Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ja, k zie het nu.......foutje van CXX in hun pdf..... :o
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Wel off-topic maar hier op terugkomende dat ik sinds gisteravond in mijn Outlook mail, 2 mails heb gezien over nieuwe reactiesDaniel schreef:Dat komt omdat Microsoft om een of andere reden mail van onze server blokkeert, daardoor komen berichten naar Hotmail/Live/Outlook-accounts niet aan.Remco1989 schreef:@beheer ik krijg trouwens geen notificaties meer binnen per mail, maar staat wel ingesteld.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Als ik het zo lees, is AML Flex zelfs een verbetering t.o.v. de huidige situatie. :o
Breng Flex en vooral Bravo Flex kunnen hier nog een hoop van leren. :N
Breng Flex en vooral Bravo Flex kunnen hier nog een hoop van leren. :N
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik vraag mij meer af hoe ze pieken gaan aanpakken. Stel nou de scholierenspits in de ochtend, valt er voortaan dan een colonne aan AML-flex taxis te spotten? :')
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Een paar ritten van een schoolbus had niet heel vreemd geweest nee, ben benieuwd hoe het gaat lopen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik vraag me overigens af, hoe het zit met de R-net “branding” w.b. bushaltes? In Amstelveen zijn zoals eerder gemeld de haltepalen voorzien van een heuse R-net sticker. Maar over de gemeentegrens in Amsterdam op de nieuwe R-net route 347/357 bijvoorbeeld is niets te zien. Er zijn hier ook geen haltepalen, maar verlichte blokken op de abri. Vraag me af hoe deze R-net proof gemaakt gaan worden. (R-net handboek :D)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Nou, zo:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Mooi... :D
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
In Nieuw-West zijn die bordjes ook al een tijdje te zien. Halte Johan Huizingalaan en Sloterdijk bijvoorbeeld. Weer een stukje afbreuk van de R-NET-huisstijl.
Al blijf ik het complete kolder vinden dat bijvoorbeeld een bus 69 niet mag stoppen bij de R-NET-halte van lijn 300/310 en dat ze serieus overal dubbele haltes hebben geplaatst. Dat gaat op veel punten in Amsterdam natuurlijk niet.
Al blijf ik het complete kolder vinden dat bijvoorbeeld een bus 69 niet mag stoppen bij de R-NET-halte van lijn 300/310 en dat ze serieus overal dubbele haltes hebben geplaatst. Dat gaat op veel punten in Amsterdam natuurlijk niet.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Exact mijn gedachte.... :Dn-evo schreef:Weer een stukje afbreuk van de R-NET-huisstijl.
De mini-DRIS zuiltjes die hier op de route staan, geven ook niet echt een R-net beleving......
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Waarom breken ze het netwerk van RNET zo af. (A) Heel jammer. :X
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik vraag me nogsteeds af waarom er zulke formules Überhaupt worden verzonnen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Weet iemand al hoe de perron indeling wordt op Schiphol Plaza mbt de R-Net lijnen? Zag vandaag in een flits dat de nieuwe vertrektabellen voor t Schipholnet geplaatst zijn bij de huidige haltes van R-Net 300/310 (haltes B4 tm B7)... Dat zou dus betekenen dat al t R-Net van AML ergens tussen B8-B15 zouden stoppen (onder de loopbrug naar t WTC).
Laatst gewijzigd door JcJay op za 09 dec 2017, 08:33, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat heeft volgens mij te maken met de 'knielfunctie' die tegenwoordig in de meeste bussen zit. De specifieke haltes van (wat nu nog is) lijnen 300 en 310 zijn hoger dan normale haltes, zodat er een vlakke(re) instap is. De meeste bussen knielen echter automatisch als ze de deur openen en die kan dan de halte raken. De bussen op lijnen 300 en 310 hebben dan ook bewust geen knielfunctie.n-evo schreef:Al blijf ik het complete kolder vinden dat bijvoorbeeld een bus 69 niet mag stoppen bij de R-NET-halte van lijn 300/310 en dat ze serieus overal dubbele haltes hebben geplaatst. Dat gaat op veel punten in Amsterdam natuurlijk niet.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Die kolder komt nog uit de tijd dat bussen geen knielfunctie hadden (eerste generatie Zuidtangent-bussen), toen zijn haltes hoger aangelegd. Ondertussen zijn er steeds meer plekken waar er gewoon gemengde haltes zijn voor bussen die ook op de Zuidtangent rijden, met een wat lagere halte, zoals bijvoorbeeld Ouderkerkerlaan of Busstation Knooppunt Schiphol Noord
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Wat? De GVB Berkhof Jonckheer van eind jaren '90 heeft die knielfunctie toch gewoon?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat is later ingebouwd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Weer wat geleerd. :D
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Bussen met knielfunctie waren er echt al wel toen de Zuidtangent opende in 2002, Den Oudsten heeft tig van die dingen gebouwd en die zijn in 2001 failliet gegaan.
De combi van een hoog Zuidtangent-perron met een lage halte erbij is er trouwens al vrij vanaf het begin omdat bussen met een deur die deels naar buiten zwaait niet langs het hoge perron konden stoppen. Dan kwam de deur klem te zitten namelijk. Dat speelde onder meer met de toenmalige Interliners die over dezelfde busbaan reden.
De combi van een hoog Zuidtangent-perron met een lage halte erbij is er trouwens al vrij vanaf het begin omdat bussen met een deur die deels naar buiten zwaait niet langs het hoge perron konden stoppen. Dan kwam de deur klem te zitten namelijk. Dat speelde onder meer met de toenmalige Interliners die over dezelfde busbaan reden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Er staat mij ook toch echt bij dat we al in de jaren '90 bussen hadden met die functie. Maar goed.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat is ook zo. In Den Haag hadden ze al sinds 1990 dat soort bussen rijden bijvoorbeeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik lees in dit bericht iets over een buiten werking gestelde knielfunctie (vanwege te zware belasting op de voorruit) in VanHool's die midden jaren 90 de stadsdienst van Zoetermeer uitvoerden.
http://www.zoetermeerov.nl/nieuws/nieuw ... 64?print=1
In mijn geheugen is het knielen van een autobus inderdaad iets vanaf de jaren '90, die Den Oudsten Alliances associeer ik daarmee.
http://www.zoetermeerov.nl/nieuws/nieuw ... 64?print=1
In mijn geheugen is het knielen van een autobus inderdaad iets vanaf de jaren '90, die Den Oudsten Alliances associeer ik daarmee.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Zag een GVBer bezig met het veranderen van het halte “bord” op de abri van de R-net halte van Nijenrodeweg, tja....dit is hem dan:
Dit lijkt nergens op........
Edit: 2x 463 klopt ook niet en dit is geen vaste halte voor de 463, alleen tijdelijk tot januari.....maar dat is off-topic hier.
Tja en dan ook nog de vertrektijden omwisselen....in de richting van CS staan de vertrektijden tabellen van 347/357 naar Uithoorn/Aalsmeer en naar die plaatsen toe aan de andere kant van de straat staan de vertrektijden ri. CS.
Niet al te slim deze GVB-er. (n)
Dit lijkt nergens op........
Edit: 2x 463 klopt ook niet en dit is geen vaste halte voor de 463, alleen tijdelijk tot januari.....maar dat is off-topic hier.
Tja en dan ook nog de vertrektijden omwisselen....in de richting van CS staan de vertrektijden tabellen van 347/357 naar Uithoorn/Aalsmeer en naar die plaatsen toe aan de andere kant van de straat staan de vertrektijden ri. CS.
Niet al te slim deze GVB-er. (n)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
In Hoofddorp zijn ze niet blij met lijn 169:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
^^^Ik kan mij er wel iets bij voorstellen..
Wat is het antwoord ook alweer: buiten de tijden van bus 169 kan men AMLFlex inschakelen?
Jaja, een Flex lijn inschakelen voor (doordeweeks) de ochtendspits .. én dan in het dal starten met de reguliere lijn... Snugger.
~~~~~~~~
@Fred1954: Mager bord inderdaad, scheef geplakt ook nog eens. In GVB kleur terwijl het een Rnet halte is?
Wat is het antwoord ook alweer: buiten de tijden van bus 169 kan men AMLFlex inschakelen?
Jaja, een Flex lijn inschakelen voor (doordeweeks) de ochtendspits .. én dan in het dal starten met de reguliere lijn... Snugger.
~~~~~~~~
@Fred1954: Mager bord inderdaad, scheef geplakt ook nog eens. In GVB kleur terwijl het een Rnet halte is?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 153 gasten