NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Ja hehe wat wil je: Leukere meisjes, grotere kermissen en lekkerder bier
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Voor alle 3 de punten van je moet je in Duitsland zijn. Oke de meiden zijn min of meer gelijk, maar de kermissen en het bier, daar kunnen we niet aan tippen hier. Maar dat heeft niets meer met de via-kaartjes te maken
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Het was ook maar een grapje tussendoor. Ik ben benieuwd wat de NS nou echt gaat wijzigen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Goed:
Even de tarieftabel uit het spoorboekje van 1989:
[Prijzen zijn derhalve vermeld in guldens.]
Het wordt tijd voor een echt kilometertarief bij de spoorwegen
(voor 'via' heb ik de prijs genomen van het dubbele aantal kilometers, enkele reis, in de praktijk is dat meestal ietsje duurder, tenzij het via-station op minder dan één kilometer afstand ligt).
Even de tarieftabel uit het spoorboekje van 1989:
[Prijzen zijn derhalve vermeld in guldens.]
Code: Selecteer alles
km - 2enk - 1ret - via
5 - 3,00 - 2,80 - 2,50
10 - 5,00 - 4,60 - 4,40
20 - 8,80 - 8,10 - 8,70
50 - 21,20 - 19,50 - 20,20
100 - 40,40 - 32,80 - 50,90
200 - 63,20 - 50,90 - 48,50
(voor 'via' heb ik de prijs genomen van het dubbele aantal kilometers, enkele reis, in de praktijk is dat meestal ietsje duurder, tenzij het via-station op minder dan één kilometer afstand ligt).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Tussen 2 willekeurige stations... Amf-Apd is een klein halfuurtje. Apd-Apdo is dan 4 minuten. En allebei 10,00 euro?
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Ik zou haast willen dat ze Barneveld Noord Aansluiting als tariefpunt hanteerden voor Barneveld Noord. Vanuit Oost-Nederland moet je bij een retourtje Amersfoort-Barneveld Noord (Aansluiting) toch 4 keer doen, wat nogal prijzig is, had ik gemerkt.
Ook bij een tussenstop betaal je iets te veel (vind ik), zo had ik gemerkt bij een reisje Almelo-Zwijndrecht via Barneveld Noord :(. Maar goed, dat is weer te veel, en niet te weinig ;).
Ook bij een tussenstop betaal je iets te veel (vind ik), zo had ik gemerkt bij een reisje Almelo-Zwijndrecht via Barneveld Noord :(. Maar goed, dat is weer te veel, en niet te weinig ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Zou dat anders worden als station Hoevelaken wordt geopend?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Hoevelaken komt toch tussen Barneveld Aansluiting en Amersfoort? Dan zou het goedkoper moeten worden ja.
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Ik denk het niet. Oost-Nederland / Barneveld wordt natuurlijk via Amersfoort gerekend omdat 99% van de reizigers op Amersfoort overstapt.Bee schreef:Zou dat anders worden als station Hoevelaken wordt geopend?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Dat mag dan niet meer tenzij je een 'via Amersfoort' op je kaartje zet (en dan wordt je kaartje dus inderdaad via Amersfoort berekend).
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
^^ Maar op Hoevelaken gaan geen intercity's stoppen. Hoe moet je dan gaan reizen? Bij Apeldoorn een NS-bus ofzo
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Maakt toch niet uit, de snelste route is waarschijnlijk alsnog via Amf dus die wordt gewoon geadviseerd. Net zoals Dordrecht - Rotterdam Blaak ook via Rotterdam Centraal vaak wordt geadviseerd als je een abbonement hebt.
Het is een spectrum.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
In Maarn stoppen ook geen intercity's, en daar betaal je ook niet extra voor je omweg als je naar Arnhem wilt reizen. Lijkt me een vergelijkbare situatie.Vinny schreef:^^ Maar op Hoevelaken gaan geen intercity's stoppen. Hoe moet je dan gaan reizen? Bij Apeldoorn een NS-bus ofzo
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Ehm, hoe kom je daar nu weer bij. Ik heb 't net nog eventjes gecheckt in de reisplanner en die zegt precies wat ik al dacht: gewoon rechtstreeks reizen, ook als je de optie "netabonnement" aan zet.Karl schreef:Maakt toch niet uit, de snelste route is waarschijnlijk alsnog via Amf dus die wordt gewoon geadviseerd. Net zoals Dordrecht - Rotterdam Blaak ook via Rotterdam Centraal vaak wordt geadviseerd als je een abbonement hebt.
Is ook volstrekt logisch: de stoptrein vertrekt slechts 4 of 5 minuten eerder uit Dordrecht als de IC en als je met de IC in Rotterdam aankomt heb je nog 5 tot 10 minuten wachttijd op 'n trein terug naar Blaak. Via Centraal kom je daar dus zelfs later aan! 'tis alleen een optie als je de s5000 hebt gemist, mis je de s5100 dan kan je net zo goed op de s2200 wachten: dan kom je op exact hetzelfde moment op Blaak aan als met s2100 -> s5100 via Centraal
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Misschien nu niet meer, maar enkele jaren terug was dat vaak de snelste reismogelijkheid (/meer kans op een zitplaats) :) Qua prijs maakte dat echter nooit wat uit (Rtd en Rtb liggen in dezelfde tariefzone).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route
Hmm, dat kan alleen voor drgl 2007 geweest zijn... toen is de s1900 namelijk iets van 6 minuten vroeger gaan rijden waardoor het verschil dus groter geworden is.
Maar de s2100 en s5100 rijden al jaren op dezelfde tijden, dus op dat tijdstip maakt het niet uit.
Was het niet in de tijd dat de s5000 alleen nog in de spits doorreed naar Dordrecht? Toen waren er immers nog maar 4 verbindingen vanuit Dordt per uur tegen zes vanuit Rotterdam C.
Maar de s2100 en s5100 rijden al jaren op dezelfde tijden, dus op dat tijdstip maakt het niet uit.
Was het niet in de tijd dat de s5000 alleen nog in de spits doorreed naar Dordrecht? Toen waren er immers nog maar 4 verbindingen vanuit Dordt per uur tegen zes vanuit Rotterdam C.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 205 gasten