Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
edje
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 16:15

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door edje »

MarlinOV schreef:Ze hebben er een mooi zooitje van bij Prorail en Keolis :'). Ben benieuwt hoe soepel de nieuwe dienstregeling gaat beginnen zondag en maandag.
Hoezo Keolis, het is volgens mij allemaal prorail infra wat problemen geeft
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door cassie127 »

Bij een nieuwe vervoerder is het ook afwachten of er de eerste dagen wel optijd gereden wordt... duurt meestal even een paar dagen. Voorbeelden genoeg in iedergeval
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door cassie127 »

Provincie Overijssel: 'ProRail levert wanprestatie'
De provincie Overijssel is verbaasd over het handelen van ProRail. Overijssel is gisteravond pas ingelicht over de problemen op het traject tussen Zwolle en Kampen. "ProRail levert een wanprestatie", vertelt gedeputeerde Boerman.

Voor de provincie kwamen de problemen met de Kamperlijn uit de lucht vallen. Boerman is dan ook verbijsterd. "We zijn gisteravond pas ingelicht door ProRail."

De problemen kwamen pas aan het licht toen er treinen over het spoor reden. Boerman: "ProRail heeft vooraf onderzoek gedaan en voorbereidingen getroffen. De provincie kon deze problemen niet zien aankomen."

Lees verder: https://www.rtvoost.nl/nieuws/281413/pr ... nprestatie
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door reisthijs »

In de bijgewerkte netverklaring voor 2018 is in bijlage 17 (Tractie-energievoorzieningssystemen) te zien dat Zwolle-Kampen in de categorie baanvakken met een vermogensbeperking valt. Zwolle-Wierden voldoet volgens het kaartje wel aan de landelijke norm van 4000 A.

4000 A x 1500 V is 6000 kW, genoeg voor twee Flirt's die op vol vermogen optrekken.

In de ontwerp-netverklaring voor 2019 voldoet Zwolle-Kampen wel aan de norm.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door nsimmelink94 »

edje schreef:
MarlinOV schreef:Ze hebben er een mooi zooitje van bij Prorail en Keolis :'). Ben benieuwt hoe soepel de nieuwe dienstregeling gaat beginnen zondag en maandag.
Hoezo Keolis, het is volgens mij allemaal prorail infra wat problemen geeft
Prutsrail dus. Zeker stiekem van NS de opdracht gekregen even te saboteren voor deze dienstregeling :') iets met zuur zijn :Y
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door isadora »

Werkelijk totaal onbezonnen reactie. :neg:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door nsimmelink94 »

Ja, of het is bedoeld als humor, maar goed, stel je voor dat dat over het internet werkt :6
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Mikos »

Totaal misplaatst. Doe het dan niet.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Jef400 »

Uhm, je weet dat hier ov-functionarissen meelezen nsimmelink94?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door dennistd »

reisthijs schreef:In de bijgewerkte netverklaring voor 2018 is in bijlage 17 (Tractie-energievoorzieningssystemen) te zien dat Zwolle-Kampen in de categorie baanvakken met een vermogensbeperking valt. Zwolle-Wierden voldoet volgens het kaartje wel aan de landelijke norm van 4000 A.

4000 A x 1500 V is 6000 kW, genoeg voor twee Flirt's die op vol vermogen optrekken.

In de ontwerp-netverklaring voor 2019 voldoet Zwolle-Kampen wel aan de norm.
Maar niet als de treinen met twee treinstellen rijden :wink:
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door reisthijs »

Dan moeten ze maar niet tegelijkertijd vertrekken. Volgens dienstregeling is dat toch ook nooit precies tegelijk?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door dennistd »

Klopt, meestal zit er één minuut tussen volgens planning. Maar in de praktijk is het vaak gelijk.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Meltrain »

Komen er eigenlijk conducteurs op deze treinen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
flipje
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door flipje »

Van de Keolis Blauwnet website:
"Daarnaast reizen er altijd medewerkers Service & Veiligheid mee op onze treinen. Zij zijn er om de vragen van onze reizigers te beantwoorden, controleren vervoerbewijzen en grijpen in wanneer de situatie daar om vraagt. "
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Dennenboom »

Is het overigens geen idee om de treinen 1x per slag in Stadshagen te laten stoppen? Een rondje Kampen zou dan in een half uur wel moeten kunnen. Wellicht dat een enkele aansluiting in Zwolle er aan gaat omdat je dan daar 4 i.p.v. 6 minuten keertijd hebt, maar dan kun je in ieder geval Stadshagen bedienen. Bovendien zou je de mensen de optie mee kunnen geven om zonder meerkosten van Zwolle naar Stadshagen via Kampen te reizen (v.v) op die halve uren dat de trein er niet stopt. Met zo'n 22 minuten dan wel een lange reis, maar je kunt er als noodoplossing komen.
MarlinOV
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 10 nov 2017, 15:03

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door MarlinOV »

Dit idee wat jij schetst was ook ongeveer wat Keolis wilde gaan doen. Alleen Prorail wilde dat niet hebben, waardoor het hele plan niet door is gegaan.
ZipperZapper
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door ZipperZapper »

Heeft NS eigenlijk nog plannen voor de Buffels, of zijn die dingen onverkoopbaar?
Er staan al behoorlijk veel stellen weg te rotten rondom station Hengelo en station Nijmegen, is het de bedoeling dat ze daar allemaal blijven staan tot ze uit elkaar vallen?
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Selivio »

Gerucht is dat ze al verkocht zijn aan Roemenië.
Grt. Stefan
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Lijn 45 »

Zou dat dan de eigenaar van de wadlopers daar zijn?
ZipperZapper
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door ZipperZapper »

Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Z2N »

Zo kan je het zien, het was echter bedoeld als deel van het afscheid van het laatste dieselmaterieel van NS. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Daniel »

En dat natuurlijk omdat ze jaren op Zwolle - Groningen gereden hebben.
Overigens viel op mijn laatste ritje met DM'90 net voor Zwolle de motor uit en de trein stil :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door JWM »

En dat natuurlijk omdat ze jaren op Zwolle - Groningen gereden hebben.
:?:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Daniel »

Vanaf 2006 was er een overschot aan dieselmaterieel waardoor er DM'90 tussen Zwolle en Groningen als stoptrein is gaan rijden, vervolgens is die dienst weer terug naar elektrisch materieel gegaan. Maar in december 2009 en januari 2010 keerden ze door materieeltekort als gevolg van het winterweer weer even terug op Zwolle - Groningen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door MdJ »

Overschot aan dieselmaterieel bij NS, elektrisch materieel te kort.
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten