Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Jij denkt dat Ome Mikos daar tijd voor heeft? :N
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Patience gaat toch op een gegeven moment ook vervelen? :|
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Dan heb je nog Sudoku, Candy Crush, Angry Birds, Pokémon Go (oh nee wacht, dan moet je door de trein lopen) en Tetris.
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Sluit Schaken, Dammen en Mijnenveger ook niet uit. (A) :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Moet ik er weer met de zweep overheen, of gaan we weer terug naar het doorgeven van meldingen?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Weer een keer een melding de andere kant op: afgelopen week is er een update voor Infoplus doorgevoerd, waardoor er op de TBP's wordt getoond (indien vooraf bekend) dat het achterste treinstel niet verder rijdt dan station X. Op station X is er dan de regel te zien: Voorste/achterste treindeel niet instappen.

Afbeelding
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Indien er ook een andere melding is, wordt het dan gealterneerd(t? Is dat überhaupt een woord? :') ) of is het andere dan foetsie?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ik neem aan 2 regels onder elkaar.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Ah dat kan ja? Want toeslagmeldingen zijn bijvoorbeeld wel alternerend volgens mij (NL/EN)
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Doorgeefluik

Bericht door ovVeluwe »

In Deventer was al wel regelmatig te zien dat men voorin moest stappen. Vandaag is deze update me wel opgevallen in Apeldoorn ri. Deventer.

Hoeveel kan je trouwens met een melding over palen van Qpark? De lichtkrant van die paal waar "vrij" op staat in de richting van Amersfoort flikkert namelijk alleen nog maar. Dit is al enkele maanden gaande.

Edit: @Aking er kunnen in ieder geval 3 regels onder elkaar. Vorig jaar zelfs nog meegemaakt dat er een spoorwijziging, volgende trein en reden van vertraging onder elkaar werden getoond. Enkele waren ook alternerend.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Met Qpark kan ik niets.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Misschien is dit niet helemaal de goeie plek, maar waarom krijg ik bij via-reizen geen prijs uit de planner? En waar krijg ik die prijs wel?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Omdat via-prijzen en via-kaartjes al een paar jaar niet meer bestaan.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Maar dat zou dan óf betekenen dat ik niet om hoef te checken (zolang ik in het station blijf, bijvoorbeeld om wat af te geven) en betaal voor A-C, of dat NS mij in de planner gewoon de reis voor 2 enkeltjes (A-B en B-C) kan geven toch? Of zie ik dan iets over het hoofd?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Zodra je reist in de richting van het station waar je bent ingecheckt, dien je uit te checken en weer in te checken. Stel bijvoorbeeld, een puur hypothetisch geval, dat je van Utrecht naar Houten Castellum reist en dan naar Houten wilt, dan zul je op Castellum uit moeten checken, omdat je van reisrichting verandert.

Dus ook wanneer je alleen iets afgeeft op Castellum en 3 minuten later de trein aan de overkant terug naar Houten neemt, dan zul je uit moeten checken en weer opnieuw in. Als het goed is, wordt dat gezien als een overstap en betaal je niet opnieuw het duurdere starttarief.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Mikos schreef:Als het goed is, wordt dat gezien als een overstap en betaal je niet opnieuw het duurdere starttarief.
Uit ervaring kan ik dit bevestigen. Je krijgt dan "Overstap OK".

Nog een tip die ik misschien als eens geplaatst heb: "Als je uitcheckt en je wil direct weer inchecken (bij haast bijvoorbeeld), gebruik een ander paaltje. Of laat iemand anders eerst in/uitchecken, dit werkt in ieder geval bij de CiCo's van NS. De oude paaltjes (Prodata/Kapsch) van de regionale vervoerders doen dit weer niet, kan zijn dat de nieuwe dit wel mogelijk is.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

En hoe zit het dan met bijvoorbeeld een reis Utrecht - Den Bosch via Arnhem/Nijmegen, daar reis je vanaf Nijmegen niet tegen je rijrichting in, dus is het niet zo klip en klaar...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Wanneer dat een (om-)reisadvies uit de Reisplanner is, is dat een legitieme reis. Anders niet en dan gaat de regel op dat je op het omreisstation (in dit geval Nijmegen) uit- en opnieuw weer in moet checken.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Aking schreef:En hoe zit het dan met bijvoorbeeld een reis Utrecht - Den Bosch via Arnhem/Nijmegen, daar reis je vanaf Nijmegen niet tegen je rijrichting in, dus is het niet zo klip en klaar...
Als je dan in Arnhem of Nijmegen even uit- en incheckt, dan telt het qua kilometers naar mijn weten gewoon door. Je maakt dan dus i.p.v. 75 kilometer (Ut - Ht rechtstreeks) 135 kilometers (via Ah/Nm).
Als dat geen antwoord is op je vraag dan begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt.

(waarschijnlijk komt bovenstaand op hetzelfde neer wat Mikos zegt, maar voor de zekerheid post ik het toch maar.)
🍉
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Geert »

Mikos schreef:Weer een keer een melding de andere kant op: afgelopen week is er een update voor Infoplus doorgevoerd, waardoor er op de TBP's wordt getoond (indien vooraf bekend) dat het achterste treinstel niet verder rijdt dan station X. Op station X is er dan de regel te zien: Voorste/achterste treindeel niet instappen.

http://i.imgur.com/owDmcV2.jpg
Achterste treindeel: niet instappen zat er volgens mij al jaren in, maar dan onder de naam "Achterste treindeel blijft achter". Maar wat volgens mij wel nieuw is (het viel me gisteren op) is de melding "Voorste treindeel tot station X". Dat zat er nog niet eerder in.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Geert »

Mikos schreef:Wanneer dat een (om-)reisadvies uit de Reisplanner is, is dat een legitieme reis. Anders niet en dan gaat de regel op dat je op het omreisstation (in dit geval Nijmegen) uit- en opnieuw weer in moet checken.
Dan nog is het vreemd dat de reisplanner in die situatie (met opgegeven via-station) geen prijsinformatie geeft. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Overigens krijg ik in de RdT-app wel een prijs, maar dat is volgens mij de directe prijs...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Geert »

Ja, de prijzen gebruikt de NS API en die houdt geen rekening met via-stations.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

:pos:

Misschien handig om er bij te zetten, voordat jij het zo hebt gedaan en Amerikaanse advocaten op je dak krijgt (al zal je dat laatste hopelijk elders al hebben uitgesloten :mrgreen: )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Mikos schreef:Wanneer dat een (om-)reisadvies uit de Reisplanner is, is dat een legitieme reis. Anders niet en dan gaat de regel op dat je op het omreisstation (in dit geval Nijmegen) uit- en opnieuw weer in moet checken.
En waarom staat die laatste regel dan niet in de reisplanner? Ik krijg nu alleen de melding dat ik op hetzelfde perron over moet stappen...
Hainje schreef:
Aking schreef:En hoe zit het dan met bijvoorbeeld een reis Utrecht - Den Bosch via Arnhem/Nijmegen, daar reis je vanaf Nijmegen niet tegen je rijrichting in, dus is het niet zo klip en klaar...
Als je dan in Arnhem of Nijmegen even uit- en incheckt, dan telt het qua kilometers naar mijn weten gewoon door. Je maakt dan dus i.p.v. 75 kilometer (Ut - Ht rechtstreeks) 135 kilometers (via Ah/Nm).
Als dat geen antwoord is op je vraag dan begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt.
Ik snap dat ik meer kilometers maak, maar
A. Kan ik dat dus nergens in geld (danwel kilometers for that matter) terugvinden, en deze opmerking ging vrij specifiek over het omchecken, daar ik vanaf Nijmegen niet zonder meer tegen mijn rijrichting in reis. En dit wordt dus niet in de planner vermeld.

Ik kan dus geen (duurdere) prijs vinden, en wordt er nergens (duidelijk) op gewezen dat ik om had moeten checken, ik ga er dan dus vanuit dat het blijkbaar zo kan. Of wordt ik als incidentele reiziger geacht dit te weten omdat ik ergens in artikel 73, lid b sub 7 van mijn productvoorwaarden staat?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten