Mag ik even kwijt #26

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Oud forumgebruiker »

Super challa, mijn OV-kaart is pas op 1 september geldig. Maarja, het OV is al duur genoeg :!: dus bij GVB en Connexxion laat ik het ding gewoon zien (volgens een vriendin van me die het bij houdt: we zitten nu op de 27 keer). Kans op succes: 100% (tot nu toe) :D.

Alleen zijn die nachtbussen vercracked: 3,50 betalen voor een bus met een dikke omweg, en OV-kaart niet geldig :( :(
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Geert »

OV is helemaal niet duur. Autorijden, dat is pas een dure hobby.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door deadlock »

De deuren bij mij in huis zijn voor het laatst op slot geweest tussen 25-12-07 en 04-01-08 :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door STF »

Fles schreef: Is te betwijfelen, maar hopelijk is de wereld voorlopig van hem af.
Met een wachttijd van twee jaar voor de TBS kliniek zal de wereld zeker een tijdje van hem af zijn ja.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Suus »

ziggy schreef:Super challa, mijn OV-kaart is pas op 1 september geldig. Maarja, het OV is al duur genoeg :!: dus bij GVB en Connexxion laat ik het ding gewoon zien (volgens een vriendin van me die het bij houdt: we zitten nu op de 27 keer). Kans op succes: 100% (tot nu toe) :D.

Alleen zijn die nachtbussen vercracked: 3,50 betalen voor een bus met een dikke omweg, en OV-kaart niet geldig :( :(
Maar op je chipkaart kan je een 12x 1,5 uur nachtbuskaartje laden, dat is goedkoper dan 12 losse kaartjes kopen in de bus of op het metrostation.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Caspar »

Ik ging vandaag vanaf Heerhugowaard naar Nieuwe Niedorp, dat in totaal 13 kilometer is. De chauffeur van Qliner 350 stempelde 9 strippen af. Klopt dit wel? De ritprijs bij de chauffeur is 3 euro, zie ik op 9292ov. Dan is de strippenkaart dus veel duurder als het klopt. Kan me niet voorstellen dat het 8 zones zijn, 13km. Of worden er enkele strippen extra gestempeld als Qliner toeslag?

(vanaf Alkmaar is het bus 130 slechts 7 strippen tot Nieuwe Niedorp, dus dan zou het vanaf HHw hooguit 5 moeten zijn?)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Suus »

Hmm, Nieuwe Niedorp - Heerhugowaard is 4 zones, dus vijf strippen. Er van uitgaande dat de zones op de lijnennetkaart van Noord-Holland Noord kloppen. Je bent dus verkeerd gestempeld.

Ik weet echter niet of je er nu nog iets aan kan doen, al had je het direct tegen de buschauffeur gezegd dan had je misschien nog een correctie kunnen krijgen (er van uitgaande dat hij toegeeft dat hij fout zat).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Justin »

Zo eerste volle schoolweek in Enschede erop zitten. Ben sinds VWO-4/5 niet meer gewend om van 8:30 tot 17:30 op school te zitten zeg :P. Haha.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Oud forumgebruiker »

Geert schreef:OV is helemaal niet duur.
Wel als je de hele dag door gebruik moet maken ervan en je aangewezen bent op een blauwe strippenkaart :( - belachelijk gewoon :( :(.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door deadlock »

Blauwe strippenkaarten zijn inderdaad belachelijk duur.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Vinny »

ziggy schreef:
Geert schreef:OV is helemaal niet duur.
Wel als je de hele dag door gebruik moet maken ervan en je aangewezen bent op een blauwe strippenkaart :( - belachelijk gewoon :( :(.
Kun je dan niet gewoon beter een dagkaart kopen?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja, ik ben de moeilijkste niet. Waarom moeilijk doen als het niet gewoon makkelijk kan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Suus »

Bee schreef:Maar op je chipkaart kan je een 12x 1,5 uur nachtbuskaartje laden, dat is goedkoper dan 12 losse kaartjes kopen in de bus of op het metrostation.
Dit dus: een 12-rittenproduct voor de nachtbus kost 25 euro, terwijl 12 losse kaartjes 42 euro kosten. Zeker de moeite Nwaard om eens op een metrostation op een chipkaart te laden dus. 's Nachts accepteren de chipkaartlezers van de GVB-bussen alleen sterabonnementen, 24/48/72/96-uurskaarten en nachtbusproducten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Vinny »

:shock: Je kunt dus niet op saldo reizen 's nachts?
Ik vind dat dus erg jammer, dat houdt in dat je altijd een reisproduct op dat ding moet zetten. Ik dacht dat de chipkaart gebruiksgemak voor de klant zou opleveren?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Karl »

Vinny schreef:chipkaart gebruiksgemak voor de klant zou opleveren
:mrgreen:
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Suus »

Vinny schreef::shock: Je kunt dus niet op saldo reizen 's nachts?
Ik vind dat dus erg jammer, dat houdt in dat je altijd een reisproduct op dat ding moet zetten. Ik dacht dat de chipkaart gebruiksgemak voor de klant zou opleveren?
Je kunt nu ook niet met de strippenkaart reizen 's nachts, er veranderd dus niets noemenwaardigs aan de situatie.

Abonnementen op de nachtbus is ook pas sinds deze week.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door M57 »

Ja zeg, dat er niets verandert wil niet zeggen dat het goed is. Het zou o zo simpel zijn geweest om bij check in en check uit in een nachtbus 3,50 af te schrijven. Gemiste kans. Niet de eerste.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Meltrain »

ziggy schreef:Super challa, mijn OV-kaart is pas op 1 september geldig. Maarja, het OV is al duur genoeg :!: dus bij GVB en Connexxion laat ik het ding gewoon zien (volgens een vriendin van me die het bij houdt: we zitten nu op de 27 keer). Kans op succes: 100% (tot nu toe) :D.
Ach, aangezien ik een 'gratis' abonnement heb bij de RET, vind ik het niet erg dat mijn SOV pas per 1-9 ingaat. :wink:
Wel jammer dat ik de hele tijd kaartjes Rotterdam (Lombardijen of CS) - Delft moet kopen, maar gelukkig kunnen houders van de CJP in de maand augustus met 40% korting reizen, dus dat scheelt ook weer. :)
Alleen kaartjes voor de fiets zijn 9relatief gezien) zo belachelijk duur voor dat stukje. :evil:

@ Beheer: dit is al pagina 12... :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Daantje »

meltrain schreef:
ziggy schreef:Super challa, mijn OV-kaart is pas op 1 september geldig. Maarja, het OV is al duur genoeg :!: dus bij GVB en Connexxion laat ik het ding gewoon zien (volgens een vriendin van me die het bij houdt: we zitten nu op de 27 keer). Kans op succes: 100% (tot nu toe) :D.
Ach, aangezien ik een 'gratis' abonnement heb bij de RET, vind ik het niet erg dat mijn SOV pas per 1-9 ingaat. :wink:
Wel jammer dat ik de hele tijd kaartjes Rotterdam (Lombardijen of CS) - Delft moet kopen, maar gelukkig kunnen houders van de CJP in de maand augustus met 40% korting reizen, dus dat scheelt ook weer. :)
Alleen kaartjes voor de fiets zijn 9relatief gezien) zo belachelijk duur voor dat stukje. :evil:

@ Beheer: dit is al pagina 12... :wink:
Dan ga je op de fiets, is nog best te doen, als je die mee moet nemen :) En een maandabbonementje Rotterdam - Delft kost iets van 80 euro ofzo, valt ook nog best mee.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door STF »

Brr koud nachtje, me slaapkamerraam staat al wekenlang open maar nu moest het toch echt weer dicht. Tot onvrede van een van onze katten, die de gewoonte heeft om 's nachts op de vensterbank aan de buitenzijde te zitten.

Gisteren kwam ik een halfuurtje eerder dan gebruikelijk het huis in; poezemans lag nog diep in slaap terwijl hij normaal gesproken braaf zit te wachten wanneer ik binnenkom, zodat hij me slaapkamer in kan naar het geopende raam. :lol:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Daantje »

Ik slaap bijna altijd zomer en winter met het raam open, behalve als het echt hard vriest. Lekker dik dekbedje, pyjama, vriendje om tegen aan te liggen en dan heb ik het niet koud :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Geert »

Ik heb ook altijd mijn raampje open. Ik heb verder geen andere vorm van isolatie (ja, de balkondeur openen :lol:) maar over het algemeen is dat - ook in de winter - wel goed te doen. Als het raampje niet open is krijg je echt een vieze lucht :neg:
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vinny schreef::shock: Je kunt dus niet op saldo reizen 's nachts?
Ik vind dat dus erg jammer, dat houdt in dat je altijd een reisproduct op dat ding moet zetten. Ik dacht dat de chipkaart gebruiksgemak voor de klant zou opleveren?
Klopt...

Wat ik nog steeds moet aanvechten is het volgende: NERGENS, maar dan ook NERGENS staat dat de SOV-kaart NIET geldig is in de nachtbus. Op de achterkant van de kaart is dat NERGENS te vinden. Toch doen de chauffeurs elke keer moeilijk erover :cry: :cry: :cry:
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Tochjo »

Niet geldig in de GVB nachtbussen
Reductietariefkaarten, strippenkaarten, stads- en streekkaarten bij NS-abonnementen en de OV-Studentenkaart zijn niet geldig op de GVB Nachtbussen.
Bron: http://www.gvb.nl/reizigers/kaartjekope ... kaart.aspx
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Vinny »

Vroeger mocht dat ook niet. :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten