Korte Wiki vragen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

En waarom moeten de treindiensten van Keolis vanuit Zwolle persé als Keolis Nederland aangegeven worden op de stationspagina's? Het wordt er niet mooier op en het is toch ook niet Arriva Nederland?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Omdat er maar één Arriva in Nederland komt, en twee Keolissen (of is 't nu Keoli as meervoud :mrgreen: ) ?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Maar het is een Nederlandse wiki, dus als er zo nodig een buitenlandse Keolis het land in komt dan geef je daar wel een land aan en bij de Nederlandse niet? Of misschien moet je het maar Blauwnet noemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

De pagina Keolis gaat overigens al over het moederbedrijf, dus verwijzen naar Keolis Nederland is toch al nodig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daantje »

Meltrain schreef:Ik zou graag willen weten waarom Regenmaker bij diverse voormalige stations de informatie over huidige buslijnen verwijdert.
Het lijkt me netter dat je dit persoonlijk bespreekt in plaats van en plein public.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Chrysa »

Als dit in het openbaar besproken wordt weet de rest ook meteen waarom het gebeurt, ook wel handig. :p
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Milco »

Op een overlegpagina kan iedereen dat eveneens lezen, maar komt de boodschap persoonlijk over in plaats van in een bericht in een algemeen topic.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

Daantje schreef:
Meltrain schreef:Ik zou graag willen weten waarom Regenmaker bij diverse voormalige stations de informatie over huidige buslijnen verwijdert.
Het lijkt me netter dat je dit persoonlijk bespreekt in plaats van en plein public.
Het was een oprechte vraag, zonder waardeoordeel.
Maar wat vooral de vraag was: is dit beleid of was het een persoonlijke actie? En hoe moeten de overige gebruikers hiermee omgaan?
Dan lijkt het me handiger om dat in het openbaar te vragen, zodat anderen het ook weten of erop kunnen reageren.
Samen maken we de Wiki immers beter.
Milco schreef:Op een overlegpagina kan iedereen dat eveneens lezen, maar komt de boodschap persoonlijk over in plaats van in een bericht in een algemeen topic.
Een discussie op één overlegpagina wordt niet door iedereen opgemerkt. Dan is het stellen van de vraag in dit topic handiger.

De vraag is overigens wat mij betreft afdoende beantwoord. Mochten anderen nog vragen hebben, kunnen ze die uiteraard stellen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Huibe heeft aangegeven dat hij de concessie West-Brabant niet voor morgen afkrijgt. Mensen die hem willen helpen zijn van harte welkom! Link naar de concessie- en wijzigingspagina: [wiki]Concessie West-Brabant (2015-2022)[/wiki] en Dienstregeling concessie West-Brabant 2018.

Voor de rest zijn bijna alle wijzigingen voltooid. Iedereen die heeft meegeholpen, bedankt voor zijn of haar inzet dit jaar.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Milco »

Bijna alle patroontijden zijn klaar, alleen Kropswolde t/m Winschoten en Veendam moeten nog gedaan worden. Zou iemand dit van mij willen overnemen? Ik raak het overzicht nu kwijt met al die verschillende series en wisselende vertrektijden in de avonduren en het weekend... Vergeet a.u.b. niet de spoornummers toe te voegen. Alvast bedankt! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Waarom is er eigenlijk voor gekozen om het huidige sjabloon aan te passen voor spoornummers in plaats van een nieuw sjabloon te gebruiken? Nu zijn historische paginaversies van stations raar ingedeeld. Dat terugkijken kan voor naslag best interessant zijn.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Een nieuw sjabloon was hiervoor inderdaad beter geweest, maar de oude informatie is gewoon nog zichtbaar. De kopjes kloppen helaas alleen niet meer.

Verder heb ik nog een vraagje. Ik zag dat Frankberg en Nvdw aan de concessie West-Brabant hebben gewerkt, dank hiervoor. Maar ik vroeg me af of die al volledig af is?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door nvdw »

Alle lijnpagina's zijn (waar nodig) bijgewerkt, met uitzondering van de stadsdienst Breda; de Arriva-site ligt plat en in het ouderwetse papieren boekje van West-Brabant staat de stadsdienst niet.

Voor het mooie moeten we de concessie- en wijzigingspagina even nalopen (zodat er in de tabellen niet meer naar oude lijnen wordt verwezen) maar voor vandaag vind ik het weer even mooi geweest...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door cassie127 »

Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door huibf »

Hoe krijg ik voormalige OV shuttles als tweede tabel op deze pagina?
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/OV-Shuttle
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

Het is me wel gelukt om een tabel met alle voormalige lijnen te maken, maar om de een of andere reden lukt het me niet om net zo'n mooie tabel te krijgen als bij de huidige lijnen. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door huibf »

Ah mij inmiddels ook. Met de opstapper Friesland.
Maar ook hier geen dezelfde tabel?

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Opstapper_Friesland

Ik ben ook erg benieuwd hoe je de lijntaxi pagina kan weergeven per concessie.
Ik begrijp de hele tabellen niet. Zit geen logica in. :cry:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Ik zie de laatste tijd wel weer een toename in het gebruik van de parameter linksto, dat is een 'zeer gevaarlijke' parameter. Er hoeft maar toevallig een linkje naar lijntaxi in de geschiedenis te staan en de lijn komt al in het overzicht. Zelfde geldt voor het sjabloon dat wordt toegepast op de pagina's van onderaannemers (daar moet ik nog eens even goed naar kijken). Gelieve deze parameter niet of in ieder geval zo min mogelijk te gebruiken voor het genereren van overzichten.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door huibf »

regenmaker schreef:Ik zie de laatste tijd wel weer een toename in het gebruik van de parameter linksto, dat is een 'zeer gevaarlijke' parameter. Er hoeft maar toevallig een linkje naar lijntaxi in de geschiedenis te staan en de lijn komt al in het overzicht. Zelfde geldt voor het sjabloon dat wordt toegepast op de pagina's van onderaannemers (daar moet ik nog eens even goed naar kijken). Gelieve deze parameter niet of in ieder geval zo min mogelijk te gebruiken voor het genereren van overzichten.
Ah dat is de reden dat ik in een overzicht van haltetaxis in zeeland ook vreemde nummers tegen kwam.
Zou het niet beter zijn dat je een lijst maakt op basis van een |formule |type |lijnsoort etc.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Ik kan vrij eenvoudig iets in elkaar knutselen voor de formules, maar voor de vervoeders moet je gaan een parameter |vervoerdercat of |onderaannemercat gaan gebruiken. Of gewoon geen lijnen meer noemen op pagina's van onderaannemers (alleen het gebied en voor wie ze rijden) dat doen we immers ook niet bij Arriva, connexxion etc. Dat ligt er dus aan wat we willen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

regenmaker schreef:Ik zie de laatste tijd wel weer een toename in het gebruik van de parameter linksto, dat is een 'zeer gevaarlijke' parameter. Er hoeft maar toevallig een linkje naar lijntaxi in de geschiedenis te staan en de lijn komt al in het overzicht. Zelfde geldt voor het sjabloon dat wordt toegepast op de pagina's van onderaannemers (daar moet ik nog eens even goed naar kijken). Gelieve deze parameter niet of in ieder geval zo min mogelijk te gebruiken voor het genereren van overzichten.
Dat is inderdaad helaas een risico, maar momenteel is er geen andere oplossing.
Daarnaast vraag ik me nog steeds af waarom het bij huidige lijnen wel goed gaat, maar bij voormalige lijnen niet. :?

De parameter linksto wordt trouwens ook veelvuldig gebruikt bij de pagina's van Openbaar vervoer in de stad.
regenmaker schreef:Of gewoon geen lijnen meer noemen op pagina's van onderaannemers (alleen het gebied en voor wie ze rijden) dat doen we immers ook niet bij Arriva, connexxion etc.
Ik zie er eigenlijk het nut niet zo van, dus wat mij betreft is dit prima.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Meltrain schreef:Dat is inderdaad helaas een risico, maar momenteel is er geen andere oplossing.
Die is er wel. Het gebruik van categorieën is eenvoudig toe te passen voor de formules, dat heb ik bijvoorbeeld gedaan voor de Qliner. Voor de vervoerders is het niet zo makkelijk, want daar zit je met allemaal haakjes en i.o.v. te klooien bij onderaannemers. Niet handig om daat een categorie aan toe te kennen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

Daar heb je uiteraard gelijk in, maar dan moeten die categorieën er wel zijn.

Simpelweg "Belbus"' gebruiken werkt in dit geval niet, omdat dan ook lijn 86 getoond wordt en de voormalige lijnen helemaal niet meer getoond worden.
Daarom wilde ik [wiki]Sjabloon:LijnInfo[/wiki] aanpassen, zodat de lijnen die bij formule "OV-Shuttle" hebben staan, automatisch in de categorie OV-Shuttle komen, zoals ook met Qliner en R-Net gebeurt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Ja die moeten dus via dat sjabloon aangemaakt worden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door huibf »

Ik weet niet hoe het precies werkt maar bij OV shuttles als voorbeeld worden voormalige shuttles niet in de catagorie 'Ov shuttles' opgenomen (staat ook Bij Lijntaxi's is dat dan weer net andersom. Daar worden huidige lijntaxi's niet opgenomen ?

mag ik in het sjabloon Vlijninfo dan toevoegen bij |Lijntaxi|lijntaxi = [[Categorie:Lijntaxi]]

toevoegen:
|OVShuttle|OVShuttle= [[Categorie:OVShuttle]]

en bij lijninfo bij: |OV-Shuttle = [[Categorie:OV-Shuttle]]

toevoegen:
|Lijntaxi = [[Categorie:Lijntaxi]]
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten