Opknapbeurt busstation Rotterdam Zuidplein
Re: Opknapbeurt busstation Rotterdam Zuidplein
Nee, ze zijn nog niet geplaatst, vreemd genoeg..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Opknapbeurt busstation Rotterdam Zuidplein
Inderdaad, valt me tegen van de gemeente. Wat ook nog niet weg is, is het zand van de werkzaamheden. Deze tekst in de folder met de definitieve indeling doet echter anders vermoeden:
http://www.ret.nl/over-ret/nieuws-en-pe ... plein.ashx
Alleen de RET en Qbuzz laten deze overigens zien. Arriva en Connexxion alleen de tijdelijke haltes van fase 1. Veolia helemaal niets.
De definitieve indeling staat overigens hier voor de liefhebbers:De stratenmakers zijn vertrokken, het zand en stof is opgeruimd en het schitt erende eindresultaat mag er zijn. Met alle aanpassingen, vernieuwingen en aanzienlijke verbeteringen is vanaf 31 augustus het vernieuwde busstation gerealiseerd en weer volledig in gebruik. Alle vervoerders staan paraat om u weer op een comfortabele en veilige manier naar uw bestemming te brengen.
http://www.ret.nl/over-ret/nieuws-en-pe ... plein.ashx
Alleen de RET en Qbuzz laten deze overigens zien. Arriva en Connexxion alleen de tijdelijke haltes van fase 1. Veolia helemaal niets.
Re: Opknapbeurt busstation Rotterdam Zuidplein
Die halte V is totaal niet handig ten opzichte van alle andere haltes, had dat nu echt niet anders gekund? Of moest die echt daar blijven vanwege de Japanners?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Opknapbeurt busstation Rotterdam Zuidplein
Ik vind halte X ook een beetje raar geletterd, waarom heet die niet gewoon A. Snap wel dat die een andere functie heeft (touringcarbussen), maar dat maakt in de lettering van de haltes toch niet uit?
Halte V ligt inderdaad beetje op een rare plaats, kan mij voorstellen dat die totaal niet in het zicht ligt van de andere haltes ivm trappen/kolommen en dergelijke, weet ik overigens niet zeker.
Halte V ligt inderdaad beetje op een rare plaats, kan mij voorstellen dat die totaal niet in het zicht ligt van de andere haltes ivm trappen/kolommen en dergelijke, weet ik overigens niet zeker.
Het is een spectrum.
Re: Opknapbeurt busstation Rotterdam Zuidplein
De lettering van X is nog iets van vroeger. Toen had je aan de winkelcentrum-zijde de haltes P, R, S, T, U en nu nog steeds V. Aan de Ahoy-zijde had je ook nog W en daarna kwam dus X. De halte A is al in gebruik voor de lijnen 130, 136 en 139.
Een echt alternatief voor de halte V is er niet. Vroeger werd het nog omringd door andere haltes, dus toen viel het minder op. Nu is het de enige plek waar de halte in de buitenlucht kan staan, iets wat beter is voor het veiligheidsgevoel. De halte ligt daarbij overigens vanaf de roltrappen aan de zuidkant vanaf de metro nog wel in het zicht.
Een echt alternatief voor de halte V is er niet. Vroeger werd het nog omringd door andere haltes, dus toen viel het minder op. Nu is het de enige plek waar de halte in de buitenlucht kan staan, iets wat beter is voor het veiligheidsgevoel. De halte ligt daarbij overigens vanaf de roltrappen aan de zuidkant vanaf de metro nog wel in het zicht.
Re: Opknapbeurt busstation Rotterdam Zuidplein
Was er eerst zoveel behoefte aan meer capaciteit dan? Of heeft dat iets met het doortrekken van de metro richting Hoogvliet en Spijkenisse te maken?
Het is een spectrum.
Re: Opknapbeurt busstation Rotterdam Zuidplein
Vroeger waren er minder bussen per halte. De haltes A t/m M waren bijvoorbeeld voor de streekbussen beschikbaar en nu is dat A t/m G. Bij de stadsbussen (die toen de haltes N t/m W hadden) was er ook altijd meer 1 lijn (of 2 die een deel van het traject samen rijden, zoals 47/70 in 2004) per halte. Hoe lang dit geleden is weet ik niet, maar ik heb bijvoorbeeld een indeling die geldig is vanaf 10 januari 2005, dus echt lang geleden is het niet.
Re: Opknapbeurt busstation Rotterdam Zuidplein
Ik zit mij sowieso wel vaker te verbazen over de omvang van een busstation, dat moet toch efficienter kunnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Opknapbeurt busstation Rotterdam Zuidplein
Hier nog wat plaatjes van fase 2 wat nu dus ook klaar is.
Bij de voormalige halte P is nu een zebrapad en erachter is de uitstaphalte verdwenen:
Tussen de haltes J en K is meer loopruimte gekomen naar het Theater Zuidplein. Dit zorgde er echter voor dat de halte O verdween:
Er liggen nu dus 4 haltes rechts (gezien vanaf het metrostation) van het looppad. De haltes K, L, M en N:
Bij de voormalige halte P is nu een zebrapad en erachter is de uitstaphalte verdwenen:
Tussen de haltes J en K is meer loopruimte gekomen naar het Theater Zuidplein. Dit zorgde er echter voor dat de halte O verdween:
Er liggen nu dus 4 haltes rechts (gezien vanaf het metrostation) van het looppad. De haltes K, L, M en N:
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Opknapbeurt busstation Rotterdam Zuidplein
Ik ben er nooit geweest, maar wat ik van de foto's zie is het redelijk onoverzichtelijk, al is dat natuurlijk niet 1,2,3 te zien op foto's. Busstations zoals Arnhem zijn een ramp, maar Leiden vind ik redelijk ideaal, en die is ook erg efficient. Nadeel daar is dat je altijd moet oversteken om bij het perron te komen en weinig abris, maar verder...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Opknapbeurt busstation Rotterdam Zuidplein
Leiden is echt een verschrikkelijk tochtgat 's avonds en in de winter, vind ik. :?
Utrecht streekbusstation vind ik wel overzichtelijk en ik voel me er ook 's avonds nog veilig, de hlates stadsbussen vind ik altijd een beetje onoverzichtelijk.
Utrecht streekbusstation vind ik wel overzichtelijk en ik voel me er ook 's avonds nog veilig, de hlates stadsbussen vind ik altijd een beetje onoverzichtelijk.
Re: Opknapbeurt busstation Rotterdam Zuidplein
Leiden en Nijmegen zijn echte tochtgaten, maar je hebt wel overzicht. De bunker die busstation heet in Arnhem is echter weer de totaal andere kant van het verhaal, daar voel ik mij echt niet veilig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Opknapbeurt busstation Rotterdam Zuidplein
Daar heb ik ook wel over na zitten denken, maar ik krijg niet echt een idee hoe ze het anders op moeten lossen. Zeker niet met de hoeveelheid bussen die er komt.Bee schreef:Ik zit mij sowieso wel vaker te verbazen over de omvang van een busstation, dat moet toch efficienter kunnen.
Overigens vind ik de indeling wel weer beter geworden. De stads- en streekbussen staan nu écht netjes bij elkaar (Afgezien van de lijntjes richting het DAV). ;) Voor mij komt het ook goed uit, aangezien "mijn" buslijntjes (lijnen 164 en 174) nu op halte D staan, scheelt het me een stuk lopen op Beurs.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Opknapbeurt busstation Rotterdam Zuidplein
Juh, dat vind ik van Apeldoorn ook.Geert schreef:Leiden is echt een verschrikkelijk tochtgat 's avonds en in de winter, vind ik. :?
Utrecht streekbusstation vind ik wel overzichtelijk en ik voel me er ook 's avonds nog veilig, de hlates stadsbussen vind ik altijd een beetje onoverzichtelijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten