OV-site en teletekst rariteiten

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OV-site en teletekst rariteiten

Bericht door Daniel »

En heb je voor of na 17 augustus toestemming gegeven gegevens voor het reisoverzicht te laten verzamelen? Vreemd genoeg verschijnen in dat overzicht namelijk alleen reizen van na het moment dat je toestemming hebt gegeven, terwijl de gegevens van eerdere reizen toch echt ook ergens bekend zouden moeten zijn... als ik op dit moment bij 'n automaat de laatste 10 transacties zou uitprinten met m'n chipkaart dan zijn die allemaal van ruim voor dat moment :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-site en teletekst rariteiten

Bericht door Suus »

Die laatste 10 transacties staan op je chipkaart, de transacties op Mijn OV-Chipkaart.nl komen uit de centrale computer van TLS. Er wordt pas een koppeling gelegd tussen je account en de chipkaart als je toestemming geeft, en dat is niet met terugwerkende kracht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OV-site en teletekst rariteiten

Bericht door Geert »

Tochjo schreef:Die foutmelding bestaat al een tijdje. Het formulier houdt bovendien op na de tekst 'Telefoonnummer' en eventuele knoppen om de invoer te bevestigen staan er niet. Op mijn e-mail hierover richting TLS kreeg ik de reactie dat wijzigen van persoonsgegevens ook via een papieren formulier kan - een antwoord dat volledig juist is, maar niet ingaat op het disfunctioneren van de website en wanneer dit aangepakt gaat worden.
Klopt, en die pagina functioneert al maanden niet (in ieder geval niet sinds maart). Het gekke is ook dat dit bekend is bij de klantenservice. Als je weet dat zo'n formulier niet werkt, dan zet je het toch op zijn minst offline? Dat kon bij het transactieoverzicht ook, waarom zou zoiets niet kunnen via een formulier? Dikke misser voor TLS in ieder geval.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OV-site en teletekst rariteiten

Bericht door Tochjo »

Reiziger Ddrs schreef:En heb je voor of na 17 augustus toestemming gegeven gegevens voor het reisoverzicht te laten verzamelen? Vreemd genoeg verschijnen in dat overzicht namelijk alleen reizen van na het moment dat je toestemming hebt gegeven
Ik heb ver voor 17 augustus al toestemming gegeven; er staan al transacties in het overzicht, de laatste dateert van 10 augustus. Er is mij daarna niet meer om toestemming gevraagd en onder het kopje Privacy staat bij Mijn machtinginen aan TLS: "Toon locaties en productnamen - TLS mag de locaties bij mijn transacties tonen. Dat geldt voor alle kaarten waarvan ik de kaarthouder ben". Dat lijkt me dus in orde. In het verleden heeft het overigens ook wel langer dan twee weken geduurd voordat bepaalde transacties zichtbaar werden, maar dat was voordat boven het overzicht stond vermeld dat dit maximaal zeven kalenderdagen kan duren.

Overigens dacht ook ik dat transacties van alle reizen zichtbaar zouden moeten zijn, ook transacties van voordat men een gebruikersnaam registreert op de website (pas dan worden transacties aan die account gekoppeld), maar dat blijkt dus niet zo te zijn?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OV-site en teletekst rariteiten

Bericht door Daniel »

Bij mij gaf 'ie weer dat dat niet zo was, maargoed, ik heb ook pas gisteren een account aangemaakt. Zo spannend zijn de gegevens bij mij toch al niet met 'n verchipte OV-jaarkaart. Vond het in ieder geval ook wel vreemd: opgeslagen zijn die gegevens toch al wel, dus waarom zouden ze ze niet tonen nadat je toestemming verleent voor de koppeling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OV-site en teletekst rariteiten

Bericht door Chauf21 »

Geen idee of het dé reden is, maar in dat laatste geval is het natuurlijk heel makkelijk om te roepen: "zie je wel, ze houden (/hielden) wel alles van mij bij. Oók als ik geen toestemming geef"... Hoewel een niet geheel valide redenering, behoeft het neem ik aan geen uitleg dat dat voor TLS/de OVC onwenselijk is.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OV-site en teletekst rariteiten

Bericht door Frank »

Bee schreef:Die laatste 10 transacties staan op je chipkaart, de transacties op Mijn OV-Chipkaart.nl komen uit de centrale computer van TLS. Er wordt pas een koppeling gelegd tussen je account en de chipkaart als je toestemming geeft, en dat is niet met terugwerkende kracht.
Voor de volledigheid, als je je op een bepaalde dag aanmeldt worden transacties van eerder die dag (blijkbaar) nog meegenomen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-site en teletekst rariteiten

Bericht door Suus »

Komt omdat de meeste transacties (bus en tram) niet realtime naar de centrale computer worden verstuurd, maar pas als de bus of tram in de stalling of remise komt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV-site en teletekst rariteiten

Bericht door Meltrain »

In formatie over de Familiekaart op de DAV-pagina van de Arriva site:
Een hele dag reizen met 5 personen op alle reguliere bussen van Arriva in Zuid-Holland en in Gelderland voor slechts € 12,-. Dat kan met de Familiedagkaart. Natuurlijk is de kaart ook geldig voor minder dan 5 personen.

Voorwaarden
Voor de Familiedagkaart geldt:

De Familiedagkaart is geldig op werkdagen na 09.00 uur. In het weekend en tijdens officiële feestdagen is de kaart ook vóór 09.00 uur geldig.
De kaart is geldig voor maximaal 5 personen: 2 volwassenen (19 jaar en ouder) en maximaal 3 kinderen (4 tot en met 11 jaar).
De kaart is ook geldig voor 5 reductiegerechtigden (dit zijn personen van 4 t/m 11 jaar en 65-plussers)
De Familiedagkaart is niet geldig in de Nachtbus, Buurtbus, OV-taxi, Qliner, en de Arriva-trein.

Tarief
De Familiedagkaart kost € 12,-.
Hmm, kinderen tussen 11 en 19 jaar oud mogen dus blijkbaar niet met een Familiekaart reizen. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OV-site en teletekst rariteiten

Bericht door Vinny »

Nee, dat is dezelfde voorwaarde als de Railrunner. Toen ik 18 was mocht ik niet met mijn kleine zusje naar het pretpark van de NS... (althans niet voor een tarief dat je met je zakgeld kan betalen :lol: )

Het bizarre is wel, dat toen ik 20 was, en inmiddels een OV studentenkaart had, het voldoende begeleiding was om een kind onder de 11 mee te nemen. Maar toen was mijn zusje weer te oud...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV-site en teletekst rariteiten

Bericht door Meltrain »

Net via e-mail de nieuwe nieuwsbrief ontvangen van de RET en daarin stond onder andere dit:
We geven de metro kleur
Na Londen, Parijs en New York is het de beurt aan Rotterdam. Met ingang van december 2009 vervangen vijf kleuren en letters de huidige Caland- en Erasmuslijn. Evenals bij de drie wereldberoemde voorgangers, hoeft u nu nog slechts een kleur te onthouden om te weten welke lijn u moet nemen of waar u moet overstappen. Kortom: met de nieuwe lijnenkaart maken we reizen nog makkelijker.
Toch grappig: als er een stad is in de wereld waar een metrolijn tot wel 5 eindpunten kan hebben, is het London wel. :lol:
Wat dat betreft is de huidige lijnvoering dus meet zoals London. :wink:
Maar verder een prima stukje hoor.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OV-site en teletekst rariteiten

Bericht door Karl »

Die tekst staat ook al twee weken in de Metro, Rotterdam editie. Dat de RET pas na veertig jaar met zo'n idee komt, is toch wel een schande.

Jammer vind ik dat de Ommoordlijn niet onderbroken is weergegeven tussen Kralingse Zoom en Schiedam C, die rijdt daar immers van begin dienst tot begin van de avond, vanaf dan 'maar' van/naar Kralingse Zoom.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OV-site en teletekst rariteiten

Bericht door Vinny »

Vroeger had de RET twee kleuren: Rood en Blauw. Dus wat dat betreft lopen ze niet heel veel achter ;)
Ik vind het nieuwe systeem wel klantvriendelijker. In Rotterdam gaat het metrosysteem tenminste steeds vooruit. Ik vind als reiziger het al jaren prettiger reizen met deze metro, en dat zeg ik als Amsterdammer. Kun je nagaan... :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OV-site en teletekst rariteiten

Bericht door Wubbo »

Rood en blauw... Gebruikt de RET die kleuren trouwens niet ook voor de frequent- en gemaksbussen?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV-site en teletekst rariteiten

Bericht door Meltrain »

Klopt als een bus. :mrgreen:
Nu je het zegt: verwarring met de verschillende bussen, zou een eventuele reden geweest kunnen zijn van de kleurenverandering. :idea:
Overigens heeft de RET wel erg leuke posters met die kleurpotloden. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OV-site en teletekst rariteiten

Bericht door Geert »

Rood en blauw zijn tegenwoordig ook de huisstijlkleuren van RET, wellicht verklaart dat de keuze voor de kleur van de bussen :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-site en teletekst rariteiten

Bericht door Suus »

http://www.gvb.nl/ schreef:Tram 1, 2, 5 - halte Spui (NZ Voorburgwal)

Van maandag 12 oktober tot half december vinden werkzaamheden plaats aan de sporen en haltes op de Nieuwezijds Voorburgwal. Tot en met 30 oktober wordt gewerkt ter hoogte van de tramhaltes Spui.

Tram 1, 2 en 5 kunnen daardoor geen gebruik maken van de tramhaltes Spui. Hier komen tijdelijke haltes voor in de plaats.

Vervallen haltes:
Spui (Nieuwezijds Voorburgwal)

Tijdelijke haltes:
richting CS op Nieuwezijds Voorburgwal t.h.v. huisnr. 359
richting Dam op Nieuwezijds Voorburgwal t.h.v. nr. 320
Voor de mensen die de situatie hier niet kennen, richting CS en richting Dam is dezelfde kant op. Foutje, bedankt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OV-site en teletekst rariteiten

Bericht door JWM »

De afstand tussen de reguliere haltes Spui en Koningsplein zou ook zomaar 200 meter kunnen zijn. Goed dat er tijdelijke haltes komen :pos: :mrgreen:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

(BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Daan »

De website op www.randstadrail.nl is gerapporteerd als een aanvalsite en is geblokkeerd op basis van uw beveiligingsinstellingen.
Juist.... :roll:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OV-site en teletekst rariteiten

Bericht door Geert »

Daan schreef:
De website op http://www.randstadrail.nl is gerapporteerd als een aanvalsite en is geblokkeerd op basis van uw beveiligingsinstellingen.
Juist.... :roll:
http://www.google.com/safebrowsing/diagnostic?site=http://www.randstadrail.nl/ schreef: What happened when Google visited this site?

Of the 15 pages we tested on the site over the past 90 days, 2 page(s) resulted in malicious software being downloaded and installed without user consent. The last time Google visited this site was on 2009-10-21, and the last time suspicious content was found on this site was on 2009-10-21.

Malicious software includes 5 trojan(s), 2 exploit(s). Successful infection resulted in an average of 1 new process(es) on the target machine.

Malicious software is hosted on 1 domain(s), including borsalita.ru/.

This site was hosted on 1 network(s) including AS30830 (HSCG).
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OV-site en teletekst rariteiten

Bericht door Daan »

Zou je toch niet verwachten van een dergelijke site...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-site en teletekst rariteiten

Bericht door Suus »

De site is al sinds 2007 niet meer bijgehouden, ik vermoed dat de gebruikte software ook niet is geupdated :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OV-site en teletekst rariteiten

Bericht door Daniel »

Arriva meldt momenteel op z'n site een omleiding voor o.a. leeg materieelritten, erg relevant voor de reizigers :P Er hebben ook wel twee normale lijnen mee te maken, maar daar vervallen geen haltes voor...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OV-site en teletekst rariteiten

Bericht door Daniel »

Hmm ja, welke van de twee klopt er nu. De oorzaak is in ieder geval hetzelfde...
Dordrecht, Lijn 3 alleen ri Crabbehof
Begindatum: 26 november 2009
Einddatum: 26 november 2009
Trajectgedeelte: Brouwersdijk/JMarisstraat
Reden: Rooien, optakelen, afvoeren van monumentale boom
Vervallen haltes: Neuhuijsstraat-Genestetstraat
Tijdelijke haltes: Marisplein

Dordrecht, Lijn 3
Begindatum: 23 november 2009
Einddatum: 27 november 2009
Trajectgedeelte: J Marisstraat
Reden: Rooien, optakelen, afvoeren van monumentale boom, van aanvang dienst
Vervallen haltes: Neuhuijsstraat
Tijdelijke haltes: H v Gijnweg/Patersweg
Ze zijn allebei mogelijk, al is de laatste het meest onwaarschijnlijk: halte van Gijnweg/Patersweg kom je wel langs als je "linksom" omrijdt, maar als je daar bij de halte op de busbaan gaat halteren en vervolgens de busbaan weer verlaat om rechtsaf danwel linksaf te slaan (afhankelijk van de rijrichting) schiet de hele verkeerslichtinstallatie in storing :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OV-site en teletekst rariteiten

Bericht door Daniel »

Inmiddels is de Arriva-site zo goed als onbereikbaar geworden, handig om de reizigers op de hoogte te houden...

Arriva is overigens de enige vervoerder die geheel onbereikbaar is op 't internet, de HTM heeft nog voor een snel te laden tijdelijke pagina met de belangrijkste informatie gezorgd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten