OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Vanmiddag een wedstrijdje Traxx met Prio-rijtuigen v.s. DDM-1 oftewel t9256 v.s. t2267 tussen Rotterdam Lombardijen en Dordrecht. In eerste instantie leek de BNL in te lopen op de sneltrein, maar uiteindelijk hield die laatste een kleine voorsprong om vervolgens ook als eerste in Dordrecht aan te komen. Ze kunnen beter DDM-1 op die HSL gaan inzetten
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Volgens de omroep in de s3600 van vanmorgen ging deze trein naar aankomst in Ah "verder als Intercity naar ....Arnhem Zuid .......Nijmegen ...Lent........Nijmegen......Houten.....Tilburg, breda, etten-leur en Roosendaal."
Toevallig een HC die alleen op Tilburg-Roosendaal vv rijdt?
Toevallig een HC die alleen op Tilburg-Roosendaal vv rijdt?
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Houten? ook eentje die zijn verkortingen niet kent dus :D
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
De t5810 (vertrek te Diemen om 5:37) reed vanochtend met ICM. Ik weet echter niet of dat planmatig is, aangezien ik niet zo vaak op dat tijdstip op het station ben. Wel opvallend dat de trein met die vertrektijd buiten de normale tijden van de knoop Weesp valt, en dat hij slechts rijdt tot Amsterdam Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
In de testrit van NS-Hispeed kregen we tussen het Ringvaart-aquaduct en Blijdorp 45 minuten vertraging door protesterende omwonenden die vuilnis op het spoor dreigden te gooien
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Ik heb gisteren ook zo'n wedstrijdje gehouden met mijn 1900 (1700+ICR+Bds) tegen 12 bakken VIRM (2x6) tussen Ehv en Btl. Normaal ben je met een loc in het voordeel en win je dat glansrijk. Nu zat ik er een treinlengte achter plus nog die 12 bakken erbij. Bij nadering van Boxtel was ik 'm tot op de 2e bak van voren genaderd, toen moest ik helaas in de ankers voor de boog bij Boxtel. Dus dat viel nog niet mee.Reiziger Ddrs schreef:Vanmiddag een wedstrijdje Traxx met Prio-rijtuigen v.s. DDM-1 oftewel t9256 v.s. t2267 tussen Rotterdam Lombardijen en Dordrecht. In eerste instantie leek de BNL in te lopen op de sneltrein, maar uiteindelijk hield die laatste een kleine voorsprong om vervolgens ook als eerste in Dordrecht aan te komen.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Vanaf Oudewater heeft trein t2841 langzaam gereden. In Vleuten kwamen we tot stilstand en hier stond de trein zo'n 5 á 10 minuten stil (zonder enig omroepbericht). Later bleek dat we gecombineerd waren met trein t1739 die bij Vleuten stond (ik kwam dit te weten door het omroepbericht "meester trein t1739, remproef is geslaagd" en omdat we er opeens een stel erbij hadden gekregen bij aankomst in Utrecht ). Bij aankomst in Utrecht hoorde ik het omroepbericht dat er beperkt treinverkeer richting Gouda was door een "versperring".
En ja hoor, een wisselstoring tussen Utrecht en Gdeldermalsen gooide weer roet in het eten, ik hoorde ervan in trein t849 (die ook opgeheven werd). De serie s800 reed niet tussen Utrecht en Den Bosch, de serie s16000 reed niet tussen Utrecht en Geldermalsen en de series s3500 en s6000 reden wel. Zelf mocht ik met de t3549 verder, die met +10 uit Utrecht vertrok.
En ja hoor, een wisselstoring tussen Utrecht en Gdeldermalsen gooide weer roet in het eten, ik hoorde ervan in trein t849 (die ook opgeheven werd). De serie s800 reed niet tussen Utrecht en Den Bosch, de serie s16000 reed niet tussen Utrecht en Geldermalsen en de series s3500 en s6000 reden wel. Zelf mocht ik met de t3549 verder, die met +10 uit Utrecht vertrok.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Vanmorgen ging het ook niet helemaal lekker: trein t2820 stond in Utrecht op de halaanwijzer en op de AV om iets voor achten nog zonder vertraging, maar op de CTA van spoor 8 (waar de trein binnen moest komen) stond "Niet instappen" en op 8b stond een Plan T te niksen. Ik voelde de bui al hangen en kon nog net met de t2020 mee naar Gouda, waar de t2820 inmiddels al met +10 werd aangekondigd. De s9700 naar Rotterdam kwam eerder binnen dan de s2800, daar dus maar ingestapt en onderweg ook niet meer ingehaald door de s2800. Netjes dus: vertraging tot een minimum beperkt en in beide treinen genoeg zitruimte, ervaring leert dat dat voor die vertraagde s2800 vast niet zo was
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Oh gezellig!
Pendel nu precies een week tussen Amri en Es, en moet zeggen dat ik toch aardig gecontroleerd word, zelfs op het malle stukje Aml-Amri.
Blijft leuk mat ook, DM'90 (mits buitentemperatuur lager dan 25 graden is).
Pendel nu precies een week tussen Amri en Es, en moet zeggen dat ik toch aardig gecontroleerd word, zelfs op het malle stukje Aml-Amri.
Blijft leuk mat ook, DM'90 (mits buitentemperatuur lager dan 25 graden is).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Dan kom ik je vanzelf nog wel een keer controleren, Justin
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Volgens NS rijden er momenteel minder treinen tussen Dordrecht en Geldermalsen door materieeltekort, ProRail heeft het over minder treinen tussen Gorinchem en Geldermalsen.
Het laatste blijkt juist: er wordt momenteel slechts 1x/uur gereden tussen Gorinchem en Geldermalsen. Dit alles als gevolg van drie defecte stellen en één stel wat voor regulier onderhoud in Leidschendam staat.
Het laatste blijkt juist: er wordt momenteel slechts 1x/uur gereden tussen Gorinchem en Geldermalsen. Dit alles als gevolg van drie defecte stellen en één stel wat voor regulier onderhoud in Leidschendam staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Knullig. :neg: Nu is het op zondag niet zo heel erg dat daar een uurdienst wordt gereden, maar ik hoop dat het morgen weer opgelost is.
Hoe komen die stellen defect overigens?
Hoe komen die stellen defect overigens?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Geen idee hoe de stellen defect geraakt zijn, maar morgen zal het vast niet opgelost zijn. Rond 14.00 uur stonden de drie defecte stellen nog op spoor 16 te Dordrecht, om 17.30 uur had men er eentje naar spoor 15 weten te krijgen.
Overigens reed vandaag, tot overmaat van ramp, de m10407 één van de twee diensten die wel naar Geldermalsen door reden.
Waarschijnlijk is de situatie morgen wat minder erg omdat het onderhoudsstel dan terug zou moeten zijn, maar slechts 4 beschikbare stellen betekend alsnog verbussing van Gorinchem - Geldermalsen in de spits omdat men Dordrecht - Gorinchem zo veel mogelijk met twee stellen wil rijden (anders passen de reizigers er simpelweg niet allemaal in).
Overigens reed vandaag, tot overmaat van ramp, de m10407 één van de twee diensten die wel naar Geldermalsen door reden.
Waarschijnlijk is de situatie morgen wat minder erg omdat het onderhoudsstel dan terug zou moeten zijn, maar slechts 4 beschikbare stellen betekend alsnog verbussing van Gorinchem - Geldermalsen in de spits omdat men Dordrecht - Gorinchem zo veel mogelijk met twee stellen wil rijden (anders passen de reizigers er simpelweg niet allemaal in).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Met IC t146 werd er roestgereden bij het uitrijden van Amersfoort over het goederen emplacement. Overigens de eerste keer dat ik het eens meemaakte. Roestrijden opzich zal de reden wel niet geweest zijn, op het spoor richting Amsterdam stond een Ddar stil te staan. Zal daardoor wel geweest zijn dat we er even omheen werden gestuurd.
Verder gisteravond in de t873 werd er in Putten roestgereden over het goederenspoortje.
Verder gisteravond in de t873 werd er in Putten roestgereden over het goederenspoortje.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Sinds wanneer komt de s800 langs Pt? Of bedoel je de t573?Caspar schreef:Verder gisteravond in de t873 werd er in Putten roestgereden over het goederenspoortje.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
t783 foutje.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Gister was het me het dagje van vertragingen wel Ik ging voor de STIBANS naar Blerick vanuit Ede, dus naar Nijmegen en met Veolia verder tuffen. Op de heenweg had t3125 een vertraging van +20, waardoor de t3025 van 18 minuten later eerst kwam. Leuke actie, waardoor ik dus in Nijmegen wat langer moest wachten om de trein van half uur later te hebben.
Op de terugweg ging alles goed tot Arnhem, net buiten Arnhem stonden we abrupt stil in de bocht net na Ahb en de splitsing naar Nijmegen. De trein voor ons zou eerst over kabels heen zijn gereden, later bleek het defect mat te zijn, iets met (nood?) rem kabels aan een SGMm-III in Oosterbeek zou later blijken. Resultaat? Wij eerst terug naar Arnhem, en trein opgeheven. Dat werd wachten op de volgende trein, die met +15 vertrok omdat het enkelspoor was tussen Arnhem en Wolfheze, en met +60 was ik eindelijk in Ede. Wordt dus leuk Gtbv'kje
Overigens erg leuk in Arnhem, de s3100 was opgeheven volgens omroep, reizigers voor Driebergen-Zeist konden in Ede overstappen :) Waar op vraag je je dan af, dan kan je nog beter naar Utrecht en terugsteken. Iig werd in de trein omgeroepen dat de trein toch een extra stop op Db maakte Wel zo logisch...
Op de terugweg ging alles goed tot Arnhem, net buiten Arnhem stonden we abrupt stil in de bocht net na Ahb en de splitsing naar Nijmegen. De trein voor ons zou eerst over kabels heen zijn gereden, later bleek het defect mat te zijn, iets met (nood?) rem kabels aan een SGMm-III in Oosterbeek zou later blijken. Resultaat? Wij eerst terug naar Arnhem, en trein opgeheven. Dat werd wachten op de volgende trein, die met +15 vertrok omdat het enkelspoor was tussen Arnhem en Wolfheze, en met +60 was ik eindelijk in Ede. Wordt dus leuk Gtbv'kje
Overigens erg leuk in Arnhem, de s3100 was opgeheven volgens omroep, reizigers voor Driebergen-Zeist konden in Ede overstappen :) Waar op vraag je je dan af, dan kan je nog beter naar Utrecht en terugsteken. Iig werd in de trein omgeroepen dat de trein toch een extra stop op Db maakte Wel zo logisch...
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Vanmiddag om 15:22 reed er een NSR 1700/1800 met een Beneluxstam (stuurstand achterop) en een NMBS reeks 11 van Asd ri. Wgm.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Vanmorgen kwam ik in Gouda de t2016 tegen die gereden werd door een uitpuilend los ICM-viertje... da's nogal wat minder als de gebruikelijke IRM-VI.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Matige k*tzooi :neg: Wekenlang word je doodgegooid met omroepen dat er tussen Asd en Ehv 6 treinen per uur gaan rijden. Fijn, ik hoef toch niet die kant op. Wat hoorde ik vanochtend ineens? Een omroepbericht, iets met "andere tijden dan gebruikelijk" Ik kon het niet helemaal horen want de rest verdronk in de herrie van de vlak voor mijn neus wegrijdende IC naar Nijmegen, die ineens 2 minuten vroeger vertrekt. :neg: Waardeloos geregeld NS :neg:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Tja het lijkt me logisch dat ze moeten schuiven met de tijden, anders rijden die 6 IC's + 6 Sprinters + 2 goederentreinen vrolijk in een file. Ben best wel benieuwd naar de ervaringen van mensen tussen Asd-Ut-Ehv tijdens de spits vandaag.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Ja, dat zal allemaal best wel, maar waarom is daar dan nooit eerder wat berichtgeving aan gewijd? Dat dat ook gevolgen zou hebben voor andere treinen?Dexter schreef:Tja het lijkt me logisch dat ze moeten schuiven met de tijden,
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Las elders dat de reizigers op Maastricht-Eindhoven en Amsterdam-Alkmaar v.v. wat minder tevreden waren tijdens de spits vandaag... daar waren doodleuk de treinen in lengte gehalveerd, maar daar stonden geen extra treinen tegenover zoals op de rest van het proeftraject.Dexter schreef:Ben best wel benieuwd naar de ervaringen van mensen tussen Asd-Ut-Ehv tijdens de spits vandaag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Werd dat niet omgeroepen dan? Er werd in ieder geval omgeroepen dat er wijzigingen waren in vertrektijden en -sporen in Utrecht...Fles schreef:Ja, dat zal allemaal best wel, maar waarom is daar dan nooit eerder wat berichtgeving aan gewijd? Dat dat ook gevolgen zou hebben voor andere treinen?Dexter schreef:Tja het lijkt me logisch dat ze moeten schuiven met de tijden,
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
De stoptrein naar Tilburg West bleek opeens ook twee minuten eerder te vertrekken in Eindhoven. Er was enkel gezegd dat er op Eindhoven - Utrecht C - Amsterdam tijden zouden veranderen en overstappen.
Vanmiddag ging het qua op tijd rijden wel goed op het proeftraject: zelfs Den Bosch leverde geen oponthoud op. Helaas was men bij Best bezig met een Unimat-trein waardoor hier richting Boxtel maar´één spoor vrij was en de IC achter de stoptrein terecht kwam. En zoals vaker gezegd: de Limburgse treinen zijn ingekort van 12 naar 8 bakken en dat is toch echt te krap!
Vanmiddag ging het qua op tijd rijden wel goed op het proeftraject: zelfs Den Bosch leverde geen oponthoud op. Helaas was men bij Best bezig met een Unimat-trein waardoor hier richting Boxtel maar´één spoor vrij was en de IC achter de stoptrein terecht kwam. En zoals vaker gezegd: de Limburgse treinen zijn ingekort van 12 naar 8 bakken en dat is toch echt te krap!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten