NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Bericht door Vinny »

Ja hehe wat wil je: Leukere meisjes, grotere kermissen en lekkerder bier :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Bericht door Caspar »

Voor alle 3 de punten van je moet je in Duitsland zijn. Oke de meiden zijn min of meer gelijk, maar de kermissen en het bier, daar kunnen we niet aan tippen hier. Maar dat heeft niets meer met de via-kaartjes te maken 8-)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Bericht door Vinny »

Het was ook maar een grapje tussendoor. Ik ben benieuwd wat de NS nou echt gaat wijzigen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Bericht door Vinny »

Goed:
Even de tarieftabel uit het spoorboekje van 1989:
[Prijzen zijn derhalve vermeld in guldens.]

Code: Selecteer alles

km - 2enk - 1ret - via
5 - 3,00 - 2,80 - 2,50
10 - 5,00 - 4,60 - 4,40
20 - 8,80 - 8,10 - 8,70
50 - 21,20 - 19,50 - 20,20
100 - 40,40 - 32,80 - 50,90
200 - 63,20 - 50,90 - 48,50
Het wordt tijd voor een echt kilometertarief bij de spoorwegen :roll:
(voor 'via' heb ik de prijs genomen van het dubbele aantal kilometers, enkele reis, in de praktijk is dat meestal ietsje duurder, tenzij het via-station op minder dan één kilometer afstand ligt).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Bericht door MdJ »

Tussen 2 willekeurige stations... Amf-Apd is een klein halfuurtje. Apd-Apdo is dan 4 minuten. En allebei 10,00 euro?
Bij twijfel: gebruik beton.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Bericht door Justin »

Ik zou haast willen dat ze Barneveld Noord Aansluiting als tariefpunt hanteerden voor Barneveld Noord. Vanuit Oost-Nederland moet je bij een retourtje Amersfoort-Barneveld Noord (Aansluiting) toch 4 keer doen, wat nogal prijzig is, had ik gemerkt.

Ook bij een tussenstop betaal je iets te veel (vind ik), zo had ik gemerkt bij een reisje Almelo-Zwijndrecht via Barneveld Noord :(. Maar goed, dat is weer te veel, en niet te weinig ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Bericht door Suus »

Zou dat anders worden als station Hoevelaken wordt geopend?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Bericht door dennistd »

Hoevelaken komt toch tussen Barneveld Aansluiting en Amersfoort? Dan zou het goedkoper moeten worden ja.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Zou dat anders worden als station Hoevelaken wordt geopend?
Ik denk het niet. Oost-Nederland / Barneveld wordt natuurlijk via Amersfoort gerekend omdat 99% van de reizigers op Amersfoort overstapt. :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Bericht door Geert »

Dat mag dan niet meer tenzij je een 'via Amersfoort' op je kaartje zet (en dan wordt je kaartje dus inderdaad via Amersfoort berekend).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Bericht door Vinny »

^^ Maar op Hoevelaken gaan geen intercity's stoppen. Hoe moet je dan gaan reizen? Bij Apeldoorn een NS-bus ofzo :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Bericht door Karl »

Maakt toch niet uit, de snelste route is waarschijnlijk alsnog via Amf dus die wordt gewoon geadviseerd. Net zoals Dordrecht - Rotterdam Blaak ook via Rotterdam Centraal vaak wordt geadviseerd als je een abbonement hebt.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Bericht door Geert »

Vinny schreef:^^ Maar op Hoevelaken gaan geen intercity's stoppen. Hoe moet je dan gaan reizen? Bij Apeldoorn een NS-bus ofzo :evil:
In Maarn stoppen ook geen intercity's, en daar betaal je ook niet extra voor je omweg als je naar Arnhem wilt reizen. Lijkt me een vergelijkbare situatie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Bericht door Daniel »

Karl schreef:Maakt toch niet uit, de snelste route is waarschijnlijk alsnog via Amf dus die wordt gewoon geadviseerd. Net zoals Dordrecht - Rotterdam Blaak ook via Rotterdam Centraal vaak wordt geadviseerd als je een abbonement hebt.
Ehm, hoe kom je daar nu weer bij. Ik heb 't net nog eventjes gecheckt in de reisplanner en die zegt precies wat ik al dacht: gewoon rechtstreeks reizen, ook als je de optie "netabonnement" aan zet.

Is ook volstrekt logisch: de stoptrein vertrekt slechts 4 of 5 minuten eerder uit Dordrecht als de IC en als je met de IC in Rotterdam aankomt heb je nog 5 tot 10 minuten wachttijd op 'n trein terug naar Blaak. Via Centraal kom je daar dus zelfs later aan! 'tis alleen een optie als je de s5000 hebt gemist, mis je de s5100 dan kan je net zo goed op de s2200 wachten: dan kom je op exact hetzelfde moment op Blaak aan als met s2100 -> s5100 via Centraal :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Bericht door Chauf21 »

Misschien nu niet meer, maar enkele jaren terug was dat vaak de snelste reismogelijkheid (/meer kans op een zitplaats) :) Qua prijs maakte dat echter nooit wat uit (Rtd en Rtb liggen in dezelfde tariefzone).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route

Bericht door Daniel »

Hmm, dat kan alleen voor drgl 2007 geweest zijn... toen is de s1900 namelijk iets van 6 minuten vroeger gaan rijden waardoor het verschil dus groter geworden is.
Maar de s2100 en s5100 rijden al jaren op dezelfde tijden, dus op dat tijdstip maakt het niet uit.

Was het niet in de tijd dat de s5000 alleen nog in de spits doorreed naar Dordrecht? Toen waren er immers nog maar 4 verbindingen vanuit Dordt per uur tegen zes vanuit Rotterdam C.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten