Groen, geel en blauwnet![23 foto's]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Groen, geel en blauwnet![23 foto's]

Bericht door julsteren »

Goedendag!
Op zaterdag 9 december rijden zowel Connexxion (Almere) als de NS DM'90 treinstellen voor het laatst. In de nacht van 9 op 10 december gaat in Almere de busconcessie over naar Keolis Nederland en op de lijnen Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede de treinconcessie over naar Keolis Nederland (toeval much? Het is gewoon echt een Keolis jaar.). Alle reden genoeg om met een fotoreeks dit tijdperk (zo kun je het wel noemen) af te sluiten, het zijn niet bepaald de kleinste veranderingen in s'lands openbaar vervoer.

Genoeg geklessebest, i.v.m. sinterklaasviering met de familie later op de dag in Hgl moest ik al vroeg mijn nest uit, 6:50 gaat dan de wekker, exact een uur voordat mijn trein gaat (dus 7:50). Deze trein bestond uit Buffel 3436, voormalig NS, voormalig Syntus (het treinstel heeft er o.a. als Grensland-Express mogen rijden), en nu dus weer bij NS. In verband met werkzaamheden... kuch kuch, proefritten van Keolis, reed deze trein niet verder dan Wierden. In Wdn mocht ik dan plaatsnemen in een Citaro van SouthWestTours met dit interieur:

Afbeelding

Ziet er verschrikkelijk uit, maar het zit prima, chauffeur was ook wel spraakzaam, dus zo heerlijk naar Zwolle getuft als snelbus. Met -13 minuten volgens de dienstregeling kom je dan aan omdat er praktisch geen verkeer op de N35 is op dit tijdstip.

Afbeelding

En daar ging die dan, de eerste citaro van dit verslag, en zeker niet de laatste.

In Zwolle werd ontbeten bij de veel te overprijsde Broodzaak, en daarna werd de al gereedstaande intercity naar Den Haag Centraal in gestapt (treindeel uit Gn/Lw moest nog komen en word dan achteraan gekoppeld). En werd met een heerlijk lange sliert ICM de rit over de Hanzelijn en de Flevolijn naar Almere gedaan.

Aangekomen in Almere kon zo de eerste Connexxion bus voor mijn lens komen:

Afbeelding
Wagen 9135 op lijn 7 naar Sallandsekant.

Na het maken van deze foto nam ik lijn 1 naar busstation 't Oor. Natuurlijk heb ik een los kaartje gekocht bij de chauffeur, want ik spaar die, en als souvenir dat ik er ben geweest, later daarover nog iets meer :wink:

Afbeelding

Op busstation 't Oor stonden alle zuiltjes van Keolis al. Dus werd even gekeken, zijn wel leuke zuiltjes. Wel overdreven dat er voor elke lijn een apart zuiltje moet staan.

Afbeelding
Bus 1 naar Haven Centrum te busstation 't Oor.

Ik had het wel weer gezien hier en werd koers gezet met de Almeerder R-NET lijn 328 naar P+R Muiden. Net als het stadsvervoer rijd deze buslijn vanaf 10 december onder de vlag van Keolis, die daar ook nieuw materieel gaat inzetten. Jammer dat die volvo's dan weggaan, zijn heerlijke bussen om in te zitten als reiziger.

Afbeelding
Op P+R Muiden word aansluiting geboden op lijn 320 naar Amsterdam Amstel, gereden door Connexxion, maar dan voor de concessie Gooi en Vechtstreek.

Afbeelding
Lijn 327 maakt de klim naar de oprit van de A1 richting Groningen/Hengelo.

Niet gek veel later werd door mijzelf met lijn 320 over diezelfde A1 ook koers gezet richting mijn volgende reisdoel, Wierden.

Afbeelding
Gezien ik na Wierden ook nog naar Hengelo moest voor sinterklaasviering, en ik heel moe was, werd ik toch een klein beetje depressief vanbinnen bij het zien van dit bord :')

Afbeelding
Het interieur van de best comfortabele VDL Citea XLE137 van Connexxion Gooi en Vechtstreek, Pauw Vervoer heeft voor dezelfde lijn ook 7 wagens in dezelfde uitvoering.

Afbeelding
Na een mooie slingerroute door Huizen kwam ik aan in Hilversum, nog een keer de bus maar op de foto, die hier nu 26 minuten mag staan bufferen _O-

Niet veel later had ik een ICM naar Amersfoort te pakken, vanaf daar een treinvervangende bus naar Apeldoorn, en vanaf Apeldoorn wou ik de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] rechtstreeks naar Wdn nemen, wat voor mijn comfort geen verkeerde keuze was!

Afbeelding
Ik had een van de weinige DD-AR stammen met een originele eerste klasse! Top!

In Wierden werd gauw doorgelopen naar het eilandperron, waar geheel volgens planning ongepland de kerende [serie=Sprinter|2017|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] binnenkwam op spoor 2. En ja de IC naar Apd ging er met 40 linksomheen :')

Afbeelding
Daar kompt 't an!

Afbeelding
Iemand met een vrij creatieve geest kwam op het idee om zijn of haar vingers vuil te maken aan het grofvuil van de NS, en zo de naam Geelnet op de trein te laten pronken.

Afbeelding
Vanaf moment van schrijven nog minder dan een week, en behoort het DM'90 definitief tot de jeugdherinneringen (dat ik over een aantal weken 20 jaar word speelt in het gevoel wel wat mee).

Afbeelding
Een matige foto van een flirtje die binnenkomt op spoor 3. Omdat ik moeite had met een goed standpunt te vinden omdat een andere spotter de perronrand had volgebouwd met een statief wat net zo groot was als ikzelf :') _O-

Afbeelding
Oud en Nieuw naast elkaar, zeldzaam plaatje.

Afbeelding
Zeer strakke en mooie kleurstelling, gaat me vooral om het eersteklashokje, waar ik samen met het toilet het vaakst te vinden zal zijn in deze treinen, de tweede klas waarschijnlijk nooit. Moet het wel een keer doen om de full-keolis ervaring te krijgen.

Afbeelding
''De Aflossing''

Afbeelding
2 gekoppelde flirts, waarbij de linker duidelijk meer vliegjes en stofjes heeft gevangen dan het rechter stel.

Afbeelding
Naast elkaar, nu vanaf de andere zijde.

Afbeelding
Nog minder dan een week, en dit is realiteit. *trein*

Na deze ontmoeting tussen oud en nieuw werd met het oud koers gezet naar Bn om daar mijn ijzeren ros te bestijgen voor een zeer koud ritje naar Hgl.

Afbeelding
Hier dan in Borne. Vanaf kopje perron kun je hier wel mooi plaatjes schieten.

Even terugkomend op de losse kaartjes, hier de oogst van dit jaar aan reizen:

Afbeelding
Vind het wel een heel kleurrijke collectie zo.

Dankjewel voor het lezen, verwacht in de toekomst een soortgelijk verslag, met nieuwe keolis bussen en treinen in actieve dienst! :pos: :Y
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Groen, geel en blauwnet![23 foto's]

Bericht door Daniel »

Nieteens een plaatje met molshoop gemaakt bij 't Oor?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Groen, geel en blauwnet![23 foto's]

Bericht door Milco »

Niet alle R-Net Volvo's gaan weg; 10 van de 30 bussen gaan per 11 december 2017 op spitslijn 255 tussen Amsterdam-ZO en Haarlem rijden. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
ZO6176
Donateur
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Groen, geel en blauwnet![23 foto's]

Bericht door ZO6176 »

Was leuk om te lezen. Bedankt voor het delen.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Groen, geel en blauwnet![23 foto's]

Bericht door Chrysa »

Een reisverslag van Julsteren zonder een foto van eten erin? :shock:
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Groen, geel en blauwnet![23 foto's]

Bericht door Jef400 »

Ja Julsteren, we meeten wel in de kerstvakantie. Kan ik eindelijk eens Tuksaland afvincken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Groen, geel en blauwnet![23 foto's]

Bericht door isadora »

Mooi verslag Julsteren, dank je. :pos: :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Groen, geel en blauwnet![23 foto's]

Bericht door Gothic-Writer »

Wel apart om te zien dat de bussen van South West Tours nog steeds het originele interieur hebben van de tijd dat bepaalde bussen eerst als gewone lijndienst hebben gereden, maar dat is overigens geen slechte zaak.

Zoals de Mercedes Citaro die dus nog steeds het interieur heeft van zijn BBA tijd.
Stadsbus
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Groen, geel en blauwnet![23 foto's]

Bericht door Stadsbus »

Het is toch juist mooi dat het originele interieur er in zit? Kost geen geld om het te vervangen, en het zit ook nog eens prima volgens Julien, een win win situatie dus :p
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Groen, geel en blauwnet![23 foto's]

Bericht door busfanNL »

Leuk verslag Julsteren *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten