OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
s800, 10800 (toegevoegde IC's Ehv - Asd) en s3500 reden in vanmiddag met een losse 6 of met 2 viertjes. Normaal is dat dus 10 tot 12 bakken VIRM (of een enkele keer 10 bakken ICR). Dus dan hebben ze wel recht om te klagen. Verder zit er ook nog 'gewoon' een stam ICR in de 3500 (vanmorgen). De s13600 rijdt met 6 bakken SGM gekregen (in plaats van 4-6 bakken mat'64 of DDAR). De s4400/s9600 rijdt gewoon met mat'64.
Volgens de automatische omroep in Den Bosch reed de s3600 tot Ah (met +20 en +10). Verder werden alle treinen die vanaf andere perrons vertrokken dan normaal omgeroepen.
Volgens de automatische omroep in Den Bosch reed de s3600 tot Ah (met +20 en +10). Verder werden alle treinen die vanaf andere perrons vertrokken dan normaal omgeroepen.
Laatst gewijzigd door playertwo op ma 31 aug 2009, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Nog een trein waar ze een treinstel ontvreemd hebben: trein t3526. Normaal 10 bakken VIRM, nu 6 bakken.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Ik ben er in Amsterdam nog niet over te spreken, het is nog wat chaotisch en toch veel (kleine) vertragingen in Amsterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39190
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
In Utrecht er vanmiddag vrij weinig van gemerkt eigenlijk...
Wel in de avondspits nog wat kleine vertragingen tussen Utrecht en Gouda als gevolg van een koe die het gras bij Harmelen-Vleuten-aansluiting prefereerde boven dat in z'n eigen weiland
Wel in de avondspits nog wat kleine vertragingen tussen Utrecht en Gouda als gevolg van een koe die het gras bij Harmelen-Vleuten-aansluiting prefereerde boven dat in z'n eigen weiland
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Vandaag ondermeer tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch gependeld, kortere treinen, maar het ging op zich wel. Wel veel kleine vertragingen en dat kan eigenlijk niet (+2, +3) bij een tien minuten frequentie. Sprinter Breda - Utrecht vv zag er knus uit met vijf bakken SGMm ipv een DD-AR/zes bakken mat '64.
In de 3600 sinds tijden weer een ICRm gezien en in de 2800 reed een trein met twee stellen ICMm en dat is toch echt minder dan de gebruikelijke tien bakken.
In de 3600 sinds tijden weer een ICRm gezien en in de 2800 reed een trein met twee stellen ICMm en dat is toch echt minder dan de gebruikelijke tien bakken.
Het is een spectrum.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
In de interne NSR-communicatie over Route 6-6 (route sixty-six, zo heet het project bij NSR en Prorail) stond dat de IC's zoveel mogelijk met VIRM en de stoptreinen Ut-Gdm (-Tl/Bd) zoveel mogelijk met SGMm zouden rijden.
Er was bekend gemaakt dat ook de omliggende en parallel lopende baanvakken en treinseries een paar minuten zouden opschuiven om ruimte te maken voor Route 6-6, maar welke treinen precies was bij ons eerlijk gezegd ook niet bekend.
Er was bekend gemaakt dat ook de omliggende en parallel lopende baanvakken en treinseries een paar minuten zouden opschuiven om ruimte te maken voor Route 6-6, maar welke treinen precies was bij ons eerlijk gezegd ook niet bekend.
Vallend blad maakt rails glad.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Tja, dat werd in alle communicatie ook zwaar onderbelicht. Maar ja, aangezien beide series (s3000 en s3100) die Utrecht - Arnhem aan doen eerst iig tussen Bijlmer en Utrecht moeten krijgen die er natuurlijk ook last van. Voor een forens is het heel irritant als je trein opeens 2 minuten eerder vertrekt zonder dat dat duidelijk wordt gecommuniceerd. En kijk op ns.nl wordt tegenwoordig ook overgebruikt: vertel dan dat enkele treinen eerder vertrekken (later is minder belangrijk...).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39190
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
De melding "enkele treinen vertrekken eerder" is minstens zo irritant als "er rijden minder treinen" bij werkzaamheden of een verstoring. Als ervaren forens ga ik niet elke reis opnieuw zitten plannen, dus vertel dan gewoon welke treinen er niet rijden: daar schiet je een stuk meer mee op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Door de werkzaamheden tussen eerst Ah en Nm en een week later tussen Oss en Ht reden in het brabantse gedeelte als het goed de VIRM stellen. In het Noordelijke gedeelte van s3600 reden de ICRm. Zereden dus wel in de 3600, alleen niet op het gehele traject. Mijn bevindingen voor het noordelijke gedeelte geven hiervoor een check. Sinds de werkzaamheden voorbij zijn komen er ook weer VIRM's voorbij.Karl schreef: In de 3600 sinds tijden weer een ICRm gezien
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Nog een opvallend feit vandaag gezien. In Zp staat de OV-Chipkaartlezer aan de noordzijde van het middenperron aan. Er brandde een groen lampje en de tekst op het scherm was iets in de trant van houdt u pas voor de lezer.
Zal morgen eens opletten of ze op meerdere stations aan zijn.
Zal morgen eens opletten of ze op meerdere stations aan zijn.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Dat is - als het goed is - op alle stations het geval. Ook is op alle stations minimaal één NS-automaat geschikt gemaakt voor het opladen van de OV-chipkaart. Dit omdat er een flinke groep testreizigers voor NS treinreizen op saldo aan het maken is. Zij gebruiken daarvoor een speciale 'Introductiekaart'. Met de ervaringen van de testreizigers bereidt NS zich voor op het reizen op saldo.
Ik heb een aantal testreizigers gesproken en zij waren allen positief gestemd. Alleen was het vinden van het incheckpaaltje op grote stations nog wel eens een probleem. Op Amsterdam Centraal bijvoorbeeld moet je héél goed zoeken
Ik heb een aantal testreizigers gesproken en zij waren allen positief gestemd. Alleen was het vinden van het incheckpaaltje op grote stations nog wel eens een probleem. Op Amsterdam Centraal bijvoorbeeld moet je héél goed zoeken
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
^^ Ik struikel zowat over de inchekpaaltjes op Amsterdam Centraal. Maar dat komt wellicht door het feit dat ik ze niet zoek... (ik heb de merkwaardige gewoonte dat ik zodra ik iets wel zoek het op raadselachtige manier juist niet meer kan vinden )
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Op Duivendrecht zijn alle automaten geactiveerd voor de OV-chipkaart, dat is wel opvallend.
Waar ze in Amsterdam Centraal zouden moeten staan zou ik echt niet weten eigenlijk Geef eens een hint.
Waar ze in Amsterdam Centraal zouden moeten staan zou ik echt niet weten eigenlijk Geef eens een hint.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Er staat een paaltje bij de meest schimmige, minst gebruikte en meest onder water gelopen ingang van het station. :)
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Achteruitgang oosttunnel?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Hmz mij overkwam bijna het zelfde bij het betreden van de AH to Go daar aan de oost kant. Zal ze een hoop klanten kosten als die poortjes dichtgaan daar. Die paar mensen die nu daar naar spoor 2b lopen zullen niet een groot potentieel zijn. Of ik moet me sterk vergissen, maar als je uit de oosttunnel loopt, moet je nog apart in/uitchecken voor de AH/de trap naar spoor 2b.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Bingo! Je gaat door voor de vergulden chipkaart ;)Bee schreef:Achteruitgang oosttunnel?
Caspar heeft het over de incheckpoortjes die laatst geplaatst zijn. Deze werken - in tegenstelling tot de paaltjes - nog niet.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
In Utrecht (Centraal en Overvecht in ieder geval) waren kennelijk gisteravond of vannacht grote posters opgehangen met "OV-chipkaart? Check altijd in en uit". Ook stonden er twee grote stoepborden op Overvecht, benieuwd of die er vanavond nog staan . En het belangrijkste: rond een aantal chipkaartlezers is nu een grote roze cirkel geplaatst. Ze zijn niet meer te missen!M57 schreef:Dat is - als het goed is - op alle stations het geval. Ook is op alle stations minimaal één NS-automaat geschikt gemaakt voor het opladen van de OV-chipkaart. Dit omdat er een flinke groep testreizigers voor NS treinreizen op saldo aan het maken is. Zij gebruiken daarvoor een speciale 'Introductiekaart'. Met de ervaringen van de testreizigers bereidt NS zich voor op het reizen op saldo.
Ik heb een aantal testreizigers gesproken en zij waren allen positief gestemd. Alleen was het vinden van het incheckpaaltje op grote stations nog wel eens een probleem. Op Amsterdam Centraal bijvoorbeeld moet je héél goed zoeken
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten