaarten ingelezen en dat met soortgelijke privacywetgeving.
Chipkaarten vervalsen is technisch mogelijk, maar de kans dat dat gebeurt is zeer minimaal.
Gezien het feit hoe makkelijk men bij de Radbouduniversiteit voor elkaar heeft gekregen durf ik dat te betwijfelen. Skimmen is vast ook niet makkelijk, maar dat wil niet zeggen dat de kans dat het gebeurt minimaal is. Bovendien kan nog steeds iedereen in je gegevens kijken mocht men dat willen; niemand kan mij garanderen dat dat nooit zal gebeuren.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Vinny »

De politie mag echter de transacties gedaan op een bepaald station helemaal niet opvragen in het geval van een misdrijf zoals het skimmen van een automaat. Bedrijven zijn er ook helemaal niet happig om om dat te doen, daar zijn in het verleden meerdere rechtzaken over geweest.
Waarbij mijn stelling dus opgaat, dat privacy ervoor zorgt dat de politie het onnodig moeilijk wordt gemaakt om misdrijven op te lossen!
Hoe weet je zeker dat de overheid goedwillend blijft?
Nederland is een democratie, dat houdt een redelijke garantie in op goedwillendheid van de overheid (het belang van de overheid komt overéén met een meerderheid van haar inwoners); op het moment dat Nederland zou afglijden naar een dictauur, dan heeft het vasthouden aan privacy ook niet zoveel zin meer. Immers de nieuwe dictator kan alsnog wetgeving uitvaardigen die alle privacy opheft; dus ik vind dat niet heel erg overtuigend.
Je wijst hier precies aan wat het probleem is van de OV chipkaart: het hele systeem is gewoon flut. Je moet zeker weten dat je het juiste bedrag hebt betaald zonder dat gegevens opgeslagen worden (zodat alleen jijzelf weet welke reis je wanneer gemaakt hebt en dat dat op geen enkele wijze te herleiden valt).
Dat het systeem niet optimaal is, is me bekend. Het is gewoon het gevolg van politieke compromissen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Geert »

Bee schreef:De politie mag echter de transacties gedaan op een bepaald station helemaal niet opvragen in het geval van een misdrijf zoals het skimmen van een automaat. Bedrijven zijn er ook helemaal niet happig om om dat te doen, daar zijn in het verleden meerdere rechtzaken over geweest.
De politie mag het misschien nu nog niet, maar ik vrees dat het niet lang meer duurt als ik zie hoe gemakkelijk de afgelopen jaren wetten zijn aangepast in het kader van 'terrorismebestrijding' (telefoniegegevens en het internetverkeer van *iedere* burger worden bewaard, of er nu een reële verdenking is of niet). In Engeland mocht de politie eerst ook niet bij die gegevens komen, maar een paar jaar later werd een besluit aangenomen waarmee ze wel bij de reisgegevens konden.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Frank »

@Vinny: ergens zullen privacy en veiligheid wel tegenover elkaar staan. Probleem is dat nu vaak altijd voor de laatste gekozen wordt terwijl het echt niet nodig is.

Waarom is een identificatieplicht nodig als een terrorist toch wel een paspoort bij zich draagt?
Waarom moet de grote vrijheid van het internet aan banden gelegd worden voor mensen die illegaal muziek downloaden (als straks iemand op jouw IP adres downloadt word je afgesloten van internet; en dat terwijl internet in de huidige samenleving zo'n beetje onmisbaar is!)
Waarom moet iedereen in het OV in de gaten worden gehouden als de echte zwartrijder toch wel z'n manieren vindt?

Ja, misschien vind je door al deze maatregelen ooit een keer een crimineel. Is het de moeite waard? Als we nu in een dictatuur terecht komen (of een schijndemocratie, wat veel waarschijnlijker is; kijk alleen al eens naar de besluitvorming rond het invoeren van het nieuwe paspoort) heb je de kans dat er niet meer uit te komen is (momenteel is dat al moeilijk) omdat iedereen waarvan vermoed wordt dat hij/zij een gevaar kan vormen het leven zuur gemaakt wordt.

Als we ervoor zorgen dat ons deze vrijheden nu al ontnomen worden, maken we zo'n toekomstscenario alleen maar makkelijker. Bovendien wil ik ook nu vrijheden hebben!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door deadlock »

Vinny schreef:Nederland is een democratie
Wat is je punt? Rusland, Italië, Irak en Afghanistan zijn ook democratieën en het zijn stuk voor stuk bananenrepublieken. Walgelijk dat zoiets als Italië nog in de EU zit.
Dat het systeem niet optimaal is, is me bekend. Het is gewoon het gevolg van politieke compromissen.
Fout, het is het zoveelste voorbeeld van de invoering van een inferieur systeem.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door webguy »

Justitie wilde pasfoto's van ov-chipreizigers
AMSTERDAM - De rechter blijkt Justitie te hebben verboden pasfoto's van ov-chipkaart reizigers te vorderen voor onderzoek. De gegevensbeheerder wilde de informatie niet verstrekken. Voor de zaak bleek de informatie niet nodig.
bron: Nu.nl

Kijk, daar heb je het al: justitie vraagt gewoon voor de gegevens van wie op twee stations was tijdens 2 uur op een datum en heeft dan 1,2,3 je naam en adres maar ze willen ook je pasfoto :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

Maar het is wel TLS die het tegenhoudt, in dit geval is dat bedrijf dus goed bezig met de privacykwestie :pos: Justitie krijgt een :neg: die bleek de gegevens uberhaubt niet nodig te hebben (ook de andere informatie niet). Een beetje zorgvuldiger onderzoek doen daar zou misschien helpen :roll:

Bovendien staat er ook in het artikel dat TLS helemaal de gegevens niet zeven jaar wil bewaren, maar korter, maar dat de belastingdienst dat verhindert.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Geert »

Maar wat lees ik daar:
Niet alleen werd gevraagd om naam, adres en woonplaats van de reizigers, maar ook om een pasfoto. Dat laatste weigerde gegevensverwerker Trans Link Systems met een beroep op de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Onder protest moest het bedrijf de informatie toch leveren, maar stapte direct naar de rechter om te voorkomen dat deze informatie zou worden gebruikt.
Leuk dat ze de pasfoto's niet willen gegeven, maar alle andere gegevens werden wél zonder bezwaar geleverd. Riep ik een paar posts hierboven niet al dat dat zou gaan gebeuren?
Geert schreef:
Bee schreef:De politie mag echter de transacties gedaan op een bepaald station helemaal niet opvragen in het geval van een misdrijf zoals het skimmen van een automaat. Bedrijven zijn er ook helemaal niet happig om om dat te doen, daar zijn in het verleden meerdere rechtzaken over geweest.
De politie mag het misschien nu nog niet, maar ik vrees dat het niet lang meer duurt als ik zie hoe gemakkelijk de afgelopen jaren wetten zijn aangepast in het kader van 'terrorismebestrijding' (telefoniegegevens en het internetverkeer van *iedere* burger worden bewaard, of er nu een reële verdenking is of niet).
Enfin, ik heb gesproken.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Chauf21 »

Bee, heb jij zicht op de (afname van de) lengte van de rijen voor de poortjes? Ik kan me voorstellen dat het de eerste paar dagen allemaal wat langer duurt, maar vanochtend heb ik bijna twee minuten in de rij gestaan om te mogen inchecken! Het nieuwe academische jaar is begonnen, dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

Heb vandaag weinig gezien, bij CS was alles amateuristisch afgesloten met linten, maar ja, er wordt nog (te) veel gewacht totdat de deurtjes weer dicht zijn, maar zal straks wel eens even kijken of uitchecken op CS ook weer zo'n drama is als paar weken geleden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door M57 »

Wie wil lachen moet eens kijken naar de situatie op de stations met NS- en GVB-poortjes. Chaos troef met schreeuwende 'gastheren', boze forensen en muitende poortjes. :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten