Weerberichtengekwek

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door isadora »

Mij lijkt dat eerder een taak voor politiek/overheden.
Dank voor je nadere uitleg in ieder geval. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Hainje »

Uiteraard is dat een taak voor overheden, maar die zitten veelal in het mantra dat 'de markt het wel oplost'. En bedrijven in de markt zijn toch hoofdzakelijk geïnteresseerd in korte termijnwinst. Dus als de consument het anders wil dan zal zij dus druk uit moeten oefenen op de overheid om bedrijven via wetgeving te dwingen hun verantwoordelijkheid te nemen.

Tijdens het zoeken naar aanvullende info zag ik trouwens dat ik hoeveelheid afval met een factor 60 overdreef, desalniettemin nog absurd veel afval natuurlijk.

Maar goed, laten we maar weer ontopic gaan.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Aking »

HET SNEEUWT JONGUH! :shock:

Ontopik genoeg? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Hainje »

Ik vind helemaal mooi. :pos:
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Aking »

Ja, en dan zeker die blikje in de water? :|

En ondertussen maar miepen over een beetje plastic ergens op een strand in Verweggistan :6 :mrgreen:
diederickx
Berichten: 1637
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door diederickx »

Waar denk je dan dat het weer vandaan komt?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Aking »

Dat maakt Allah :Y
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door dylanwild94 »

Volgens mij is water ontstaan uit de oerknal. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Chrysa »

Leuk zo'n sneeuwstorm als je over de Afsluitdijk rijdt... 20 meter zicht ofzo. :')
Iedereen reed ook maar 60-70 over het hele stuk tot aan Purmerend waar de weg schoon was, sneller was ook niet te doen.
Mdk
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Mdk »

Ik heb vanavond venray - Arnhem en daarna binnendoor naar apeldoorn gereden, t viel me op dat er geen sneeuwschuivers reden terwijl er al wel enkele centimeters lagen. Ook weinig fatsoenlijke strooiwagens, veel bij elkaar geraapt materieel, suv's met stooraanhangwagentje, trekker-opleggers waar een strooibak opgezet is etc. Ik vermoed dat rijkswaterstaat dit totaal niet voorzien had.

Overigens was het op de Apeldoornseweg en Otterloseweg pure chaos, heb meerdere auto's in de berm zien staan, en zoals ik in het topic concessie Veluwe heb gemeld is ook een gelede bus de linkerberm in gedoken.

Voor alle forumleden die het nog niet hadden gedaan, word toch echt tijd om je winterbanden onder te gooien. En koop aub fatsoenlijke winterbanden, die all season dingen zijn niets waard, en zomerbanden zijn ronduit gevaarlijk.
Laatst gewijzigd door Mdk op za 09 dec 2017, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door isadora »

Chrysa schreef:Leuk zo'n sneeuwstorm als je over de Afsluitdijk rijdt... 20 meter zicht ofzo. :')
Iedereen reed ook maar 60-70 over het hele stuk tot aan Purmerend waar de weg schoon was, sneller was ook niet te doen.
Dus je hebt het meest op de linker weghelft gereden (zal ik dan maar zeggen :X )
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door isadora »

Mdk schreef:I......
Voor alle forumleden die het nog niet hadden gedaan, word toch echt tijd om je winterbanden onder te gooien. En koop aub fatsoenlijke winterbanden, die all season dingen zijn niets waard, en zomerbanden zijn ronduit gevaarlijk.
Mijn fietsmaker had ze nog niet op voorraad.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Suus »

Mdk schreef:Voor alle forumleden die het nog niet hadden gedaan, word toch echt tijd om je winterbanden onder te gooien. En koop aub fatsoenlijke winterbanden, die all season dingen zijn niets waard, en zomerbanden zijn ronduit gevaarlijk.
TestKees heeft wel eens onderzocht dat winterbanden onder een fiets geldverspilling zijn. Je banden wat leeg laten lopen geeft al meer grip :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door isadora »

Dat klinkt goed, dat doen ze namelijk al automatisch. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daniel »

Mdk schreef:Ook weinig fatsoenlijke strooiwagens, veel bij elkaar geraapt materieel, suv's met stooraanhangwagentje, trekker-opleggers waar een strooibak opgezet is etc. Ik vermoed dat rijkswaterstaat dit totaal niet voorzien had.
Dat bij elkaar geraapte materieel is normaal. Het is nogal duur om, zeker met de huidige kwakkelwinters, de hele tijd een speciale strooiwagen klaar te hebben staan. Daarom wordt er doorgaans per gebied een aannemer ingehuurd die dan in het strooiseizoen wat wagens aanpast om te strooien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Chrysa »

isadora schreef: Dus je hebt het meest op de linker weghelft gereden (zal ik dan maar zeggen :X )
Neuh, daar lag veel te veel sneeuw op.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Durashift »

Mdk schreef: (..)

Voor alle forumleden die het nog niet hadden gedaan, word toch echt tijd om je winterbanden onder te gooien. En koop aub fatsoenlijke winterbanden, die all season dingen zijn niets waard, en zomerbanden zijn ronduit gevaarlijk.
Sorry, ik neem je advies niet ter harte.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Hainje »

Voor die paar daagjes sneeuw in Nederland ga ik geen winterbanden onder een auto hangen. Dan laat ik de auto wel staan en blijf ik thuis, mocht ik echt de weg op moeten dan rij ik gewoon rustig.
🍉
Mdk
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Mdk »

Durashift schreef: Sorry, ik neem je advies niet ter harte.
Maar waarom? :cry:
Bij twijfel altijd klagen
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Durashift »

^^^^ omdat een zomerband, met voldoende profiel, niet per definitie 'levensgevaarlijk' is.. tijdens winterse omstandigheden.

RWS geeft het nu ook al weer aan: door veelvuldig ZOAB gebruik hebben 'wij' nu veelal het probleem dat de sneeuw ín het ZOAB gereden wordt.. dit bevriest en is dus een ijslaag waar stooizout niet gaat werken. Kortom, er is een ijsbaan.. en op een ijsbaan werkt een winterband niet veel beter of slechter als een zomerband.. beiden zullen, relatief, weinig grip hebben.

Tevens wat ik al ergens anders schreef: de psychologische factor van winterbanden speelt mee. Men denkt er veiliger mee te zijn en neemt dus meer risico.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daantje »

Hainje schreef:Voor die paar daagjes sneeuw in Nederland ga ik geen winterbanden onder een auto hangen. Dan laat ik de auto wel staan en blijf ik thuis, mocht ik echt de weg op moeten danrij ik gewoon rustig ga ik wel met het OV.
Mdk
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Mdk »

Het gaat ook niet alleen om het profiel, maar vooral het soort rubber, winterbanden zijn van een heel anders oort rubber gemaakt dan zomerbanden, en reageren veel beter bij koudere temperaturen. Een ijsbaan blijft natuurlijk altijd een ijsbaan, maar op een gewoon wegoppervlak, of een besneeuwd wegoppervlak heb je met zomerbanden veel minder grip. Dit is ook de reden dat ze in de. Formule 1 de banden verwarmen, en inrijden, zodat ze op de goede temperatuur voor het soort rubber zitten, en ze daarmee maximale grip hebben.

Daarom werken all-season banden ook nooit echt ideaal, het is een tussenweg tussen zomerrubber en winterrubber, en werkt dus eigenlijk bijna nooit perfect.

Hoe je rijdt met je banden onder is natuurlijk helemaal aan jezelf te wijten, maar er zijn redenen dat winterbanden in bijv. Duitsland verplicht zijn.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Hainje »

Daantje schreef:
Hainje schreef:Voor die paar daagjes sneeuw in Nederland ga ik geen winterbanden onder een auto hangen. Dan laat ik de auto wel staan en blijf ik thuis, mocht ik echt de weg op moeten danrij ik gewoon rustig ga ik wel met het OV.
Welk OV? Bij drie sneeuwvlokjes blijven alle bussen binnen en als de trein een alternatief is dan is dat ook in sardientjesmodus. :P
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daantje »

Ik ben tot nu toe altijd met OV op mijn werk gekomen als ik niet met de auto wilde vanwege het weer.
Mdk
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Mdk »

Daantje schreef:Ik ben tot nu toe altijd met OV op mijn werk gekomen als ik niet met de auto wilde vanwege het weer.
Omdat de bussen ook winterbandjes onder hebben :lol:
Bij twijfel altijd klagen
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten