Wat had je dan liever, het boetebedrag ten gunste van de algemene middelen van onze overheid te laten komen?Suus schreef:Dat is het, een sigaar uit eigen doos: ik krijg 100 euro uit het reizigerscompensatiefonds, dat is gevuld met een boete van de overheid aan NS wat NS betaalt met de inkomsten, waaronder abonneegeld.
Intercity Direct (Amsterdam - Breda)
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Dat Dijksma de juiste partij de boete oplegt cq het boetebedrag investeert op de plek waar dat echt effect heeft: respectievelijk bij degene die verantwoordelijk is voor het onderhoud op de HSL (dat is niet ProRail maar Infraspeed) en op de meest kritische plekken van de infrastructuur.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Flitstrein nu ineens wel op tijd
De IntercityDirect rijdt voor het eerst in jaren op tijd. Volgens de Nederlandse Spoorwegen voldoet het bedrijf dit jaar aan de doelstellingen op de hogesnelheidslijn.
,,Zowel op punctualiteit als op zitplaatsen zitten we boven het van ons geëiste niveau.’’ Dat zegt NS-topman Roger van Boxtel in een interview met deze krant. In Nederland rijdt de IntercityDirect op het snelle spoor tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en Breda. Van Boxtel: ,,Ik durf echt te zeggen dat onze mensen en die van spoorbeheerder ProRail met bloed, zweet en tranen alles uit de kast hebben gehaald om de prestaties te verbeteren.’’
De afgelopen jaren kreeg de NS juist twee keer achter elkaar boetes vanwege tegenvallende prestaties. Het kabinet hanteert het ‘three strikes out’ principe. Als NS driemaal op rij de afspraken niet haalt, wordt het mogelijk om met een andere vervoerder in zee te gaan. Dus als de NS dit jaar niet aan de minimumeisen voldoet, loopt de spoorvervoerder het risico om het recht om op de hsl te rijden kwijt te raken.
Bron: AD
Zitplaatskans in de spits is nu 97% en punctualiteit is op dit moment 83%.
De IntercityDirect rijdt voor het eerst in jaren op tijd. Volgens de Nederlandse Spoorwegen voldoet het bedrijf dit jaar aan de doelstellingen op de hogesnelheidslijn.
,,Zowel op punctualiteit als op zitplaatsen zitten we boven het van ons geëiste niveau.’’ Dat zegt NS-topman Roger van Boxtel in een interview met deze krant. In Nederland rijdt de IntercityDirect op het snelle spoor tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en Breda. Van Boxtel: ,,Ik durf echt te zeggen dat onze mensen en die van spoorbeheerder ProRail met bloed, zweet en tranen alles uit de kast hebben gehaald om de prestaties te verbeteren.’’
De afgelopen jaren kreeg de NS juist twee keer achter elkaar boetes vanwege tegenvallende prestaties. Het kabinet hanteert het ‘three strikes out’ principe. Als NS driemaal op rij de afspraken niet haalt, wordt het mogelijk om met een andere vervoerder in zee te gaan. Dus als de NS dit jaar niet aan de minimumeisen voldoet, loopt de spoorvervoerder het risico om het recht om op de hsl te rijden kwijt te raken.
Bron: AD
Zitplaatskans in de spits is nu 97% en punctualiteit is op dit moment 83%.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Wie bestelt 'm, wie levert 'm af en wie maakt hier een filmpje van?Roger van Boxtel schreef:,,Maar ik vreet een bezemsteel op als we het niet halen.’’
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Dus eigenlijk: "we zitten net iets boven het absolute minimum".Roger van Boxtel schreef:,,Zowel op punctualiteit als op zitplaatsen zitten we boven het van ons geëiste niveau.’’
*O*
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Ik lig werkelijk onder tafel van dit verbluffende percentageen punctualiteit is op dit moment 83%.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Je kunt het ook positief bekijken: het is duidelijk beter dan eerst.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
De maatregel dat de eerste Thalys naar Amsterdam van de dag wat later gaat rijden in Nederland is eerder deze maand al ingevoerd. Die zorgde voor een bijna structurele vertraging van de 909.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Het gaat hier wel om ‘reizigerspunctualiteit’ ipv ‘treinpunctualiteit’, dus uitval telt ook mee en spitstreinen tellen zwaarder dan weekendtreinen, waardoor het cijfer lager is dan de treinpunctualiteit, waar meestal over wordt gesproken.Vinny schreef:Ik lig werkelijk onder tafel van dit verbluffende percentageen punctualiteit is op dit moment 83%.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
En hoe zit het met de beruchte [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie]?
Overigens, is al duidelijk wanneer de gedifferentieerde toeslag wordt ingevoerd?
Overigens, is al duidelijk wanneer de gedifferentieerde toeslag wordt ingevoerd?
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Tja, tussen Breda en Rotterdam zal de zitplaatskans er niet bepaald op achteruit zijn gegaan in deze GalmExpress sinds de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] er ook rijdt. Kan de NS het plaatje mooi mee rechtbreien. _O-Suus schreef:Flitstrein nu ineens wel op tijd
Volgens de Nederlandse Spoorwegen voldoet het bedrijf dit jaar aan de doelstellingen op de hogesnelheidslijn.
Zitplaatskans in de spits is nu 97% en punctualiteit is op dit moment 83%.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Er komt begin december nieuws over de toeslag, naar het schijnt.VIRM schreef:Overigens, is al duidelijk wanneer de gedifferentieerde toeslag wordt ingevoerd?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Helemaal correct. Eerste helft december wordt het naar buiten toe gecommuniceerd.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Staatssecretaris: NS, of andere partij, kan prestatie HSL verbeteren: https://nos.nl/artikel/2204974-staatsse ... teren.html
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Mocht het gebeuren dat een andere vervoerder het van de NS overneemt. Gaat deze vervoerder dan beter presteren dan de NS?
Is de vertraging/uitval gerelateerd aan de infrastructuur of aan de treinen?
Is de vertraging/uitval gerelateerd aan de infrastructuur of aan de treinen?
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Of/of lijkt mij hier te simpel. Treinen en infra vormen een integraal geheel, die beide verstoringen kunnen vertonen die dan weer op elkaar inwerken. Of heel Cruijffiaans gedacht: zonder treinen zouden infrastructurele storingen geen impact hebben, en zonder infrastructuur kun je geen trein laten rijden...
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
De meeste vervoerders denken dat ze het beter kunnen, maar alle vervoerders geven toe dat ze geen geschikt materieel hebben en dat de infrastructuur ingewikkeld is.hidihi schreef:Mocht het gebeuren dat een andere vervoerder het van de NS overneemt. Gaat deze vervoerder dan beter presteren dan de NS?
Volgende week komt er een nieuw rapport uit waarin staat of NS en ProRail nu op het toppunt van hun kunnen zitten (of zoals Van Boxtel het noemt: dat NS de sinaasappel heeft uitgeknepen).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Natuurlijk werkt het zo maar als de NS de prestaties niet haalt moet je als ambtenaar toch een knoop door hakken ( wel of niet doorgaan met NS).Alargule schreef:Of/of lijkt mij hier te simpel. Treinen en infra vormen een integraal geheel, die beide verstoringen kunnen vertonen die dan weer op elkaar inwerken. Of heel Cruijffiaans gedacht: zonder treinen zouden infrastructurele storingen geen impact hebben, en zonder infrastructuur kun je geen trein laten rijden...
Je kan er dan toch niet onderuit om de volgende vragen te stellen:
-Kan de concurrentie met treinen komen die minder storingen vertonen?
-Kan de concurrentie een dienstregeling maken die robuuster is dan huidige dienstregeling van de NS?
Natuurlijk zijn er problemen met de infra maar daar kan een vervoerder weinig aan doen.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Twitter schrijft:Suus schreef:Er komt begin december nieuws over de toeslag, naar het schijnt.VIRM schreef:Overigens, is al duidelijk wanneer de gedifferentieerde toeslag wordt ingevoerd?
Bron.Van 10 december 2017 t/m 28 februari 2018 zal de intercity Direct #toeslagvrij zijn tussen 09.30 en 16.00 en tussen 19.00 en 06.30 (volgende ochtend). Ook in het weekend en op feestdagen de hele dag! Let op de spitstijden zijn dus ook veranderd!
En nu voor het deel mening:
Typisch NS weer dat ze de spitstijden niet even hetzelfde kunnen houden. We hebben nu dus:
- tijden waarop je abonnement geldt
- tijden waarop je fiets mee mag
- tijden waarop je voor IC Defect niet te veel betaalt
Die allemaal net een half uur tot uur afwijken.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Dat is om de reiziger scherp te houden :Y
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Als de toeslag om 9:00 stopt komt er een enorme drukte op een paar treinen die dat niet aan kunnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Dan hef je ze op :Y
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
En om 9:30 niet? Waarom is de dal dan vanaf 09:00 voor abonnementen dan?Suus schreef:Als de toeslag om 9:00 stopt komt er een enorme drukte op een paar treinen die dat niet aan kunnen.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Omdat de verplaatsing door middel van Intercity Direct andere pieken kent dan de 'gemiddelde' of 'normale' spitsen. Aan de hand daarvan is besloten de toeslagvrije uren anders te maken dan die van de abonnementen. De abonnementen zijn trouwens gelijk aan die van de fiets, dus daarin zit geen verschil.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Ik begrijp trouwens ook nog niet hoe ze er precies naar kijken. Bij een abo is bijvoorbeeld het incheckmoment van belang, dus die is ook geldig als je even later alsnog in de spits reist. Of gaan ze kijken naar het vertrekmoment vanuit Shl of Rtd? Anders zou je namelijk krijgen dat reizigers vanuit Asd geen toeslag hoeven te betalen voor 1012 en reizigers vanuit Shl wel.
Ik zou het veel duidelijker vinden als ze gewoon per trein aangeven of je er wel of geen toeslag voor hoeft te betalen. Gewoon op het gele bord, op de vertrekstaat en in de reisinfo.
En dat alles even los van het feit dat ik het bizar vind dat er in de spits wel een toeslag blijft bestaan. De spitsreizigers zijn net zo goed de dupe van de belabberde prestaties van NS. Ze hadden meer dan genoeg tijd om de treinen langer te maken om dit op te vangen. Dus NS toont hiermee ook weer aan dat ze niet bereid zijn om alle reizigers behoorlijk te compenseren.
Ik zou het veel duidelijker vinden als ze gewoon per trein aangeven of je er wel of geen toeslag voor hoeft te betalen. Gewoon op het gele bord, op de vertrekstaat en in de reisinfo.
En dat alles even los van het feit dat ik het bizar vind dat er in de spits wel een toeslag blijft bestaan. De spitsreizigers zijn net zo goed de dupe van de belabberde prestaties van NS. Ze hadden meer dan genoeg tijd om de treinen langer te maken om dit op te vangen. Dus NS toont hiermee ook weer aan dat ze niet bereid zijn om alle reizigers behoorlijk te compenseren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 139 gasten