Mag ik even kwijt #26

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Suus »

"Op bepaalde vormen van openbaar vervoer kan een toeslag gelden"

Zodoende kunnen ze jou dus verplichten 3,50 te betalen voor het gebruik van de nachtbus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Wubbo »

Zo, ik ben terug van vakantie en door 13 pagina's Mag ik even kwijt gescrolld :P
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Karl »

Daar zijn buiten de trein nog wel enkele uitzonderingen op, de waterbus Rotterdam - Dordrecht vv mag je wel met SOV op, maar niet met strippenkaart.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Suus »

Hmm, als ik een keer tijd heb wil ik die nog wel een keer gaan doen trouwens, lijkt mij wel een leuk tochtje :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door STF »

Zo weten we dat ook weer; je kunt de koplampen, achterlichten en achteruitrijlichten van de auto best 75 minuten laten branden en dan start ie nog gewoon.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Geert »

ziggy schreef:
Vinny schreef::shock: Je kunt dus niet op saldo reizen 's nachts?
Ik vind dat dus erg jammer, dat houdt in dat je altijd een reisproduct op dat ding moet zetten. Ik dacht dat de chipkaart gebruiksgemak voor de klant zou opleveren?
Klopt...

Wat ik nog steeds moet aanvechten is het volgende: NERGENS, maar dan ook NERGENS staat dat de SOV-kaart NIET geldig is in de nachtbus. Op de achterkant van de kaart is dat NERGENS te vinden. Toch doen de chauffeurs elke keer moeilijk erover :cry: :cry: :cry:
Je OV is toch pas dinsdag geldig? ;)
Er zijn wel meer van dat soort situaties, je mag ook niet met je OV in de Thalys gaan zitten of in de ICE (zonder toeslag dan).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Suus »

Damn, 83 euro inclusief verzendkosten voor een tweedehands studieboek. En dan heb ik de rest nog niet eens :twisted:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door webguy »

Ah, kijk, daarom doe ik Informatica. Het eerste jaar heb ik boeken gekocht, een paar. Maar ja, dat is dan echt niet nodig :P Alles staat op het internet, je moet er hooguit wat extra moeite voor doen. Boeken koop ik dus gewoon standaard niet :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Suus »

Ik wordt ook heel boos als ik het niet nodig blijk te hebben achteraf, ik heb er een creditcard voor moeten aanvragen om het te kunnen kopen op de enige site waar het te koop was: Amazon.com :evil:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door webguy »

Begin niet over creditcards :P Ik heb nu de vierde aanvraag lopen bij de ING: de website om een studentencreditcard aan te vragen vraagt in het systeem een normale credit card aan :P
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Geert »

Ik snap ook niet dat een onveilig systeem als creditcards nog steeds bestaan. PIN-passen worden dan wel geskimd, maar volgens mij zijn ze alsnog stukken veiliger dan een creditcard...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Suus »

webguy schreef:Begin niet over creditcards :P Ik heb nu de vierde aanvraag lopen bij de ING: de website om een studentencreditcard aan te vragen vraagt in het systeem een normale credit card aan :P
Ik zag dat soort ellende al aankomen, het ging bij de Postbank al vaak genoeg mis met de website, en die is bij de ING hooguit kwa indeling wat veranderd, en daarom doe ik al mijn aanvragen voor producten maar gewoon op het ING kantoor, dan is het mijn fout niet als het misgaat. Daarom heb ik ook mijn studentenverzekering en creditcard op het kantoor aangevraagd, bovendien krijg je er nog een gratis krantje en leeuwenwatertje ook :mrgreen: Een keer kreeg ik zelfs gebak, toen waren ze net verbouwd :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door webguy »

Hmm, jah, ik had eigenlijk 2 maanden geleden die credit card kunnen hebben ja. Ik heb dus al 3x een brief gekregen dat "op basis van uw huidige situatie komt U niet in aanmerking". Is nogal logisch, ik ben student, dus voor een normale credit card kom ik niet in aanmerking. De eerste keer zou mn identificatie niet up to date zijn, dus naar een kantoor daarvoor :P Mja, icing on the cake is dat ik een nieuwe oranje pinpas heb gekregen, dus ik hoop dat t goed gaat want daar hangt je credit card ook weer vanaf.
En dat alles omdat ik naar de VS ga en daar een credit card toch wel erg handig is...

Overigens, weet iemand of je persoonlijk je OV kaart moet inleveren bij het postkantoor? En hoe zit het dan met OVC?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Geert »

Je OV-kaart moet je op het postkantoor inleveren. Je chipkaart mag je houden, maar je moet wel de reisproducten voor de OV-studentenkaart er af laten halen (bij een loket van een OV-bedrijf). :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door webguy »

Ok, ik lees wel dat je OV-kaart door iemand anders ingeleverd kan worden, scheelt me weer veel geld / kosten om naar Schiphol te reizen. OVC producten er af, kan dat bij NS loket ook? Heb dat ding eigenlijk nog nooit gebruikt :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Geert »

Het hoeft niet, zolang je 'm niet gebruikt, lijkt me ;)
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door M57 »

Ik lever binnenkort ook mijn SOV-kaart in voor een paar maanden. Ik laat de producten gewoon op de studentenchipkaart staan, zie ze er namelijk maar weer eens terug op te krijgen :lol: Ik gebruik in die tijd een oude chipkaart van het GVB.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door webguy »

Hmm, jah, dat lijkt me overigens raar: zitten die systemen niet automatisch gekoppeld? Er staat niks op de IB-groep site over de producten van je OVC halen als je een vergoeding wil. het is natuurlijk maar tijdelijk. Zou er een koppeling zijn tussen OVC en IB-groep als je je OVC wel gebruikt maar geen recht hebt dat er een boete is? Ik denk dat ik de IB-groep eens bel als niemand het weet :P De balies zouden alleen maar in Rotterdam en Amsterdam zijn volgens de "studentenreisbewijs" site, lekker handig dus.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door STF »

Ik heb destijds gewoon een formuliertje via de site van IB Groep ingevuld dat ik mijn SOV niet meer nodig had en de kaart heb ik nog steeds hier liggen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Geert »

webguy schreef:Hmm, jah, dat lijkt me overigens raar: zitten die systemen niet automatisch gekoppeld? Er staat niks op de IB-groep site over de producten van je OVC halen als je een vergoeding wil. het is natuurlijk maar tijdelijk. Zou er een koppeling zijn tussen OVC en IB-groep als je je OVC wel gebruikt maar geen recht hebt dat er een boete is? Ik denk dat ik de IB-groep eens bel als niemand het weet :P De balies zouden alleen maar in Rotterdam en Amsterdam zijn volgens de "studentenreisbewijs" site, lekker handig dus.
Lijkt me niet, je hebt toch ook nog steeds je gewone OV nodig als je op de chipkaart reist? Officieel heb je dan dus niets aan het studenten reisproduct (dat in de praktijk niemand naar je OV vraagt als je als student chipt is natuurlijk een ander verhaal).
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door JWM »

Bij een kaartcontrole van de RET in de metro werd wel degelijk naar mijn papieren SOV gevraagd nadat ik mijn chip al had laten uitlezen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Suus »

Er zijn verschillende soorten studentenproducten, waaronder een aantal producten die in Rotterdam op de tijdelijke kaart stonden en daar geblokkeerd zijn. De meeste zijn wel oplaadbaar overigens, de studentenkaarten van de RET zijn door werkstudenten op het kantoor aan de Vasteland gemaakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Fles »

:lol:

Afbeelding

Nou, eigenlijk wel :mrgreen:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Chauf21 »

webguy schreef:Hmm, jah, dat lijkt me overigens raar: zitten die systemen niet automatisch gekoppeld?
Nee, want wat op je kaart staat, staat op je kaart en is niet centraal opgeslagen (en dus aanpasbaar als je je normale OV-studentenkaart inlevert). Daarnaast is een dergelijke koppeling niet wenselijk, want: privacy.

Bij controles in tram en metro wordt, zoals JWM ook beschrijft, (vrijwel) altijd naar de papieren SOV gevraagd (eigen ervaring en waarneming). Buschauffeurs mogen dat ook doen, maar zullen dat in de praktijk niet zo snel doen.
webguy schreef:Er staat niks op de IB-groep site over de producten van je OVC halen als je een vergoeding wil. het is natuurlijk maar tijdelijk.
Het staat hier: http://www.ib-groep.nl/particulieren/ov ... pkaart.asp:
Geen recht meer op studiefinanciering?
Heb je geen recht meer op studiefinanciering, dan hoef je je Studenten OV-chipkaart niet in te leveren. Je moet alleen je papieren OV-studentenkaart inleveren. Wil je je Studenten OV-chipkaart blijven gebruiken als persoonlijke OV-chipkaart, ga dan naar een verkoop- en informatiepunt van een van de vervoerders in de gebieden waar de OV-chipkaart al is ingevoerd om het reisrecht van je Studenten OV-chipkaart af te laten halen. Daarna kun je je kaart blijven gebruiken als reguliere OV-chipkaart. Links naar een overzicht van de balies vind je onder ‘Service’ op studentenreisbewijs.nl. Let op: in 2010 gelden andere regels. Houd daarvoor onze website in de gaten.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Daan »

Fles schreef::lol:

Afbeelding

Nou, eigenlijk wel :mrgreen:
Hij is fijn :lol: :mrgreen: :pos:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten