Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
DingeZ schreef:Weer nieuws over elektrische bussen.
Het plan is nu dat het GVB 31 elektrische bussen krijgt, om 28 dieselbussen te vervangen. Het worden gewoon bussen met Opportunity Charging (en dus alsnog geen In Motion Charging), de oplaadpunten worden Station Sloterdijk en Garage West. Ze gaan rijden op lijnen 15, 22 en 36. Er staat niet bij of het geledes worden, maar aangezien ze op lijn 15 en 22 moeten rijden verwacht ik van wel.
EBS wil 10 elektrische bussen nemen. Dit zijn geledes en ze gaan rijden op lijn 316. Er komen snelladers op busstation Edam en gewone laders in de stalling in Purmerend.
Ik vermoed dat beiden (weer) Citea's gaan worden.
En we zouden trolleybussen krijgen is meerdere malen door GVB in de media gebracht. -o-
Eigenlijk toch wel heel jammer dat het niet in-motion-charging is geworden. Had me erg apart geleken trolleybussen in het Amsterdamse straatbeeld. Wat is er gebeurd met "1 op de 4 bussen kwijt om op te laden"?
Overigens staat in het document dat de keuze op lijn 15, 22 en 36 niet de mogelijke vertramming van een of meerdere van deze lijnen in de weg staat. :pos:
Tot mijn verbazing zag ik op de Jan van Galenstraat net twee gekoppelde sneltrams (voor de liefhebbers: 47+48) met passagiers op lijn 50 richting Isolatorweg passeren. Ik dacht dat die ongein pas in 2019 zou beginnen. Wel bijzonder dat ze kennelijk gemist kunnen worden op de 51. Al is de spits voorbij natuurlijk.
Klopt, er was een stremming bij Zonnestein.....auto op de rails. Tegenwoordig rijdt lijn 51 dan door naar de Isolatorweg, in plaats van te keren op Zuid......Was dus wel een 51.
DingeZ schreef:Weer nieuws over elektrische bussen. [...] Ze gaan rijden op lijnen 15, 22 en 36. Er staat niet bij of het geledes worden, maar aangezien ze op lijn 15 en 22 moeten rijden verwacht ik van wel.
Wat een vreemde combinatie van lijnen om een serie bussen voor te bestellen. Het moeten inderdaad bijna wel geledes worden maar voor de stille daguren-36 is dat gigantische overkill. En dat terwijl de best drukke geledebus-loze 61 ook op sloterdijk komt. Maarja waarschijnlijk willen ze 'in elk stadsdeel een elektrische bus' of zoiets.
Ik denk dat ze twee series gaan bestellen. Voor gelede elektrische bussen kan je op dit moment niet onder VDL uit, maar voor elektrische standaardbussen is de keuze groter, mogelijk wil men zo minder afhankelijk worden van een leverancier.
Uiteraard moet dan wel voor beide modellen dezelfde oplaadtechnologie gebruikt worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wat ik niet helemaal begrijp is dat ze 31 elektrische bussen krijgen om 28 dieselbussen te vervangen. Eerder was nog te lezen dat GVB er van uit ging bij Opportunity Charging 1 van de 4 bussen kwijt te zijn om op te laden. Van de 31 bussen zou dan op ieder gegeven moment 7,75 bussen niet inzetbaar zijn. Dat probleem moest In-Motion Charging juist voorkomen.
Jammer dat er in het document helemaal niks staat over motivatie.
Ik weet niet wat de termijn is waarop deze bussen instromen, maar ik verwacht rond de opening van de Noord/Zuidlijn en dan zijn er ook minder bussen nodig, met name in Noord.
Alleen het gratis deel van de oplossing (iets afschaffen) uitvoeren en het dan flink mis laten gaan zodat wie dan ook er subsidie voor uit trekt, tis een populaire manier van besturen tegenwoordig. Er moet eerst iemand doodgedrukt worden in een tram en dan krijgen we die optie Urbossen wel *0*
Laatst gewijzigd door Zugführer op vr 08 dec 2017, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Quote verwijderd, was vorige bericht
Caffer schreef:Alleen het gratis deel van de oplossing (iets afschaffen) uitvoeren en het dan flink mis laten gaan zodat wie dan ook er subsidie voor uit trekt, tis een populaire manier van besturen tegenwoordig. Er moet eerst iemand doodgedrukt worden in een tram en dan krijgen we die optie Urbossen wel *0*
DingeZ wist ons te vertellen dat die hele extra optie van 60 (?) extra 15G-trams er komt.
Caffer schreef:Alleen het gratis deel van de oplossing (iets afschaffen) uitvoeren en het dan flink mis laten gaan zodat wie dan ook er subsidie voor uit trekt, tis een populaire manier van besturen tegenwoordig. Er moet eerst iemand doodgedrukt worden in een tram en dan krijgen we die optie Urbossen wel *0*
DingeZ wist ons te vertellen dat die hele extra optie van 60 (?) extra 15G-trams er komt.
Laten we het hopen.
Nouja, ik kan niet zeggen dat het zwart op wit staat, maar ik verwacht wel dat het gaat gebeuren. In ieder geval is het levensduurverlengendonderhoud van de 11G/12G bedoeld om ze te kunnen blijven rijden totdat de vervolgbestelling van de 15G binnen is.
“Metro 50, 51, 53 en 54 rijden met vertraging door een technisch defect. Houd rekening met een extra reistijd tot 15 minuten. Excuses voor het ongemak.”