OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door playertwo »

s800, 10800 (toegevoegde IC's Ehv - Asd) en s3500 reden in vanmiddag met een losse 6 of met 2 viertjes. Normaal is dat dus 10 tot 12 bakken VIRM (of een enkele keer 10 bakken ICR). Dus dan hebben ze wel recht om te klagen. Verder zit er ook nog 'gewoon' een stam ICR in de 3500 (vanmorgen). De s13600 rijdt met 6 bakken SGM gekregen (in plaats van 4-6 bakken mat'64 of DDAR). De s4400/s9600 rijdt gewoon met mat'64.
Volgens de automatische omroep in Den Bosch reed de s3600 tot Ah (met +20 en +10). Verder werden alle treinen die vanaf andere perrons vertrokken dan normaal omgeroepen.
Laatst gewijzigd door playertwo op ma 31 aug 2009, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Marc »

Nog een trein waar ze een treinstel ontvreemd hebben: trein t3526. Normaal 10 bakken VIRM, nu 6 bakken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Ik ben er in Amsterdam nog niet over te spreken, het is nog wat chaotisch en toch veel (kleine) vertragingen in Amsterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

In Utrecht er vanmiddag vrij weinig van gemerkt eigenlijk...

Wel in de avondspits nog wat kleine vertragingen tussen Utrecht en Gouda als gevolg van een koe die het gras bij Harmelen-Vleuten-aansluiting prefereerde boven dat in z'n eigen weiland :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Karl »

Vandaag ondermeer tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch gependeld, kortere treinen, maar het ging op zich wel. Wel veel kleine vertragingen en dat kan eigenlijk niet (+2, +3) bij een tien minuten frequentie. Sprinter Breda - Utrecht vv zag er knus uit met vijf bakken SGMm ipv een DD-AR/zes bakken mat '64.

In de 3600 sinds tijden weer een ICRm gezien en in de 2800 reed een trein met twee stellen ICMm en dat is toch echt minder dan de gebruikelijke tien bakken.
Het is een spectrum.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Dexter »

In de interne NSR-communicatie over Route 6-6 (route sixty-six, zo heet het project bij NSR en Prorail) stond dat de IC's zoveel mogelijk met VIRM en de stoptreinen Ut-Gdm (-Tl/Bd) zoveel mogelijk met SGMm zouden rijden.

Er was bekend gemaakt dat ook de omliggende en parallel lopende baanvakken en treinseries een paar minuten zouden opschuiven om ruimte te maken voor Route 6-6, maar welke treinen precies was bij ons eerlijk gezegd ook niet bekend.
Vallend blad maakt rails glad.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door webguy »

Tja, dat werd in alle communicatie ook zwaar onderbelicht. Maar ja, aangezien beide series (s3000 en s3100) die Utrecht - Arnhem aan doen eerst iig tussen Bijlmer en Utrecht moeten krijgen die er natuurlijk ook last van. Voor een forens is het heel irritant als je trein opeens 2 minuten eerder vertrekt zonder dat dat duidelijk wordt gecommuniceerd. En kijk op ns.nl wordt tegenwoordig ook overgebruikt: vertel dan dat enkele treinen eerder vertrekken (later is minder belangrijk...).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

De melding "enkele treinen vertrekken eerder" is minstens zo irritant als "er rijden minder treinen" bij werkzaamheden of een verstoring. Als ervaren forens ga ik niet elke reis opnieuw zitten plannen, dus vertel dan gewoon welke treinen er niet rijden: daar schiet je een stuk meer mee op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Freek »

Karl schreef: In de 3600 sinds tijden weer een ICRm gezien
Door de werkzaamheden tussen eerst Ah en Nm en een week later tussen Oss en Ht reden in het brabantse gedeelte als het goed de VIRM stellen. In het Noordelijke gedeelte van s3600 reden de ICRm. Zereden dus wel in de 3600, alleen niet op het gehele traject. Mijn bevindingen voor het noordelijke gedeelte geven hiervoor een check. Sinds de werkzaamheden voorbij zijn komen er ook weer VIRM's voorbij.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Freek »

Nog een opvallend feit vandaag gezien. In Zp staat de OV-Chipkaartlezer aan de noordzijde van het middenperron aan. Er brandde een groen lampje en de tekst op het scherm was iets in de trant van houdt u pas voor de lezer.
Zal morgen eens opletten of ze op meerdere stations aan zijn.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door M57 »

Dat is - als het goed is - op alle stations het geval. Ook is op alle stations minimaal één NS-automaat geschikt gemaakt voor het opladen van de OV-chipkaart. Dit omdat er een flinke groep testreizigers voor NS treinreizen op saldo aan het maken is. Zij gebruiken daarvoor een speciale 'Introductiekaart'. Met de ervaringen van de testreizigers bereidt NS zich voor op het reizen op saldo.

Ik heb een aantal testreizigers gesproken en zij waren allen positief gestemd. Alleen was het vinden van het incheckpaaltje op grote stations nog wel eens een probleem. Op Amsterdam Centraal bijvoorbeeld moet je héél goed zoeken :lol:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Vinny »

^^ Ik struikel zowat over de inchekpaaltjes op Amsterdam Centraal. Maar dat komt wellicht door het feit dat ik ze niet zoek... (ik heb de merkwaardige gewoonte dat ik zodra ik iets wel zoek het op raadselachtige manier juist niet meer kan vinden :oops: )
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Op Duivendrecht zijn alle automaten geactiveerd voor de OV-chipkaart, dat is wel opvallend.

Waar ze in Amsterdam Centraal zouden moeten staan zou ik echt niet weten eigenlijk :P Geef eens een hint.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door M57 »

Er staat een paaltje bij de meest schimmige, minst gebruikte en meest onder water gelopen ingang van het station. :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Achteruitgang oosttunnel?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Caspar »

Hmz mij overkwam bijna het zelfde bij het betreden van de AH to Go daar aan de oost kant. Zal ze een hoop klanten kosten als die poortjes dichtgaan daar. Die paar mensen die nu daar naar spoor 2b lopen zullen niet een groot potentieel zijn. Of ik moet me sterk vergissen, maar als je uit de oosttunnel loopt, moet je nog apart in/uitchecken voor de AH/de trap naar spoor 2b.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door M57 »

Bee schreef:Achteruitgang oosttunnel?
Bingo! Je gaat door voor de vergulden chipkaart ;)

Caspar heeft het over de incheckpoortjes die laatst geplaatst zijn. Deze werken - in tegenstelling tot de paaltjes - nog niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009

Bericht door Geert »

M57 schreef:Dat is - als het goed is - op alle stations het geval. Ook is op alle stations minimaal één NS-automaat geschikt gemaakt voor het opladen van de OV-chipkaart. Dit omdat er een flinke groep testreizigers voor NS treinreizen op saldo aan het maken is. Zij gebruiken daarvoor een speciale 'Introductiekaart'. Met de ervaringen van de testreizigers bereidt NS zich voor op het reizen op saldo.

Ik heb een aantal testreizigers gesproken en zij waren allen positief gestemd. Alleen was het vinden van het incheckpaaltje op grote stations nog wel eens een probleem. Op Amsterdam Centraal bijvoorbeeld moet je héél goed zoeken :lol:
In Utrecht (Centraal en Overvecht in ieder geval) waren kennelijk gisteravond of vannacht grote posters opgehangen met "OV-chipkaart? Check altijd in en uit". Ook stonden er twee grote stoepborden op Overvecht, benieuwd of die er vanavond nog staan :lol:. En het belangrijkste: rond een aantal chipkaartlezers is nu een grote roze cirkel geplaatst. Ze zijn niet meer te missen!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten